Mistä kivoja perusvaatteita
Siis ihan tavallista siistiä käyttövaatetta. Toimistoon sopivaa. Kuitenkin suht eettisesti tuotettua, eli ei H&M tmv. Haluaisin ostaa selkeitä ja helppoja vaatteita, ehkä pienellä jujulla. Kotimaisuus plussaa. Hintakin saa olla korkeampi, jos tiedän että menee käytössä usean vuoden ajan.
Kotimaiset vaatteet on vaan yleensä jotenkin outoja. Mekot on telttoja tai muuten vaan tätimäisiä. Leikkaus ei ole hyvä, kuosit on räikeitä. Ym ym outoja juttuja.
Vinkatkaa hyviä merkkejä! Olisi kiva löytää muutama luottomerkki. En ole ostanut vaatteita enää aikoihin (eipä niitä nyt etätöissä pahemmin ole tarvinnutkaan). Mutta siis hirveä ongelma, kun en tiedä mistä lähtisin vaatekaapin täytettä etsimään!
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Mistään vaatteesta et etukäteen tiedä että menee useamman vuoden.
Makukin muuttuu ja kyllästyyhän samaan rääsyyn.
Älyttömät.
Se onko vaate kestävä vai kyllästyykö siihen itse, on aivan eri asioita.
Liehuvista vaatteista tulee mieleen lahkeet jotka jäi pyörän pinnojen väliin 70-luvulla tai nykytanssin uranuurtaja Isadora Duncan, joka kuristui omaan kaulahuiviinsa.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Isadora_Duncan#cite_note-10
Jos kestävää haluat, niin osta jotain h-tin rumaa Marimekkoa tai Nansoa, istumattomuus taattu, kestävyys ikuinen!
Vierailija kirjoitti:
R Collection
Ah, tämä Kainuulainen firma joka hehkuttaa kotimaisuutta. Kankaat ulkomailta ja ompelu Virossa. Leikkaavat kankaat Suomessa niin voivat liputtaa kotimaisuudella. Itse kierrän kaukaa nämä ylihintaiset rytkyt.
Ommellinen. Kuosit makuuni turhan räikeitä, mutta löytyy myös yksivärisiä. Ommellaan suomessa ja ilmeisesti merino kokonaan kotimaista.
Ovat kestäneet pesua ja käyttöä.
Oletteko huomanneet että miesten vaatteet kestää paremmin? Minulla on mieheni kanssa samoilta merkeiltä vaatteita ja huomaan että siinä missä hänen t-paitansa kestää pesusta toiseen, minun paitoihin on tullut jopa reikiä. Hupparini hajoaa resoreista ja nyppyyntyy ja hänellä kestää hyvänä. Mies käyttää samoja vaatteita paljon enemmän kuin minä jolla niitä riittää liikaakin. Hänellä siis kulutus on vielä paljon kovempi.
En osta mitään vaatetta netistä, sillä jostakin syystä koko tai istuvuus on yleensä aina ihan päin perzettä.
Olen lähelle viisikymppinen lyhyenläntä nainen ja löydän yllättävän usein hyviä vaatteita Haloselta. Sieltä myös teinityttäreni ostavat joitakin juhlavampia vaatteita ja kokoja löytyy hyvin xs:stä ainakin ällään asti, isompia en ole katsonut. Housuja en osta enää mistään muualta. Kaikki ovat kestäneet todella hyvin ja en ole niihin kyllästynyt.
Aleksi 13 löytyy joskus jotain ihan asiallisia vaatteita, tänäänkin minulla taitaa olla sieltä ostetut vaatteet päällä. Mihinkään pikkuputiikkeihin, teiniliikkeisiin tai kirppiksille en mene.
Hyvä täsmennys. Nainen