Onko reilua jättää perintöä vain yhdelle sisarussarjan lapsista?
Olen laatimassa testamenttia ja tällaista pohdiskelen. Minulla on elinikäinen ystävyys ollut erään ihmisen ja myöhemmin tietty hänen perheensä kanssa. Enhän minä ole enää sitä jälkipyykkiä näkemässä, ja juu voin tehdä juuri niin kuin tykkään, mutta kuitenkin. Erilaisia näkökulmia asiaan olisi mielenkiintoista kuulla. Kaikki heidän lapsensa ovat ihania, mutta tuosta yhdestä vain yksinkertaisesti pidän eniten, jotenkin tuntuu läheisimmältä, hän on myös pitänyt minuun oma-alotteisesti yhteyttä vaikka aikuinen jo on. Muiden elämästä kuulen lähinnä vanhempiensa kautta.
Kommentit (29)
Minusta rahat pitää saada jättää tasan sille jolle haluaa. Sen verran nähnyt törkeitä pappabetalareita että en todella toivo heille vakuutettua tulevaisuutta vaan että itse joutuvat tsemppaamaan ja vähän huomioimaan muitakin ennen kuin oma tulevaisuus on taattu.
Ihan hyvä idea, mikäli kuolinjärjestys menee toiveidesi mukaan.
Ei ole REILUA, mutta ymmärrettävää ja et voi aina olla reilu kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisen asian sitten voi muka huomioida? Ei mitenkään. Testamentti laaditaan vallitsevan hetken mukaan, sitä voi kyllä halutessaan muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajasta jää kiusaajan muisto, hyvistä ihmisistä hyvän ihmisen muisto. Joka tapauksessa et ole itse lopputulosta näkemässä — pilven reunalta tai muualta.
Hämmästyttävän loukkaava kommentti täysin turhaan.
Aloittaja voi jättää perintönsä kenelle haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajasta jää kiusaajan muisto, hyvistä ihmisistä hyvän ihmisen muisto. Joka tapauksessa et ole itse lopputulosta näkemässä — pilven reunalta tai muualta.
Niin, se on kiusaamista, jos minä en saa sukulaisen rahoja :) Ainoa ilo on sitten puhua pahaa tästä kuolleesta "kiusaajana"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loukkaantuja on se koira, johon osui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisen asian sitten voi muka huomioida? Ei mitenkään. Testamentti laaditaan vallitsevan hetken mukaan, sitä voi kyllä halutessaan muuttaa.
Kyllä mun testamentissa on ainakin huomioitu mitä tapahtuu, jos ensisijainen perimisvaihtoehto ei toteudu ja muutama muukin tilanne.
Ootko se täti, joka myi talon serkulle?