Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa ymmärtämää: mikä niissä helteissä oikein viehättää?

Vierailija
05.06.2021 |

En vaan ymmärrä! Mutta hellekeli tuntuu olevan enemmistön suosiossa. Avatkaa vähän, että mikä siinä on se juttu? Itseä ahdistaa pätsimäinen kuumuus, hiki, silmiä raastavan kirkas aurinko...

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa helle on kamalaa, mutta tällä mökillä meren rannalla ihanaa. Ilma on raikasta jo runsaasta havupuustosta johtuen ja ihana leppeä merituuli vilvoittaa sopivasti. Lämmin kallio tuntuu ihanalta ja mereen voi pulahtaa koska vaan. Täällä poissa ihmisten silmistä voi myös pukeutua mitä mukavammin klassiseen mökkityyliin, todella unelman pehmeiksi kuluneet vuosikymmenten pesuista kuluneet puuvillaiset toppi ja sortsit on päällä. Mitään kiristävää tai epämiellyttää ei tarvitse pukea eikä muutenkaan laittautua.

Varjon puolella terassilla on kiva syödä lounaaksi grillattuja kasviksia ja kanaa ja juoda jääkylmää rose-viiniä tai olutta.

Vierailija
22/64 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole sen enempää ymmärtämistä, kuin jos joku tykkää sinisestä ja toinen pinkistä. Makuasioita. Yhtä turhaa myös kahvin ja teen vastakkainasettelu. Joko sopii itselle tai ei sovi.

Jotkut ihmiset osaavat sanoittaa omien mieltymystensä syitä, vaikkeivät kaikki siihen pystyisikään. Eikä minua missään nimessä haittaa se, että joku pitää helteistä! Olen vain utelias.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään. +22 on oikein sopiva. On tarpeeksi lämmin, mutta ei ole kuuma. Sisälläkin pärjää ilman ilmastointia.

Vierailija
24/64 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mukavaa kun samoilla ohuilla sisävaatteilla voi kävellä ulos, omalla pihalla voi käydä vaikka paljain jaloin. Ei ole kylmä, aurinko tuntuu ihanalta iholla. Meressä voi käydä virkistymässä jos lämpö ahdistaa. Merivesi on melko kylmää Suomessa ympäri vuoden eikä mikään ole ihanampaa kuin loikoilla aurinkoisella rantakalliolla pulahduksen jälkeen.

Vierailija
25/64 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mukavaa kulkea t-paidassa ja shortseissa, ja päälle saa ilmaiset D-vitamiinit!

Vierailija
26/64 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaantumisen tunne, kun saa per.s* paljaana viilettää setämiesten ahdisteltavana :))))))

n19

Vierailija
27/64 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on elämää.oispa suomessa aina tämmöstä niin voisin harkita jäämistä

Vierailija
28/64 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkennus: Pidän itsekin sopivasta lämmöstä, mutta en HELTEISTÄ/KUUMUUDESTA. En saa yhtään kiinni tästä viehätyksestä, vaikka tämä tuntuu olevan suuren massa lempikeli.

Ap

Sä ehkä koet +25 kuumaksi, mutta mulla on tuon verran aina talvisinkin asunnossa lämpötila eikä tunnu lainkaan kuumalta enkä hikoile ja pystyn juoksemaan helteillä 10 km lenkkejä. Joku +32 alkaa tuntumaan vasta oikeasti lämpöiseltä.

Vierailija
29/64 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkää hikoilla paitsi saunassa. Joku 30 asteen HELLE on kuumaa. Teen ruumiillista työtä ja on uuvuttavaa hikolla koko työpäivä. En tykkää olla auringon paahteessa. Eri asia jos käy kova tuuli joka viilentää.

Vierailija
30/64 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä helteestä nauttivilla on vaan niin erilainen lämmönsietokyky? Ei sitä muuten voi selittää.

En oikein usko tähän jokaisen kohdalla. Itse en oikein tykkää, jos ulkona nousee +20 asteeseen, mutta saunassa on kivaa. Hikoilen paljon ja se ei tunnu kivalta vaatteiden kanssa. Luulenpa, että en vain pidä porottavasta auringosta, sillä se saa olon huonoksi/tukalaksi paljon nopeammin kuin sauna

Vierailija
31/64 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minäkään. +22 on oikein sopiva. On tarpeeksi lämmin, mutta ei ole kuuma. Sisälläkin pärjää ilman ilmastointia.

No hyi, iho kananlihalla noissa lämpötiloissa ja pienikin tuuli niin joutuu takin pukemaan. Ihan kuin sitä takkia ei Suomessa tarvitsisi pukea enemmän kuin tarpeeksi...

Vierailija
32/64 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helle ja missä?

Täällä on vain 24 astetta ollut useana päivänä. Ehkä kohta uskalttaa kokeilla onko järvivesi lämmennyt uintikelpoiseksi.

Vierailija
33/64 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteet tarkoittaa sitä, kun varjossa on yli +25. Suomessa nykyään moni luulee näitä +23 varjolämpötiloja helteiksi, mitä en ymmärrä.

Vierailija
34/64 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun ei satu joka paikkaan koko ajan. Mulla on perussairaus, joka aiheuttaa kipuja, ja niihin paras apu on kunnon lämpö. Olo helpottaa jo +20 asteessa,  mutta hellerajan yli mentäessä olen kuin uudestisyntynyt. Jaksan tehdä vaikka mitä, nukun hyvin, mieli on korkealla, ja kipulääkepurkki saa jäädä lääkekaappiin. Lisäksi olen lapsesta asti palellut herkästi, T-paita kelit on mulle vasta siinä +23 ja yli. Siksi tykkään, mutta ymmärrän kyllä ettei tmä kaikille sovi - vaikka kieltämättä joskus ärsyttää, kun lämpötilan kohotessa parinkymmenen asteen tienoille alkaa valitus kuinka kamalaa on kun on niin kuuma, loppuisi jo ja tulisi talvi...

Vierailija
35/64 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua viehättää kontrasti muihin vuodenaikoihin. Se, ettei KERRANKIN ole pimeää, märkää ja kylmää, sillä niitä joutuu kärsimään 9 kk vuodesta. Lämpö myös rentouttaa lihakseni, valo aktivoi mielihyvähormonit aivoissani ja luonnon kauneus mykistää aistini upeudellaan.

Nautin samalla tavalla myös kunnon lumitalvesta. Viime talven kauneus oli aivan mieletöntä! Vuodenajat on se mun juttu.

Vierailija
36/64 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se lämpö. Ei lie vaikea käsittää.

En kyllä oikeasti ymmärrä, että mikä kuumuudessa viehättää! Siksihän kysyin!

Ap

No kuka tykkää täristä sormet kohmeessa? Helteillä sormetkin pysyy lämpöisinä ja saa pukeutua miten huvittaa ilman paksuja vaatekerroksia. Olo on kevyt, valoisa ja energinen helteillä.

Minulla on helteellä se ongelma, että vaatetta voi vähentää vain tiettyyn rajaan asti. Kotona voi tietty oleilla vaikka alasti, mutta kun helle kipuaa jopa yli 30 asteeseen, niin mitäs sitten – nahat pois seuraavaksi? Kylmällä säällä voi kuitenkin *aina* jatkaa ja jatkaa ja jatkaa vaatekerrosten lisäämistä.

Kotona on toki mukava löhöillä kun on lämmintä, juu, mutta ulkona ei tule vietettyä kuin vain aivan pakolliset.

Eri

Vierailija
37/64 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteet tarkoittaa sitä, kun varjossa on yli +25. Suomessa nykyään moni luulee näitä +23 varjolämpötiloja helteiksi, mitä en ymmärrä.

No täällä päin oli ainakin eilen +27.

Vierailija
38/64 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se lämpö. Ei lie vaikea käsittää.

En kyllä oikeasti ymmärrä, että mikä kuumuudessa viehättää! Siksihän kysyin!

Ap

No kuka tykkää täristä sormet kohmeessa? Helteillä sormetkin pysyy lämpöisinä ja saa pukeutua miten huvittaa ilman paksuja vaatekerroksia. Olo on kevyt, valoisa ja energinen helteillä.

Minulla on helteellä se ongelma, että vaatetta voi vähentää vain tiettyyn rajaan asti. Kotona voi tietty oleilla vaikka alasti, mutta kun helle kipuaa jopa yli 30 asteeseen, niin mitäs sitten – nahat pois seuraavaksi? Kylmällä säällä voi kuitenkin *aina* jatkaa ja jatkaa ja jatkaa vaatekerrosten lisäämistä.

Kotona on toki mukava löhöillä kun on lämmintä, juu, mutta ulkona ei tule vietettyä kuin vain aivan pakolliset.

Eri

No ei ole mukavaa syksyllä/talvella pukea monta kerrosta vaatetta niin ettei käsiäkään pysty taivuttamaan. Kesällä riittää mekko tai housut+toppi ja ei siitä ole tarvetta vähentää. En kotonakaan kulje alasti, vaikka sisällä on hellelukemat.

En ymmärrä miten 1-2 kuukautta kestävät lämpöiset viikot aiheuttaa niin paljon mielipahaa, kun muu aika vuodesta on "teille sopivaa". Eikö voisi vain hyväksyä asian, että kesällä on lämmin. Meille muille täällä on 95% ajasta liian kylmä. Joten tehän tässä helpolla pääsette.

Vierailija
39/64 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällä päin oli ainakin eilen +27.

Vois Suomessakin laittaa hellerajan +30 asteeseen, kuten useissa muissa maissa. +25 on taso, jossa juuri ja juuri tarkenee ilman lisävaatetusta.

Vierailija
40/64 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle vei minulta entisessä kodissani aina yöunet. Asuin yläkerroksessa puutalossa, jossa on peltikatto. Päivän aikana lämpö pakeni aina ylös ja nukkuminen oli lähes mahdotonta.

Ehkä hellettä rakastavilla on kuitenkin mahdollisuus kunnon yöuniin ja viilennykseen tarvittaessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi