Tarvitsen mielipiteen työpaikkani kulttuurista
Olen nyt 4 kk ollut uudessa työpaikassa jossa painetaan suorittavaa työtä 8-10 tuntia päivässä ja yhden tauon ehtii juuri ja juuri pitämään. Olen tehnyt työni tehokkaasti ja tarkasti. Työkuorma on valtava ja paine sikäli kova että kaikki pitäisi ehtiä tehdä ajallaan. Mitään kehuja hyvin tehdystä työstä en ole saanut.
Minun kuuluu päivittäin vaihtaa tietoja pikaisesti kahden koordinaattorihenkilön kanssa. Lähinnä aikatauluja ja kyselyitä että onko listan kaikki työt ajateltu minulle vai delegoidaanko osa muualle. Joinain päivinä asiat sujuvat ihan mukavasti ja toisina nämä suhtautuvat minuun kuin olisin vankilassa istuva vanki joka kysyy vartijoilta etuoikeuksia. Koordinaattoreiden työnkuvaan kuuluu tasata työkuormitusta työntekijöiden välillä ja varmistaa että kaikki tulee tehdyksi. Silti minulle on sanottu ihan suoraan että liian suuri määrä töitä todella kapealla aikataululla on minun, eikä koordinaattoreiden ongelma.
Puolisoni on kuunnellut tätä touhua sivusta ja hänen mielestään tulen voimaan päivä päivältä huonommin tässä työssä. Mua ei haittaa jos en tule erinomaisesti toimeen kaikkien työkavereiden kanssa, mutta tämän koordinaattorin kanssa pitäisi kuitenkin tehdä yhteistyötä. Hän viettää aikansa puhelimella aikansa kuluksi eikä pidä siitä että hänen pitäisi ottaa kantaa asioihin. Laittoi wa-ryhmään kaikille jopa viestin, että opetelkaa olemaan soittamatta hänelle. Tuohon wa-ryhmään hän tykkää kommentoida muiden asiallisiin tiedotteisiin ivallisesti pilkaten viestin kirjoittajaa ja esimiehet ovat joutuneet jälkikäteen poistamaan hänen viestejä.
Pari kertaa vieressä todistanut epäuskoisena miten koordinaattori puhuu ääneen työpaikalla halventavilla nimityksillä ja panettelevasti niistä ketkä eivät ole paikalla.
Kommentit (30)
Jos valitat liikaa, katsotaan ettet sovi tehtävään ja työsuhteesi puretaan jos olet vielä koeajalla.
Rivien välistä voi lukea, että sinua ahdistaa tuo duuni.
Oletko valmis menettämään mielenterveytesi tuon paikan vuoksi?
Mieti mitä elämältä haluat 👍🏻
Mihin sä sen mielipiteen tarvitset?
Kuulostaa siltä, että minä en tossa työpaikassa olisi päivääkään. Lähtiessä kertoisin koordinaattorin pomolle, että hänen toimintansa ja kommunikaationsa on ensisijainen syy lähtööni.
Nykyään huonoja töitä on paljon. Ennen olin aina iloinen ja tyytyväinen löytäessäni uuden työpaikan. Enää en juhli sitä koska on niin suuri todennäköisyys että se on syvältä.
Olipa sekavaa selitystä. Mielipide on että toivottavasti potkivat sinut uittuun sieltä hämmentämästä.
Miksi et keskustele asiasta esimiehesi kanssa ja mikäli luulet tuon koordinaattorin olevan pomosi, sitten isomman pomon kanssa. Isopomon kanssa on aihetta keskustella tuosta soittokiellosta, koska siitä on todiste.
Onhan teillä työnantajan antama puhelin, jos velvoitetaan käyttämään whatsappia?
Siis esimiehet jo tietävät asiasta, jos poistavat viestejä? No sitten seuraava vaihe on AVI:n työsuojeluviranomainen.
Vierailija kirjoitti:
Paljon on sitä koulukuntaa jonka neuvo on iänikuinen toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta minusta tässä ei ole kyse sellaisesta asiasta. Tuolla ihmisellä olisi keinot vaikuttaa fiiliksiini positiivisesti ja tarvittaessa keventää taakkaani, mutta selvästikään ei kiinnosta niin ihmettelen vain että miksi minua sitten kiinnostaisi tehdä kaikki kympin arvoisesti aamusta iltaan? Ap
Tämä koordinaattori ei tule ikinä lähtemään joten jos terveytesi on sinulle tärkeä ala etsiä välittömästi uutta työpaikkaa. Kuvauksesi perusteella olisin itse jo lähtenyt. Näin se valitettavasti menee, mädät omenat jäävät ja hyvät työntekijät lähtevät.
No onhan työelämä nykyään perseestä. Ihan älyttömät vaatimukset, minimi palkalla. Et valitettavasti voi muuta kuin vaihtaa maisemaa, hyvä puoli siinä on ettet häviä juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon on sitä koulukuntaa jonka neuvo on iänikuinen toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta minusta tässä ei ole kyse sellaisesta asiasta. Tuolla ihmisellä olisi keinot vaikuttaa fiiliksiini positiivisesti ja tarvittaessa keventää taakkaani, mutta selvästikään ei kiinnosta niin ihmettelen vain että miksi minua sitten kiinnostaisi tehdä kaikki kympin arvoisesti aamusta iltaan? Ap
Mitä sä tätä täällä selität.
Jos sulla on mahdollisuus hakeutua töihin muualle niin hakeudu. Tilanne ei välttämättä muutu miksikään, vaikka kertoisit pomolle tuosta käytöksestä ja hän puuttuisi siihen. Helpotusta voisi tulla vain hetkeksi kunnes sama käytös jatkuisi ellei työkaveriasi siirrettäisi muualle (tuskin tulee tapahtumaan). Työpaikat on siitä jänniä, että meininki voi olla pahempaa kuin yläasteella, vaikka ollaan aikuisten ihmisten kanssa tekemisissä. Aikuiset ihmiset ovat siis niitä pahimpia ääliöitä.
No huhhuh. Lähde ennenkuin sairastut. Kerran kun saa burnoutin, niin jatkossa stressinsietokyky saattaa olla olematon koko lopun elämää.
Kysy koordinaattorilta suoraan miksi hän on ilkeä sinulle.
Kannustan etsimään työpaikan, jossa on parempi ja terveempi ilmapiiri. Ei ne muut valittamalla miksikään muutu.
Kyllä sulle ne ruokatauot kuuluu. Ne pidät minuutilleen. Jos työt eivät tästä johtuen tule tehdyksi, niin ongelma ei ole sinun, sillä teet jo työsi huolellisesti.
En usko, että sun ap kannattaa pitkällä tähtäimellä sitoutua tähän työpaikkaan. Kuulostaa sellaiselta paikalta, missä sut poltetaan vaan loppuun, nakataan mäkeen ja otetaan uusi tilalle.
Aika tyypilliseltä kuulostaa, ikävä kyllä.