Miehellä saman tien uusi
Kävi sitten klassiset, en olisi uskonut omalle kohdalle. Erosimme kolme viikkoa sitten miehen kanssa ja nyt hän on heti erosta saakka viettänyt hyvin tiiviisti aikaa tuttavapariskunnan naisen kanssa, joka myös erosi miehestään samoihin aikoihin kuin meidän eromme tapahtui. Epäilin jo suhteen aikana, että nainen on ihastunut mieheeni. Mies kielsi mitään olevan meneillään. Ehkä hänen puoleltaan ei silloin vielä ollutkaan. Kävin hakemassa tavaroitani yhteisestä asunnostamme ja siellä näkyi olevan uuden naisen tavaroita jo kylpyhuoneessa. Eikä se nyt minulle tietenkään kuulu enää mitä puuhaavat, mutta kyllä tämä sattuu. Ja oudolta tuntuu, että näin pian erosta ollaan tässä tilanteessa. Onneksi meillä ei ole lapsia, lemmikki jää minulle. Näitä tarinoitahan on maailma täynnä, mutta eipä sitä ymmärrä ennen kuin omalle kohdalle osuu. Piti nyt päästä purkamaan, kun en ole jostain syystä saanut avattua suutani vielä kenellekään ystävälle. Jostain syystä koen epäonnistumista ja häpeää. Ihan kuin olisin noin vaan ollut korvattavissa toisella.
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut lähes samassa tilanteessa kuin ap. Seurustelin aikoinaan erään naisen kanssa (olen siis mies) ja asuimmekin vähän aikaa samassa asunnossa kunnes sitten yhtäkkiä tämä toinen päätti, että nyt erotaan. Yhdessä asumisen aikana aloin pikku hiljaa menettämään luottamustani tähän "eukkoon" koska minulla oli vahva tunne, että hän vehtaili jotain selkäni takana. Hän kuitenkin väitti minun olevan vain mustasukkainen, ja loppujen lopuksi itsekin uskoin niin.
Kun sitten yksipuolisen päätöksen jälkeen erosimme niin ei oikeasti mennyt montaakaan päivää kun sain tietää, että exä "deittailee" jo toista. Siitä tajusin, että minä olin oikeassa "vahvan tunteeni" kanssa ja exä yritti vain manipuloida minua.
Noin puolen vuoden päästä tästä kaikesta hän alkoi yhtäkkiä taas pitämään minuun yhteyttä. Hän halusi tavata ja olla kaveri mutta tiesin siinä vaiheessa, että hän yritti vain käyttää minua hyväkseen joten loppujen lopuksi estin hänet kaikessa mahdollisessa enkä ole sen koommin enää hänestä kuullut (meillä ei periaatteessa ole yhtään yhteistä kaveria).
Kuulostaa joiltain osin todella tutulle. Minulla siis myös oli epämukava tunne mieheni ja tämän naisen väleistä ja mies väitti tunteeni johtuvan mustasukkaisuudesta. En tiedä, voi olla ettei mieheni puolelta tuolloin mitään ollutkaan meneillään. Mutta juuri tämän takia tuntuu raskaalta, kun alun perinkin oli outo olo tästä naisesta, mutta edelleenkin ajattelen ehkä kuvitelleeni liikaa. Onneksi tosiaan lapsia ei ole. Miehellä on lapsi edellisestä suhteestaan, valitettavasti suhteeni häneenkin nyt etääntyy, koska en yksinkertaisesti pysty olemaan tekemisissä näiden ihmisten kanssa. AP
En ole oikein koskaan tajunnut näitä lennosta vaihtoja. Joka erossa olen kokenut että haluan vain olla yksin ja että en halua yhtään ketään. En tosin taida olla lähtökohtaisestikaan parisuhdeihminen. Ennen nykyistä olin vuosikausia yksin ja meni pitkään ennen kuin halusin alkaa suhteeseen. Jos kumppani ei olisi ollut aloitteellinen ja sitkeä olisin jatkanut elämääni yksin.
Nainen jättää miehen ja nyt valittaa kun sillä olikin ottajia.
Mitäs sen pitäis tehdä? Kauanko sinua, menetettyä aarretta pitääisi surra? 2x yhdessäoloaika?
Todella pahalle tuoksahtvat prova.
Väkisin väännetty aloitus.
Mutta kommenttina sen verran että, kuka terve ja jatkuvaan seksiin tottunut mies jää yksin minkään eron jälkeen.
Tottahan sellainen mies hankkii välittömästi uuden naistystävän.
Monet miehet eivät edes avioliitossa tyydy yhteen naiseen, vaan hakevat silloinkin sivusuhteita seksiin.
Miksi siis muka eronnut mies jäisi missään olosuhteissa ilman naista.
Ei jää. Naisia suhteisiin löytyy aina. Suomessa on runsaasti sinkkuja ja yh-ihmisiä, joille sopii erittäin hyvin myös lyhyet ja tilapäiset suhteet.
Joko heillä on ollut sutinaa jo ennen eroa tai sitten nainen on laastari. Tai molempia. Jos nainen on kerran ollut kiinnostunut miehestä niin ei välttämättä edes ymmärrä olevansa laastari vaan on ainoastaan onnellinen saatuaan miehen. Oli kummin päin vaan, ei tuo ole kovin hyvä lähtökohta millekään suhteelle. Tottakai tuo sattuu. Nyt kannattaa vaan blokata molemmat elämästä ja keskittyä itseensä.
Tietysti niillä oli jo suhde. Typerää kuvitellakaan mitään muuta.
Olivat jo ennen erojaan. Tämä on fakta.
Uskokaa jos elämän fakta, että uusi on jo hyvissä ajoin katsottu ja testiajot ajettu ennenkuin erotaan. Se on riskien pienentämistä omalla kohdalla, eli jos uuden kanssa ei homma toimisikaan niin vielä voi jatkaa aiemman kanssa.
Olen 42 vuotias mies, ylempi toimihenkilö ja esimiesasemassa.
Minulle on useampikin naispuolinen ystävä vuosien aikana maininnut että jos joskus eron vaimostani niin "hänellä on kiva ystävätär joka sopisi minulla" tai jotain muuta vastaavaa.
Kiitos Jane Austen & ylpeys ja ennakkoluulot.
Onko mies peppureikäänveetäjä-tyyppiä?
En jotenkin käsitä kuka nainen suostuu tuollaiseen... Pitää olla helvetin epätoivoinen tai niin ihastuksesta sokea että katsoo koko kuviota vaaleanpunaisten linssien läpi.
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa jos elämän fakta, että uusi on jo hyvissä ajoin katsottu ja testiajot ajettu ennenkuin erotaan. Se on riskien pienentämistä omalla kohdalla, eli jos uuden kanssa ei homma toimisikaan niin vielä voi jatkaa aiemman kanssa.
Tämä on totta, niin ikävältä kuin se jätetyltä tuntuukin.
Harvon mies jää erossa tyhjän päälle naisten suhteen.
Miehellä on aina valmiiksi katsottuna nainen, jonka hän voi eron jälkeen alkaa liikkua julkisesti.
Mies ei lähde mistään liitosta noin vaan kävelemään, ellei hänellä ole jo naista valmiiksi katsottuna.
Tämä suurimmassa osassa avo/avioeroja aivan varma asia.
Mies yleensä pitää liittoa lähes viimeisen päälle yllä, vaikka kärähtääkin pettämisestä.
Hänen varmistuu ensin siitä, että onko se sivusuhde / rakastajatar tai miksi heitä nyt kutsutaankin varma tapaus.
Ja mies yleensä eron jälkeen löytää aina nopeammin jonkun naisen ilokseen, kuin eronnut nainen vastaavassa tilanteessa.
Sanokoon kuka mitä hyvänsä, niin tämä on loppujen lopuksi totuus.
Ja huomatkaa, tässä ei puhuta mitään syvällisestä rakkaudesta tai välittämisestä, vaan ainoastaan miesten suhteista naiseen / naisiin.
Jos ei löydä uutta misua elävässä elämässä, sitä ennen pitää netissä pitää hauskaa. Minä en luota yhteenkään mieheen enää. Mulkullaan eläviä turhakkeita.
Hyvin tyypillistä miehelle, että samantien pitää olla uusi nainen kierroksessa eikä haluta oikeasti käsitellä eroa ja edellistä suhdetta. Olen törmännyt lähipiirissäni useisiin samankaltaisiin tilanteisiin (uusi ei tosin ole ollut exän ystävä). Minun kokemukseni on että enneminkin tämä on sääntö kuin poikkeus. Yleensä ne rebound suhteet ei kauaa kestä vaan ovat miehen tapa näyttää että "voittivat" eron. Paitsi yhdessä tapauksessa jossa kaverin hyväpalkkaisessa työssä ollut ex-mies otti jonkun nuoren tyttösen lohtupanokseen ja nuori nainen näki tilaisuutensa tulleen. Parissa viikossa oli "trap baby" tuloillaan ja mies yritti ensin jatkaa suhdetta mutta suht nopeasti joutui myöntämään ettei suhteesta tule mitään ja makselee nyt elareita sitten siitä lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei löydä uutta misua elävässä elämässä, sitä ennen pitää netissä pitää hauskaa. Minä en luota yhteenkään mieheen enää. Mulkullaan eläviä turhakkeita.
Sait jo masuasukin ja elarit juoksee joten nyt miehet on turhakkeita?
Lopetin suhteen ja nainen varmaan kuvitteli, että uuteen vaihdan kun oli itsellään niin kiire hommata uusi mies ja laittoipa tämän vielä näyttävästi pyörittelemään puukkoa haavassa. Todellisuudessa naisen kanssa vaan tuli usein niin huono olo ja yksin tässä olen edelleen eron jälkeen. Mutta hyvä hänelle jos kostolaastarin kanssa sujuukin paremmin.
Eiköhän hän jo tässä kohtaa sen tiedäkkin. Tai sitten olet salannut muitakin asioita.