Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulenko tosi hyvin toimeen, jos jää asuinmenojen jälkeen 2000e/kk käteen?

Vierailija
06.06.2021 |

Tulenko tosi hyvin toimeen, jos jää asuinmenojen jälkeen 2000e/kk käteen?

Oon yksinaduva sinkku. Mun mielestä mulla menee ihan ok, mutta pysähtytti toi, että muihin verrattuna on tosi paljon rahaa. Onkohan mun rahankäytös jotain pielessä, kun tosta jää lähinnä satasia säästöön?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäisi hyvinkin riittää. Meilläkään ei ole mitään ongelmia ja jää saman verran. Lisänä vain, että elätettävänä on neljä lasta.

Vierailija
2/23 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pärjännyt mielestäni oikein hyvin noin 2000€/kk ja siinä on jo vastike mukana. Ylimääräisen olen joko säästänyt ja sijoittanut tai tuhlannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt..

Vierailija
4/23 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko asumismenosi vuokraa ja miten isot ne menot ovat? Entä mihin ne lähes kaksi tonnia muuten menee?

Vierailija
5/23 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää about tuon verran kaikkien laskujen, sapuskan ja vuokran jälkeen. Pidän itseäni pienituloisena.

Vierailija
6/23 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minulle jää jo pelkästään verojen jälkeen paljon vähemmän rahaa käyttöön, kuin 2000 euroa ja hyvin oon tullut toimeen.

Vierailija
7/23 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko asumismenosi vuokraa ja miten isot ne menot ovat? Entä mihin ne lähes kaksi tonnia muuten menee?

Asuinmenot on lainanlyhennys + vastike. Rahat nyt menee mm. ruokaan(vanhojen vastauksen mukaan syön kun norsu, kun käytän niin paljon ruokaan, mutta suosin laadukkaita raaka-aineita ja lähiruokaa), ravintoloihin, vapaa aikaan, auton kuluihin, ja siihen, että ostelen pikkuhiljaa huonekaluja tänne uuteen asuntoon. Silläkään on koe, että nyt tosi hyvin menisi, että ei oo varaa hankkia esim. sohvaa vielä, vaan pitää oottaa, aina uutta palkkaa.

Ja siis mä pärjään kyllä, mutta että tosi hyvin. Ois tosi hyvin, jos mun ei tarttis murehtii rahasta, tai mitä mihinkin menee.

AP

Vierailija
8/23 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama tilanne kuin ap:lla, paitsi isommat asumiskulut eli vastike+lainanlyhennys. Rahat menee shoppailuun, ruokakaupassakin käyn joka päivä ostamassa sen mitä sinä päivänä syön. Pitäisi opetella säästämään.

Vierailija
9/23 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tol herroiks elä.

Vierailija
10/23 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PM Marinilla riittäisi just just aamiaisiin

Vierailija
11/23 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pitäisi hyvinkin riittää. Meilläkään ei ole mitään ongelmia ja jää saman verran. Lisänä vain, että elätettävänä on neljä lasta.

Eikö AP tiedä itse, tuleeko hän hyvin toimeen vai ei?

Vierailija
12/23 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama tilanne, mutta yksi lapsi elätettävänä. Eli lainan ja yhtiövastikkeen jälkeen käteen jää vähän yli 2000e. Yritän saada joka kuukausi tonnin säästöön mutta usein ei ihan onnistu, kun on jokin isompi kuluerä (harrastusmaksu, kesä-/talvirenkaat, kesälomareissu, mitä milloinkin). Lapsen menee paljon rahaa, vaikka on toki joka sentin arvoista. Yleensä kuitenkin vähintään 500e jää säästöön. Jos asuisin yksin jäisi kevyesti 1000e säästöön, luultavasti enemmänkin.

Sanoisin että 2000e on sinkulle tosi hyvin, yksinhuoltajana menettelee mutta jos on 2 aikuista tai enemmän lapsia, tuo alkaa olla jo kolkutella niitä rajoja että joutuu kituuttamaan.

Vierailija
13/23 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et TOSI hyvin, mutta hyvin. Tosi hyvin kun tienaa niin jää 3-4 tonnia käteen asumismenojen jälkeen.

Vierailija
14/23 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosta pitäis jäädä vähintään tonni säästöön

Vierailija
15/23 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kehno tilanne, ei sinua kyllä hyvätuloiseksi voi kutsua, keskituloiseksi korkeintaan.

Suosittelen ottamaan toisen työn että jäisi jotain vanhuuden varalle ja ettei pikku vastoinkäyminen suista talouttasi raiteiltaan.

Vierailija
16/23 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jää about tuon verran kaikkien laskujen, sapuskan ja vuokran jälkeen. Pidän itseäni pienituloisena.

Monesta työstä maksetaan n. 10€/h.

Revi siitä pienituloista.

Vierailija
17/23 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä nyt tiedä tuletko tosi hyvin toimeen. Suomessakin on porukkaa jolla jää kuukaudessa käteen 200 000 €.

Vierailija
18/23 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten olisin huolissani siitä, jos sinulla itselläsi ei ole käsitystä millä rahalla sinä tulet hyvin tai huonosti toimeen, kun täällä pitää sitä kysellä. Kyllä aikuisen ihmisen pitää sen verran kartalla omasta budjetista olla ja tietää mihin rahat menevät ja mihin ne riittävät. Vai haluatko täällä jotenkin elvistellä, että sinulla jää tuon verran käteen? Toiset saavat hyvinkin viikossa tuollaisen summan sileäksi, toiset säästää ja sijoittaa oikein mukavasti tuolla summalla.

Vierailija
19/23 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten olisin huolissani siitä, jos sinulla itselläsi ei ole käsitystä millä rahalla sinä tulet hyvin tai huonosti toimeen, kun täällä pitää sitä kysellä. Kyllä aikuisen ihmisen pitää sen verran kartalla omasta budjetista olla ja tietää mihin rahat menevät ja mihin ne riittävät. Vai haluatko täällä jotenkin elvistellä, että sinulla jää tuon verran käteen? Toiset saavat hyvinkin viikossa tuollaisen summan sileäksi, toiset säästää ja sijoittaa oikein mukavasti tuolla summalla.

Ei ole mitään elvistelemistä. Pointtina juuri se, että kaveri näki ulkopuolelta tilanteen niin erilailla. Sanoin sille, et mulla on just sen verran, millä tuun toimeen, mut väitti etten usko siihen itsekkään.

Sit on ihan erikseen nää jotka tienaa.

AP

Vierailija
20/23 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pitäisi riittää. Itsellä työkokeilussa ollessa nyt keväällä jäi yli 1000e säästöön. Nytkin saan 200-300e säästöön joka kk ilman tuota korotusosaa yms jota sai lisänä työkokeilussa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän