Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies syyttää minua erosta ja on kamalan vihainen

Vierailija
06.06.2021 |

Meillä on kaksi pientä lasta, mies halusi itse erota, minä en olisi lasten takia halunnut. Hän on ihan kamalan vihainen ja syyttää koko ajan minua erosta. Sanoo että ero on yksin minun vika ja minun syy.

En kuitenkaan ole pettänyt enkä mitään sellaista, en pelannut perheen rajoja enkä ole mikään shoppailuriippuvainen, en ole alkoholisti, en edes nalkuttaja vaan ihan tavallinen perheenäiti. Vikoja minussa tietenkin on kuten jokaisessa ihmisessä mutta ei mielestäni mitään aivan hirveää.

En ymmärrä tätä tilannetta. Miten ero voisi olla yksin minun syy ja miksi mies on niin hirveän vihainen ja koko ajan minua erosta syyttää. Hän ei suostu sanomaan vastausta miksi eron syy on yksin minun, kuulemma vain on.

Neuvoja?

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei kestä itsensä kanssa pahaa oloaan. Saattanut pettää ja haluaa nyt peilata omaa tuskaansa sinuun. On helpompi erota, kun voi laittaa eron toisen piikkiin. Myös jatko on helpompaa, kun voi valheellisesti sysätä kaiken vian ex-kumppaniin.

Näihin kannattaa aina kiinnittää deittimarkkinoillakin huomiota. Että miksi erosi.

Vierailija
2/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei kestä itsensä kanssa pahaa oloaan. Saattanut pettää ja haluaa nyt peilata omaa tuskaansa sinuun. On helpompi erota, kun voi laittaa eron toisen piikkiin. Myös jatko on helpompaa, kun voi valheellisesti sysätä kaiken vian ex-kumppaniin.

Näihin kannattaa aina kiinnittää deittimarkkinoillakin huomiota. Että miksi erosi.

Hän jankkaa lapsillekin että kaikki on yksin äidin syytä eikä suostu lopettamaan sitä. Minusta aivan kamalaa lapsia kohtaan :( .

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa kamalalta.

Vierailija
4/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kuulostaa kamalalta.

Niin, ei tämä kovin helppoa ole :( .

Ap

Vierailija
5/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset neuvoja, jos olette eronneet.

Vierailija
6/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika! 

Vierailija
7/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvoja siihen miten selvitä tuon syyttelyn kanssa, joudumme kohtaamaan usein lasten takia.

Ap

Vierailija
8/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu vaikkapa noihin defenssimekanismeihin ja ala puhumaan miehelle suoraan.

Jotkut puhuvat ällistyttäviä asioita, suorastaan valheita, kun puolustusmekanismit ottavat heistä vallan. Olen esimerkiksi itse kuunnellut syytteitä millainen olen, ja ensin ihmettelin, että mistä ihmeestä nuo syytökset tulevat ja yritin katsoa peiliin, että enkö ole myöntänyt itselleni vikojani. Kunnes huomasin, että tuo syyttäjä on itse juuri sitä mistä minua syyttää.

Eli tuollainen on todella mahdollista, ja se on ihan tunnustettu defenssi.

Vierailija
9/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä pihtasit koko suhteenne ajan. Sitten vielä ihmettelet miksi sinua syyllistää.

Vierailija
10/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä pihtasit koko suhteenne ajan. Sitten vielä ihmettelet miksi sinua syyllistää.

Koko vuosien parisuhteemme aikana torjuin miehen aloitteen vain kaksi kertaa.

Ap

Vierailija
11/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain syystä miehellä on nyt todella paha olla eikä osaa purkaa sitä muuten kuin syyttelemällä sinua.

- mies on pettänyt tai tehnyt jotain muuta tyhmää jota häpeää ja siksi haukkuu sinua

- miehen mielenterveys alkaa pettää

- mies kokee valtavaa tuskaa siitä että eroatte jos on aina päättänyt että minun lapset saavat elää ydinperheessä ym ja nyt ei tahdo millään kestää sitä tuskaa ja ongelmaa mitä ero aiheuttaa

- sinä olet pettänyt miehen odotukset (joita et välttämättä edes tiedä olevan) esim lihonut, et jäänytkään kotiäidiksi, et tienaa riittävästi, et halua seksiä jokapäivä, vaadit miestä osallistumaan kotitöihin jne jne). Eli mies kokee että syy on sinun vaikka et edes tiedä mitä hän olisi halunnut sinulta.

Toivottavasti tilanne helpottaa pian ja mies saa päänsä kuntoon.

Vierailija
12/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jostain syystä miehellä on nyt todella paha olla eikä osaa purkaa sitä muuten kuin syyttelemällä sinua.

- mies on pettänyt tai tehnyt jotain muuta tyhmää jota häpeää ja siksi haukkuu sinua

- miehen mielenterveys alkaa pettää

- mies kokee valtavaa tuskaa siitä että eroatte jos on aina päättänyt että minun lapset saavat elää ydinperheessä ym ja nyt ei tahdo millään kestää sitä tuskaa ja ongelmaa mitä ero aiheuttaa

- sinä olet pettänyt miehen odotukset (joita et välttämättä edes tiedä olevan) esim lihonut, et jäänytkään kotiäidiksi, et tienaa riittävästi, et halua seksiä jokapäivä, vaadit miestä osallistumaan kotitöihin jne jne). Eli mies kokee että syy on sinun vaikka et edes tiedä mitä hän olisi halunnut sinulta.

Toivottavasti tilanne helpottaa pian ja mies saa päänsä kuntoon.

Kiitos näistä. Pidän kyllä kaikkia vaihtoehtoja mahdollisina vaikka pettämistä en ole epäillyt, mutta eihän sitä ikinä tiedä.

Ap

Vierailija
13/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvoja siihen miten selvitä tuon syyttelyn kanssa, joudumme kohtaamaan usein lasten takia.

Ap

En yhtään ihmettele, että erositte.

Vierailija
14/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän jankkaa lapsillekin että kaikki on yksin äidin syytä eikä suostu lopettamaan sitä. Minusta aivan kamalaa lapsia kohtaan :( .

Ap

AP, voimia. Mies käyttäytyy tosi vastuuttomasti . On alhaista ja halveksuttavaa vetää lapsetkin soppaan.

Vierailija
15/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mies olla masentunut? Millaista hänen elämänsä oli ennen eroa?

Vierailija
16/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ex-miestäsi keskustelemaan kanssasi asiasta, Mielellään niin että mukana on joku teille kummallekin puolueeton henkilö. Ellei mies halua tai kykene asialliseen keskusteluun voit lopettaa kaiken yhteydenpidon je kertoa lapsillle että isällä on nyt hiukan vaikea aika. Ehkä exäsi tasoiittuu ajan kanssa? Pääasia on ettet enää ota vastaan moista sontaa exältäsi! Sano edes tämä exällesi: Ellet osaa olla fiksusti ei tarvitse olla missään yhetydessä minuun.

Vierailija
17/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hän sitten sinua syyttelee? Osaako eritellä mitään tekoja tai käytöstä vai onko ainoa asia se ero? 

En tiedä, onko kovin hedelmällistä ja fiksua tai edes mahdollista, mutta itse tekisin sinuna varmaankin niin, että istuttaisin miehen pöydän ääreen ja pyytäisin pakittamaan hieman. Kuvittelette ajan ennen eroa ja pyydät miestä kertomaan, mikä on pielessä ja miten ero voitaisiin välttää. Siinä ei ainakaan voisi vedota pelkästään eroon vaan olisitte edelleen siinä ikään kuin pariskuntana. Mitä hän tekisi toisin tai mitä toivoisi sinun tekevän toisin. 

Vierailija
18/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Anna miehen vouhkata itsekseen. Tee selväksi, että lapsia ei vedetä mukaan. Älä riitele miehen kanssa, riidelköön itsensä kanssa. Voit ainakin kokeilla, mitä tapahtuu, kun puhut vain tosiseikoista.

Vierailija
19/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslapsi ei halua kantaa mitään vastuuta omista tunteistaan eikä erostaan. Eiköhän sillä ole jokin nainen ollut jo jonkin aikaa ja purkaa sinuun nyt vihaansa omaa petostaan kohtaan. Jotkut ihmiset on siitä outoja, että ne kääntää kaiken tappeluksi ihan väkisin. Ei ne osaa lopettaa mitään suhdetta niin kuin normaalit ihmiset. 

Vierailija
20/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä ex-miestäsi keskustelemaan kanssasi asiasta, Mielellään niin että mukana on joku teille kummallekin puolueeton henkilö. Ellei mies halua tai kykene asialliseen keskusteluun voit lopettaa kaiken yhteydenpidon je kertoa lapsillle että isällä on nyt hiukan vaikea aika. Ehkä exäsi tasoiittuu ajan kanssa? Pääasia on ettet enää ota vastaan moista sontaa exältäsi! Sano edes tämä exällesi: Ellet osaa olla fiksusti ei tarvitse olla missään yhetydessä minuun.

Toinen lapsista on kaksi, toinen neljä. Pakko minun on olla miehen kanssa siksi tekemisissä, en voi lähettää lapsia yksin bussilla hänen luo tms ja meidän on pakko vielä hoitaa monia erojärjestelyjäkin kuntoon, muutimme erilleen vasta ihan pieni hetki sitten.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi