Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuu syliin, tulisit ny, tule tule....

Vierailija
21.08.2006 |

Hoh hoh hermo meinas mennä taas. Olimme sukuloimassa, jossa oli ihmisiä jota näemme joskus ja jouluna. Meillä muksu nyt 1v mukana jota jokainen vuoronperään yritti koko ajan ottaa syliin. No eihän siitä mitään tullu... Ei meillä ainakaan muksu halua " vieraan" syliin, jos haluaa pyytää itse. Tietty seurasi kokoajan missä äiti ja iskä menee. Josta sitten puhuttiin että ompas se äitin perää... Ei muuta kun vieraalle hoitoon välillä niin tottuu. (olen siis kotona vielä, muksu n. 1krt/kk yökylässä, n.2-4h/vko mummoloissa hoidossa päiväs aikaan)

Onko ihmiset vaan niin ajattelemattomia? Muksun siis pitäisi mennä heti käskystä syliin ja pysyä siinä niin kauan kun sylittäjä haluaa???

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkotilapset eli hylätyt ja huonosti kohdellut on niitä joka syliin pyrkijöitä.

Vierailija
2/9 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu myös siltä että (ainakin meillä) osa sukulaisista ottaa itseensä jos lapsi ei ole valmis juoksemaan heti syliin vaan viihtyy äidin tai isän lähettyvillä. Yksi sellainenkin löytyy joka kaappaa lapsen syliin heti ja vaikka tämä kuinka huutaisi kauhuissaan hypyttelee vaan sylissään ja " leikkii" lapsen kanssa (tai näyttää siltä että leikkii lapsella...) Olen kerran asiasta maininnut hänelle, mutta sama meno jatkuu... aika rasittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tokas kerran yks " ystävä" , kun muutaman kuukauden ikäinen vauva alkoi itkemään kun hän otti sen syliin, että " kyllä nyt pitäis jos vähän reipastua, oot ihan liikaa äidin perään" . Voi luoja....

Vierailija
4/9 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen mummu ja vaaripuoli ovat todella ärsyttäviä, heti alkaa hirveä voivottelu kun lapsi ei säntää saman tien syliin, sattuu olemaan hitaastilämpiävä. Kurjaa kun häntä ei hyväksytä sellaisena kuin hän on, vaan heti alkaa kauhea " Mikset nyt tule mummun syliin, voi voi!"

Vierailija
5/9 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttavaa... Yleensä joutuvat " ajamaan takaa" , että onnistuvat saamaan syliin. Mutta eivät siitä tajua itse, että ei ne lapset syliin halua.

Vierailija
6/9 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uiseen. Siis on se nyt ihme, että jos pari kertaa on nähnyt tämänkin tädin, niin onpa todella luottavaisen lapsen merkki, jos heti hyökkää syliin. Selitin hänelle miten se oikeasti on, mutta ei varmaan mennyt jakeluun.

Hauska oli myös sellainen, että ystäväni mies on mielestäni tosi " pelottavan" näköinen, pitkä, tuima, tummat kulmakarvat. Mutta tämä mies osasi ottaa lapseni, tovin ujostelun jälkeen olivat kuin parhaat tutut.

Vierailija
7/9 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lastenkotilapset eli hylätyt ja huonosti kohdellut on niitä joka syliin pyrkijöitä.

Mä en ihan allekirjottas tota. Mun toinen lapsi oli tosi pienenä tosi ujo, ja ujosteli jossain vaiheessa jopa niitä joita näki useastikin. Toinen taas ei ole missään vaiheessa ujostellut ketään, ois varmaan lähtenyt vaikka ukkomustalaisen matkaan. Ja ihan samankasvatuksen on saaneet molemmat. Hyvän sellaisen!

Vierailija
8/9 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kolmas lapsemme on luonteeltaan varovainen eikä halua oudompien syliin heti mennä. Enkä ole innokas laittamaan hoitoon ja yökyliin heti vauvasta, kyllä niihin ehtii.

Mieheni veljen vaimo taas ei tahdo omiensa kanssa jaksaa ja esikoinen on tosi paljon mummulassa ja on rohkea muutenkin. Tämä eukko alkoi paasata mulle, että hallaa teet lapselle, jos oot vielä vuoden kotona. Lapsemme kuulemma sekoaa vuoden päästä, kun joutuu tarhaan niin isona.

Tämä keskustelu lähti siitä, kun tyttäremme ei suostunut hänen syliinsä ja hän kun aina markkinoi itseään semmoisena lastenhoitajana ettei oo moista nähtykään. Ei kestänyt sitä, että 1,5v. sanoi kohteliaasti " ei" . Minä sanoin, että on pelkästään hyvä, että on vähän itsesuojeluvaistoa. Ei ole turvallista mennä heti suinpäin kaikenmaailman pyytelijöiden syliin...emme keskustelleet enää sinä iltana mistään hänen kanssaan ;-)

Vierailija
9/9 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan ollut tosi huono äiti, kun lapsi tykkää kovasti kaikista muistakin, kuin musta. Menee heti ovelle vastaan ja nostaa kädet ilmaan ja tahtoo syliin.

Ja niin, olen yh, siis lapsen kanssa todellakin 24/7.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi