Kuormittavin työ, jota olet tehnyt? Kuinka kauan jaksoit?
Kommentit (93)
Varhaskasvatuksen opettaja työharkka 4vk. En mene ala töihin
Lisämyynti/tyrkytys/kassamyyntihässäkkä jossa todellakin kaikki klousaukset l. myynnit merkittiin tukkimiehen kirjanpidolla taukohuoneen seinälle oli henkisesti raskainta työtä mitä olen koskaan tehnyt.
Sinänsä tavallinen osapäiväinen toimistotyyppinen homma, jossa oli velvollisuus olla jatkuvasti tavoitettavissa. Siis ihan hirveää, että puhelin saattoi soida koska vaan kun oli jumppatunnilla, kauppajonossa, luennolla (olin opiskelija), vessassa, nukkumassa... pomolle ei siis käynyt, että soittaa 10 min päästä takaisin. Heti alkoi tulla kysymyksiä, ja piti salamannopeasti orientoitua työasioihin ja alkaa vastata.
Tuo oli todella kuormittava yhdistelmä, kun kuukausipalkka oli vähäisten tuntien puolesta pieni, mutta silti koskaan ei saanut olla hyvällä omatunnolla rauhassa. Tuosta hommasta jäi puhelinkammo joka vieläkin nostaa joskus päätään.
Aika moni työ koska harvassa työssä noudatetaan lakia, maksetaan asiallista palkkaa, arvostetaan työntekijöitä, pidetään välineet ja ohjeet ajantasalla yms. Harvapa sitä orjuudesta nauttii. Voin sanoa, että suurin osa jättäisi työnsä heti jos voittaisi lotossa satamiltsiä. Sellasta unelmaa se työelämä on. Elämän mittainen pahoinpitelysuhde.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä tavallinen osapäiväinen toimistotyyppinen homma, jossa oli velvollisuus olla jatkuvasti tavoitettavissa. Siis ihan hirveää, että puhelin saattoi soida koska vaan kun oli jumppatunnilla, kauppajonossa, luennolla (olin opiskelija), vessassa, nukkumassa... pomolle ei siis käynyt, että soittaa 10 min päästä takaisin. Heti alkoi tulla kysymyksiä, ja piti salamannopeasti orientoitua työasioihin ja alkaa vastata.
Tuo oli todella kuormittava yhdistelmä, kun kuukausipalkka oli vähäisten tuntien puolesta pieni, mutta silti koskaan ei saanut olla hyvällä omatunnolla rauhassa. Tuosta hommasta jäi puhelinkammo joka vieläkin nostaa joskus päätään.
Tässäkin taas kierretty lakia yms aika huolella, jos on oltava koko ajan tavoitettavissa, siitä on maksettava kyllä aika makeat palkanlisät. Jos ei makseta, voi luurin laittaa kiinni.
Mutta eihän kukaan mistään valita koska sitten ei saisi enää p a s k a a orjapaikkaa (=töitä) missä kärsiä.
Kaikki sellaiset paikat, joissa kellotetaan työntekijöiden tauot minuutilleen ja lasketaan paikalta ylösnousut ja wc-käynnit ovat ihmisarvoa alentavia. Paikoillaan olo aiheuttaa laskimotukoksia ja muita vaivoja ihmisten ruumiille. Minua hävettäisi toimia noissa paikoissa esimiehenä ja ylemmällä johtoportaalla. Kun ahneudella ei ole mitään rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sellaiset paikat, joissa kellotetaan työntekijöiden tauot minuutilleen ja lasketaan paikalta ylösnousut ja wc-käynnit ovat ihmisarvoa alentavia. Paikoillaan olo aiheuttaa laskimotukoksia ja muita vaivoja ihmisten ruumiille. Minua hävettäisi toimia noissa paikoissa esimiehenä ja ylemmällä johtoportaalla. Kun ahneudella ei ole mitään rajaa.
Kauhea paikka!
Siivoustyö, 2 vuotta jaksoin kunnes seinä tuli täysillä vastaan, enää ei pystyisi siihen työhön.
Maatalouslomitus. 17 vuotta jo jaksanut, vaikka välillä tuntuu, että jo alkais riittämään. Kaikki nivelet paskana ja välillä pää meinaa hajota. Onneksi eläimet on aina ihania ja mikä sen palkitsevampaa kuin nähdä kättensä jäljen ja lähteä kotiin hyvillä mielin, kun navetan täyttää rauha ja hiljainen tyytyväinen märehdintä.
Kylllä niinkuin sarasvuon opeiin "kun haaasteet ovat kykyjen rajoissa niin siitä voi seurata onnistumisen kokemuksia, ahaa ilmiööitä ja flow ilmiöitä ja jos taas kykyjen rajojen ulkopuolella niin se alkaa kuormittaa": Kylllä josku kokiksi kouluttautuneena min yhden ravintoaln ydinkeskustassa tulikasteessa kahden muun ihmisen kansssa jotaain 500 asiakasta 6 tunnin sisäään itsenäisyyspäivänä ravintolasssa ja olin ns pää kokkina haroitttelussa niin kylllä siiinä pääsi samanlaiseen flow tilaaan kuin joskus 13 vuotiaaana josssa tein harjoituspelissä about 11 maalia yhdesssä pelisssä.
Sairaalatyö. Tosin johtui siitä, ettei ole oma juttu. Oli tuskaa olla koko päivä tekemisissä veren, eritteiden, haavojen ja ylipäänsä ihmislihan parissa ja olin aina tosi uupunut.
Opiskelin sit toisiin hommiin. Mun nykyinen työ on kuulema yksi eniten kuormittava ala, mutta ite tykkään ja paineen alla olen parhaimmillani.
Vierailija kirjoitti:
Kylllä niinkuin sarasvuon opeiin "kun haaasteet ovat kykyjen rajoissa niin siitä voi seurata onnistumisen kokemuksia, ahaa ilmiööitä ja flow ilmiöitä ja jos taas kykyjen rajojen ulkopuolella niin se alkaa kuormittaa": Kylllä josku kokiksi kouluttautuneena min yhden ravintoaln ydinkeskustassa tulikasteessa kahden muun ihmisen kansssa jotaain 500 asiakasta 6 tunnin sisäään itsenäisyyspäivänä ravintolasssa ja olin ns pää kokkina haroitttelussa niin kylllä siiinä pääsi samanlaiseen flow tilaaan kuin joskus 13 vuotiaaana josssa tein harjoituspelissä about 11 maalia yhdesssä pelisssä.
Se onn esim tuollaisesssa jalkapallo pelisssä että jos on 5 vuotiaaasta jo kehittynyt jo peliöly ja muillla ei ole samanlaista peliälyä niiin se on sillloin pelkkkää leikittelyä sillloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se onn esim tuollaisesssa jalkapallo pelisssä että jos on 5 vuotiaaasta jo kehittynyt jo peliöly ja muillla ei ole samanlaista peliälyä niiin se on sillloin pelkkkää leikittelyä sillloin.
Se ylivoiima on kasvanut sillloin pelissä niin suureksi että sinä peliälyyn kehittyneenä tiedän mitä muuut tulee tekemään mutta muut ei tiedä mitä sinä tulet tekemäään. Se on sillloin pelkkää leikittelyä.
Lastenkodin ohjaaja, 3vuotta. Ei enää koskaan!!!
Terveyskeskuslääkärin työ.
Potilaita tulee ovista ja ikkunoista. Kun potilaat pääsee niin harvoin vastaanotolle, on heillä monia asioita samalla käynnillä:: vatsavaivat, rytmihäiriöitä,, reumakontrolli, tinnitusta, luomi ja vielä lausunto hoitotukea varten. Reseptejä päivässä uusittava potilastyön lisäksi varmaan 100 ja kotisairaanhoidon konsultaatioita 10.
Jokainen potilaan vaiva voi olla potentiaalinen syöpä ja on oltava todella tarkkana, että pystyy 30 min vastaanoton aikana selvittämään vakavimman oireen.
Jos et tästä selviydy, saat kohta syytteen hoitovirheestä, kun potilaalla olikin syöpä. Täällä haukutaan jatkuvasti tk-lääkäreitä mutta ihmisten pitäis tajuta , että jos tk-lääkäri ei huomaa sitä syöpää ajoissa, niin sitten potilas siihen voi kuolla.
Tk-lääkäri ei todellakaan vaan määrää lapselle korvatulehduksen ja äidille angiinaan antibioottia. Se työ on niin paljon muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ylivoiima on kasvanut sillloin pelissä niin suureksi että sinä peliälyyn kehittyneenä tiedän mitä muuut tulee tekemään mutta muut ei tiedä mitä sinä tulet tekemäään. Se on sillloin pelkkää leikittelyä.
Se on justiin esim taiteeessa ja urheilussa kun ihmisen silmä kehitetäään niin tarkaksi havainnoimaaan kaikkea olennnaista ja poimimaaan olennainen ympäristöstä niiin se on suuurta ylivoimaaa. Sama miteen lapsi oppii esim kieletmahdolllisimman varhaisessa vaiheeessa.
Se oli varmaan kun tein säännöllisesti n. 12-tuntista päivää, ilman asiallisia lisiä. Mutta hommat oli hoidettava.
Päivällä oli asiakaspalvelu, lisäksi toisen firman puhelinpalvelu, lisäksi olisi pitänyt vielä saada hoidettua se tuotteiden valmistus joka työhöni kuului.
Mutta asiakkaiden ja puhelimeen vastailun vuoksi ei jäänyt yleensä aikaa, joten hoidin illalla liikkeen sulkeuduttua siihen malliin että voisin luottaa siihen että selviän hommista, ts. jos asiakas tulee hakemaan tilaamaansa luvattuna aikana niin en joudu vastaamaan ettei ole valmista.
Minulla ei ollut mahdollisuutta myöskään syödä tai käydä vessassa.
Ei tätä kestänyt kuin reilun vuoden, mutta kesä oli tulossa ja kiireisempää aikaa.
Mietin jo että sanon selvät sävelet pomolle, kunnes sain kiertotietä kuulla että hän oli myymässä firmaa. Ja niinpä pomo yhtenä päivänä kertoi minulle itsekin, ja irtisanoi samalla.