Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetetaanko autokoulussa myös tankkaamaan?

Vierailija
08.06.2021 |

En haluaisi nolata itseäni sitten kun menen ensimmäistä kertaa tankkaamaan. Ja jos jotakuta naurattaa, niin mietipä omalla kohdallasi jotain vastaavaa, jota et ole ennen tehnyt, vaikka kyseessä olisi yksinkertainenkin juttu. Ei kai sitä voi tietää jos ei ole ennen tehnyt. T. Nainen, joka menee autokouluun yli 30-vuotiaana

Kommentit (362)

Vierailija
181/362 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetetaanko autokoulussa auton peseminen? Entä huoltaminen? Entä rankaiden vaihto? Entä pissapojan nesteen lisääminen? Mites renkaiden ilmanpaineen tarkistus? Tai auton ostaminen/myyminen? Niin paljon on asioita, jotka liittyvät autoiluun, ja niitä ei opeteta autokoulussa. on se vaan niin väärin.

Kenenkä on vastuu? Minähän ei itse ole tietenkään vastuussa mistään, mitä ei ole minulle erikseen opetettu.

Vierailija
182/362 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kannatan minäkin. Siis että näytetään ihan kysymättäkin. Se on kuitenkin perusjuttu ja moni pitää itsestäänselvänä. Mitä jos ihminen kuitenkin jännittää ihan hirveästi sitä tilannetta, olisi hyvä että joku kokeneempi olisi siinä henkisenä tukena :D niin hassulta kun se kuulostaakin. T.jännittäjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/362 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydät autokoulun opettajalta oppitunnin tankkaamisessa.

En halua sellaista tankkausta. Pitäkööt nesteensä ihan itsellään.

Vierailija
184/362 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidättekö auton käynnissä tankkauksen ajan? Ja avaimen virtalukossa? Entä jos joku tulee ja istahtaa ajajan paikalle ja kaasuttaa autollanne tiehensä? 

Eikö kannata sammuttaa auto ja ottaa avain itselleen tankkauksen ajaksi?

Auto pitää aina sammuttaa tankkauksen ajaksi. Itse otan aina avaimet taskuun, varmuuden vuoksi.

Kukaan ei varasta autoa ja jos ovet mene lukkoon.

Vierailija
185/362 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle ainakaan opetettu. Me ei käyty edes kertaakaan moottoritiellä kun olin ajotunneilla. Onko normaalia?

En minäkään käynyt moottoritiellä, kun ei tässä lähellä ole sellaisia. Jos ajoit kuitenkin jollakin isomman rajoituksen maan-/valtatiellä, niin eihän sitä moottoritietä tarvitse erikseen opetella.

Voi apua. Tämä selittää kyllä montakin asiaa..

Onko tuo luvallistakaan? Moottoritie kuului kuulemma inssiinkin. Täytyy varmistaa, että osaa ajaa erilaisissa ympäristöissä. Ne jotka suorittavat autokouluaan pikkukylissä sitten ajavat kauemmas kokeilemaan sitä moottoritietä.

Lähin moottoritie 350km päässä. Ei menty autokoulussa sinne.

Vierailija
186/362 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rankkaan yleensä niin että maksan kassalle. Ei tarvi kun tankata, jää se kortin / setelin kanssa räplääminen pois.

Vierailija
187/362 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos osaat käyttää pankkiautomaattia, osaat myös tankata :)

Useimmissa malleissa siinä tankin täyttöasteen symbolin vieressä on pikkuinen nuoli joka osoittaa jompaan kumpaan suuntaan. Auton tankki on nuolen suunnalla. Vanhemmissa autoissa näitä ei aina ole, mutta sitten vaan tarkastaa katsomalla missä se luukku sijaitsee.

Vanhemmissa autoissa sen näkee siitä bensapumpun symbolista: tankin korkki on yleensä sillä puolella millä pumpun letku.

Ei kun kolmion kärki osoittaa oikealla tai vasemmalle, siis sille puolelle jolla bensatankin luukku on ,  siis kolmio  pumpun kuvan alla

Vierailija
188/362 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei opeteta tankkaamaan, ellei autokoulun auto tarvitse tankintäytettä ajotunnin aluksi tai lopuksi. Autokoulussa opetetaan, että lukekaa auton ohjekirja huolellisesti, siellä kerrotaan mm. että mihin tunkki kiinnitetään rengasta vaihdettaessa tai että miten tankataan ja mm. sekin saako autoon laittaa istuinsuojia ja jos saa niin millaisia. Kaikenkaikkiaan kannattaisi aina lukea ohjekirjat ja -lippuset, vaikka miten tuntuisi siltä, että "mä osaan tän, en mä mitään ohjeita tarvitse"

Vierailija
189/362 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin jonkun ajoreissun päätteeksi tankkaamassa autokoulussa. Olin aiemmin aina istunut autossa tankatessa,mutta sitten autokoulussa tuli hypättyä ulos katsomaan,mistä mitäkin painellaan ja mihin aukkoon kortti työnnetään :) 

Vierailija
190/362 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti. ainakin silloin kun itse olin autokoulussa opetettiin siellä tankkaus, katkojan kärkien säätö, olkatappien rasvonta ja kaksi tahti autojen kuljettajille rosenttilaskut sekoite bensan sekoitukseen, näin muutamia tähdellisimpiä mainitakseni.

Vierailija
191/362 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Opettaja" tankkaa sut nonta kertaa syrjäteillä takapenkillä

Vierailija
192/362 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeinta tankkaamisessa on näpytellä pankkikortin pin-koodi. :) Kunhan ei tankkaa dieseliä bensa-autoon tai toisin päin.

Pin-koodin näppäily ei todella ole se vaikein.

Monelle tuottaa ongelmia, kummalla puolella bensasäiliö (näkyy auton bensamittarista, joko oikealla tai vasemmalla) ja osata parkkeerata auto oikein päin, valmiiksi tankkauksen.

Ja toinen on bensan laatu.

Ja ap. pyydä autokoulun opettajaa käymään asia läpi. Neuvovat mielellään, jos ei kuulu opetukseen. Muistelen, omassa opetuksessa käytiin läpi.

Vierailija
193/362 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulussa kyllä opetetaan kaikki mahdollinen tankkauksesta pysäköintitalon käyttöön, ainakin jos kysyt opettajalta. Nehän ovat yksityistunteja, voit esittää toiveita kun perusjutut on opittu ja pääsette liikenteeseen.

Ajoin itsekin kortin yli kolmikymppisenä, ja hyvin olen ajanut jo kymmenen vuotta.

Vierailija
194/362 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun "opettaja" sain potkut kun omistajan rouva löysi autosta käyetyt kortongit.

Vierailija
195/362 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun itse ajoin kortin liki 30 vuotta sitten niin ajatti ope erään ajotunnin päätteeksi tankille. Ja kerran ajatti pesukadullekin eli nämä tuli bonuksena "opeteltua".

Ihan jees niin ei ollut sitten ekaa kertaa yksinään ihmeissään.

Vierailija
196/362 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Opettajat" saa pinppiä kun nuori on niin alisteisessa asemassa ;-(

Vierailija
197/362 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ensimmäinen työpaikkani oli huoltoasemalla. En ollut koskaan tankannut. Sitten tuli joku vanhempi nainen joka pyysi minua tankkaamaan,kun hän ei osannut. No en kehdannut sanoa,että minäkään en osaa. Kysyin häneltä vain että onko bensa vai diesel? Jos bensa niin laitetaanko 95 vai 98? Sitten menin ja kokeilin,ei ollut vaikeaa. N-silloin19v

Vierailija
198/362 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma on monesti löytää bensatankin avausnappula. Ei ole kaikissa autoissa järjellisessä paikassa

Vierailija
199/362 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noitahan voi kysyä autokoulunopettajalta,että käytäiskö tankkaamassa,pysäköintitalossa...jne.  autopesussa sitten jos on tarve pestä auto....

Vierailija
200/362 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeinta tankkaamisessa on näpytellä pankkikortin pin-koodi. :) Kunhan ei tankkaa dieseliä bensa-autoon tai toisin päin.

Pin-koodin näppäily ei todella ole se vaikein.

Monelle tuottaa ongelmia, kummalla puolella bensasäiliö (näkyy auton bensamittarista, joko oikealla tai vasemmalla) ja osata parkkeerata auto oikein päin, valmiiksi tankkauksen.

Ja toinen on bensan laatu.

Ja ap. pyydä autokoulun opettajaa käymään asia läpi. Neuvovat mielellään, jos ei kuulu opetukseen. Muistelen, omassa opetuksessa käytiin läpi.

tuota en ymmärrä miten joku ei voi tietää tai muistaa kummalla puolella bensasäiliö on, sillä ennen jokaista ajoon lähtöä pitäisi vähintään kiertää auto ympäri ja katsoa silmämääräisesti, että kaikki on kunnossa, samalla sen bensatankin luukunkin näkee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme