Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai että alkaisi riittämään tämä okt-asuminen. Tai pitäisi voittaa lotossa että olisi rahaa palkata tekijöitä.

Vierailija
04.06.2021 |

Iso piha ja paljon hommaa. Talo jo sen ikäinen että pitää remonttia alkaa tekemään. Siivoaminenkin kyllästyttää, tai sen määrä. Ollaan kuitenkin eri linjoilla puolison kanssa että milloin tämä myydään. Toisaalta paikka on ihana, ja on hetkiä jolloin ajattelen että hulluhan sitä on jos tän myy, mutta sitten taas seuraavana päivänä kitkiessä tai jotain multakuormaa siirtäessä tms ajattelee että hulluhan sitä on jos tätä EI myy.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei se sopinut itsellekään, eli tiedän tunteesi paremmin, kuin hyvin! Onneksi talo saatiin myytyä ja nyt tyytyväisenä rivarissa, joku päivä kenties vielä pikkukämpässä kerrostalossa, katotaan....

Vierailija
22/90 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä elämästään saa juuri niin vaikeaa, kuin vain itse haluaa. Kenenkähän sitä pitäisi tulla korjaamaan tuo AP:n elämä?

Olenko jotakuta pyytänyt korjaamaan elämääni? Se nyt vaan on okt-asumisen realiteetteja että siinä on paljon hommaa.

Ei meillä ainakaan ole. En siirtelee multaa tai ”kitke” mitään.

Ok, teillä ei ole. Meillä on, ei viitsi pihaa ihan nurmelle kuitenkaan laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä elämästään saa juuri niin vaikeaa, kuin vain itse haluaa. Kenenkähän sitä pitäisi tulla korjaamaan tuo AP:n elämä?

Olenko jotakuta pyytänyt korjaamaan elämääni? Se nyt vaan on okt-asumisen realiteetteja että siinä on paljon hommaa.

Se on ihan oma valinta.

Vierailija
24/90 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen joka ei pidä puutarhanhoidosta tai inhoaa pieniäkin remppahommia tai edes niiden teettämistä ulkopuolisilla yleensä on muuttanut omakotitaloon? Tuota minä ihmettelen.

En inhoa remppahommia, mistä niin luit? Teen niitä enemmän mielelläni kuin puutarhahommia. Kerroin heti otsikossa että alkaisi riittämään tämä okt-asuminen. Toisin sanoen aikaansa kutakin. Ollaan molemmat oltu aina omakotitalossa, ja nyt pikkuhiljaa on alkanut kypsymään ajatus että toisinkin voi olla. Ikää alkaa tulla lisää eikä enää työpäivän jälkeen jaksakaan välttämättä tehdä vielä muutamaa tuntia pihahommia, luoda lunta, mitä näitä hommia nyt onkaan. Voisi lähteä vaikka kuukauden, parin reissuun ilman että tarvitsee pahemmin miettiä miten se koti siellä pärjää ja onkohan tullut paljon lunta pihaan tai kuka kävisi ajamassa sillä aikaa nurtsin. Kaikkia tällaisia.

No myykää pois ja muuttakaa kerrostaloon, mikä estää? Elämä liian lyhyt valittamiseen.

Puoliso ei ihan vielä halua muuttaa. Kyllä tässä pitää toistakin kuunnella. Omakaan haluni pois ei ole vielä niin vahva, mutta se ajatus tulee yhä useammin mieleen, niin kuin nyt tänäänkin kun viime aikoina on ollut paljon kaikkea raskaampaa huoltotyötä yms. Mutta jossain kohtaa se aika koittaa kun myydään ja muutetaan. Tai jos se lottovoitto tulisi😁

Talon myymisessä voi mennä vuosia, kun ilmeisesti asutte jossakin syrjemmässä. Itse asiassa nyt olisi hyvä aika myydä kun ihmiset koronarajoitusten takia kaipaavat maalle. Jossakin vaiheessa tämäkin menee ohi ja talon kaupaksi saaminen taas vaikeutuu.

Vierailija
25/90 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan oma valinta.

Kyllä, en ole muuta väittänytkään. Omia valintoja voi aina miettiä uudelleen ja ne tehdään aina sen mukaan mikä sen hetkinen elämäntilanne- ja tyyli on. Molemmilla on taipumus muuttua ajan mittaan.

Vierailija
26/90 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen joka ei pidä puutarhanhoidosta tai inhoaa pieniäkin remppahommia tai edes niiden teettämistä ulkopuolisilla yleensä on muuttanut omakotitaloon? Tuota minä ihmettelen.

En inhoa remppahommia, mistä niin luit? Teen niitä enemmän mielelläni kuin puutarhahommia. Kerroin heti otsikossa että alkaisi riittämään tämä okt-asuminen. Toisin sanoen aikaansa kutakin. Ollaan molemmat oltu aina omakotitalossa, ja nyt pikkuhiljaa on alkanut kypsymään ajatus että toisinkin voi olla. Ikää alkaa tulla lisää eikä enää työpäivän jälkeen jaksakaan välttämättä tehdä vielä muutamaa tuntia pihahommia, luoda lunta, mitä näitä hommia nyt onkaan. Voisi lähteä vaikka kuukauden, parin reissuun ilman että tarvitsee pahemmin miettiä miten se koti siellä pärjää ja onkohan tullut paljon lunta pihaan tai kuka kävisi ajamassa sillä aikaa nurtsin. Kaikkia tällaisia.

No myykää pois ja muuttakaa kerrostaloon, mikä estää? Elämä liian lyhyt valittamiseen.

Puoliso ei ihan vielä halua muuttaa. Kyllä tässä pitää toistakin kuunnella. Omakaan haluni pois ei ole vielä niin vahva, mutta se ajatus tulee yhä useammin mieleen, niin kuin nyt tänäänkin kun viime aikoina on ollut paljon kaikkea raskaampaa huoltotyötä yms. Mutta jossain kohtaa se aika koittaa kun myydään ja muutetaan. Tai jos se lottovoitto tulisi😁

Talon myymisessä voi mennä vuosia, kun ilmeisesti asutte jossakin syrjemmässä. Itse asiassa nyt olisi hyvä aika myydä kun ihmiset koronarajoitusten takia kaipaavat maalle. Jossakin vaiheessa tämäkin menee ohi ja talon kaupaksi saaminen taas vaikeutuu.

Ei tämä poislähtö ole ihan vielä ajankohtainen. Haaveissa vielä ja pitää muutenkin pohtia minne päin muutettaisiin. Vielä toistaiseksi myös iäkkäät omaiset pitävät tällä paikkakunnalla.

Vierailija
27/90 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myytiin omakotitalo pois viime vuonna ja muutettiin kerrostaloon. Kaikki asumiseennliittyvä vaiva ja stressi hävisi saman tien ja rahaa jää käyttöön paljon enemmän. Ei ole sitä työleiriä ikävä.

Vierailija
28/90 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me myytiin omakotitalo pois viime vuonna ja muutettiin kerrostaloon. Kaikki asumiseennliittyvä vaiva ja stressi hävisi saman tien ja rahaa jää käyttöön paljon enemmän. Ei ole sitä työleiriä ikävä.

Onneksi olkoon. Toivon ja uskon että muutos tulee olemaan myös meille yhtä mieluisa.

Vierailija
29/90 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sinne pihaa kiviä ja anna olla luonnon tilassa. Itse olen jo vuosia hoitanut pihaa niin ettei tarvii tehdä paljoa pihatöitä. Seuraavaksi tulee asfalttia oikein kunnolla. Sen jälkeen nurmikon leikkuu vielä max. Puoltuntia

Vierailija
30/90 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita sinne pihaa kiviä ja anna olla luonnon tilassa. Itse olen jo vuosia hoitanut pihaa niin ettei tarvii tehdä paljoa pihatöitä. Seuraavaksi tulee asfalttia oikein kunnolla. Sen jälkeen nurmikon leikkuu vielä max. Puoltuntia

Ei se asfalttikaan täysin huoltovapaa ole. Lehtipuhallinta tulet tarvitsemaan.

Vierailija
31/90 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

rivari on vihon viimeinen asumis muoto. pitäs tehdä sitä sun tätä ja naapurit kyttää. muuta kerros taloon itselläni oli sama tilanne melkoinen jaakopin paini 5v mutta päätöstäni en ole katunut. ikävä tietenkin on mutta järki syyt voittavat.

Vierailija
32/90 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi omakotitalo, pitäisin pihan yksinkertaisesti nurmella. En kitkisi, enkä siirtelisi multakasoja. 

Vierailija
33/90 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se asfalttikaan täysin huoltovapaa ole. Lehtipuhallinta tulet tarvitsemaan.

Lisäksi joudut aina lakaisemaan jos esim kuljetat multaa/hiekkaa ja sitä putoaa, sahaat jotain niin että tulee sahanpurua, talven hiekoitushiekat on vittumaista poistaa. Asfaltti on herkästi roskaisen ja epäsiistin näköinen. Lisäksi helteellä aivan helvetillisen kuuma ja kuumentaa koko pihan. Nimimerkillä kokemusta on ja näillä tiedoilla laittaisin mieluummin hiekkapihan niille osin missä on paljon liikennettä (pysyy rikat pois) ja nurmikon siihen missä harvoin kuljetaan+robottiruohonleikkurin jos ei itse viitsi ajaa.

Vierailija
34/90 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

koto on koti mutta kirjoitti:

rivari on vihon viimeinen asumis muoto. pitäs tehdä sitä sun tätä ja naapurit kyttää. muuta kerros taloon itselläni oli sama tilanne melkoinen jaakopin paini 5v mutta päätöstäni en ole katunut. ikävä tietenkin on mutta järki syyt voittavat.

Oletko kovassa humalassa vai miksi kirjoituksesi on tuollaista mökellystä?

Vierailija
35/90 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse valita, kun tekee pienen talon ja helppohoitoisen pihan. Meillä isovanhemmat yrittää saada meitä myymään oman uuden talon ja ostamaan heidän vanhan talon. Mikä vitsi. Pitäisi remontoida kaikki lattiasta kattoon, öljylämmitys, sijainti aivan puskassa... että ei kiitos ei todellakaan! Juuri kertoivat että kahdestaan kun tekee niin ei mennyt kuin neljä tuntia ruohonleikkuussa. Ihan sulaa hulluutta.

Vierailija
36/90 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintaa, mikään ei ole täydellistä👍🙏

Vierailija
37/90 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolaa piha. Haravoi lehdet. Leikkaa nurmikko. Sisusta piha. Putsaa rännit.

Tee kattoremonttia. Maksa peruskorjaus. Maksa kiinteistövero lämmitys energia jätehuolto.

Putket jäätyvät. Pari naapuria joista toinen kyttää kun grillataan, ei puhu tai tervehdi tai leikkaa yhteistä aitaa. Juoksuttaa koiraa vapaana,tekee pihoille. Kun tekee pihahommia, naamoja ikkunassa.

Yhdet naapurin naapurit rynnivät kun pihalla pimeässä palaa tupakan hehku.

Akateeminen asuja kyllästyi ja muutti ihmisten ilmoille rivariin.

Vierailija
38/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tataarov kirjoitti:

Kolaa piha. Haravoi lehdet. Leikkaa nurmikko. Sisusta piha. Putsaa rännit.

Tee kattoremonttia. Maksa peruskorjaus. Maksa kiinteistövero lämmitys energia jätehuolto.

Putket jäätyvät. Pari naapuria joista toinen kyttää kun grillataan, ei puhu tai tervehdi tai leikkaa yhteistä aitaa. Juoksuttaa koiraa vapaana,tekee pihoille. Kun tekee pihahommia, naamoja ikkunassa.

Yhdet naapurin naapurit rynnivät kun pihalla pimeässä palaa tupakan hehku.

Akateeminen asuja kyllästyi ja muutti ihmisten ilmoille rivariin.

Oliko tuokuvaus rivariasumisesta?

Vierailija
39/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi voinut kuvitellakaan kasvattaa lapsiani kerrostalossa, se ei sovi arvomaailmaani. Enkä koskaan voisi asua kerrostalossa. Kun nyt olen vanhus myin taloni ja ostin itselleni rivarin päätykolmion, naapurin pihalle ei näy, pieni taloyhtiö, kaikki hoituu, ei lumitöitä, uusi talo, ei remppoja, teetin itselleni 25 neliön terassin, pienen nurmikkoni ajan kevyellä akkuleikkurilla. Kaikki tarvittava on kävelyetäisyydellä; terveyskeskus, kaupat, kuntosalit, kirjasto, uima- ja liikuntahalli jne.

Tämä on ihana.

Millälailla kerrostalossa kasvattaminen ei sovi arvomaailmaasi? Onpa todella luutunut päätös. Ihan samallalailla lapsilla on siellä oma huone, keittiö, olohuone, kylppäri jne. Taisit käyttää vain lapsia tekosyynä omakotitalolle, joka on SULLE paljon tärkeämpi, lasten hyvinvointi ei siihen liity sulla kyllä mitenkään.

Olen kasvanut kerrostalossa ja väitän, että lapsuuteni oli paljon onnellisempi, kuin omakotitaloissa asuneiden lasten. Heillä ei ollut samassa pihapiirissä kavereita ja monilla oli pitempi matka kavereille. Harva kutsuu kaikkia omakotitalon pihalle, kerrostalon pihalle sen sijaan kokoonnutaan karsimatta sieltä ketään.

...ja tämähän ei tietenkään tarkoita sitä, että olisi pakko viettää aikaa niiden kanssa, joiden ei halua, siitä porukasta voi tietenkin erottautua ja mennä vaikkapa läheiselle (200m) rannalle. Jne.

Ihan itseäsi ajattelit, kun arvomaailmaasi sopii vain omakotitalo 😃 Se on aikuisille paljon ihanampi, kuin lapsille. Lapsille ei ole eroa.

Vierailija
40/90 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi voinut kuvitellakaan kasvattaa lapsiani kerrostalossa, se ei sovi arvomaailmaani. Enkä koskaan voisi asua kerrostalossa. Kun nyt olen vanhus myin taloni ja ostin itselleni rivarin päätykolmion, naapurin pihalle ei näy, pieni taloyhtiö, kaikki hoituu, ei lumitöitä, uusi talo, ei remppoja, teetin itselleni 25 neliön terassin, pienen nurmikkoni ajan kevyellä akkuleikkurilla. Kaikki tarvittava on kävelyetäisyydellä; terveyskeskus, kaupat, kuntosalit, kirjasto, uima- ja liikuntahalli jne.

Tämä on ihana.

Millälailla kerrostalossa kasvattaminen ei sovi arvomaailmaasi? Onpa todella luutunut päätös. Ihan samallalailla lapsilla on siellä oma huone, keittiö, olohuone, kylppäri jne. Taisit käyttää vain lapsia tekosyynä omakotitalolle, joka on SULLE paljon tärkeämpi, lasten hyvinvointi ei siihen liity sulla kyllä mitenkään.

Olen kasvanut kerrostalossa ja väitän, että lapsuuteni oli paljon onnellisempi, kuin omakotitaloissa asuneiden lasten. Heillä ei ollut samassa pihapiirissä kavereita ja monilla oli pitempi matka kavereille. Harva kutsuu kaikkia omakotitalon pihalle, kerrostalon pihalle sen sijaan kokoonnutaan karsimatta sieltä ketään.

...ja tämähän ei tietenkään tarkoita sitä, että olisi pakko viettää aikaa niiden kanssa, joiden ei halua, siitä porukasta voi tietenkin erottautua ja mennä vaikkapa läheiselle (200m) rannalle. Jne.

Ihan itseäsi ajattelit, kun arvomaailmaasi sopii vain omakotitalo 😃 Se on aikuisille paljon ihanampi, kuin lapsille. Lapsille ei ole eroa.

Kyllä onnellisia (ja onnettomia) lapsia kasvaa ihan kaikissa asumismuodoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän