Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskon mies otti KAUHEAN ison palan kermakakkua! Nyt niille ei jää paljon mitään

Vierailija
05.06.2021 |

Ei minkäänlaisia käytöstapoja!

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjottavia pitää olla tarpeeksi, että ei tarvitse kenenkään ottamaa määrää kytätä.

Ai, että jokainen voi ottaa puoli kakkua jos mieli tekee?

Mä ihmettelen myös miksi näihin vastataan aina, että täytyy olla tarpeeksi. Ai jos on 20 vierasta niin täytyy varautua 10 kakulla JOS kaikki saavat päähänsä ottaa "vähän isomman palan".

Tuommoiset rohmut on itsekkäitä, ei mitään muuta. 

Onko vaikeaa ottaa juhlissa pieni pala ja ottaa sitten lisää jos kakkua jää. Kotimatkalla voi mennä kaupan kautta ja ostaa vaikka 3 kakkua itselleen jos niin tekee mieli.

Ei kai ne kaikki juhliin kutsutut ole vieraita ihmisiä? Etkö sinä tiedä, kuka vieraistasi ottaa paljon kermakakkua, kuka suklaakakkua ja kuka skippaa kokonaan makeat tarjottavat?

Tunnen muutaman lähimmän sukulaisen ruokailutavat. Mutta jos kutsutaan vähänkään oudompia sukulaisia tai esimerkiksi miehen sukulaisia, niin en tiedä.

Lisäksi mitäs jos joku on aina kieltäynyt siitä perinteisestä kermakakusta mutta kun suklaakakku tulee pöytään, se onkin hänen lempparinsa ja hän ottaa siitä heti 1/3? 

Vierailija
22/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjottavia pitää olla tarpeeksi, että ei tarvitse kenenkään ottamaa määrää kytätä.

Minusta tarjottavia pitää olla niin paljon, että loppusiivousta tehdessään porukka saa oikein nautiskella rauhassa jämillä. Poikani pääsi neljä vuotta sitten ylioppilaaksi ja on vieläkin 'katkera' pitopalvelulle voileipäkakun määrästä. Juhlakalu ei päässyt edes maistamaan herkkuaan. Juhlien suunniteltaessa kuuluu aina: 'Sieltä ei ainakaan tilata.'  

Pitopalvelulta pitää aina tilata enemmän kuin heidän määrittämät määrät antaisivat olettaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tarjottavia pitää olla niin paljon, että loppusiivousta tehdessään porukka saa oikein nautiskella rauhassa jämillä. Poikani pääsi neljä vuotta sitten ylioppilaaksi ja on vieläkin 'katkera' pitopalvelulle voileipäkakun määrästä. Juhlakalu ei päässyt edes maistamaan herkkuaan. Juhlien suunniteltaessa kuuluu aina: 'Sieltä ei ainakaan tilata.'  

Ahaa, ilmankos. Minä teen tarjottavat itse, eivät lopu kesken.

Vierailija
24/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok ap. Jos olisin aamuyön tunteina vääntänyt kermakakkua perhejuhliin niin olisin onnessani kun joku kahmaisisi sitä ison palan itselleen. Kyllähän niitä nirppoja pikkupalan siivuttajia on mutta heistä en piittaa. Haluan tehdä jotain sellaista elämässä että joku haluaa ison siivun siitä kun on niin hyvää. :D

Vierailija
25/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok ap. Jos olisin aamuyön tunteina vääntänyt kermakakkua perhejuhliin niin olisin onnessani kun joku kahmaisisi sitä ison palan itselleen. Kyllähän niitä nirppoja pikkupalan siivuttajia on mutta heistä en piittaa. Haluan tehdä jotain sellaista elämässä että joku haluaa ison siivun siitä kun on niin hyvää. :D

Aika moni muu EI mene tällä meiningillä. Joten muistakaa! Jos kakun tekijä ei erikseen tuputa kakkua teille kaksin käsin niin todennäköisesti hän toivoo, että otat kakkua kohtuullisesti. Moni leipoo kakun ihan vaan kohteliaisuudesta, ei siksi että saisi tällaisen kokemuksen.

Vierailija
26/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen myös miksi näihin vastataan aina, että täytyy olla tarpeeksi. Ai jos on 20 vierasta niin täytyy varautua 10 kakulla JOS kaikki saavat päähänsä ottaa "vähän isomman palan".

Onko vaikeaa ottaa juhlissa pieni pala ja ottaa sitten lisää jos kakkua jää. Kotimatkalla voi mennä kaupan kautta ja ostaa vaikka 3 kakkua itselleen jos niin tekee mieli.

Ei kai ne kaikki juhliin kutsutut ole vieraita ihmisiä? Etkö sinä tiedä, kuka vieraistasi ottaa paljon kermakakkua, kuka suklaakakkua ja kuka skippaa kokonaan makeat tarjottavat?

Tunnen muutaman lähimmän sukulaisen ruokailutavat. Mutta jos kutsutaan vähänkään oudompia sukulaisia tai esimerkiksi miehen sukulaisia, niin en tiedä.

Lisäksi mitäs jos joku on aina kieltäynyt siitä perinteisestä kermakakusta mutta kun suklaakakku tulee pöytään, se onkin hänen lempparinsa ja hän ottaa siitä heti 1/3? 

Kuuden munan kakku täytteineen ja päällyksineen on valtava, joten kolmasosaa ei tavallinen vieras kykene syömään siitä. Ne, jotka kykenevät, ovat jo minulla tiedossa. Eikö sinulla mies tiedä, kuka hänen suvustaan on kakkurohmu? Ehkä niitä kumminkaimanserkunsiskonmiehenenoja ei kannata kutsua.

Vierailija
27/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jättänyt ahnehtijat ihan kutsumatta. Ei ole varaa ruokkia perhettä, jossa jokainen syö kahden tai kolmen edestä.

Jep. Tämä määrittää ihan, kenen kanssa olen tekemisissä. Olen melko köyhä ja silti tarjoan mielelläni hyvää ruokaa, KOHTUULLA.

Vierailija
28/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni muu EI mene tällä meiningillä. Joten muistakaa! Jos kakun tekijä ei erikseen tuputa kakkua teille kaksin käsin niin todennäköisesti hän toivoo, että otat kakkua kohtuullisesti. Moni leipoo kakun ihan vaan kohteliaisuudesta, ei siksi että saisi tällaisen kokemuksen.

No ilmeisesti et itse ole nähnyt paljon vaivaa. Koska jos olisit haluaisit nähdä ihmiset ahneina sen vääntämäsi kakun ääressä.

Vierailija
29/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuden munan kakku täytteineen ja päällyksineen on valtava, joten kolmasosaa ei tavallinen vieras kykene syömään siitä. Ne, jotka kykenevät, ovat jo minulla tiedossa. Eikö sinulla mies tiedä, kuka hänen suvustaan on kakkurohmu? Ehkä niitä kumminkaimanserkunsiskonmiehenenoja ei kannata kutsua.

Miksi oletat, että kakun tekee nainen ja että hänellä on mies? Miksi puolustelet rohmuja, oletko itse sellainen?

Vierailija
30/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ilmeisesti et itse ole nähnyt paljon vaivaa. Koska jos olisit haluaisit nähdä ihmiset ahneina sen vääntämäsi kakun ääressä.

Kyllä, olen nähnyt paljon vaivaa. Minulle ahnehtiminen ei symboloi vaivani arvostamista, vaan enemmänkin päin vastaista. Huonoja tapoja ja sitä, ettei haluta jättää sitä hyvää kakkua muillekin.

Vierailija
31/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jättänyt ahnehtijat ihan kutsumatta. Ei ole varaa ruokkia perhettä, jossa jokainen syö kahden tai kolmen edestä.

Jep. Tämä määrittää ihan, kenen kanssa olen tekemisissä. Olen melko köyhä ja silti tarjoan mielelläni hyvää ruokaa, KOHTUULLA.

Muistakaa myös, jos kuulutte rohmuihin. Saattaa vaikuttaa suoraan ihmissuhteisiinne, koska kukaan ei tule kehtaamaan sanoa asiasta teille suoraan. Ei vaikuta välttämättä rahan takia, vaan siksi että jos on mahdollista tehdä yksi kakku, ei jaksa tehdä aina kahta muutaman rohmun takia.

Vierailija
32/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en haluaisi nähdä tuollaista tilannetta ollenkaan. Vaikka ruokani on yleensä hyvää ja kakkuni herkullisia, toivon vierailta siltikin käytöstapoja.

Parempi on , että närppivät vähin erin lisää kuin, että joku vetäisee heti lautasen kukkuroilleen.

Vierailija
33/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä järjestää juhlia, jos ei ole varaa runsaaseen tarjoiluun. Kaikkea pitää olla niin paljon, että isäntäväki syö tähteitä vielä monta päivää. Noloa tarjoilla niin vähän kakkua, että pitää kytätä palojen kokoa 🙄

Vierailija
34/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat, että kakun tekee nainen ja että hänellä on mies? Miksi puolustelet rohmuja, oletko itse sellainen?

Olisit ottanut mukaan kommentin, johon vastasin. Siinä kirjoittaja kertoi, että hän ei tiedä miehen sukulaisista, kuka on kakkurohmu ja kuka ei, joten hänellä ainakin on mies. En kommentoinut sitä, kuka tekee kakun, se ei ole oleellinen tieto.

Olen hyvä leipomaan ja tykkään, jos vieraatkin tykkää. Tiedän, mikä menee erityisen hyvin kaupaksi, joten varaan sitä laatua sitten reilusti. Pullakranssillekin ja pikkuleivillekin on syöjänsä.

Vierailija
35/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä menee tosi sivuraiteille mutta jos laittaisin mitään sukulaisille johonkin juhliin ja joku vetäisi 75 prosenttia tarjoamisista niin toteaisin että sou not ja mitäs ette ottaneet porukka ajoissa. Verraten työpaikan juhliin joissa itse maksoin ja laitoin tarjoamiset ja yksi feministityöntekijä joka koko ajan kinuaa lisää etuja vaikka hänen edut on jo paremmat kuin kaikilla työpaikan miehillä hän otti 75 prosenttia pöydästä omaan laukkuun ja paineli kotiin. Että tota joo. Tekisi mieli ilmiantaa tämä tapaus mutta koska Suomessa niin suvaitaan niin vielä olen hiljaa. En ole kauan koska kyllähän jonkun pitää kouluttaa kanssaihmistä että et voi kaapata enempää kuin mitä tuot pöytään.

Vierailija
36/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit ottanut mukaan kommentin, johon vastasin. Siinä kirjoittaja kertoi, että hän ei tiedä miehen sukulaisista, kuka on kakkurohmu ja kuka ei, joten hänellä ainakin on mies. En kommentoinut sitä, kuka tekee kakun, se ei ole oleellinen tieto.

Olen hyvä leipomaan ja tykkään, jos vieraatkin tykkää. Tiedän, mikä menee erityisen hyvin kaupaksi, joten varaan sitä laatua sitten reilusti. Pullakranssillekin ja pikkuleivillekin on syöjänsä.

Sinä ilmeisesti nautit siitä. Leipominen on sinulle mieluinen harrastus. Ymmärrätkö, että kaikki ihimiset eivät innosta posket punaisina leivo kymmeniä sortteja siksi, että ihmisillä ei ole käytöstapoja? He kenties osaavat tehdä hyvinkin herkullista ja tottakai haluavat että vieraat nauttivat, mutta kohtuulla. Ei ole intoa raataa keittiössä, siksi että vieraat ovat ahneita.

Vierailija
37/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä järjestää juhlia, jos ei ole varaa runsaaseen tarjoiluun. Kaikkea pitää olla niin paljon, että isäntäväki syö tähteitä vielä monta päivää. Noloa tarjoilla niin vähän kakkua, että pitää kytätä palojen kokoa 🙄

Kohtuutonta odottaa, että juhlissa varaudutaan siihen että vierailla ei ole käytöstapoja. Eiköhän näissäkin tilanteissa ole jätetty vähän ekstraa, mutta jos on monta todella ahnetta vierasta, pitäisi varata tyyliin kolminkertaiset määrät heille. Silloin on helpompaa jättää kutsumatta.

Vierailija
38/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle opetettiin tyyliin 5-vuotiaana, että ensin otetaan vähän kaikkea ja kun jokainen on saanut, voi ehkä hakea lisää. Silloinkin katsotaan paljonko mitäkin on jäljellä ja montako ihmistä on pöydän äärellä.

Jo 5-vuotias kykenee helposti tällaiseen päässälaskuun.

Vierailija
39/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tehnyt niin vähän tarjottavia, että homma kaatuu siihen jos yksi vieras ottaa ison palan? Sehän nyt on aivan 100% varmaa, että jopa useampi vieras ottaa enemmän kuin mitä on laskettu yhtä vierasta kohti ja monet saattavat hakea toisen palan kakkua. Siksi me muut yleensä varaudumme tähän ja teemme tarjottavia riittävästi. Ei se riitä että esim. 30 henkilön juhliin varaa kakun josta riittää yksi pala 30 hengelle.

Vierailija
40/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, kun tätä keskustelua lukee että vieraana tässä on yksi vaikeus. Kakunleipojat jakautuvat kahteen kastiin: niihin, joille on kunnia asia että vieraat syövät ja "ahnehtivat" nassunsa täpötäyteen ja niihin, jotka pitävät tällaista toimintaa epäkohteliaana.

Kuvitellaan, että olen maistanut todella herkullista kakkua. Mistä voin tietää kumpaan joukkoon leipoja kuuluu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi