Mitä ajattelisit jos kaikilla lapsillasi olisi ulkomaalainen kumppani?
Kommentit (51)
Miettisin, että mistähän hitosta noita lapsia on lisää tullut. Ja olisin kyllä surullinen jos lapseni eroaisi maailman ihanimmasta puolisostaan.
Minulla on kyllä työkavereinakin paljon muualta Suomeen muuttaneita firmamme tekee kansainvälistä työtä paljon, joten ei ole mikään outo juttu itselleni.
jos olisi ulkomaalaisia naisia niin olisin epäonnistunut äitinä. Jos miehiä niin mieheni olisi epäonnistunut isänä
Vierailija kirjoitti:
jos olisi ulkomaalaisia naisia niin olisin epäonnistunut äitinä. Jos miehiä niin mieheni olisi epäonnistunut isänä
Oletko. Rasisti
Olisi aika mukavaakin. Ot. Armi Kuuselan sisaruksillakin oli usealla ulkomainen mies. Kauniita kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko. Rasisti
en. Ja kohtelisin puolisoita hyvin.
Pojallani on aasialainen vaimo ja heillä on myös 2 lasta. :)
Heräisi ihana ajatus tulevasta monikielisestä ja -värisestä ympäri maailmaa asuvasta lastenlapsijoukosta. Kesällä kokoaisin mukulat mökille oppimaan toisiltaan kielitaitoa ja erilaisten kulttuurien arvostusta.
Sittenhän olisi. Itselleen ne kumppanin valitsee eikä minua varten. Oma elämänsä, pääasia että kumppani, oli sitten minkämaalainen hyvänsä, kohtelee lastani hyvin
Vierailija kirjoitti:
Heräisi ihana ajatus tulevasta monikielisestä ja -värisestä ympäri maailmaa asuvasta lastenlapsijoukosta. Kesällä kokoaisin mukulat mökille oppimaan toisiltaan kielitaitoa ja erilaisten kulttuurien arvostusta.
Hieno visio!
Miettisin mitä olen tehnyt väärin.Varsinkin jos olis tytär kyseessä.
Kahdella tyttärelläni onkin. Toinen on naimissa Sveitsissä. Ja toisella on brittiläinen poikaystävä Englannissa, missä tyttö opiskelee.
Sveitsiläisen miehen tunnen hyvin, käynyt useita kertoja täällä Suomessa ja me heillä.
Brittiläisen poikaystävän olen nähnyt vain valokuvissa ja videoissa.
Mitä kummallist siinä on, että globaalissa maailmassa nuoret löytävät kumppanin opiskellessaan ja työskennellessään ulkomailla?
Jos se on hyvä ulkomaalainen kumppani niin ilman muuta on tervetullut. Ennemmin se kuin joku peräkamarin poika korvesta.
Vierailija kirjoitti:
Kahdella tyttärelläni onkin. Toinen on naimissa Sveitsissä. Ja toisella on brittiläinen poikaystävä Englannissa, missä tyttö opiskelee.
Sveitsiläisen miehen tunnen hyvin, käynyt useita kertoja täällä Suomessa ja me heillä.
Mitä kummallist siinä on, että globaalissa maailmassa nuoret löytävät kumppanin opiskellessaan ja työskennellessään ulkomailla?
Nykyään kumppanit löydetään netissä!
En mitään. Toki toivon, että yhteinen kieli löytyisi, mutta nykyään nuoret osaavat englantia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kumppanit löydetään netissä!
Ja usein just yliopistovaihdossa ja ulkomailla työskennellessä. Noin omakin lapsi löysi seurustelukumppanin.
Olen pojalle opettanut pienestä pitäen ettei kannata vakiintua, tyttöjä/naisia voi panna ja käyttää huvituksiin, mutta ei ikinä saman katon alle asumaan.
Esimerkkinä olen käyttänyt pojan äitiä ja minun tekemiä virheitä, hyvin on tajunnut ettei ikinä olisi pitänyt sekaantua ko. Henkilöön.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on hyvä ulkomaalainen kumppani niin ilman muuta on tervetullut. Ennemmin se kuin joku peräkamarin poika korvesta.
oletko rasisti?
Vierailija kirjoitti:
Olen pojalle opettanut pienestä pitäen ettei kannata vakiintua, tyttöjä/naisia voi panna ja käyttää huvituksiin, mutta ei ikinä saman katon alle asumaan.
Esimerkkinä olen käyttänyt pojan äitiä ja minun tekemiä virheitä, hyvin on tajunnut ettei ikinä olisi pitänyt sekaantua ko. Henkilöön.
AIKa sairasta
Ip