Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytää pitkiä t-paitoja? Olenko jotenkin pitkäselkäinen vai mikä siinä on että kaikkien helmat nousevat napapaidoiksi vyötärölle?

Vierailija
07.06.2021 |

Ainoa combo mitä voin pitää että alle pitkä toppi ja päälle t-paita jolloin ei helma lähde rullaamaan ylöspäin.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama havainto täällä. AInakin ne vaatteet, joissa olen itse tuota ongelmaa tavannut, on tehty usein eurooppalaisten keskiarvomittojen mukaan ja pohjoismainen vartalomalli on erilainen ns. keski- tai etelä-eurooppalaiseen verrattuna.... 

Minä olen alkanut ommella paitoja itse, kun ei vaan jaksa enää sitä loputonta sovitusrumbaa.

toinen mikä itseä ärsyttää on t-paitojen hihat. huonosti löytyy oikean pituista t-paitahihaa, kun on myös pitkät kädet.  Näyttää vain oudolta sitten päällä kaikin puolin.

Muistan, että on olemassa myös pitkien ihmisten vaatekauppoja (ja kun puhutaan ns rivivaatteesta niin pitkä ihminen alkaa 170 cm), jossa siis kokotaulukko on luotu nimenomaan pitkien ihmisten keskiarvomitoista. En vain enää muista sen kaupan nimeä, on siis nettikauppa ja jossain euroopassa toimii, linkki on minulle toisella koneella ja se on mökillä. Sieltä tilasin joskus farkkuja ja voi että olivat hyviä ja istuvia.

Vierailija
22/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä on monasti ollut myynnissä pitkiä t-paitoja, siis ihan puolireiteen asti.

Lidlistä minäkin, lyhyt ihminen olen löytänyt tarpeeksi pitkiä T-paitoja yöpaidaksi. Pitkälle sopiva mitta normipaidaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan ymmärrä, miten se voi nousta, jos se roikkuu vapaasti lantion ympärillä. Jos on liian tiukka paita, niin kyllähän se silloin nousee lantiolta vyötärölle, vaikka alas vedettynä tuntuisi ensin tarpeeksi pitkältä.

Tätä vaihtoehtoa olen yrittänyt tarjota, mutta ei millään voi olla siitä kyse..

Vierailija
24/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin samantapainen ongelma muttei johdu selästä vaan pullea vatsa vetää paidanhelmaa ylös. Minkäs teet, kun ruoka maistuu.

Vierailija
25/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on sama ongelma ja ei ole kyse siitä, että paidat olisivat pieniä. Lisäksi olen tietääkseni about keskipituinen (171 cm).

No et todellakaan ole naiseksi keskipituinen, etkö ole ikinä katsonut ympärillesi?

Vierailija
26/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että nykymuoti on sitä, että on todella lyhyet paidat. 

Vierailija
27/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia t-paitoja tarkoitat? Sellaiset löysän malliset eivät minulla kiipeä mutta housujen kanssa ovat monesti liian lyhyitä, hameiden kanssa taas passelit. Sitten taas myötäilevät rullaantuvat helposti vyötärön kapeimpaan kohtaan.

Parhaat t-paidat ovat olleet NoaNoan. Ovat pysyneet pesusta toiseen hyvänä.

Vierailija
28/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, 183 cm ja 98 kg, treenattu yläkroppa. En löydä yhtään sopivaa paitaa mistään. Jos pituus on sopiva niin ne ovat liian kireitä ylhäältä ja kun istuu alas niin tuntuu siltä, että nappi on kohta jonkun silmässä. Jos ottaa yhtä kokoa isomman niin se on sellainen teltta, että kovemmalla tuulella lähtee lentoon.

Vierailija
29/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, 183 cm ja 98 kg, treenattu yläkroppa. En löydä yhtään sopivaa paitaa mistään. Jos pituus on sopiva niin ne ovat liian kireitä ylhäältä ja kun istuu alas niin tuntuu siltä, että nappi on kohta jonkun silmässä. Jos ottaa yhtä kokoa isomman niin se on sellainen teltta, että kovemmalla tuulella lähtee lentoon.

H&m:n valikoimissa on nykyään jotain muscle fit -paitoja. Sopiskohan ne?

Vierailija
30/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma jos pidän farkkuja. Sama rullautuva toppi/ t paita taas toimii hyvin esim ohuiden kesäcaprien kanssa. Jotenkin ne farkut Rullauttaa paidat. Oisko siksi et vyötärö loppuu samaan kohtaan mis sä paidanhelmakin.?

Vierailija
31/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä on monasti ollut myynnissä pitkiä t-paitoja, siis ihan puolireiteen asti.

Lidlistä minäkin, lyhyt ihminen olen löytänyt tarpeeksi pitkiä T-paitoja yöpaidaksi. Pitkälle sopiva mitta normipaidaksi.

Ehkä kuukausi sitten piti olla tuollaisia paitoja Lidlissä tarjouksessa ja menin sinne aamulla - mutta heillä oli ollut toimitusvaikeuksia, joten paitaa ei tullut. Kyllä harmitti.

Vierailija
32/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan t-paidat nykyään aina miesten osastolta. Ovat tarpeeksi pitkiä ja hyvää paksua puuvillaa joka kestää useita pesuja. Naisten paidat ovat onnettoman ohutta ja huonoa materiaalia ja liian lyhyitä. Naisten paidoissa pitää ottaa koko xl tai xxl että saa tarpeeksi pitkän t-paidan ja sitten se on päällä mallia säkki. Miesten vaatteissa xs tai s on jo tarpeeksi pitkä.

Vierailija
33/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat yöpaitoja.

Vierailija
34/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hae miesten puolelta

Sieltä saisi tarpeeksi pitkiä, mutta kaula-aukot ovat aina niitä pyöreitä ja kurkkuun asti, lyhytkaulaiselle ei semmoista kesäksi. Miesten t-paidoissa on mielestäni laatukin parempi. Talvella oikein hyviä.

Vierailija
35/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 170cm ja ei ikinä ole ollut tätä ongelmaa. Olen hoikka ja pitkäsäärinen.

Vierailija
36/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hae miesten puolelta

Sieltä saisi tarpeeksi pitkiä, mutta kaula-aukot ovat aina niitä pyöreitä ja kurkkuun asti, lyhytkaulaiselle ei semmoista kesäksi. Miesten t-paidoissa on mielestäni laatukin parempi. Talvella oikein hyviä.

Markettien miestenosastoilta löytyy kyllä v-kaulus t-paitoja, kävisikö ne lyhytkaulaiselle? Minä puolestani tykkään niistä jotka on kurkkuun asti kun suojaavat hyvin auringolta. En halua kurttuista ihoa kaulan ja rintojen väliin mitä näkee vanhemmilla naisilla jotka ovat ottaneet paljon aurinkoa...

Vierailija
37/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen näinkin päin kääntää, että olet pitkäselkäinen. Tälle on kuitenkin vakiintunut termi ja se on persjalkainen.

Vierailija
38/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hae miesten puolelta

Rinnoille ei myöskään ole näissä tilaa. Yllättäen :D

Pitkä selkä, isot rinnat ja litteä vatsa on hankala yhdistelmä.

Vierailija
39/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä yleensä löytää nykyään laadukkaita t-paitoja tai muitakaan vaatteita? Kaikki samaa kiinanpaskaa, jotka muuttuvat ensimmäisen pesun jälkeen käyttökelvottomiksi rievuiksi. Kaikki entisetkin laatumerkit tehdään nykyisin, jossain vinkuintiassa jasen kyllä huomaa. Kyrsii!

Osta 30-50€ maksavia. Kestää pesusta pesuun ja tienaa hintansa.

Vierailija
40/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on sama ongelma ja ei ole kyse siitä, että paidat olisivat pieniä. Lisäksi olen tietääkseni about keskipituinen (171 cm).

No et todellakaan ole naiseksi keskipituinen, etkö ole ikinä katsonut ympärillesi?

175 on keskipituinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi