Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen "paperilla" hyvä mies. Miten löytäisin kumppanin?

Vierailija
05.06.2021 |

Olen 30+ mies, ihan tavallisen näköinen ja kokoinen, liikunnallinen, vakitöissä, yliopistotutkinto, päihteetön, tupakoimaton, kiltti, harrastan mm. retkeilyä, matkustelua (kun ei ole koronaa), uintia jne. tulen muiden kanssa toimeen jne.

Miten ihmiset nykyään löytää kumppanin tässä iässä, jos baarit/tinderit yms ei kiinnosta?

Kommentit (213)

Vierailija
181/213 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei tosiaan tullut mitään muuta kuin lista minimivaatimuksia. Ei nuo läheskään kaikille ole vaatimuksia, monelle kelpaa esim juova, tupakoiva tai ei-akateeminen kumppani. Mutta niille joille nuo ovat vaatimuksia tai ainakin plussaa niin se mielenkiinto ja ihastuminen pitää saada jostain muusta.

Ei kukaan ihastu siihen, että toinen ei polta tupakkaa. Se että tulee toimeen ihmisten kanssa on useimmille perustason vaatimus. "Rakastuin miehessäni siihen että hän ei ole m*lkku" - Said no one ever.

Näistä ei saa mitään muuta otetta kuin nimenomaan "paperilla kunnollinen mies". En väitä että tämä palsta olisi paikka treffi-ilmoitukselle mutta kirjoituksesta voi päätellä että AP tuo itsestään esille lähinnä näitä enemmän 'teknisiä' speksejä eikä luonnettaan - vaikutelma on väkisinkin, että kuulostaa todella tylsältä mieheltä, ei jatkoon. Ihmisillä on kuitenkin erilaisia luonteenpiirteitä ja kiinnostuksen kohteita.

Kuitenkin, koska nämä tällaiset tulevat sosiaalisessa kanssakäymisessä kuitenkin läpi kun ihmisen kanssa juttelee (vaikka se löisikin CV:n kouraan niin kyllähän siinä ihmiseen tutustuu kun puhuu), ja paperilla on tosiaan kaikki kunnossa, niin sitten APn persoonassa voi olla jotain huolestuttavaa, luotaantyöntävää, tai sitten se voi oikeasti vaikuttaa livenäkin näin tylsältä mitä tässä.

Ihminen joka käy töissä (eikä se työ ole mitenkään todella erikoinen) ja harrastaa lenkkeilyä ja kuntosalia on samanlainen kuin kaikki muutkin. Suurin osa näistä ihmisistä hakee jännitystä elämäänsä käyttämällä päihteitä ja sitä kautta löytyy draamaa ja sutinaa. Ilman päihteitä tuollainen ihminen on tylsä kuin Ikea-katalogi.

Tuo esiin omia harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita, ja jos niitä ei ole, hanki niitä

ilmoituksessahan ei mainittu retkeilyä, uintia ja matkustelua?

Mainittiin. Enkä tiedä miten nuo sitten vaikka treffailukontekstissa tulisi ilmi, mutta kun ei tähänkään ole vastannut ainakaan vielä yhtään mitään tuosta matkustamisesta. Uinti on vähän samaa tasoa kuin juoksu tai kuntosali - kaikkihan sitä harrastaa vähän, siitä tulee mielenkiintoista vasta kun se on kilpatasoa tai muuten poikkeuksellista esim avomeriuintia tms. Retkeilyäkin on monenlaista, jos tykkää käydä pitkillä korpivaelluksilla niin siitä tulee jo jotain mielikuvaa. Se voi myös olla että käy autolla Nuuksiossa paistaa makkaraa (mikä on siis ok). Matkustamisestakin todella moni sanoo ainakin tykkäävänsä, mutta eivät silti matkusta tai käyvät vaan risteilyllä.

Mutta koska tossakin tuli jo jotain ja useimmilla on jotain mielenkiinnon kohteita jotka väkisinkin tulevat ilmi, mä luulen että APn persoonassa on jotain helkutinmoisia ongelmia tai varoitusmerkkejä jotka karkottaa naiset. On paperilla ihan ok mutta joku sen olemuksessa, käytöksessä ym ajaa kaikki karkuun.

Ei tarvitse olla mitään erityisiä ongelmia nykypäivän pariutumisessa, jos miehelle on vaikea löytää kelpo seuraa. Äärimmäinen tavallisuus on tavallaan kirous, kun sillä ei erotu mitenkään miljoonaisista markkinoista. Tässäkin ketjussa naiset oikein pillastuvat ettei ole mitään erityistä. Mutta kun ei ole tavallisessa naisessakaan. Matkustelu ja viinin lipitys ei tee mitenkään erikoiseksi, vaikka normaalissa painossa pysyisikin.

Moni tavallinen mies vain lopettaa tai ainakin vähentää jahtaamista siinä kolmekymppisenä, kun tarjolla on vain tavalla tai toisella naisten heikompaa puoliskoa miehisestä näkökulmasta. Samalla miesten vetovoimainen kärkijoukko mehustelee hehkeissä rakkauden liemissä niin ettei parisuhde monestikaan edes kiinnosta. Ja jänhemmät ja holtittomat puskee lapsia naisille kaikkien muidenkin edestä, mutta sekään ei oikein riitä, kun pariutumismarkkinat ovat rikki ja tasapainoiset ja onnelliset parisuhteet ovat jo harvinaisia.

Ei ole kyse siitä, että pitäisi olla erityinen. Kyse on siitä, että pitää olla jotain, mikä yhdistää eli herättää mielenkiinnon. Esimerkiksi sinua ilmeisesti ärsyttää "viinin lipitys" ja matkustelu. Silloin sinulle erityinen nainen harrastaa jotakin muuta.

Ei kukaan meistä naisista kuvittele, että viinin juominen tekee meistä jotenkin erityisiä tai miehiä parempia. Ymmärrät koko asian väärin, jos jankutat tuosta. Olen itse moneen kertaan sanonut, että oman mielenkiintoni olisi herättänyt koirat, matkailu tai retkeily. Se ei tarkoita, että ne ovat parempia asioita kuin vaikka kissat, tietokonepelit ja kuntosali. Tai että se tekisi minut erityiseksi että normaaliaikona matkustelen paljon. Se kertoo vain ja ainoastaan, että minulla oli haussa elämänkumppani, jolla oli suunnilleen samat mielenkiinnon kohteet ja siksi niiden mainitseminen nettiprofiilissa olisi välittömästi herättänyt juuri minun huomioni. Jonkun toisen naisen huomion herättävät muut asiat. Siksi on tärkeintä olla aito ja kertoa siitä, mikä itsessä/itselle on "se juttu".

Jälleen se iänikuinen kysymys: Mikä sinusta tekee kiinnostavan ja m i l l a i s e l l e   n a i s e l l e.

No on taas joku äärimamma liikkeellä, kun kerran mainitseminen on jankutusta. Muutenkin otan näihin osaa lähinnä yleisestä mielenkiinnosta, enkä naisten puutteen vuoksi. Olenhan lähempänä edellä mainittua norpan n*ussijaa kuin tylsän tavallista.

Kaveripiiristä näitä esimerkiksi voi havainnoida, ja tuohon piiriin kuuluu molempia sukupuolia, muttei liioin muun sukupuolisia tai muuta erikoisväkeä. Mutta moni ns. tavallinen mies piiristä on kyllästynyt juuri yrittämään, kun markkinoiden vääristymän vuoksi erityisesti netissä tarjonta ei ole häävi, jos ei ole tarjota mitään erityisempää. Ja toisaalta jos on, niin tinderi pimputtelee koko ajan kuumana. Kaveripiirin miehet ehkä ovat outoja, kun eivät kelpuuta ketä vain, mutta itseä suoranaisesti hirvittää se mitä heille on tarjolla. Livenäkin voisi tietenkin yrittää ärhäkämmin, kun silloin voi erottua kyrväkkyydellä, mutta jos komeutta, karismaa ja puhelahjoja ei juuri ole niin tuhoon nekin yritykset on tuomittu.

Aloittajakin vaikuttaa olevan ihan kunnon veikkonen, mutta vastinkappaleet eli ne tavalliset naapurintytöt tähyilevät pitkälle yli kolmekymppiseksi jotain säväyttävämpää tinderpäissään.

Vierailija
182/213 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta pääkaupunkiseudulle. Mieluiten Helsinkiin tai Espooseen.

Ei vaikutusta. Asuin useita vuosia ja todennäköisesti poikuuden kanssa mennään hautaan. 

DI. Mutta koska en ole pitkä ja komea alfa, niin ei mitään mahdollisuuksia. Tämä yhdistettynä syrjäänvetäytyneeseen luonteeseen. PK-seudulla naiset ovat äärimmäisen nirsoja ja vain Teemu Selänne kelpaa, ei tylsä toimistorotta. 

M36

Tuhlaan aikaani, mutta kysyn silti:

Voitko ihan aidosti ja vakavissasi väittää, että pääkaupunkiseudulla ei ole yhtään ihan tavallista miestä, lyhyttä, jopa rumanpuoleistakin, joka olisi saanut parisuhteen? Ihan vakavissasi väität, että jokaikinen tuntemasi parisuhteessa oleva mies on pitkä ja komea alfa, ja jokainen tuntemasi nainen naapurin naisesta omiin siskoihisi ja työkavereihisi on rakastunut pitkään ja komeaan alfaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/213 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikutusta. Asuin useita vuosia ja todennäköisesti poikuuden kanssa mennään hautaan. 

DI. Mutta koska en ole pitkä ja komea alfa, niin ei mitään mahdollisuuksia. Tämä yhdistettynä syrjäänvetäytyneeseen luonteeseen. PK-seudulla naiset ovat äärimmäisen nirsoja ja vain Teemu Selänne kelpaa, ei tylsä toimistorotta. 

M36

Tuhlaan aikaani, mutta kysyn silti:

Voitko ihan aidosti ja vakavissasi väittää, että pääkaupunkiseudulla ei ole yhtään ihan tavallista miestä, lyhyttä, jopa rumanpuoleistakin, joka olisi saanut parisuhteen? Ihan vakavissasi väität, että jokaikinen tuntemasi parisuhteessa oleva mies on pitkä ja komea alfa, ja jokainen tuntemasi nainen naapurin naisesta omiin siskoihisi ja työkavereihisi on rakastunut pitkään ja komeaan alfaan?

Siltä se minusta tuntuu, toki otantani on vain minun ikäluokkani ja siitä alaspäin. Vanhemmat sukupolvet ovat eri asia ja heillä on eri maailmankuva ja pariutumiskulttuurit. Yksi hyvä esimerkki: työpaikallani on jonkun verran naisiakin, ikäisiäni, vähän vanhempia ja nuorempiakin. Minulle ikäiseni ja nuoremmat ovat aina olleet aika tylyjä ja kylmiä, puhutaan vain pakolliset ja viralliset asiat. Sitten nää palkkas lisää valkokaulusta. Tuli sellanen jätti, varmaan 190 cm pitkä, kävelevä jääkaappi. Kummasti tämän kanssa nuoremmat naiset alkoivat käydä lounaalla yms. Ennen koronaa. Itse kävin lounaalla yksin. Tämä masensi kyllä kovasti ja synkensi mielen itsetuhoisille ajatuksille. 

Samaan aikaan oli myös siskollani häät. En halunnut osallistua niihin, ei kiinnostanut. Olisin vain masentunut, koska siellä olisi ollut miljoona siskoni kaveria miehiensa kanssa. Vanhempani kovasti ihmettelivät, kun kieltäydyin. 

M36

Vierailija
184/213 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan oli myös siskollani häät. En halunnut osallistua niihin, ei kiinnostanut. Olisin vain masentunut, koska siellä olisi ollut miljoona siskoni kaveria miehiensa kanssa. Vanhempani kovasti ihmettelivät, kun kieltäydyin. 

M36

Moni ikäisesi ihminen on tutustunut omaan elämänkumppaniinsa nimenomaan kaverin tai sukulaisen häissä. Mutta ehkä sinun siskosi kaverit ovat tosiaan jokainen naimisissa. Ja mitä sitä muutenkaan laajentamaan tuttava- ja ystäväpiiriä, siihenhän sisältyy aina se riski, että joku järkkäisi treffit sinkkukaverinsa kanssa ja sitten ei enää pääsisi uhriutumaan.

Vierailija
185/213 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika puutteelliset specsit. Miten pinkka? Millä kadulla kämppä?

Vierailija
186/213 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse naista.

Vierailija
187/213 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin. Sillä aikaa kuin nää saamattomuudesta kärsivät uhriutuu ja ulisee, lyhyehköt tavismiehet kyntää menemään niin irtosuhdemarkkinoilla kuin parisuhteissa. Tekevät just niitä asioita mitä naiset tälläkin palstalla kehottaa tekemään. Ei kellään naisella täällä ole mitään intressejä kusettaa persellejä antamalla huonoja neuvoja, eikä kukaan esiinny täällä omalla nimellään eli ei ole tarvetta valehdella siitä että oikeasti haluaisi pelkästään laatikkoleuan avaruuskirurgin jolla on tilillä täppiä, ranteessa ruista ja puntissa pullotus.

Vierailija
188/213 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

Tuo per seli asenne se on mikä paistaa sieltä läpi ja karkottaa naiset. Se on ilmiselvää jopa palstaillessa ja se on täyttä myrkkyä naisen kiinnostukselle. Ei ne naiset kaikki edes kauhean nirsoja ole ainakaan jos on vähän juotu. DI, vähän pätää, EI uhriutumista, naisvihaa ja katkeruutta rivien välissä -> kyllä onnistuu.

Mä oon työtön ja kyllä mulle on tullut seksiä ihan vahingossakin.

Työttömällä on aikaa riekkua juottoloissa ja kertoa satuja siellä naisille. Ei ole mitään menetettävää, siitä se naisiin vetoava rentous tulee. Luulevat sinun olevan joku avomielinen maailmankansalainen. Se on vähän eri juttu niillä joiden pitää säilyttää kasvot edes jollain tasolla.

- eri

Vierailija
189/213 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

Moni ikäisesi ihminen on tutustunut omaan elämänkumppaniinsa nimenomaan kaverin tai sukulaisen häissä. Mutta ehkä sinun siskosi kaverit ovat tosiaan jokainen naimisissa. Ja mitä sitä muutenkaan laajentamaan tuttava- ja ystäväpiiriä, siihenhän sisältyy aina se riski, että joku järkkäisi treffit sinkkukaverinsa kanssa ja sitten ei enää pääsisi uhriutumaan.

Mun kokemus on, että aivan jokainen ikäiseni tai nuorempi perusnätti norminainen on varattu. Aivan jokainen.

M36

Vierailija
190/213 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

Mun kokemus on, että aivan jokainen ikäiseni tai nuorempi perusnätti norminainen on varattu. Aivan jokainen.

M36

Ok. Toivottavasti löydät jotain parisuhteen tilalle, mikä tuottaa sinulle mielihyvää ja iloa.

Vierailija
191/213 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

Tuo per seli asenne se on mikä paistaa sieltä läpi ja karkottaa naiset. Se on ilmiselvää jopa palstaillessa ja se on täyttä myrkkyä naisen kiinnostukselle. Ei ne naiset kaikki edes kauhean nirsoja ole ainakaan jos on vähän juotu. DI, vähän pätää, EI uhriutumista, naisvihaa ja katkeruutta rivien välissä -> kyllä onnistuu.

Mä oon työtön ja kyllä mulle on tullut seksiä ihan vahingossakin.

Työttömällä on aikaa riekkua juottoloissa ja kertoa satuja siellä naisille. Ei ole mitään menetettävää, siitä se naisiin vetoava rentous tulee. Luulevat sinun olevan joku avomielinen maailmankansalainen. Se on vähän eri juttu niillä joiden pitää säilyttää kasvot edes jollain tasolla.

- eri

Joopa joo :D aina löytyy joku selitys. Kyllä työssäkäyvälläkin on aikaa käydä baarissa. Sen kerran kun joku ruma ja lyhyt saa seksiä niin sille lohkeaa varmaan silloin säälistä, itse ei ole tarpeeksi säälittävä eli vähän liian pitkä ja OK:n näköinen?

Vierailija
192/213 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

M36

Kyllä mun täytyy nyt kompata M36 tässä.

Joko siedettävät naiset ovat varattuja tai teeskentelevät sellaista päästäkseen eroon ilman kiusallisia pakkeja. Varsinkin työpaikallani jossa ollaan valkokaulustyöläisiä niin naiset on todella nirsoja, juhlissa jos yrittää edes ottaa katsekontaktia niin alkavat katsella seinille ja katoavat "puuteroimaan nenää" ystävättären kanssa.

Ne naiset jotka edes vähän osoittavat kiinnostusta niin ovat minuakin selvästi tukevampia ja koulutustasoltaan amiksia ja olen sentään harteikas mies akateemisesti koulutettu mies.

M41

Vierailija
193/213 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

M36

Joko siedettävät naiset ovat varattuja tai teeskentelevät sellaista päästäkseen eroon ilman kiusallisia pakkeja. Varsinkin työpaikallani jossa ollaan valkokaulustyöläisiä niin naiset on todella nirsoja, juhlissa jos yrittää edes ottaa katsekontaktia niin alkavat katsella seinille ja katoavat "puuteroimaan nenää" ystävättären kanssa.

Ne naiset jotka edes vähän osoittavat kiinnostusta niin ovat minuakin selvästi tukevampia ja koulutustasoltaan amiksia ja olen sentään harteikas mies akateemisesti koulutettu mies.

M41

Sun persoonassa on sitten jotain todella luotaantyöntävää.

Vierailija
194/213 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ulkonäkö ja vartalo ns. normaali, mahdollisuuksia on.

Vierailija
195/213 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

M36

M41

Ihan samaa siis toivotan sinulle kuin hänellekin eli toivottavasti löydät elämääsi iloa ja mielihyvää muista asioista kuin perheestä ja parisuhteesta.

Vierailija
196/213 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

M36

M41

Sun persoonassa on sitten jotain todella luotaantyöntävää.

Heti ekana tulee mieleen toi ylimielinen asenne - "hyi amiksia, minä olen sentään beta plus -tason mies!"

Valittaa että "siedettävät" naiset on nirsoja (eli varmaan oman 'tason' yläpuolella). Sitten itse nirsoilee. Perus.

Vierailija
197/213 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

M36

M41

Ihan samaa siis toivotan sinulle kuin hänellekin eli toivottavasti löydät elämääsi iloa ja mielihyvää muista asioista kuin perheestä ja parisuhteesta.

Olen jo toisella kierroksella ja minulla on orastava parisuhde aluillaan, ei tosin ihan täysin sellaisen kumppanin kanssa kuin haluaisin. Ilmeisesti pitää tuota fysiikkapuolta kehittää ja edetä pari pykälää uralla niin alkaa neiti nirsotkin lämmetä.

M41

Vierailija
198/213 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

M36

M41

Olen jo toisella kierroksella ja minulla on orastava parisuhde aluillaan, ei tosin ihan täysin sellaisen kumppanin kanssa kuin haluaisin. Ilmeisesti pitää tuota fysiikkapuolta kehittää ja edetä pari pykälää uralla niin alkaa neiti nirsotkin lämmetä.

M41

Tervetullut muistutus palstasiskoille:

Älkää koskaan valitko sitä miestä, jolla ei ole valinnanvaraa vaan joka ilmiselvästi tyytyy teihin.

Vierailija
199/213 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetullut muistutus palstasiskoille:

Älkää koskaan valitko sitä miestä, jolla ei ole valinnanvaraa vaan joka ilmiselvästi tyytyy teihin.[/quote]

Valitkaa se, joka tyytyy teihin? Hämmentävä ohje.

Vierailija
200/213 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, on se kyllä hauska aina huomata, kuinka mies kuin mies, omista ominaisuuksistaan huolimatta, haluaa saada nuoren ja nätin neitosen. Samaan hengenvetoon sitten syyttävät naisia nirsoiksi, eivätkä tunnista ollenkaan samaa itsessään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä