Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masterchef Australia kausi 13

Vierailija
09.06.2021 |

on ollut minulle pettymys tämä alku. Kilpailijoita on nyt alussa niin paljon, että vain oudot ja kummat jäävät mieleen. Miksi 24, kun jo 12 uuutta ihmistä jossain ohjelmassa on paljon, ja seuraaminen siten raskasta.
Eilen, Nigella jaksossa, oli pudotuksessa rouva, jolla pitkät hiukset olivat päälaella sotkuisena, hapsottavana kasana, ja nuori mies, joka vollotti joka käänteessä tai ainakin väänteli naamaansa itkuisesti. Oli vaikeaa katsoa. Voi olla, että vika onkin minussa, en taida enää rakastaa tätä ohjelmaa. Saa nähdä, jatkuuko katselu.
Miten te muut, vieläkö jaksatte fanittaa?

Kommentit (213)

Vierailija
41/213 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa uudet tuomarit olivat kärsimystä seurata, mutta nyt ote on rennompi ja ohjelma on taas miellyttävää katseltavaa.

Eihän kukaan yllä hedonistisuudessa Matt Prestonin tasolle, mutta kyllä tämän kanssa pärjää.

Myös tuo positiivisuus ja selkäänpuukotuksen puuttuminen on Australian Masterchefin kantava voima.

Vierailija
42/213 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peten kannattaa keskittyä taidokkaiden jälkiruokien tekoon, niillä ainoastaan voi voittaa currykokkien ylivallan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/213 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suosikkini on Tommy. Hän oli aluksi ujo ja epävarma, mutta petraa koko ajan. Ja se currytyttö voisi tehdä välillä jotain muutakin. Tuomarit on hyviä, kun niihin ensin tottui. Ohjelmassa on hyvää se, ettei yhdellekään kilpailijalle vittuilla, vaikka kala olisi raakaa.

Vierailija
44/213 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että muitakin ärsyttää Kishwarin curryt, olkoon nyt kuinka bengalilaisia tahansa. Annosten ulkonäkö on aina lähes sama, soosin väri pikkasen vaihtelee.

Harmittaa, että Brent päätti lähteä; toisaalta ihailen tyyppiä että uskalsi viheltää pelin poikki kun huomasi uupuvansa.

Depinder on taitava kokki, hänkin vaan on juuttunut curryilemaan. Pete on mun suosikki, miellyttävä persoona ja valmistaa kauniita, kokeilevia annoksia.

Vierailija
45/213 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tätä tän enempää seurata, ettei muodostu keskustelua? 😳

Itse seuraan vähän viiveellä, mutta ne kaksi "inhokkiani" on jo tippuneet onneksi, Jess on kanssa sellainen mitäänsanomaton.

Tommy ja Depinder on suosikkeja, jännittää jostain syystä ihan kauheasti niiden puolesta jo nyt!

Tämä Tommy on just se aina itkua vääntävä, jota en jaksa. Depinderistäkään en pidä, vaikka se ei ole tehnyt vielä mitään. Kiva, että ollaan montaa mieltä.

Voi ei, en mä oo nähny sen pillittävän. 😄 Tai sit vaan symppaan herkempiä ihmisiä niin etten kiinnitä huomiota..

Mutta mitä ihmettä telkassa mainostetaan, et tulee aussitahtiin, nehän on monta viikkoa edellä!

Niinpä, kisa on päättynyt jo pari kuukautta sitten.

Vierailija
46/213 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa alkoi Masterchef australian jakso 41, nyt joukkuekisa. Ja taas Kishwar tekee curryä.

Vierailija
47/213 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

curry kirjoitti:

Justiinsa alkoi Masterchef australian jakso 41, nyt joukkuekisa. Ja taas Kishwar tekee curryä.

Voi ei! Eikö niitä nyt voisi saada tekemään vaikka italialaista ruokaa, että tulisi edes vähän näyttöä muistakin taidoista? Ovatkohan aussikatsojat huomanneet tämän saman minkä mekin, eli siis (lähes) kaikki kokit tekevät jatkuvasti vain oman kulttuuriperimänsä mukaisia ruokia, ja jos ovat huomanneet, miten siihen ovat suhtautuneet?

Pete on myös minun suurin suosikkini. :)

Vierailija
48/213 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan seuraavassa jaksossa kenties tulossa jymy-yllätys, jossa Kishwar kokkaa… …yllätys… …CURRYÄ!

Nyt on tuo ”seuraava” jakso katsottu, ja olin hyvin yllättynyt, että siinä todellakin Kishwar valmisti pitkästä aikaa cyrrya, kuten muutama muukin kilpailija. Hohhoijaa, taitaa jäädä viimeiseksi kaudeksi mitä huvittaa tätä entistä suosikkiohjelmaani katsoa.

Vierailija
49/213 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastin tätä sarjaa, mutta sen jälkeen kun pannacotta-Larissa voitti huomattavasti itseään lahjakkaammat kokit niin MC Australiaa on vaivannut sama ongelma; tänä vuonna hehkutetaan Curry-Depinderiä. 

Amerikkalaistunut hieman liikaa ja selvästi tuotanto ohjailee lopputuloksia haluamaansa suuntaan. 

Vierailija
50/213 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Curry curry curry, lihacurry, kalacurry, kasviscurry, jäätelöcurry, hääkakkucurry...

Kiva kun yhdellä idealla pärjää joka kisassa.

Samaa ihmettelen. Curryhan on vain soossi, jonka sekaan heitetään jotain proteiinia. Curryyn näyttää tulevan iso määrä eri mausteita, joten ihmettelen, onko se jokamiehen ruokaa vai onko aussilassa mausteet niin halpoja, että niitä voi hankkia ison kokoelman.

Jep. Olen käsittänyt, että nuo kisan curryt ovat vieläpä pääsääntöisesti perinneruokia, eli ko. kilpailijat eivät luo tai ideoi mitään, toteuttavat vain olemassaolevia vanhoja reseptejä jonka toki osaavat hyvin.

Vierailija
51/213 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

curry kirjoitti:

Voi ei! Eikö niitä nyt voisi saada tekemään vaikka italialaista ruokaa, että tulisi edes vähän näyttöä muistakin taidoista? Ovatkohan aussikatsojat huomanneet tämän saman minkä mekin, eli siis (lähes) kaikki kokit tekevät jatkuvasti vain oman kulttuuriperimänsä mukaisia ruokia, ja jos ovat huomanneet, miten siihen ovat suhtautuneet?

Joku katsojahan oli twitterissä ”rutissut” siitä, että ohjelmassa tehdään liikaa curryjä, ja tästä yksi tuomareista (Melissa Leong) veti herneen nenään ja alkoi läksyttämäån twiittaajaa kuinka tämä ei vaan ymmärrä mistään mitään.

Vierailija
52/213 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

curry kirjoitti:

Joku katsojahan oli twitterissä ”rutissut” siitä, että ohjelmassa tehdään liikaa curryjä, ja tästä yksi tuomareista (Melissa Leong) veti herneen nenään ja alkoi läksyttämäån twiittaajaa kuinka tämä ei vaan ymmärrä mistään mitään.

Mikäs tämän melissan ruokakoulutus oli? Eikö tuo ollut joku ruokabloggaaja?

Vierailija
53/213 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pete on mielestäni paras, koska tekee "outoja", erikoisia ruokia, huipputasoa. Hänestä varmasti kuullaan vielä ohjelman jälkeen. Inhoan näitä currykokkeja, aina samaa, väri ehkä vain vaihtuu. Melissa tuomarina suosii Aasialaisia, en pidä hänestä. Andyn ravintolaa haukuttiin trip advisorissa, miksi hän on tuomarina, kun oma ravintola saa niin huonoja arvosteluja asiakkailta? Jock on ainoa, jonka ammattitaitoon luotan. Ei ole edelliskausien tuomareiden voittaneita.

Vierailija
54/213 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastin tätä sarjaa, mutta sen jälkeen kun pannacotta-Larissa voitti huomattavasti itseään lahjakkaammat kokit niin MC Australiaa on vaivannut sama ongelma; tänä vuonna hehkutetaan Curry-Depinderiä. 

Amerikkalaistunut hieman liikaa ja selvästi tuotanto ohjailee lopputuloksia haluamaansa suuntaan. 

Sama. Mulla meni maku koko sarjaan Larissan voiton myötä...

Vierailija
55/213 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko formaattihan on ihan täyttä käsikirjoitettua roskaa. Idioottivalaat katsoo.

Vierailija
56/213 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Depinderin curry ei ollutkaan parasta. Hävisivät joukkuekisan.

Vierailija
57/213 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakso 42, pudotushaaste. Suosikkini Tommy teki parhaan annoksen, Pete oli toiseksi parhaan. Maja putosi kisasta, koska tarjoili raakaa porsasta. Tommy petraa osaamistaan kuin sika juoksuaan.

Vierailija
58/213 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maja oli koko kokkauksen ajan ulkona kuin lumiukko.

Majan ja Minolin paluu oli täysin turhaa, syystä olivat pudonneet.

Ja näistä paluupaikoista käytiin kisaa kokonainen viikko, kauden tylsin viikko. Ei anna kisaan mitään lisää tuo pudonneiden paluu, 61 jaksoa kaudessa on niin paljon, että siitä vois karsia.

Vierailija
59/213 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minolilla on mielettömän kaunis hymy.

Vierailija
60/213 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tossa viime painetestissä oli hauska seurata perfektionisti-Peten läskiristikon leikkuuta - siis oon itse samanlainen pilkunviilaaja, mä repisin noissa painetehtävissä varmaan viimeisenkin hiuksen päästäni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan