Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työporukan yhteislahja ja rahojen nyhtäminen, kaikkialla tällaista?

Vierailija
07.06.2021 |

Yhdessä päätetään että ostetaan lahja jollekin, jolla on joku syy juhlia. Joku ehdottaa että käytkö sinä Milla hakemassa lahjan ja kortin niin me maksetaan sitten sulle. Ja Milla menee, pahaa aavistamattomana. Ostaa lahjan omillaan ja ikinä ei omiaan saa pois.
Kortissa kyllä lukee kaikkien nimet, mutta Milla maksoi lahjasta 50€ ja Annukka 4€. Loput 12 työkaveria 0€.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Muualla tehdään niin, että ensin kerätään rahat ja sitten vasta ostetaan lahja.

Vierailija
2/72 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Muualla tehdään niin, että ensin kerätään rahat ja sitten vasta ostetaan lahja.

Hah. Tuskinpa vain. Aina tulee kiire hoitaa lahja alta pois ja asialle laitetaan se uusi ja pahaa aavistamaton työntekijä.

Mutta minä olen jo oppinut. Tuli mikä tahansa varankeruu, sanon että olet pystyssä mulle kympin edellisestä lahjasta joten sä voitkin maksaa mun osuuden. Mulla on velkakirja kaapissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja isossa toimistossa on noita keräyksiä todella usein! Ei kehtaa jättää omaa nimeä pois, mutta noihin menee ihan kunnon rahat vuosittain. Eikä ne kaikki sankarit edes ole mitään läheisiä kavereita, en ymmärrä miksi näitä keräyksiä ylipäätään järjestetään. Itselleni en ainakaan haluaisi mitään keräystä!

Vierailija
4/72 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah. Tuskinpa vain. Aina tulee kiire hoitaa lahja alta pois ja asialle laitetaan se uusi ja pahaa aavistamaton työntekijä.

Mutta minä olen jo oppinut. Tuli mikä tahansa varankeruu, sanon että olet pystyssä mulle kympin edellisestä lahjasta joten sä voitkin maksaa mun osuuden. Mulla on velkakirja kaapissa.

Työelämää takana 25 vuotta, työpaikkoja noin 10 kpl eikä koskaan ole tehty niin, että ensin joku ostaa lahjan ja sitten muut maksavat. Ehei, ensin rahat ja sitten lahja.

Vierailija
5/72 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei harrasteta lahjoja

Vierailija
6/72 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset kehtaa olla maksamatta?

Vierailija
7/72 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työelämää takana 25 vuotta, työpaikkoja noin 10 kpl eikä koskaan ole tehty niin, että ensin joku ostaa lahjan ja sitten muut maksavat. Ehei, ensin rahat ja sitten lahja.

Minullakin kokemusta juuri tästä, että rahat jää saamatta.

Ja työelämää takana 20 vuotta.

Vierailija
8/72 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitetaan keräys pystyyn ja sitten ostetaan lahja. Ketään ei huijata. Kenenkään ei ole pakko osallistua.

Vierailija
9/72 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kerätään rahaa kuoreen, kukin vie omin päin haluamansa summan ja kirjoittaa nimensä korttiin. Rahalla hankitaan mitä saadaan hankittua. Ei sitä kukaan vahtaa, kuka antaa paljonkin ja laittaako vain nimensä. Systeemi on mielestäni hyvä noin, kukin omantuntonsa mukaan. Itse en ole toistaiseksi osallistunut keräyksiin, kun ei läheisiä ole olleet. Avokonttorissa ollaan, ja eri tiimien kanssa tekemisissä, mutta harvemmin suunnittelija osallistuu projektipäällikön keräyksiin.

Vierailija
10/72 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin ja sellainen lahja, mihin kerätyt rahat riittää. Jokainen osallistuu haluamallaan summalla.

Vierailija
11/72 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kasa 2 e työpaikalla. Mitä tahansa kerätään, laitan aina 2 e.

Ei tunnu missään ja onpahan nimi kortissa

Vierailija
12/72 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korttiin nimi maksun yhteydessä toimii aika hyvin. Usein meillä ei ehditä kerätä rahoja etukäteen ja pari jättää maksamatta. Vaihdetaan aina silloin tällöin kerääjää.

Vierailija
13/72 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset kehtaa olla maksamatta?

Tein sijaiskeikkaa,ei tarvinnut. En niitä ihmisiä tuntenut.

Sitten vakkaripaikoissa keräsivät syksyllä potin,nimi listaan,sai olla vuoden rauhassa. Jos ei ollut nimeä,ei saa kirjoittaa korttiinkaan :D

Vierailija
14/72 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurelta porukalta kerätään ensin rahat ja sitten lahja, mutta pienemmällä tiimillä sovitaan lahja etukäteen ja joku lupautuu sen hankkimaan. Sitten hakija muistuttelee maksusta ja useimmat maksavat, mutta joku unohtaa.

Vierailija
15/72 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kasa 2 e työpaikalla. Mitä tahansa kerätään, laitan aina 2 e.

Ei tunnu missään ja onpahan nimi kortissa

Samantyyppinen ratkaisu minulla. Pidän aina kolikkovaraston joko laukussa tai työpaikalla ja siitä sitten saman tein osuus kolehtiin. Viime aikoina ollaan myös siirretty hankinta- ja rahoitusvastuu esimiehelle, jolla on firman kortti. Oikein toimiva ratkaisu, ei mitään tähän keruuta työntekijöiltä. Mutta tämä on käytössä vain merkittävissä juhlissa kuten vauvan syntymä tai pyöreät vuodet.

Vierailija
16/72 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa työpaikassa aina joku keräys käynnissä. Mutta aina niin että ensin keräys ja sillä summalla lahja.

Vierailija
17/72 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikamaista porukkaa

Vierailija
18/72 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan eniten näitä rahankeruujuttuja. Aina pitää olla laittamassa jollekulle jotain, koska jos ei laita, suhtautuminen on nuivaa. Kiva sitten kun se vitonen voi joskus tarkoittaa sitä etten syö sinä päivänä lämmintä ruokaa. 

Vierailija
19/72 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä luki vain työkaverit. Jossain vaiheessa lopetin osallistumisen.

Vierailija
20/72 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin hankalaa, jos on isossa avokonttorissa ja rahaa kerättiin jollekin sellaiselle jota ei tietänyt edes näöltä. Kaikki hönkivät niskaan, että rahaa on laitettava. Ja sitten kun vielä sattui olemaan melko hiljattain aloittanut, pienipalkkainen ja junior-tason hommissa, niin ne kolme keräystä kuukaudessa tuntuivat lompakossa. 

Olisi hyvä, jos tähän tulisi joku linjaus, että kortteja saa kierrättää, mutta rahakeräyksiä ei saa järjestää kuin tietyistä syistä, joita voisivat ehkä olla eläköityminen, naimisiinmeno tai lapsen syntymä. Tai sitten voisi järjestää parit yhteiskahvitukset koko firmalle joka vuosi, vaikka firman vuosipäivänä, jotka paikkaisivat muuta kekkeröintiä. 

Jos on ihan vaikka 50 hengen konttori, kuukaudessa saattaa olla monet synttärit. Kalliiksi tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä