Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskon mies otti KAUHEAN ison palan kermakakkua! Nyt niille ei jää paljon mitään

Vierailija
05.06.2021 |

Ei minkäänlaisia käytöstapoja!

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle opetettiin tyyliin 5-vuotiaana, että ensin otetaan vähän kaikkea ja kun jokainen on saanut, voi ehkä hakea lisää. Silloinkin katsotaan paljonko mitäkin on jäljellä ja montako ihmistä on pöydän äärellä.

Jo 5-vuotias kykenee helposti tällaiseen päässälaskuun.

Kanta-Suomessa kyllä. Nyky-Suomessa ei niinkään.

Vierailija
42/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se riitä että esim. 30 henkilön juhliin varaa kakun josta riittää yksi pala 30 hengelle.

Sinulla ei ole ilmeisesti käynyt pohjattoman mahan vieraita, jos kuvittelet että tämä on tarinoiden lähtötilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuden munan kakku täytteineen ja päällyksineen on valtava, joten kolmasosaa ei tavallinen vieras kykene syömään siitä. Ne, jotka kykenevät, ovat jo minulla tiedossa. Eikö sinulla mies tiedä, kuka hänen suvustaan on kakkurohmu? Ehkä niitä kumminkaimanserkunsiskonmiehenenoja ei kannata kutsua.

Miksi oletat, että kakun tekee nainen ja että hänellä on mies? Miksi puolustelet rohmuja, oletko itse sellainen?

Olisit ottanut mukaan kommentin, johon vastasin. Siinä kirjoittaja kertoi, että hän ei tiedä miehen sukulaisista, kuka on kakkurohmu ja kuka ei, joten hänellä ainakin on mies. En kommentoinut sitä, kuka tekee kakun, se ei ole oleellinen tieto.

Olen hyvä leipomaan ja tykkään, jos vieraatkin tykkää. Tiedän, mikä menee erityisen hyvin kaupaksi, joten varaan sitä laatua sitten reilusti. Pullakranssillekin ja pikkuleivillekin on syöjänsä.

Sinä ilmeisesti nautit siitä. Leipominen on sinulle mieluinen harrastus. Ymmärrätkö, että kaikki ihimiset eivät innosta posket punaisina leivo kymmeniä sortteja siksi, että ihmisillä ei ole käytöstapoja? He kenties osaavat tehdä hyvinkin herkullista ja tottakai haluavat että vieraat nauttivat, mutta kohtuulla. Ei ole intoa raataa keittiössä, siksi että vieraat ovat ahneita.

Kuka estää tilaisuuden isäntää/emäntää annostelemasta kakkua vieraiden lautasille? Kun kakkupalat on leikattu, kakun voi viedän jääkaappiin, koska eihän se hyvänä säily lämpimässä. Ahneelle voi löydä vaikka kaupan valmispullapitkon käteen järsittäväksi.

Vierailija
44/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle opetettiin tyyliin 5-vuotiaana, että ensin otetaan vähän kaikkea ja kun jokainen on saanut, voi ehkä hakea lisää. Silloinkin katsotaan paljonko mitäkin on jäljellä ja montako ihmistä on pöydän äärellä.

Nyky-Suomen aikuisten älykkyysosamäärä on laskenut alle 5-vuotiaan tason?

Vierailija
45/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, kun tätä keskustelua lukee että vieraana tässä on yksi vaikeus. Kakunleipojat jakautuvat kahteen kastiin: niihin, joille on kunnia asia että vieraat syövät ja "ahnehtivat" nassunsa täpötäyteen ja niihin, jotka pitävät tällaista toimintaa epäkohteliaana.

Kuvitellaan, että olen maistanut todella herkullista kakkua. Mistä voin tietää kumpaan joukkoon leipoja kuuluu?

Vieraanvarainen emäntä/isäntä kehottaa vierasta ottamaan lisää kakkua ja säännöstelijä sanoo, että maistapa tuota pullaa ja noita pikkuleipiä. Eniten inhoan niitä, jotka tyrkyttävät ottamaan lisää, mutta oikeasti toivovat, että älä ota.

Vierailija
46/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka estää tilaisuuden isäntää/emäntää annostelemasta kakkua vieraiden lautasille? Kun kakkupalat on leikattu, kakun voi viedän jääkaappiin, koska eihän se hyvänä säily lämpimässä. Ahneelle voi löydä vaikka kaupan valmispullapitkon käteen järsittäväksi.

Tämä on kyllä sinänsä hyvä ajatus, jos on pienistä juhlista kyse. Jos on vaikka isot ylppärit, pitäisi olla erikseen palkattu tarjoilija tähän hommaan, että isäntä ja emäntä voivat keskittyä seurusteluun.

Vierailija
47/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon mies lienee ns. cream pien ystävä.

Vierailija
48/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin ja tämän olen opettanut omille lapsillenikin.

Ensin otetaan vähän ja sitten jos oli oikein hyvää voi hakea lisää kun muutkin ovat jo ottaneet.

Vierailija
49/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraanvarainen emäntä/isäntä kehottaa vierasta ottamaan lisää kakkua ja säännöstelijä sanoo, että maistapa tuota pullaa ja noita pikkuleipiä. Eniten inhoan niitä, jotka tyrkyttävät ottamaan lisää, mutta oikeasti toivovat, että älä ota.

"Vieraanvarainen" ja "säännöstelijä", heh. Mutta samaa mieltä siinä, että jos tyrkyttää ja ei sitä aidosti tarkoitakkaan niin on siinä vaiheessa oma vika.

Vierailija
50/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä sinänsä hyvä ajatus, jos on pienistä juhlista kyse. Jos on vaikka isot ylppärit, pitäisi olla erikseen palkattu tarjoilija tähän hommaan, että isäntä ja emäntä voivat keskittyä seurusteluun.

No sitten palkkaa, ei ole iso homma.

Vierailija
51/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vieraanvarainen" ja "säännöstelijä", heh. Mutta samaa mieltä siinä, että jos tyrkyttää ja ei sitä aidosti tarkoitakkaan niin on siinä vaiheessa oma vika.

Mitä termit olisit itse laittanut? A ja B?

Vierailija
52/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepuolustusvaisto ei liity älykkyyteen. Jos käyt minkä tahansa elävän organismin kimppuun... Voit kokeilla. Älä lähetä korttia tapahtumasta kun ei minua ainakaan kiinnosta sinun kuppausidealismi.

Vierailija
53/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se riitä että esim. 30 henkilön juhliin varaa kakun josta riittää yksi pala 30 hengelle.

Sinulla ei ole ilmeisesti käynyt pohjattoman mahan vieraita, jos kuvittelet että tämä on tarinoiden lähtötilanne.

Kyllä on käynyt ja aina on tarjottavat riittäneet. Miksi itse kuvittelet että en osaisi varata oikeaa määrää tarjottavia vaikka joukossa olisi kuinka suursyömäreitä? Taisi vähän alkaa sinulla hävettämään kun et itse osaa varautua ja laskea tarjottavia oikein ja loppuvat kesken.

Vierailija
54/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös niitä, jotka näkevät että kahvipöydässä on vaikkapa 8 joulutorttua ja 8 vierasta. Okei, talonväeltä pieni moka ettei torttuja ole yhtään ylimääräistä, mutta silti. Miten kukaan kehtaa ottaa toisen? Eikö mielessä käy yhtään että joku jää sitten ilman?

Vierailija
55/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä opimme? Js leipoo kakun, sen on oltava riittävän suuri koko porukalle, varsinkin jos se on noin hyvää!

Vierailija
56/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on käynyt ja aina on tarjottavat riittäneet. Miksi itse kuvittelet että en osaisi varata oikeaa määrää tarjottavia vaikka joukossa olisi kuinka suursyömäreitä? Taisi vähän alkaa sinulla hävettämään kun et itse osaa varautua ja laskea tarjottavia oikein ja loppuvat kesken.

Miksi sitten annoit noin naurettavan esimerkin? Ei hävetä, sillä en edes järjestä juhlia. Inhoan leipomista.

Vierailija
57/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepuolustusvaisto ei liity älykkyyteen. Jos käyt minkä tahansa elävän organismin kimppuun... Voit kokeilla. Älä lähetä korttia tapahtumasta kun ei minua ainakaan kiinnosta sinun kuppausidealismi.

Nyt en kyllä ymmärtänyt mitään.

Vierailija
58/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ne pari pohjatonta mahaa jotka tiedän mielelläni leipoisin heille. Tarjoamismaha ei ole mikään ihmisarvon mittari eikä kukaan nirsoanneli ole minun kirjoissani korkealla vain oman kalori-intakensa mukaan. Huh huh mitä argumentointia tai siis "argumentointia" palstalla.

Vierailija
59/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten annoit noin naurettavan esimerkin? Ei hävetä, sillä en edes järjestä juhlia. Inhoan leipomista.

Voi kulta pieni, esimerkki oli yksinkertainen, että sinäkin sen voisit ymmärtää. Ei kannata tehdä liian monimutkaista kun silti tuollakin yksinkertaisen helpolla esimerkillä jäit vänkäämään. 

60/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki tule ajatelleeksi kakun riittämistä, eikä se ole merkki itsekkyydestä.

Kakkupalan leikkaaminen sitä paitsi on aina vähän jännittävä suoritus, kun kakku saattaa hajota leikatessa tai päälliset tippua tai pala saattaa pudota pöytäliinalle kun sitä on siirtämässä lautaselleen, ja tämä kaikki tapahtuu muiden tuijottaessa suoritusta.

Pelkästään sen takia olen joskus leikannut itselleni tuhdimman palan, siis sellaisen sektorin, ohuen ja hajoilevan siivun sijaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän