Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai että alkaisi riittämään tämä okt-asuminen. Tai pitäisi voittaa lotossa että olisi rahaa palkata tekijöitä.

Vierailija
04.06.2021 |

Iso piha ja paljon hommaa. Talo jo sen ikäinen että pitää remonttia alkaa tekemään. Siivoaminenkin kyllästyttää, tai sen määrä. Ollaan kuitenkin eri linjoilla puolison kanssa että milloin tämä myydään. Toisaalta paikka on ihana, ja on hetkiä jolloin ajattelen että hulluhan sitä on jos tän myy, mutta sitten taas seuraavana päivänä kitkiessä tai jotain multakuormaa siirtäessä tms ajattelee että hulluhan sitä on jos tätä EI myy.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä elämästään saa juuri niin vaikeaa, kuin vain itse haluaa. Kenenkähän sitä pitäisi tulla korjaamaan tuo AP:n elämä?

Olenko jotakuta pyytänyt korjaamaan elämääni? Se nyt vaan on okt-asumisen realiteetteja että siinä on paljon hommaa.

Omakotitalossa on juuri niin paljon hommas kuin sitä haluas olevan. Pihan voi yehdä helppohoitoisekdi ja palveluita voi ostaa, aivan kuten kerrostaloissa tehdään.

Vierailija
42/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tataarov kirjoitti:

Kolaa piha. Haravoi lehdet. Leikkaa nurmikko. Sisusta piha. Putsaa rännit.

Tee kattoremonttia. Maksa peruskorjaus. Maksa kiinteistövero lämmitys energia jätehuolto.

Putket jäätyvät. Pari naapuria joista toinen kyttää kun grillataan, ei puhu tai tervehdi tai leikkaa yhteistä aitaa. Juoksuttaa koiraa vapaana,tekee pihoille. Kun tekee pihahommia, naamoja ikkunassa.

Yhdet naapurin naapurit rynnivät kun pihalla pimeässä palaa tupakan hehku.

Akateeminen asuja kyllästyi ja muutti ihmisten ilmoille rivariin.

Kuvailit juuri omaa rivitaloelämääni. Kunnlapsen koulu loppuu, niin etsin omakotitalon jossa lähimpään naapuriin on yli 150m.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lapsuuttani asunut, niin kerros-, rivi-,kuin Omakoti talossa.

Kaikissa ollut omat hyvät ja huonot puolet. Kaikissa ollut kavereita ihan vieressä.

Omat lapseni olen kuitenkin kasvattanut omakotitalossa, aluksi asuttiin omakotitalossa vuokralla kaupungissa ja myöhemmin omassa pienessä kunnassa ja sielläkin ihan metsän keskellä.

Lapset oppivat ihan eriasioita, en voi kyllä sanoa mikä on heille paras paikka, kaikissa on omat hyvät ja huonot puolet.

Mutta näin aikuisena, jo kaipaa sitä rauhaa ja hiljaisuutta.

No kun ikää tulee entisestään, en voi sanoa että pystynkö täällä enää vanhuksena asumaan, mutta luulen että meillä molemmille on vaikea enää kuvitella joskus muuttavan johonkin laatikkoon ihmisten keskelle.

Nyt tuntuu että kun naapurit tulee, keväisin hetkittäin mökkeilemään tuohon "viereen", niin itse haluaisi muuttaa syrjenpään, vaikka pihastamme, ei heille näy, mutta kun sama tie niin tulevat ja menevät niin tuolloin menevät pihamme sivuitte.

Meillä tuntuu pihan nurmikko alue laajentavat vuosi vuodelta, mutta eipä tuo haittaa kun sen hoito vain istumista ruohonleikkurin kyydissä, no tietysti vähän siistimistä tuon jälkeen mutta kokoajan sitäkin vähemmän kun uudet ratkaisut jolla saa työtä pienemmäksi. Tänäänkin tehdään pieni terassin laajennus jolla vähennetään yksi nurmikon läntti jota ei oikeastaan saa ajokoneella leikattua, no joo saa mutta siistiä pitää, mutta helpompi rullata taas tuosta nurmikko pois ja tehdä tuo laajennus terassin. Noin myöhempää aikaa helpottaakseen on tehty kokoajan samalla pikku muutoksia.

Lumitöihin vielä kun keksii jonkun helpotuksen noin vanhuuden päiviä ajatellen niin kyllä täällä pärjää.

Nyt meillä käy lumet linkoamassa/auraamassatien puolelta ulkopuolinen, mutta hänelle kun ikää tulee vastaan niin tuokin varmaan itse pitää lingota, että se on sitten vanhuuden murhe ja pihan kulkku reitit ja polut jaksetaan vielä itse pitää puhtaina vaikka Rose kivaa ole, mutta toivottavasti ei koskaan tarvitse muuttaa, enää ihmisten sekaan. Ei sen pihan tarvi kummoselta näyttää, ammatiltani olen puutarhuri mutta pojastani sitä et huomaa.

Ei omakotitaloa tarvitse pitää työleirinä, se on itsestä kiinni.

N

Vierailija
44/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on fakta, että omakotitaloasuminen on kallista sekä työlästä. Siksi se ei todellakaan sovi kaikille. Monesti omakotitaloasumisen ihanuudesta kertovat vain ne, joilla ei ole (aikuisena) kokemusta omakotitalossa asumisesta. Tosin onhan ok-taloasumisessa tietenkin hyvätkin puolensa.

Vierailija
45/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:llä taas tylsää Itiksessä/Jakomäessä.

Mielestäsi tämä on provo? Miksi ihmeessä, ei kai Suomessa omakotitaloasuminen ole mitenkään harvinaista? Pienessä maalaiskunnassa asun, en Itiksessä :D

Eikö paikkakunnalla ole kiinteistöyhdistystä?

Jäsenet saavat n10 eurolla omakotitalkkarin tunniksi töihin.

Vierailija
46/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota laittamaan sellaista pihaa missä pitää työpäivän jälkeen olla monta tuntia kitkemässä. Meillä on iso piha, mutta sen hoitoon menee yhteensä reilu tunti viikossa eli ruohonleikkurin kyydissä istumista kaksi kertaa viikossa. Nurmikkoa, pensaita ja havupuita niin ei tarvitse kitkeä, joskus vetää trimmerillä puskien aluset. En edes haravoi! Keväällä taisin yhden päivän siivota pihasta jotain käpyjä ja risuja. Sehän on oma valinta jos laittaa monimutkaisia istutuksia pihaan.

Vierailija
47/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin oikea ratkasu ku myytiin iso työläs omakotitalo, elämä on niin erilaista nyt! On aikaa,energiaa,rahaa nauttia elämstä! Silti myös omaa rauhaa,rivarin päätyasunto,aidatulla pihalla. Kesäksi lähdetään ulkomaille eikä ole huolta talosta/pihasta. En voisi olla tyytyväisempi.

Työleiriä ei ole ikävä.

Vierailija
48/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee pihasta mahdollisimman helppohoitoinen. Ja nyt kesällä on taatusti iso joukko lukiolaisia, jotka ihan mielellään tulisivat tekemään pihatöitä kohtuullisella tuntipalkalla. Monet omakotiyhdistykset myöskin tarjoavat omakotitalkkareita (käytännössä jollain tuella työllistettyjä) alle kympin tuntihinnalla.

Vierailija
49/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvaa remppaa ja pihan repimistä, ei kiitos!!!

Vierailija
50/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin omakotitaloasumista muutaman vuoden, ei ollut minun juttuni. En tule kokeilemaan enää, kerta riitti.

Vierailija
51/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesät asun ok talossa. Talvet rivarissa, illalla viimeksi reilu tunti ajoleikkurin pukilla. Ei muita "murheita" kun nurmikon leikkuu.

Vierailija
52/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehtiin oikea ratkasu ku myytiin iso työläs omakotitalo, elämä on niin erilaista nyt! On aikaa,energiaa,rahaa nauttia elämstä! Silti myös omaa rauhaa,rivarin päätyasunto,aidatulla pihalla. Kesäksi lähdetään ulkomaille eikä ole huolta talosta/pihasta. En voisi olla tyytyväisempi.

Työleiriä ei ole ikävä.

Itse menin omakotitalosta (suuremman taloyhtiön) paritaloon ja siitä kerrostalon ylimpään kerrokseen, kun totesin paritalossa ettei minulla ole kerta kaikkiaan mitään käyttöä sille pihanurmelle. Suuri lasitettu ja kalustettu parveke mukavalla näköalalla on paljon monikäyttöisempi ja viihtyisämpi. En tykännyt yhtään viettää aikaani avoimella pihalla. Luonnossa kyllä viihdyn ja onneksi sekin on lähellä, oma pieni pihahan ei ole ”luontoa” edes mielikuvitusta venyttämällä. Mutta kukin mieltymystensä mukaan, itse olen nyt löytänyt itselleni parhaan vaihtoehdon.

Vierailija
53/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee pihasta mahdollisimman helppohoitoinen. Ja nyt kesällä on taatusti iso joukko lukiolaisia, jotka ihan mielellään tulisivat tekemään pihatöitä kohtuullisella tuntipalkalla. Monet omakotiyhdistykset myöskin tarjoavat omakotitalkkareita (käytännössä jollain tuella työllistettyjä) alle kympin tuntihinnalla.

Eihän se piha taikaiskusta muutu helppohoitoiseksi. Paitsi tietysti jos palkkaa väkeä sen tekemään. Siihen tarvii taas sen lottovoiton...

Vierailija
54/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

koto on koti mutta kirjoitti:

rivari on vihon viimeinen asumis muoto. pitäs tehdä sitä sun tätä ja naapurit kyttää. muuta kerros taloon itselläni oli sama tilanne melkoinen jaakopin paini 5v mutta päätöstäni en ole katunut. ikävä tietenkin on mutta järki syyt voittavat.

Rivitalosta kannattaa valita hieman suurempi yhtiö, jossa pihatyöt on ulkoistettu eikä ole mitään kiertävää talkoovuoroa. Pienet 2-8 huoneiston yhtiöt ainakin itse skippaan automaattisesti, monestakin syystä.

Vierailija
55/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on fakta, että omakotitaloasuminen on kallista sekä työlästä. Siksi se ei todellakaan sovi kaikille. Monesti omakotitaloasumisen ihanuudesta kertovat vain ne, joilla ei ole (aikuisena) kokemusta omakotitalossa asumisesta. Tosin onhan ok-taloasumisessa tietenkin hyvätkin puolensa.

Minä kasvatin lapseni omakotitalossa yksinhuoltajana. Ei ollut kallista ei työlästä, oli tilaa, avaruutta, ei ollut ylä- eikä alapuolella kolistelijoita, eikä sivuilla, ei ollut tympeitä kolkkoja porraskuiluja, möliseviä tupakoivia parvekenaapureita jne.

Oli ihana rauha asuakaan tehdä asiat omalla tavoin.

Kerrostalo on asumishelvetti, se on tosiasia mikä ei jankuttamalla muuksi muutu.

Vierailija
56/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koto on koti mutta kirjoitti:

rivari on vihon viimeinen asumis muoto. pitäs tehdä sitä sun tätä ja naapurit kyttää. muuta kerros taloon itselläni oli sama tilanne melkoinen jaakopin paini 5v mutta päätöstäni en ole katunut. ikävä tietenkin on mutta järki syyt voittavat.

Rivitalosta kannattaa valita hieman suurempi yhtiö, jossa pihatyöt on ulkoistettu eikä ole mitään kiertävää talkoovuoroa. Pienet 2-8 huoneiston yhtiöt ainakin itse skippaan automaattisesti, monestakin syystä.

Minulla on rivitalon päätyasunto, tämä on eläkekotini, en jaksanut enää siivota ja hoitaa isoa taloa. Meillä on tässä seitsemän asuntoa, kaiken hoitaa huoltoyhtiö, ilmoitin heti kun ostin, etten talkoisiin osallistu. Piste.

Vierailija
57/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kasvatin lapseni omakotitalossa yksinhuoltajana. Ei ollut kallista ei työlästä, oli tilaa, avaruutta, ei ollut ylä- eikä alapuolella kolistelijoita, eikä sivuilla, ei ollut tympeitä kolkkoja porraskuiluja, möliseviä tupakoivia parvekenaapureita jne.

Kerrostalo on asumishelvetti, se on tosiasia mikä ei jankuttamalla muuksi muutu.

Ei kannata verrata omia kokemuksia jossain tupakoivien ja mölisevien naapureiden murjussa nykyaikaiseen maksukykyisten omistusasujien hallinnoimaan kerrostaloon.

Vierailija
58/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, en koskaan suostu asumaan kerrostaloon, paitsi jos se on kattohuoneisto vanhassa arvotalossa merinäköalalla, sellaiseen minulla ei ole varaa, enkä halua asua ulkomailla.

Vierailija
59/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata verrata omia kokemuksia jossain tupakoivien ja mölisevien naapureiden murjussa nykyaikaiseen maksukykyisten omistusasujien hallinnoimaan kerrostaloon.

Juuri sellaisissa monet tuttavani asuvat ja ovat lopen kyllästyneitä naapureihinsa, mölinään, kolisteluun, parveketupakointiin ja bilettelyyn jne. Että äläpäs nyt viitsi uhota.

Vierailija
60/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hemmetti, sellaisessa just asun ja perhana että ottaa päähän naapureitten mölinät. Kannattaa muistaa, että jos on saanut lainaa asunnon ostoon siinä mukana ei valitettavasti tule hyvä tavat.

Älä viitsi jankuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä