Miehellä saman tien uusi
Kävi sitten klassiset, en olisi uskonut omalle kohdalle. Erosimme kolme viikkoa sitten miehen kanssa ja nyt hän on heti erosta saakka viettänyt hyvin tiiviisti aikaa tuttavapariskunnan naisen kanssa, joka myös erosi miehestään samoihin aikoihin kuin meidän eromme tapahtui. Epäilin jo suhteen aikana, että nainen on ihastunut mieheeni. Mies kielsi mitään olevan meneillään. Ehkä hänen puoleltaan ei silloin vielä ollutkaan. Kävin hakemassa tavaroitani yhteisestä asunnostamme ja siellä näkyi olevan uuden naisen tavaroita jo kylpyhuoneessa. Eikä se nyt minulle tietenkään kuulu enää mitä puuhaavat, mutta kyllä tämä sattuu. Ja oudolta tuntuu, että näin pian erosta ollaan tässä tilanteessa. Onneksi meillä ei ole lapsia, lemmikki jää minulle. Näitä tarinoitahan on maailma täynnä, mutta eipä sitä ymmärrä ennen kuin omalle kohdalle osuu. Piti nyt päästä purkamaan, kun en ole jostain syystä saanut avattua suutani vielä kenellekään ystävälle. Jostain syystä koen epäonnistumista ja häpeää. Ihan kuin olisin noin vaan ollut korvattavissa toisella.
Kommentit (193)
Sen jälkeen kun otin eron puheeksi pari kuukautta sitten oli tarkoitus käyttää aikaa suhteen parantamiseen ja asioiden miettimiseen. Itse en eroa missään vaiheessa halunnut vaan halusin kääntää kaikki kivet sitä ennen, näin eron vasta ihan viimeisenä ratkaisuna. Mistään pitkällisestä kriisistä ei ollut kysymys, lähinnä akuuteista aika isoista ristiriidoista. Nyt sitten tosiaan olin siinä uskossa, että kaikki on hyvin ja tähän viittasi myös se, että teimme aktiivisesti suunnitelmia tulevaisuutta varten. Annoin miehelle tuon parin kuukauden aikana enemmän tilaa, jotta hänkin saa asioita mielessään järjestykseen. En sitten tiedä onko hän ennemminkin käyttänyt tuon ajan uuden suhteen petaamiseen, vaikka minun antoi ymmärtää ihan muuta. Joka tapauksessa olen nyt itse hädin tuskin saanut tavaroitani asunnosta ulos kun siellä jo uusi nainen on asettumassa taloksi. AP
Kuulostaa tutulle. Saman tien erosta exä siirtyi uuden naisen luo majailemaan. Naisen joka kuulemma oli vain kaveri.
Miehellä heti uusi kun erotaan.... Ullatuuus...
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen kun otin eron puheeksi pari kuukautta sitten oli tarkoitus käyttää aikaa suhteen parantamiseen ja asioiden miettimiseen. Itse en eroa missään vaiheessa halunnut vaan halusin kääntää kaikki kivet sitä ennen, näin eron vasta ihan viimeisenä ratkaisuna. Mistään pitkällisestä kriisistä ei ollut kysymys, lähinnä akuuteista aika isoista ristiriidoista. Nyt sitten tosiaan olin siinä uskossa, että kaikki on hyvin ja tähän viittasi myös se, että teimme aktiivisesti suunnitelmia tulevaisuutta varten. Annoin miehelle tuon parin kuukauden aikana enemmän tilaa, jotta hänkin saa asioita mielessään järjestykseen. En sitten tiedä onko hän ennemminkin käyttänyt tuon ajan uuden suhteen petaamiseen, vaikka minun antoi ymmärtää ihan muuta. Joka tapauksessa olen nyt itse hädin tuskin saanut tavaroitani asunnosta ulos kun siellä jo uusi nainen on asettumassa taloksi. AP
Joo mies on käyttänyt ajan hyödykseen todellakin. Ei vaan ehkä ihan niinkuin oli tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Mikä yllätys se on että hyvällä miehellä riittää vientiä?
Mies on voinut olla psyykkisesti irti sinusta jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Mies on voinut olla psyykkisesti irti sinusta jo pitkään.
Silloin toinen olisi reilua pitää ajantasalla eikä johtaa harhaan.
Tän naisen eksän kanssa alatte "suhteeseen" ei siis välttämättä oikeasti, mutta esitätte heille niin. Ok, on lapsellista, mutta saattaisi aiheuttaa harmia tälle parille.
Mutta noin muuten, toi on ihan perus käytöstä miehille, omakin ex noin teki. Ero niillekin tuli ja on ex edelleen hyvin säälittävä tapaus, kun uutta ei löydykään ja mulle sitä itkee. Lapsen takia joutuu yhteyksissä olemaan kuitenkin. Minä taas en kaipaa edes suhdetta, riittää että on pari nuorta kollia välillä hauskaa pitämässä.
Mulla käynyt noin myös. Jätkä korvasi heti bestikselläni salasuhteen muodossa. Bestikseni petti silloista kumppaniaan exäni kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä yllätys se on että hyvällä miehellä riittää vientiä?
No jaa, minusta on monesti tuntunut, että jotkut kelpuuttavat eron jälkeen melkein kenet tahansa joka osoittaa kiinnostusta ettei tarvitse yksin olla. On sitä minullakin erojen jälkeen vientiä ollut hyvinkin, mutta kun en vaan voi tai halua ottaa ketä tahansa. Enkä nyt tiedä onko tämä ap:n mies näiden tietojen perusteella välttämättä kovin hyvä mies todellisuudessa.
Täällä sama tarina.
Miehellä saman tien uusi, ja heti tämä nainen paksuna. Vanhat lapset unohtuneet molempien liitoista, kun "nuori"pari keskittynyt kuherteluun.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin kyseessä olevan samalainen tilanne miten monet naiset käyttäytyvät ennen eroa eli miehesi on luultavasti jo viikkoja tai jopa kuukausia ennen virallista eropäätöstä tehnyt oman eropäätöksen mielessään ja jo teidän ollessa parisuhteessa prosessoinut eron valmiiksi. Siten hän on jo valmis uuteen suhteeseen.
Itsellä kävi sama joitain vuosia sitten lähes 10 vuoden suhteen jälkeen. Viimeiset 1.5 vuotta oli erityisen vaikeaa, olin todella kypsä miehen jatkuvaan oluenhimoon ja lähes jokailtaiseen tissutteluun. Nousuhumalassa hänestä tuli todella typerä latteuksien jankkaaja (omasta mielestään syvällinen mutta oikeasti ihan lapsen tasoinen) ja kun en lähtenyt hänen tissutteluunsa mukaan, alkoi hän sitten räyhäämään ja haastamaan riitaa typerillä tavoilla. Muutenkin hän tuntui jääneen henkisesti 2-kymppiseksi vastuuttomaksi ikuiseksi bilettäjäksi, siinä missä minä aikuistuin ja kasvoin ihmisenä. Monta kertaa sanoin miehelle, että en jaksa katsoa tuollaista teinimeininkiä, haluan aikuisen ja vastuullisen miehen, mutta viesti ei mennyt perille. Lopulta erosimme minun aloitteestani, vaikka aina kännin tietyssä vaiheessa mies oli myös uhonnut eroa.
Olin jo pidemmän aikaa suhteessa ollut henkisesti eroamassa ja jo eronnut. Kunnioitus, arvostus ja rakkaus oli lähtenyt. Missään vaiheessa suhteen aikana en pettänyt, en vaikka mies välillä siitä suoraan syyttikin. Eron jälkeen menin samantein Tinderiin ja alle viikossa löysin miehen, kenen kanssa aloimme seurustella. Ex mies oli siitä raivoissaan, nöyryytetty ja loukattu. Hän oli ja varmaan edelleenkin on varma, että minä olin pettänyt häntä jo suhteen aikana kun en olisi muuten vaihtanut niin "lennosta". Hän ei oikeasti pysty käsittämään sitä, että tunteeni häntä kohtaan ja usko parisuhteeseemme kuoli jo aikoja sitten.
Minun eksäni teki saman tempun, tosin lopullisen päätöksen taisi tehdä todella raskaan ja vaikean puolivuotisen jälkeen, juuri kun asiat olisivat alkaneet kääntyä parempaan. No hänen epäonnensa.
Uusi ukko 3 kk virallisesta erosta ja naimisiin 5 kk kohdalla haulikkohäillä. En ihan jaksa uskoa, että ero on tuolla vauhdilla prosessoitu kunnolla vaikka olisi pitempäänkin eroa miettinyt. Kyseessä siis yli 10 vuoden liitto. Tulee eroon johtaneet asiat hänelle kuitenkin jossain vaiheessa käsiteltäväksi. Ja samaa kyllä epäilen sinun kohdallasi, suhde tuskin kesti, muuten olisit senkin maininnut.
Ja kuten muut jo maininneet niin pitää olla suht kovatasoinen mies ainakin viiteryhmässään jos saa pedattua itselleen uuden naisen eron pyörteissä. Ei perusmiehet tuollaiseen pysty kun sen nykyisenkin hommaaminen oli työn ja tuskan takana. Ja toisekseen toinen pitäisi pitää selvästi kartalla siitä missä suhde on menossa ja erota ajoissa. Se on todella paha mentaalinen kriisi sille joka jätetään kun toinen on vatvonut eroa vuosia ja sitten tämän joko suoraan sanoo päin naamaa ja/tai osoittaa toimillaan kuten heti uuteen suhteeseen ryntäämällä kun ero realisoituu.
Jotkut ihmiset eivät tosiaan osaa olla yksin ja käsittelevät eron omalla tavallaan, mutta ei se tarkoita että teidän suhteella ei ole ollut väliä.
Jos on erottu, pitää hyväksyä että toisella ei ole enää mitään valtaa sanoa, millä tavalla toisen pitää käsitellä ero ja kenen kanssa rupeaa säätämään tai seurustelemaan ja milloin.
Itse eron jälkeen aloin saman tien tapailla "laastaria", joka myös tiesi olevansa alkuun laastari. En vaan pystynyt olemaan yksin ja käsittelin eron sitten uudessa suhteessa omalla tavallani. Nyt vuosien kuluttua tuo mies ei ole enää laastari ja onneksi oli rinnallani melkein alusta alkaen ja pysyi.
Tiedän että kaikkien sääntöjen mukaan olisi pitänyt olla yksin joku tietty aika, mutta myönnän suoraan että en pystynyt, tarvitsin sellaista turvaa mikä eron myötä oli kadonnut savuna ilmaan.
Yleensä on hommannut uuden ennen eroa, että ei varmasti jää yksin. Minä olin tietämättäni se uusi korvike ja ennen meidän eroa oli mies ehtinyt jo uuden korvikkeen ottaa. Kyseessä yli 50-vuotias mies. Koin lähinnä sääliä miestä kohtaan, kun tajusin, ettei hän oikeasti osaa olla yksin.Ressukka.
Naiset vie lapset ja vittuilee ettei mies osaa olla yksin?
Klassikko
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset eivät tosiaan osaa olla yksin ja käsittelevät eron omalla tavallaan, mutta ei se tarkoita että teidän suhteella ei ole ollut väliä.
Jos on erottu, pitää hyväksyä että toisella ei ole enää mitään valtaa sanoa, millä tavalla toisen pitää käsitellä ero ja kenen kanssa rupeaa säätämään tai seurustelemaan ja milloin.
Itse eron jälkeen aloin saman tien tapailla "laastaria", joka myös tiesi olevansa alkuun laastari. En vaan pystynyt olemaan yksin ja käsittelin eron sitten uudessa suhteessa omalla tavallani. Nyt vuosien kuluttua tuo mies ei ole enää laastari ja onneksi oli rinnallani melkein alusta alkaen ja pysyi.
Tiedän että kaikkien sääntöjen mukaan olisi pitänyt olla yksin joku tietty aika, mutta myönnän suoraan että en pystynyt, tarvitsin sellaista turvaa mikä eron myötä oli kadonnut savuna ilmaan.
Tässähän ei ole kyse siitä onko sanomista eron jälkeen vai ei. Tässä tapauksessa kyseessä on ollut ap:n tuttavapariskunnan nainen jonka suhteen epäilyksiä on ollut jo aiemmin. Väkisinkin varmasti herää epäilys onko peliä ollut jo ennen eroa. Kyllähän nämä väistämättä herättävät monia kysymyksiä. Eron jälkeen saa tietenkin tehdä mitä haluaa, mutta valitettavasti näissä on hyvin usein taustalla epärehellisyyttä tavalla tai toisella jo pidemmältä ajalta. Onhan se muutenkin tottakai täysin ymmärrettävää jos satuttaa nähdä toisen heti siirtyvän uuteen.
Ymmärrän tunteesi. Se tuntuu pahalta hetken. Minusta se kertoo, että toinen ei oo ollut sulle rehellinen suhteessa. Tai hän pelkää yksinoloa. 12v liiton jälkeen olin vuosia yksin. 4v suhteen jälkeen reilu vuoden. 1v suhteen jälkeen oon ollut 4kk. On niitä naisiakin, jotka ottaa kotiinsa heti uuden, kun vanha lähtee. Ei osata olla yksin. Ja käsitellä asioita.
Tuollaisessa miehessä ei ole mitään menetettävää, mieluummin säälisin sitä uutta naista kuin kadehtisin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla käynyt noin myös. Jätkä korvasi heti bestikselläni salasuhteen muodossa. Bestikseni petti silloista kumppaniaan exäni kanssa
Ei voi kun ihmetellä näitä lukiessa, että uskaltaako tässä elämässä luottaa keneenkään...
Miten naiset jaksaa uskotella näin itselleen, ikinä ei ole mahdollista että mies vaihtaisi parempaan.