Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun vanhemmilla on pakkomielle mökkeilyyn koko perheen kanssa?

Vierailija
08.06.2021 |

Ollaan siis kaikki jo reilusti aikuisia, mutta vanhempien elämän paras asia on mökki, ja aina olettavat että koko perhe haluaa lähteä sinne yhdessä HETI kun on vapaata ja siihen pieninkin mahdollisuus. Luulevat tosissaan, että kaikkien muidenkin elämän ykkösasia on mökki, ja sinne on päästävä aina kun mahdollista. Minä itse en pidä mökkeilystä, se tuntuu rasittavalta ja ajanhukalta, voisin olla omassa kodissa tekemässä muita asioita niin en osaa rentoutua siellä! Vanhemmat pahoittavat aina syvästi mielensä jos joku ei halua lähteäkään mökille. Olen varmaan nyt just se kauhea ihminen joka ei välitä vanhemmistaan, kun en ole kiinnostunut siitä yhdestä ainoasta tavasta viettää vapaa-aikaa. Omasta puolestani mökin saisi vaikka myydä suvusta pois, itse en ainakaan sitä halua periä.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsi on tykännyt mökkeilystä niin lapsena, teininä kuin nyt aikuisenakin (jos nyt 20-vuotiasta voi aikuiseksi sanoa). Mökkeilimme neljä vuotta vuosivuokralla ennen tämän nykyisen mökin ostamista ja nyt korona-aikana lapsi on mökkeillyt täällä puolisonsa ja koiransa kanssa aika paljonkin, kun opinnot ja työt ovat etänä ja mökillä on reilummin tilaa kuin kaupunkikaksiossa. Nämä nuoret jopa ilmoittivat keväällä, että meinaavat tänä kesänä olla mökillä niin paljon kuin mahdollista. Kun sitten sanoin, että meistä olisi miehen kanssa kiva olla välillä kahdestaankin, niin vävy sanoi "totta kai, ilmoittakaa jos haluatte olla kahdestaan niin lähdetään sitten vähäksi aikaa pois" :-D 

Vaikka tytär on ilmoittanut, että mökki kelpaa hänelle kyllä perinnöksi, niin kyllä se tilanne täytyy arvioida uudestaan siinä vaiheessa, kun meitä alkaa vanhuus painaa ja mökkipuuhat käyvät liian raskaaksi. Parempi se on myydä hyvissä ajoin kuin jättää roikkumaan ja rapistumaan. Miehen vanhemmat eivät tunnesyistä pystyneet luopumaan ajoissa ja nyt on perikunnan käsissä mökki, jota kukaan ei halua, mutta suoraan ei uskalla myydäkään, kun yhtä sun toista pitäisi korjata ensin.

Ei tarvitse korjata. Sen kun myytte rantatonttia purkukuntoisilla rakennuksilla niin on ostajan moka, mikäli rupeaa niitä korjaamaan ja tulee sanomista. Korjattu

Vierailija
42/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ärsyttäviä mökkihulluja. Ensin kansa asui metsässä. Sitten muuttivat kaupunkiin. Nyt on kaikki mukavuudet. Lämpimät suihkut, sisävedet ja keskuslämmitykset. Mutta ei, suomalainen ajattelee kaihoten metsää. Miten ihanaa ja auvoista onkaan päästä kantamaan vesiä, lämmittää tiskivettä ja tiskata astiat käsin. Hiirenpapanat lusikkalaatikossa ovat

pieni harmi, kunhan pääsee metsään puita pilkkomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro rehellisti mielipiteesi. Menkää sinne yhdeksi illaksi syömään tms. Toki autatte laittamisessa, ettei tule sanomista. Monelle se kaikkien haaliminen säännöllisesti mökille johtuu osittain siitä, että sadaan myös ylläpitotöihin riittävästi talkooporukkaa mukaan. Elököitynyt pariskunta ehkä viihtyy siellä, mutta tajuaa, mikä helevetillinen työmaa se on. 

Itse teen niin, että maksan satasen tms. vuokraa joka kerta, kun olemme siellä viikonlopun (tai kesällä vähän pidempäänkin). Voivat sillä rahalla sitten maksaa osan jostain huoltotyöstä ulkopuoliselle. En ikinä menisi mökille, jossa joutuisin puurtamaan. Omassa omakotitalossa on kesäksi ihan riittävästi huoltamista.

Vierailija
44/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jonkinlainen väliinputoaja. En saa mökkeillä omalla mökilläni.

Lapsi ei suostu tulemasn sinne, vaan haluaa vain pelata tietokoneella kotona ja olla kavereiden kanssa. En halua jättää häntä yksin, kun ei muistaisi edes syödäkään. Jos pakotan mökille, hän valittaa siellä koko ajan ja on vihainen ja tekee olon stressaavaksi.

Lisäksi kesällä parhaaseen loma-aikasn omat vanhempani vastivat, että menen viettämään kesäloman heidän mökilleen eri puolelle Suomea. He eivät siis enää pärjää siellä yksin, he kaatuilevat, eivät voi ajaa autoa, muistiongelmaa ja ruuat unohtuvat pöydälle lämpimään etc. Tarvitsevat jonkun suunnilleen lapsenvahdiksi sinne. Haluavat olla siellä joka vuosi taas koko kesän kun "ehkä ensi vuonna ei enää päästä". Minun pitää siis viettää ainoa mökkeilyni toiaten mökillä, mihin en haöuaisi mennä ja mitä inhoan. He eivät ole suostuneet tulemaan kertaakaan katsomaan minun mökkiäni edes päiväreissulle kuljetettuna.

V$%%_€u. Unelmpin ajatuksella, että jättäisin koko perheen ja suvun pärjäämään yksinään ja muutan yksikseni sinne omalle mökilleni.

Eikö lapsesi saa ottaa mökille ketään kaveria mukaan?

Vierailija
45/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo olet ap.

Olin 12 vuotias, kun sanoin, että voin lähteä mökille joskus, mutta silloin kuin itse haluan. Vanhempani yrittivät sanoa vastaan, mutta niin asia meni ja kävin mökillä sen jälkeen ehkä 2-4 kertaa kesän aikana.

En minä ole ole ollut sen jälkeenkään vanhempieni talutusnuorassa, vaan olen keskustellut ja tehnyt niin kuin parhaaksi katsoin eri asioiden kanssa. En ymmärrä siis aikuisia ihmisiä, jotka eivät osaa katkaista napanuoraansa, vaan menevät niin kuin heille sanotaan.

Meillä lapsi ilmoitti samoin ja niinpä mies meni nuorempien kanssa mökille, minä jäin esikoisen kanssa kotiin. Hän ei saanutkaan toivomaansa vapaata viikonloppua, vaan yhdessä siivottiin ja laitettiin pihaa. Seuraavana viikonloppuna sama juttu eli ei mökille, minä jäin kotiin ja kun kaverit haki kanssaan pyöräilemään, valittelin sitä, että meillä oli terassin öljyäminen kesken. Ei voi lähteä. Kolmantena viikonloppuna hehkutin etukäteen, miten vihdoinkin siivotaan yhdessä vaatehuone ja lajitellaan tavaraa kirppikselle. Yllättäen 12v halusi mökille löhöämään.

Alapeukkuja vastuulliselle vanhemmalle, joka ei jätä 12v ikäistä yksin viikonlopuksi! Palsta ei petä!

Alapeukkuja idiootille, joka työleirittää lastaan viikonloppuisin. Tuo on kiusantekoa. Miksi tehdä lapsia, jos haluaa toimia vain omien mielihalujensa mukaan?

Kesälomalla lapsi voi viikolla tehdä mitä haluaa, joten koska hän vaatimalla vaati saada jäädä kotiin ja saikin, niin tietenkin osallistui yhdessä vanhemman kanssa mukavaan puuhasteluun. Kerrankin äidillä oli aikaa vain hänelle. ET kai tosissasi oleta, että vapaus on ilmaista?

En minä ainakaan omaa lasta kohtelisi noin mulkkumaisesti mitä sinä. Käykö mielessä, että joskus saat samaa kohtelua takaisin?

Vierailija
46/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei rehellisyys tule kysymykseen, aina on tarjolla siunattu koronakaranteeni, aah sitä rauhaa! :D

Vierailija
47/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täytyy sanoa suoraan, että ymmärrätte, että mökkeily on heille tärkeää mutta teitä ei se tässä elämänvaiheessa kiinnosta eikä sille ole aikaa. He suuttuvat ja loukkaantuvat hetkeksi mutta sitten asia on käsitelty ja voidaan edetä uudelta pohjalta.

Olen itse vähän samassa tilanteessa. Iäkkäät 80-v vanhemmat. Mökki, jota pitää hoitaa ja he eivät enää jaksa. Minulla ei ole mitään intoa asiaan mutta osuuteni teen nyt niin kauan kuin vanhemmat apua tarvitsevat. Käyn kerran neljässä viikossa leikkaamassa nurmikon mökiltä. Se siitä.

Olen kuitenkin tehnyt selväksi, että en aio ottaa mitään perintöosuutta mökistä enkä lähde jakamaan sitä sisarusten kanssa. Muut saavat jakaa ja hoitaa ja riidellä siitä keskenään ja otan muuta perintöä vastineeksi tai joku saa ostaa minun osuuteni pois. Tai jos ei tule sopua, myydään koko paska.

"otan muuta perintöä vastineeksi" siis miten joku kehtaa sanoa noin? Niin silti sun on päästävä osingoille ja oikeen päätät itse mitä haluat?

Perinnönjaossa lopputuloksen on miellyttävä kaikkia tai muuten ei tule nimeä paperiin. Kyseinen kirjoittaja antoi useita vaihtoehtoja. 1. Ottaa pesästä osuutensa muuna omaisuutensa 2. Voi ottaa osuutensa myös osan mökistä, mutta mitä käki joku toinen ostaa hänen osuutensa. 3. Mikäli käki kumpikaan ensimmäisistä ei sovi, muutetaan kaikki rahaksi ja jaetaan. Ilman yksimielisyyttä perinnönjako ei edisty. Omassa suvussa oli kaksi eri Perinnönjakoa jumissa, toinen 25 vuotta toinen 15 vuotta.

Meillä vanhemmat myivät tontin ja mökin minulle pilkkahinnalla, jättivät hallintaoikeuden itselleen.Pesässä ei lopulta ollut mitään jaettavaa, minulla oli mökki ja siitäkös veli ja vaimonsa vimmastuivat. Ennen vanhempien kuolemaa mökki oli heille sama asia kuin tuhlaus ja kun selvisi, että se oli minun, niin siitä tuli järkyttävän arvokas ennakkoperintö/lahja.

Vierailija
48/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo olet ap.

Olin 12 vuotias, kun sanoin, että voin lähteä mökille joskus, mutta silloin kuin itse haluan. Vanhempani yrittivät sanoa vastaan, mutta niin asia meni ja kävin mökillä sen jälkeen ehkä 2-4 kertaa kesän aikana.

En minä ole ole ollut sen jälkeenkään vanhempieni talutusnuorassa, vaan olen keskustellut ja tehnyt niin kuin parhaaksi katsoin eri asioiden kanssa. En ymmärrä siis aikuisia ihmisiä, jotka eivät osaa katkaista napanuoraansa, vaan menevät niin kuin heille sanotaan.

Meillä lapsi ilmoitti samoin ja niinpä mies meni nuorempien kanssa mökille, minä jäin esikoisen kanssa kotiin. Hän ei saanutkaan toivomaansa vapaata viikonloppua, vaan yhdessä siivottiin ja laitettiin pihaa. Seuraavana viikonloppuna sama juttu eli ei mökille, minä jäin kotiin ja kun kaverit haki kanssaan pyöräilemään, valittelin sitä, että meillä oli terassin öljyäminen kesken. Ei voi lähteä. Kolmantena viikonloppuna hehkutin etukäteen, miten vihdoinkin siivotaan yhdessä vaatehuone ja lajitellaan tavaraa kirppikselle. Yllättäen 12v halusi mökille löhöämään.

Olet typerä ihminen, en ymmärrä yhtään. En minä ainakaan järjestää kotiinkaan mitään työleirejä, vaan nautin kotona olemisesta. Jos mies lähtee lasten kanssa vaikka lomalle ja minä jään töihin, niin tasan varmasti ihan rennosti illat ja muun vapaa-ajan.

Tällä hetkellä vanhin lapseni on kanssani kotona ja mies on muiden lasten kanssa mökillä. Vanhin lapsi jäi kanssani kotiin kesätyönsä takia ja emme ajatelleet tehdä mitään hyödyllistä iltaisin ja ensi viikonloppuna. Nuori saa mennä niin kuin haluaa kavereidensa kanssa ja minä voin vaikka maata illat terassilla tai ihan mitä vain. Miehellä on viiden viikon loma ja minulla kahden viikon loma, joten hän ehtii kyllä hoitamaan lomallaan mm. mattojen pesun.

Vierailija
49/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo olet ap.

Ei kaikilla ole hoitopaikkaa lapsille mökkireissujen ajaksi, joten tuonikäiset kulkevat siellä, missä vanhemmat. Mutta aikuiset ovat tietysti eri juttu.

Hoitopaikkaa? En minä mitään hoitopaikkaa tarvinnut, vaan jäin kotiin yksin tai ystäväni tuli meille. Pärjäsin omakotitalossamme oikein hyvin yksinkin, osasin tehdä ruokaa ja naapureille olisi saanut mennä koska vain, jos olisi tarvinnut, mutta ei tarvinnut. Toimin silloin myös naapureilla lapsenlikkana ja saatoin tehdä viikonloppuisin niitä työkeikkoja. 15 vuotiaana menin ainakin kuudeksi viikoksi kesätöihin, enkä vain lojunut himassa.

Lapseni ovat nyt teinejä ja myös nuorimmalla, 14 vuotiaalla, on kesätyö. He kaikki ovat samanlaisia vastuullisia nuoria, joiden kanssa on helppo elää ja olla. Ei 12 vuotias ole mikään lapsukainen enää.

Eihän Suomessa saa alle 15-vuotias tehdä kesätöitä?

Vierailija
50/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vanha sinä olet? Jos olet jo 15 v tai vanhempi voit kysyä vanhemmiltasi saisitko jäädä  jäädä kotiin ainakin joksikin aikaa jos lupaat olal "kiltisti?

Onko suulla kesätöitä. Sekin on hyvä syy jäädä kotiin kun vanhempasi ovat mökillä.

Yksi konsti on olla vain osan ajasta mökille. Jos mökin lähelle pääsee julkisilla niin voit tulla sinne myöhemmin tai lähteä aikaisemmin pois.

Vierailija
51/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsi on tykännyt mökkeilystä niin lapsena, teininä kuin nyt aikuisenakin (jos nyt 20-vuotiasta voi aikuiseksi sanoa). Mökkeilimme neljä vuotta vuosivuokralla ennen tämän nykyisen mökin ostamista ja nyt korona-aikana lapsi on mökkeillyt täällä puolisonsa ja koiransa kanssa aika paljonkin, kun opinnot ja työt ovat etänä ja mökillä on reilummin tilaa kuin kaupunkikaksiossa. Nämä nuoret jopa ilmoittivat keväällä, että meinaavat tänä kesänä olla mökillä niin paljon kuin mahdollista. Kun sitten sanoin, että meistä olisi miehen kanssa kiva olla välillä kahdestaankin, niin vävy sanoi "totta kai, ilmoittakaa jos haluatte olla kahdestaan niin lähdetään sitten vähäksi aikaa pois" :-D 

Vaikka tytär on ilmoittanut, että mökki kelpaa hänelle kyllä perinnöksi, niin kyllä se tilanne täytyy arvioida uudestaan siinä vaiheessa, kun meitä alkaa vanhuus painaa ja mökkipuuhat käyvät liian raskaaksi. Parempi se on myydä hyvissä ajoin kuin jättää roikkumaan ja rapistumaan. Miehen vanhemmat eivät tunnesyistä pystyneet luopumaan ajoissa ja nyt on perikunnan käsissä mökki, jota kukaan ei halua, mutta suoraan ei uskalla myydäkään, kun yhtä sun toista pitäisi korjata ensin.

Ei tarvitse korjata. Sen kun myytte rantatonttis purku toisilla rakennuksilla niin on ostajan moka, mikäli rupeaa niitä korjaamaan ja tulee sanomista.

Olen tietenkin tätä yrittänyt miehelle sanoa, että oikeanlaisella kauppakirjalla, jossa rakennuksessa olevat virheet on yksilöity, sen voisi myydä. Mutta eivät nämä silti uskalla ja asia ei ole minun käsissäni.

Vierailija
52/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo olet ap.

Ah, oikein vanhan liiton työleirimamma. Älä sitten ihmettele kun nuori nostaa kytkintä heti kun pystyy, ja yhteyden saatte joskus ja jouluna.

Vierailija
53/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli upea mökki, harmi ettei siitä voinut nauttia. Isovanhemmat eivät antaneet mökkiä lasten tai lasten lasten käyttöön, vaikka siellä oli vierasmökkikin ja itse olivat siellä vain viikonloppuisin. Jos sinne meni heidän kanssaan viikonloppuna niin ei saanut hetkeksikään istua, kun koko ajan piti jotain tehdä. Joko syötiin tai tehtiin töitä. Todella uuvuttavaa. Isovanhemmat eivät itse juo, joten juominen tai tupakointi ei myöskään käynyt. Yhden yhtä saunaolutta ei saanut ottaa. Yöksi ei saanut jäädä.

Muutaman vuoden viikonloppuvieraita kävi ja sitten kukaan ei halunnut enää käydä. Kovasti ihmettelivät. Harmi että niin kaunis ja hieno mökki meren rannalla jäi käyttämättä ja sitten myytiin. 

Vierailija
54/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hieman erilainen ongelma. Lapsuudenperheelläni ei ole mökkiä, mutta mieheni perheellä on. Pidän mökkeilystä, jos siellä saa nauttia rauhasta ja hiljaisuudesta. Kuitenkin mieheni vanhemmilla on tapana huudattaa telkkaria tai radiota aamusta iltaan (ei saa laittaa hiljaisemmalle tai pois päältä, vaikka kukaan ei katso/kuuntele) tai vaihtoehtoisesti ravata kaikki päivät ruokakaupassa, jäätelökioskilla, lähikaupungissa, minigolfissa, rautakaupassa jne (jos kieltäytyy tulemasta mukaan näille päiväretkille, hymähdellään marttyyrimaisesti) ja muutenkin hössötetään eikä anneta esimerkiksi vetäytyä rannalle rauhassa lukemaan vaan juostaan perässä. Ollaan mieheni kanssa yritetty mennä mökille silloin, kun hänen vanhempansa eivät ole siellä, mutta joka kerta mieheni laittaa heille viestiä, että "tultiin juuri mökille", ja viimeistään seuraavana päivänä appivanhemmat kaahaavat pihaan.

En voi kuitenkaan kieltää appivanhempia tulemasta mökilleen tai puuttua heidän mökkeilytapoihinsa. Jään kotiin ja nautin luonnosta vaikka sitten lähimetsän hiljaisuudessa, vaikka appivanhemmat mököttävätkin, kun en käy mökillä. Kannattaa ap:nkin nyt vain sanoa, ettei halua enää mökkeillä, kyllä ne vanhemmat siihen pikkuhiljaa tottuvat.

Vierailija
55/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässynlässyn. Nää provot on kyllästyttäviä.

Höpö höpö. Nämä on palstan alkuperäistä sisältöä. Ongelmia perheessä. Seuraavaksi alkaa tulla provot juhannuksen vietosta. Oikein viihdyttävää. Moni samaistuu näihin mökkivalituksiinkin.

Vierailija
56/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo olet ap.

Ei kaikilla ole hoitopaikkaa lapsille mökkireissujen ajaksi, joten tuonikäiset kulkevat siellä, missä vanhemmat. Mutta aikuiset ovat tietysti eri juttu.

Hoitopaikkaa? En minä mitään hoitopaikkaa tarvinnut, vaan jäin kotiin yksin tai ystäväni tuli meille. Pärjäsin omakotitalossamme oikein hyvin yksinkin, osasin tehdä ruokaa ja naapureille olisi saanut mennä koska vain, jos olisi tarvinnut, mutta ei tarvinnut. Toimin silloin myös naapureilla lapsenlikkana ja saatoin tehdä viikonloppuisin niitä työkeikkoja. 15 vuotiaana menin ainakin kuudeksi viikoksi kesätöihin, enkä vain lojunut himassa.

Lapseni ovat nyt teinejä ja myös nuorimmalla, 14 vuotiaalla, on kesätyö. He kaikki ovat samanlaisia vastuullisia nuoria, joiden kanssa on helppo elää ja olla. Ei 12 vuotias ole mikään lapsukainen enää.

Eihän Suomessa saa alle 15-vuotias tehdä kesätöitä?

https://duunitori.fi/tyoelama/kesatoita-14-vuotiaille?gclid=CjwKCAjwqvy…

Vierailija
57/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama. Vihasin jo lapsena sitä mökkeilyä. Nyt pitäisi hoitaa omien lasten, oman talon ja töiden ohella tämä kesämökki, johon ei kuitenkaan itse koskaan pääse oman perheen kesken vaan on aina varattuna näille ikääntyneille vanhemmille. Työ siis kelpaa, siellä ei saa edes lomailla vaan aina on projekti varattuna. On rakennettu laituria, huussia, terassia, huoltomaalausta jne. Muutaman vuoden jaksoin mökkihommia kunnes totesin etten ala kenenkään työorjaksi. Pahimpia oli ne kesät kun itse olit ensin alkukesän tehnyt näitä töitä, sitten tulee siskon perhe omalla lomallaan ns. valmiiseen pöytään lomalle. Ja tietenkin aina helteiden aikaan, meille ei riittänyt nukkumapaikat. Syksyllä sitten meidän hommaksi oli varattu huusin tyhjennys, vaikka yhtään yötä ei mökillä oltu.

Nyt en olekaan vuosiin tehnyt siellä mitään, tehköön ne jotka sitä käyttää. Alkaa ränsistyä, mukava kuunnella itkua ja porua kun ei olekaan niitetty rantaan menevää polkua vaan se pitää itse tehdä.

Vie sinne esite mökkitalkkareista. Se maksaa mutta uskoisin että ei liikaa.

Vierailija
58/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lässynlässyn. Nää provot on kyllästyttäviä.

Höpö höpö. Nämä on palstan alkuperäistä sisältöä. Ongelmia perheessä. Seuraavaksi alkaa tulla provot juhannuksen vietosta. Oikein viihdyttävää. Moni samaistuu näihin mökkivalituksiinkin.

Tiedän jo perheen jolta on kysytty että voiko tulla juhannuksena käymään😎 heidän mökillä.

Viisihenkinen porukka tulossa.

Vierailija
59/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pieni mökki ja ongelma on se, että miehen sukulaisilla myös lähistöllä mökkejä.

Siinä käy näin, että anoppi ja appi kuskaa omia vieraita meidän mökille kylään. Välillä joku porukka joista en tunne ketään.

Siinä sitten pällistellään tuntitolkulla ja pitäisi vääntää ruoat yms.

Vierailija
60/63 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni oli samanlainen. 

Asuntoni putkiremontin takia  jouduin muuttamaan muutamaksi kuukaudeksi lapsuudenkotiin, niin isän mielestä aikuinen työssäkäyvä nainen ei voi jäädä kaupunkiin. Eli oli  ahtauduttava autoon joka hemmetin perjantai klo 17.00.  Ajasta ei joustettu.

Hah. Jotkut muutkin kuin jonkun vanhemmat tuntuvat ajattelevan, että perheettömät viettävät viikonloppunsa vanhempiensa nurkissa. Yksi työkavereistani aikoinaan kysyi minulta, että menenkö viikonlopuksi vanhempieni luo. Häh? Olin nelikymppinen ja minulla oli omakin elämä. Niin ja vanhempani asuvat alle puolen tunnin ajomatkan päässä, että ei siinäkään ihan yöpymisen tarvetta ole, jos sinne lähden käymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi