Tutullani reilu puolivuotias vauva ja koira. Eivät käy kuulemma ollenkaan vaunulenkillä, koska koiran kanssa niin hankalaa
Kun kiskoo joka suuntaan. Mutta miten mä oon kyllä nähny moniakin äitejä vaunulenkillä koiran kanssa ja hyvin on näyttänyt menevän. 🙄
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut koirat kiskoo enemmän kuin toiset.
Mulla on ollut neljä vauvaa (nyt isoja) ja yhdenkään kanssa ei ole millään vaunulenkeillä käyty. Esikoinen huusi vaunuissa kuin hyeena, ei siinä minnekään lenkkeilty.
Siis olitteko kaikki päivät vaan kotona? Miten jaksoit ilman että olisit tullut hulluksi?
Musta oli ainakin ihana käydä vaunulenkillä kun vauva nukkui vaunuissa ja rauhassa sai kävellä vaikka metsäpolkua pitkin kuunnellen linnunlaulua. Tosin ekan vauvan kanssa en pystyny tekemään kuin puolen tunnin lenkkejä kun jo heräs kesken kaiken.
Onneksi mulla ei ollu koiraa, eikä oo edelkeenkään, en tiie miten sitten olis rauhalliset vaunulenkit onnistunu. Ap
Myös minulle käsittämätön ajatus, etten olisi tehnyt päivittäin vaunulenkkejä (koiraa ei ollut). Parina päivänä viikossa kävelin mieheni siskon luo, 3 km suuntaansa, kun hänelläkin oli lähes saman ikäinen lapsi. Muina päivinä vähintään saman verran muualla ympäristössä. Kun lapsi istui rattaissa niin käytiin mm. katselemassa junia kahden kilometrin päässä kotoa. Joka päivä vähintään puolentoista tunnin lenkki jonnekin suuntaan, satoi tai paistoi.
Kiva, mutta lisääppä tuohon se remmirähjäilevä vaunun alle säntäilevä koira niin ei ehkä lenkkeily olisikaan niin maittanut.
Sittemmin on ollut koiria, parhaillaan neljäs. Yksikään ei ole remmirähjännyt. Nykyisellä on riistaviettiä, mutta siinä vaiheessa kun meinaa lähteä hajujen takia "kuulo", pysähdytään. Joskus pitää aamulenkillä pysähtyä hyvinkin kymmenen, jopa parikymmentä kertaa ennen kuin palaa mieleen, että matka jatkuu vasta kun hihna on löysällä, mutta eipä sitä vielä ole päästy harjoittelemaankaan kuin muutama kuukausi.
Taas, oikein kivat sulle! Kaikilla kuitenkaan ei tällaisia koiria ole. Itsellä esim kaltoinkohdeltu rescue, toki ollaan tehty tosi paljon työtä ettei remmirähjäisi, mutta koulutus on vielä kesken, joten en lähtisi sotkemaan vaunuja siihen, pilaa vielä hyvin alkaneen koulutuksen. Tilanteita on erilaisia ja on rikkaus ymmärtää, ettei kaikilla ole samanlainen elämäntilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 3 lasta eikä yksikään heistä ole koskaan nukkunut vaunuissa. En kokenut niitä tarpeellisiksi ja hyvin pärjättiin. Vauva ei vaunulenkkejä kaipaa eikä kaikki koirat lenkilläkäyntiä, jos liikunnasta on muuten huolehdittu.
Miten muuten koiran liikunnasta huolehditaan kuin lenkkeilyttämällä niitä?
Meillä on 20 000 neliön aidattu piha-alue, jossa koira saa juosta täysin vapaana. Eiköhän se lenkkeilylle ole parempi korvike kuin kerrostalokoirien kävelytys korttelin ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun mielestå koiran liikunnasta on huolehdittu, kun ne päästetään takapihalle tunniksi. Siinähä se koira joo kyllä liikkuu ja saa lihaskuntoa ja virikkeitä.... Eli makaa paikallaan tai syö jäniksenpapanoita.
Meillä takapihalla on kokoa noin 200 ha, joten koira saa mennä siellä ihan vapaasti. Joskus kantaa kotiin jäniksenpoikasen, mutta ekosysteemi on sellainen, jossa joku saalistaa ja joku on saalis.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kolme isoa koiraa ja kävin kyllä vaunulenkeillä niiden kanssa. Lisäksi sitten puolison tullessa töistä lähdin koirien kanssa metsään pidemmälle lenkille. Kyllä sen koiran voi opettaa kulkemaan vaunujen vierellä nätisti, mutta jos ei ole opettanut ennen vauvan tuloa kulkemaan hihnassa nätisti tai on aggre koira, joka hyökkii, niin vainujen kanssa se voi olla vaarallistakin.
Kun lapsi kasvoi, niin kantorinkassa pääsi mukaan sitten jo pidemmille metsälenkeillekin. Helppoa oli lenkitys sillälailla.
Ja meillä toki lisäksi se oma piha, missä koirat sai olla ja kirmailla niin paljon kuin halusi.
Jos kaverillasi on kerrostalokoira, joka ei saa päivittäin purkaa energiaansa esim.vapaana metsässä/omalla pihalla/koirapuistossa, ei sellaiselle riitä hihnalenkit ja voi vetää kuin hullupää. Koiran puolesta hyvin harmillista jos näin on.
Itsellä ois kyl niin hajonnut pää olla vaan sisällä.
Mä en käynyt ikinä vaunulenkeillä ja silti olin ulkona tuntikausia.
Vierailija kirjoitti:
Koira piikille! ihmiset ja eläimet ei kuulu samaan asuntoon
Siirretään kaikki lemmikit kaupungin asuntoihin niin eivätpä enää ole saman katon alla😏
en ymmärrä miksi pitää ottaa koira kun lapsi syntyy. eikö siinä lapsessa ole tarpeeksi hoitamista? järjetöntä. etenkin yksinhuoltajilla ei aikaa riitä molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut koirat kiskoo enemmän kuin toiset.
Mulla on ollut neljä vauvaa (nyt isoja) ja yhdenkään kanssa ei ole millään vaunulenkeillä käyty. Esikoinen huusi vaunuissa kuin hyeena, ei siinä minnekään lenkkeilty.
Siis olitteko kaikki päivät vaan kotona? Miten jaksoit ilman että olisit tullut hulluksi?
Musta oli ainakin ihana käydä vaunulenkillä kun vauva nukkui vaunuissa ja rauhassa sai kävellä vaikka metsäpolkua pitkin kuunnellen linnunlaulua. Tosin ekan vauvan kanssa en pystyny tekemään kuin puolen tunnin lenkkejä kun jo heräs kesken kaiken.
Onneksi mulla ei ollu koiraa, eikä oo edelkeenkään, en tiie miten sitten olis rauhalliset vaunulenkit onnistunu. Ap
Miten vauva pystyy nukkumaan vaunuissa, joita retuutetaan metsäpolulla?
Vierailija kirjoitti:
en ymmärrä miksi pitää ottaa koira kun lapsi syntyy. eikö siinä lapsessa ole tarpeeksi hoitamista? järjetöntä. etenkin yksinhuoltajilla ei aikaa riitä molemmille.
Ensinnäkin kysymys on ajan priorisoinnista, eli hyvin voi olla aikaa molemmille. Toiseksi, monella on se koira jo ennestään eikä hyvät ihmiset luovu perheenjäsenistään kun uusi tulee perheeseen...
Koira piikille! ihmiset ja eläimet ei kuulu samaan asuntoon