Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun vanhemmilla on pakkomielle mökkeilyyn koko perheen kanssa?

Vierailija
08.06.2021 |

Ollaan siis kaikki jo reilusti aikuisia, mutta vanhempien elämän paras asia on mökki, ja aina olettavat että koko perhe haluaa lähteä sinne yhdessä HETI kun on vapaata ja siihen pieninkin mahdollisuus. Luulevat tosissaan, että kaikkien muidenkin elämän ykkösasia on mökki, ja sinne on päästävä aina kun mahdollista. Minä itse en pidä mökkeilystä, se tuntuu rasittavalta ja ajanhukalta, voisin olla omassa kodissa tekemässä muita asioita niin en osaa rentoutua siellä! Vanhemmat pahoittavat aina syvästi mielensä jos joku ei halua lähteäkään mökille. Olen varmaan nyt just se kauhea ihminen joka ei välitä vanhemmistaan, kun en ole kiinnostunut siitä yhdestä ainoasta tavasta viettää vapaa-aikaa. Omasta puolestani mökin saisi vaikka myydä suvusta pois, itse en ainakaan sitä halua periä.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo olet ap.

Olin 12 vuotias, kun sanoin, että voin lähteä mökille joskus, mutta silloin kuin itse haluan. Vanhempani yrittivät sanoa vastaan, mutta niin asia meni ja kävin mökillä sen jälkeen ehkä 2-4 kertaa kesän aikana.

En minä ole ole ollut sen jälkeenkään vanhempieni talutusnuorassa, vaan olen keskustellut ja tehnyt niin kuin parhaaksi katsoin eri asioiden kanssa. En ymmärrä siis aikuisia ihmisiä, jotka eivät osaa katkaista napanuoraansa, vaan menevät niin kuin heille sanotaan.

Ei kaikilla ole hoitopaikkaa lapsille mökkireissujen ajaksi, joten tuonikäiset kulkevat siellä, missä vanhemmat. Mutta aikuiset ovat tietysti eri juttu.

Hoitopaikkaa? En minä mitään hoitopaikkaa tarvinnut, vaan jäin kotiin yksin tai ystäväni tuli meille. Pärjäsin omakotitalossamme oikein hyvin yksinkin, osasin tehdä ruokaa ja naapureille olisi saanut mennä koska vain, jos olisi tarvinnut, mutta ei tarvinnut. Toimin silloin myös naapureilla lapsenlikkana ja saatoin tehdä viikonloppuisin niitä työkeikkoja. 15 vuotiaana menin ainakin kuudeksi viikoksi kesätöihin, enkä vain lojunut himassa.

Lapseni ovat nyt teinejä ja myös nuorimmalla, 14 vuotiaalla, on kesätyö. He kaikki ovat samanlaisia vastuullisia nuoria, joiden kanssa on helppo elää ja olla. Ei 12 vuotias ole mikään lapsukainen enää.

Eihän Suomessa saa alle 15-vuotias tehdä kesätöitä?

Saa tehdä ja jotkut tekevät.

Vierailija
62/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo olet ap.

Olin 12 vuotias, kun sanoin, että voin lähteä mökille joskus, mutta silloin kuin itse haluan. Vanhempani yrittivät sanoa vastaan, mutta niin asia meni ja kävin mökillä sen jälkeen ehkä 2-4 kertaa kesän aikana.

En minä ole ole ollut sen jälkeenkään vanhempieni talutusnuorassa, vaan olen keskustellut ja tehnyt niin kuin parhaaksi katsoin eri asioiden kanssa. En ymmärrä siis aikuisia ihmisiä, jotka eivät osaa katkaista napanuoraansa, vaan menevät niin kuin heille sanotaan.

Meillä lapsi ilmoitti samoin ja niinpä mies meni nuorempien kanssa mökille, minä jäin esikoisen kanssa kotiin. Hän ei saanutkaan toivomaansa vapaata viikonloppua, vaan yhdessä siivottiin ja laitettiin pihaa. Seuraavana viikonloppuna sama juttu eli ei mökille, minä jäin kotiin ja kun kaverit haki kanssaan pyöräilemään, valittelin sitä, että meillä oli terassin öljyäminen kesken. Ei voi lähteä. Kolmantena viikonloppuna hehkutin etukäteen, miten vihdoinkin siivotaan yhdessä vaatehuone ja lajitellaan tavaraa kirppikselle. Yllättäen 12v halusi mökille löhöämään.

Poikani kaverin äiti on samanlainen kuin sinä. En oikein tiedä onko tällä äidillä yhtään ystävää tai äitikaveria, sillä hän on vaikea ihminen. Hän on juuri tuollainen ilkeä ja vastenmielinen nainen, joka ei edes yritä ymmärtää lapsiaan, vaan hän näkee heidät vain tyyppeinä, joita hän voi käskyttää ja joiden on pakko tanssia hänen pillinsä tahtiin. Jos lapset eivät niin tee tai tee niin nopeasti, kuin mamma haluaisi, niin äidistä tulee ivallinen ja kamala pomottaja, joka alkaa uhkailemaan ja kiristämään lapsiaan.

Lapset eivät ole onnellisia tuossa perheessä. En usko, että kukaan on onnellinen perheessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo olet ap.

Meillä lapsi ilmoitti samoin ja niinpä mies meni nuorempien kanssa mökille, minä jäin esikoisen kanssa kotiin. Hän ei saanutkaan toivomaansa vapaata viikonloppua, vaan yhdessä siivottiin ja laitettiin pihaa. Seuraavana viikonloppuna sama juttu eli ei mökille, minä jäin kotiin ja kun kaverit haki kanssaan pyöräilemään, valittelin sitä, että meillä oli terassin öljyäminen kesken. Ei voi lähteä. Kolmantena viikonloppuna hehkutin etukäteen, miten vihdoinkin siivotaan yhdessä vaatehuone ja lajitellaan tavaraa kirppikselle. Yllättäen 12v halusi mökille löhöämään.

Olet kauhea

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi