Opetetaanko autokoulussa myös tankkaamaan?
En haluaisi nolata itseäni sitten kun menen ensimmäistä kertaa tankkaamaan. Ja jos jotakuta naurattaa, niin mietipä omalla kohdallasi jotain vastaavaa, jota et ole ennen tehnyt, vaikka kyseessä olisi yksinkertainenkin juttu. Ei kai sitä voi tietää jos ei ole ennen tehnyt. T. Nainen, joka menee autokouluun yli 30-vuotiaana
Kommentit (362)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos osaat käyttää pankkiautomaattia, osaat myös tankata :)
Useimmissa malleissa siinä tankin täyttöasteen symbolin vieressä on pikkuinen nuoli joka osoittaa jompaan kumpaan suuntaan. Auton tankki on nuolen suunnalla. Vanhemmissa autoissa näitä ei aina ole, mutta sitten vaan tarkastaa katsomalla missä se luukku sijaitsee.
Vanhemmissa autoissa sen näkee siitä bensapumpun symbolista: tankin korkki on yleensä sillä puolella millä pumpun letku.
Voi luoja. Katsot kerran kummalla puolen se tankki on niin se on jatkossakin sillä samalla puolella..
Vai vaihtaako porukka autonsa aina yhden tankillisen jälkeen?
Välillä vaihtaa juu. Neljä autoa pihassa vuorotellen käytössä. Kahdessa täyttö oikealta, yhdessä vasemmalla ja yhdessä täyttö vasemmalla etu kulmassa renkaan etupuolella.
Vanha ketju jo, mutta eipä sitä opetettu. En kyllä kertaakaan ole elämäni aikana tankannut, joten hukkaan olisi opetus mennytkin. Tiedän toki miten se tapahtuu, jos joskus pitää käydä tankilla. Tiedän erään toisenkin naisen, joka ei ole koskaan tankannut, naapurini.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ihme jos naisia pidetään tän jälkee ihan bimboina...
T. Sexy ja älykäs nainen joka osaa tankata!
Siinä sitä on oikein älykäs mies.
Naisia ei ilmeisesti jostain syystä kiinnosta autot edes sen vertaa että ottaisivat selville tällaisen normaaliin käyttöön oleellisesti liittyvän asian, kuten polttoaineen tankkaus. Ilman tankkausta autolla ei kuitenkaan kovin pitkälle pääse.
Hyljeksiikö naiset muidenkin koneiden kohdalla jotain tiettyä koneen normaaliin ylläpitoon liittyvää toimenpidettä? Sama kuin esim. ompelukoneesta loppuu lanka, ei voida lisätä uutta lankaa millään. Tai puhelimesta akku loppumassa, ei voida laittaa laturiin sitä millään...
Vierailija kirjoitti:
Naisia ei ilmeisesti jostain syystä kiinnosta autot edes sen vertaa että ottaisivat selville tällaisen normaaliin käyttöön oleellisesti liittyvän asian, kuten polttoaineen tankkaus. Ilman tankkausta autolla ei kuitenkaan kovin pitkälle pääse.
Hyljeksiikö naiset muidenkin koneiden kohdalla jotain tiettyä koneen normaaliin ylläpitoon liittyvää toimenpidettä? Sama kuin esim. ompelukoneesta loppuu lanka, ei voida lisätä uutta lankaa millään. Tai puhelimesta akku loppumassa, ei voida laittaa laturiin sitä millään...
Naisille ei opeteta mitään poikien juttuja. Mullekkin oli niin vieras ajatuskin tankkaus.
Täyty vaan olla nuori ja rohkea. Hyvin meni sekin👍
Tiedän useamman naisen jotka eivät osaa tankata tai joita jännittävät sitä. Myös iäkkäämpiä naiskuskeja olen auttanut bensiksellä, jos sattuneet samaan aikaan ja näyttänyt ettei onnistu.
Kasvamassa oleva sukupolvi ei tankkausta opettele, vaan lataamisen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän useamman naisen jotka eivät osaa tankata tai joita jännittävät sitä. Myös iäkkäämpiä naiskuskeja olen auttanut bensiksellä, jos sattuneet samaan aikaan ja näyttänyt ettei onnistu.
Olen mies ja kortti ja auto on ollut 1992 lopulta lähtien.
Vasta 2010-luvulla tuli ensimmäisen kerran kohdalle viereinen naisautoilija, joka ei osannut avata autonsa polttoaineluukkua vaan kysyi minulta neuvoa.
Tuntematon auto mullekin, muistaakseni Saab 9-5, mutta kun luukussa ei ollut avaimenreikää eikä se näppivoiminkaan ollut halukas aukeamaan, niin arvelin että sisällä täytyy olla joku vipu tai nappi jolla se aukeaa, ja näin sitten olikin.
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju jo, mutta eipä sitä opetettu. En kyllä kertaakaan ole elämäni aikana tankannut, joten hukkaan olisi opetus mennytkin. Tiedän toki miten se tapahtuu, jos joskus pitää käydä tankilla. Tiedän erään toisenkin naisen, joka ei ole koskaan tankannut, naapurini.
Miten se oppi olisi hukkaan mennyt? Jos et ole vielä tankannut, niin eihän se tulevaisuutta kerro. Joskus voi vaan tulla tilanne.
Itsellä ei ole korttia, ja silti olen muutamia kertoja tankannut. Mulla tuntuu olevan työkavereita, jotka vaan ei osaa tankkia käyttää. Joten apukuski on monesti hoitanut homman. :D
Tankkaus ei ole se suurin ongelma, vaan ne pahuksen bensa-automaatit. Joka paikassa erilaiset laitteet.
Vierailija kirjoitti:
Tankkaus ei ole se suurin ongelma, vaan ne pahuksen bensa-automaatit. Joka paikassa erilaiset laitteet.
En ole kyllä havainnut oleellista eroa eri polttoaineketjujen laitteissa. Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Kysy helsinkiläiseltä mieheltä, se osaa.
En tankkaa ensimmäisellä kerralla lähelläkään stadia. Miksi sen pitäisi olla 1. helsinkiläinen, 2. mies?
Osaako kaikki helsinkiläiset miehet tankata? Autottomatkin? Saanen epäillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille ei opeteta mitään poikien juttuja. Mullekkin oli niin vieras ajatuskin tankkaus.
Täyty vaan olla nuori ja rohkea. Hyvin meni sekin👍
Onko sulle opetettu, että vain pojat saavat ajaa autolla ja jopa tankata. Milläs ne tytöt ajavat?
Vierailija kirjoitti:
En mä nyt tunne itseäni seksikkääksi kun tankkaan räntäsateessa tai lumituiskussa autoa. Älykkäänä tankkaisin vain kauniissa poutasäässä. Se nyt ei vaan aina ole mahdollista odottaa sopivaa keliä, kun päivittäin pitää ajaa pitkiä työmatkoja.
Kaikki opettajat on erilaisia toiset outoja.
Varastettu auto on sama kuin aasi Mooseksen laissa tuhoovihittyä ja auto autosta....
Olen keski-ikäinen mies. Ajokortin sain 18v. Aina olen tankannut itse.
Mutta edelleen muistan miten aikanaan olin aivan samassa tilanteessa kuin ap.
Mitenkäs moottorin öljymäärän tarkastus onnistuu, entä muiden nesteiden tarkistus, tuulilasin pesunesteen lisäys? Siinähän pitää avata ihan konepelti, voi kauhistus :D