Siskon mies otti KAUHEAN ison palan kermakakkua! Nyt niille ei jää paljon mitään
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Jos se on niin maukasta, niin ehkä haluan sitä itsekin syödä myös jälkeen päin vaivannäköni tuloksia. Olenhan itsekäs paska.
Tämä tämä tämä! Kauhua aiheuttavat vieraat, jotka tarjoutuvat viemään osan kotiinsa, jos jäi ylitse "talon vaivoiksi". Et koske mun rääppiäiskakkuun!!! Olen sen ansainnut saatana.
Vierailija kirjoitti:
Oma äitini opetti, että kun rohmuja tulee kylään, ei koskaan laiteta kerralla kaikkea pöytään. Se valtavan palan ahnehtijakin ottaa automaattisesti vähän pienemmän valtavan palan.
Joo ja rohmuja varten mielellään annospaloina tarjoilut, ei välttämättä koko kakkua. Esim. kääretorttu tai kakku joka leikataan leivoksiksi ja tarjolle laitetaan ensin vain sen verran mitä on syöjiäkin. Sitten kun nuo on syöty, voidaan tuoda lisää. Tai sitten niin, että isäntä tai emäntä annostelee kakun jokaiselle. Kakun voi laittaa erilliselle tarjoilupöydälle.
Minusta on ihan turha puolustella rohmuja sillä, että "hankkikaa tarjoiluja niin että riittää kaikille". Jos yksi perseilee kohtuuttomasti rohmuamalla, ei se ole isännän/emännän vika jos loppuu kesken. Jokaisen on otettava niin, että jonkinlainen tasapuolisuus säilyy.
Jotain vuosia sitten järjestin parvekekutsut, joihin tuli ystäväni silloinen miesystävä. En tuntenut häntä kunnolla enkä tiennyt hänen olevan ihan kamalan törkeä rohmu. Olin tehnyt meille kuudelle henkilölle 8 hlö ohjeella halloumisalaattia, jossa oli laakealla salaattivadilla mm vihersalaattisekoitusta, kurkkua, hunajamelonia, mansikoita, saksanpähkinöitä, pikkutomaatteja ja päällimmäiseksi 6 isoa grillattua halloumin palaa, ajatuksella yksi per syöjä. Ei tullut mieleenkään, että kukaan voisi ottaa yhtä enempää. Yhteensä olin käyttänyt 3 pakettia halloumia, muistaakseni yhdessä paketissa 250 grammaa juustoa. No mitä tekee tämä rohmu: napsii pokkanana napsii lähes kaikki (4 tai 5) hallouminpalat itselleen, lisäksi kauhoo mansikoita ja saksanpähkinöitä mutta jättää tomaatit, kurkut ja vihersalaatit sikseen. Oikein vielä isoon ääneen kommentoi, että "minä en noista rehuista välitä, mutta tämä juusto on hyvää". Kommentoin hänelle, että tarkoitus on että jokaiselle yksi pala ja siihen hän vielä vastaa, että "jäähän teille sitten noita rehuja".
Mikä idiotti. Jatkossa sama tyyppi tuli mm yhden ystäväpariskunnan järjestämiin pikkujouluihin ja tämä pari oli parvekekutsuistani viisastuneena järjestänyt pikkujoulujen tarjoilut siten, että kaikki tarjottiin annospaloina. Pöydässä vapaasti otettavana oli ainoastaan kaupan valmiita kaikkein halvimpia pipareita, sipsejä ilman dippikastiketta, maapähkinä-rusinasekoitusta sekä halpismehuglögiä. Huvitti, kun rohmu rohmusi niitä mahansa täyteen ennen kuin varsinainen ruokailu alkoi, eikä sitten enää jaksanut niin paljon mitä olisi halunnut syödä.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmaan on helppo ratkaisu. Tee pahaa kakkua. Sen lisäksi, että kukaan ei hae juhlissa lisää, sinun ei tarvitse pelätä että seuraaviin juhliin ilmoittautuisi kovin montaa saapujaa, jolloin voit lähtöjään tehdä pienemmän määrän tarjottavaa ja säästät selvää rahaa.
Eh, sinäkö menet juhliin kakun maun perusteella? Minä kyllä menen kylään ihan niitä ihmisiä tapaamaan, en syömään. Ei valitettavasti toimi. :( Joku ruokamyrkytys voisi jo toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks aina mies? Miksi ei joskus joku nainen?
Vähän mielikuvitusta nyt näihin vihaketjuihin
En mä ole nähnyt kenenkään naisen toimivan noin, mutta varsin monen miehen. Exän veli söi kerran meillä juhlissa puolet voileipäkauksta, ennen kuin muut vieraat edes pääsi paikalle.
KAverin mies rohmuaa ruokaa aina ensimmäisenä ja siten, ettei sitä pätkääkään kiinnosta riittääkö muille. pahimmillaan syljeskelee jotain luunpalasia takaisin kaikille tarkoitettuun ruokapataan.
En tiedä mikä näitä ääliöitä vaivaa.
Kannattaa kysyä ihan kohteelta itseltään. Ihan vain siksi, että tällainen henkilö ei välttämättä ihan oikeasti ymmärrä toimivansa väärin. Monen kotona on opetettu perusasiatkin ihan päin peetä. Siksi minua ei yllätä tuon kaltainen käytös.
Ihan oikeasti kannattaa ottaa puheeksi tuo asia, jos kohde vain haluaa puhua asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks aina mies? Miksi ei joskus joku nainen?
Vähän mielikuvitusta nyt näihin vihaketjuihin
En mä ole nähnyt kenenkään naisen toimivan noin, mutta varsin monen miehen. Exän veli söi kerran meillä juhlissa puolet voileipäkauksta, ennen kuin muut vieraat edes pääsi paikalle.
KAverin mies rohmuaa ruokaa aina ensimmäisenä ja siten, ettei sitä pätkääkään kiinnosta riittääkö muille. pahimmillaan syljeskelee jotain luunpalasia takaisin kaikille tarkoitettuun ruokapataan.
En tiedä mikä näitä ääliöitä vaivaa.
Kannattaa kysyä ihan kohteelta itseltään. Ihan vain siksi, että tällainen henkilö ei välttämättä ihan oikeasti ymmärrä toimivansa väärin. Monen kotona on opetettu perusasiatkin ihan päin peetä. Siksi minua ei yllätä tuon kaltainen käytös.
Ihan oikeasti kannattaa ottaa puheeksi tuo asia, jos kohde vain haluaa puhua asiasta.
Kuka kehtaa ottaa tuollaisen puheeksi? No luunpalasista toki jo huutaisin, mutta muuten. Aika harva.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin hänelle, että tarkoitus on että jokaiselle yksi pala ja siihen hän vielä vastaa, että "jäähän teille sitten noita rehuja".
Pointsit siitä että avasit suusi. Kuka kehtaa silti jatkaa rohmuamista? Aikamoinen idiootti tosiaan.
Kerran kylässä tarjottiin savusilakkaa. Se oli laitettu valmiiksi lautaselleni. Talossa oli kissa ja meillä oli telepaattinen yhteys tämän eläimen kanssa. Katsoin silkkaa ja sitten nyökkäsin kissalle, että ole hyvä. Siinä samassa salamannopeudella kissa hyppäsi pöydälle, nappasi kalan ja meni piiloon syömään sen.
Emäntä oli tietysti järkyttynyt, mutta onneksi kaloja ei sitten ollut enempää tarjolla.
Käyttäytymissääntö: juhliin ei mennä nälkäisinä.
Laitan yleensä kakkuja kaksi, ison / normaalikokoisen ja toisen, pienemmän. Pienempi jääkaappiin koskemattomana odottamaan myöhästyviä tai ylimääräisiä, satunnaisvieraita tai lisää haluavia. Toimii. Btw, kotona kyllä kasvatettiin juuri arvioimaan, että ottaa vähän ja lisää saa, jos kaikki ovat ottaneet ja on vielä tarjolla. Lapsena ystävän synttäreillä oli laskettu 1 keksi/lapsi enkä todellakaan ymmärtänyt 6-.v, että ne oli laskettu. Kun yksi kavereista jäi ilman keksiä (minä olin syönyt siis kaksi, yhden liikaa!), ystävän äiti kurmuutti ja suorastaan huusi, kuka oli ottanut peräti kaksi keksiä. Nolotti kamalasti, itkua tuhersin ja myönsin olleeni ahne ja pyytelin anteeksi. Äiti oli kovin mutruhuulinen... jäi kurja olo, olisinpa edes tiennyt. :(
Kakkupöydän viereen voisi asettaa valvontakameran ja sitten voisi lähettää laskun perään jos kameran tallenteelta ilmenisi, että on ottanut enemmän kakkua kuin on sopivaa.