Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuormittavin työ, jota olet tehnyt? Kuinka kauan jaksoit?

Vierailija
05.06.2021 |

H

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsuna eräällä  kir. osastolla, missä jokainen muu duunari oli naispuolinen,  paitti parit lekurit.

Olen siis miesoletettu. Ei mun aivot riittäny siihen jatkuvaan kaakattamiseen ja riitelyyn millon mistäkin  katseesta tai toisen laihdutuksesta.

Normi työtä  mutta nuo muut sen teki liian raskaaksi minulle.

Teveisiä Oyssiin.  Esimiehen taidot oli myös kaakattamisen tasolla., ei puuttunut mihinkään.

Vierailija
62/93 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Betonivalujen teko. Työt alkaa klo 6 siellä missä rakennetaan. Etenkin kuumaan aikaan meinaa betoni sakata käsiin joten urakalla tauotta. Harvoin työ kotikaupungissa joten herätys aamuyöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikille näille vastauksille on yhteistä se, että porukkaa työpaikoilla on harvennettu liikaa, yritetään säästää. Tämä kostautuu lähiaikoina työikäisen väestön loppuunpalamisena. Miten yhteiskunta sitten pyörii?

Vierailija
64/93 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikille näille vastauksille on yhteistä se, että porukkaa työpaikoilla on harvennettu liikaa, yritetään säästää. Tämä kostautuu lähiaikoina työikäisen väestön loppuunpalamisena. Miten yhteiskunta sitten pyörii?

Tämä

Vierailija
65/93 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan 80-luvulla kesätöissä pankinjohtajan sihteerinä pk-seudulla.

Totta. Inhoan multitaskaamista plus tuli ulkomaanpuheluja ym., joissa piti edustaa ilman mitään perehdytystä.

Vierailija
66/93 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitsuna eräällä  kir. osastolla, missä jokainen muu duunari oli naispuolinen,  paitti parit lekurit.

Olen siis miesoletettu. Ei mun aivot riittäny siihen jatkuvaan kaakattamiseen ja riitelyyn millon mistäkin  katseesta tai toisen laihdutuksesta.

Teveisiä Oyssiin.  Esimiehen taidot oli myös kaakattamisen tasolla., ei puuttunut mihinkään.

Mistä tiedät, että olivat naispuolisia, kun omakin sukupuolesi on vain oletus?

Vierailija
67/93 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltaisten alojen erityispiirre

Vierailija
68/93 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein piirilevyjen optista testausta.

Kun kone löysi viat, ne piti tsekata ensin ruudulta, sitten epäilyksenaokaiset siirrettiin mikroskooppitarkastuksen/korjauksen vaativiin ja OK-pinkkoihin.

Työ oli tappavan tylsää, mutta siinä piti pysyä ajatus mukana.

Erityisesti yövuorossa ajatukseni karkasivat toistuvasti ja tein mitä sattuu.

Vuoden tein ko. hommaa ja jo kuukauden jälkeen aloin etsiä muuta työtä.

90- luvun laman jälkimaininkien Pohjanmaa kuitenkin oli toivotonta työnhaun suhteen.

Onneksi pääsin talon sisässä eri työhön.

Vuosituhannen vaihteessa löytyi uusi työnantajakin.

Vierailija
69/93 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Kun kone löysi viat, ne piti tsekata ensin ruudulta, sitten epäilyksenaokaiset

Epäilyksenalaiset

Vierailija
70/93 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Kun kone löysi viat, ne piti tsekata ensin ruudulta, sitten epäilyksenaokaiset siirrettiin mikroskooppitarkastuksen/korjauksen vaativiin ja OK-pinkkoihin.

90- luvun laman jälkimaininkien Pohjanmaa kuitenkin oli toivotonta työnhaun suhteen.

Tein samankaltaista työtä LEANatussa tehdasympäristössä. Käytännössä työ oli tappavan tylsää liukuhihnahommaa mutta silti ajatuksen piti pysyä mukana. No ei pysynyt ja virheitä tuli joista sitten tuli huomautuksia ja kehityskeskusteluja joissa esimies epäili että työ on liian haastavaa. Kun vastasin että työ on niin haasteetonta että keskittymiskyky on koetuksella, sain siirron entistä tylsempään työhön.

Sitä jaksoin pari kk ja irtisanouduin.

Aina sanotaan että haastavat työtehtävät kuormittaa, mutta niin ne kuormittaa täysin haasteettomatkin. Kun työpäivissä ei ole yhtään mitään sisältöä ja päivät menee hereillä pysymiseen niin se jos mikä kuormittaa.

Vierailija
71/93 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Tein samankaltaista työtä LEANatussa tehdasympäristössä. Käytännössä työ oli tappavan tylsää liukuhihnahommaa mutta silti ajatuksen piti pysyä mukana. No ei pysynyt ja virheitä tuli joista sitten tuli huomautuksia ja kehityskeskusteluja joissa esimies epäili että työ on liian haastavaa. Kun vastasin että työ on niin haasteetonta että keskittymiskyky on koetuksella, sain siirron entistä tylsempään työhön.

Sitä jaksoin pari kk ja irtisanouduin.

Aina sanotaan että haastavat työtehtävät kuormittaa, mutta niin ne kuormittaa täysin haasteettomatkin. Kun työpäivissä ei ole yhtään mitään sisältöä ja päivät menee hereillä pysymiseen niin se jos mikä kuormittaa.

Joskus oli ketju töistä, jotka kuormittavat, koska tekemistä ei ole

Vierailija
72/93 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä on kuormittavaa alkaa tekemään hommia, joihin ei ole saanut kunnon perehdytystä.

Vierailija
73/93 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäänsä on kuormittavaa alkaa tekemään hommia, joihin ei ole saanut kunnon perehdytystä.

Vierailija
74/93 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilatyö yhden kesän. Itkin joka päivä töiden jälkeen, itse työssä ei vikaa mutta ilkeä esimies joka vihasi minua.

Vierailija
75/93 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttofirman nokkamies.

Sen lisäksi että roudaat käsipelin tavaraa ympäripyöreitä päiviä joka viikko yhdella lounastunnilla, niin vastaat vielä koko porukasta ja projektin vetämisestä.

Seo mukavaa tehdä vaikka 600 henkilön toimistomuutto, ja joka päivä vaihtuu se riviporukka, puhelin pirisee kellon ympäri, ja vapailla vingutaan aina hommiin, kun joku nokla on saikulla.

Ja tietenkin parhain, eli 14e / tunti...

Vierailija
76/93 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilatyö yhden kesän. Itkin joka päivä töiden jälkeen, itse työssä ei vikaa mutta ilkeä esimies joka vihasi minua.

Vierailija
77/93 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä kostautuu lähiaikoina työikäisen väestön loppuunpalamisena. Miten yhteiskunta sitten pyörii?"

Korvaamattomia ei olekaan. Urkillekin löytyi heti seuraaja.

Vierailija
78/93 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kirjoitti:

Lastenkodin ohjaaja, 3vuotta. Ei enää koskaan!!!

25 vuotta takana. Paras homma ikinä.

Eikö pipo kestänyt?

Vierailija
79/93 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä se varmaan perustuu pitkälle ihmisen selkäään ja työasentoihin. ELi miten ergonomiaaa voidaan miettiä parhaimmaksi siten etttä keksitään konsteja ja keinoja miten kuormittuvuus ja rasituus ihmisen selässä voidaaan minimalisoiida mahdolllisimman hyvin.

Vierailija
80/93 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylllä se varmaan perustuu pitkälle ihmisen selkäään ja työasentoihin. ELi miten ergonomiaaa voidaan miettiä parhaimmaksi siten etttä keksitään konsteja ja keinoja miten kuormittuvuus ja rasituus ihmisen selässä voidaaan minimalisoiida mahdolllisimman hyvin.

Ihhmisen reiden ja jalat on se ihhmisen tukipilari siiinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi