*¤*¤*Ensikot Maanantaina*¤*¤*
Kommentit (44)
Jäikin sitten kaikki rankempi homma tänään tekemättä, sillä aamusella vielä tässä istuessani alkoi yhtäkkiä heikottaa ihan sumeesti ja tuntui, että taju lähtee. Pääsin sitten sänkyyn pitkäkseni vain huomatakseni, että nyt täytyy päästä vessaan, jos ei tahdo ykästä lattialle. No, mitään ei tullut ylös, mutta huono olo ja heikotus jatkui pitkälle iltapäivän puolelle. Olenkin siis vain ollut ja lueskellut rauhassa.
Joten nyt voin kyllä entistä paremmin myötäelää Kesiksen ja muiden kammottavaa pahoinvointia. Toivottavasti tää nyt ei mulla jatku ihan tuonne loppuun saakka. Ja toivottavasti muillakin helpottaa! Kesis, kyllä noilla viikoilla pitäis jo ihan hyvin sykkeet ym. näkyä. Toivottavasti saat nukuttua jännitykseltäsi nämä pari yötä!
Annikalla oli ollut kipuilua - kiinnittymistäkös jo? Ja sipulla taitaa olla parempi päivä, josko se pikku-tiksru vielä vähän aikaa jaksais odotella!
Viipuli, mä oon kans samaa mieltä noista vuodenajoista täällä kotosuomessa. En vois kuvitellakaan eläväni maassa, missä ois vaan koko ajan kuuma. Syksyn kirkkaat ja kirpeät päivät ja ruskan värit on ihan mahtavia, samoin talviset hanget ja kevään ekat hiirenkorvat. Ja tosiaan tuntuu, että tänä vuonna tuota kesää on ollut ihan riittämiin.. Mitenkäs muuten neuvolassa meni?
MiaMik oli vedellyt kunnon yöunet. No, nyt kyllä kannattaa nukkua varastoon... :o)
Tappert, tuskimpa siitä on haittaa, jos ajoittain tuon salmiakki tai lakuannostuksen ylittää. Niin mä ainakin itseäni rauhoittelen, kun minkäs voi, kun on PAKKO saada salmiakkia... ;o)
Essi pelkäsi, että täältä kadotaan, mutta turha pelko: vasta sitten vauvapuolelle. Vaikka kyllä tässä aika ryntäys on lähikuukausina sinne menossa, joten toivotaan, että plussajuna taas ottais ison porukan mukaan tänne kuumeilupuolelta!
Larsku, oisko tupariemäntä ollut hiukan kade sun ihanalle mahalle? Niin tai näin, tosi törkeetä käytöstä illan emännältä! Onneks miehet otti sut paremmin huomioon. Ja hyvä, että saitte riidan selvitettyä miehuksen kanssa!
Aurora, mulla ainakin oli vielä tuossa vaiheessa ihan kohtuutonta väsymystä. Mutta kyllä se varmaan parin viikon päästä helpottaa - tullakseen sitten taas myöhemmässä vaiheessa takaisin.
Mukava kuulla, että ossellakin on jo parempi olo. Voimia viimeisiin rutistuksiin töissä!
Moi retu - kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa! Mahallaan nukkumisesta kyselit. Mä olen kanssa aina nukkunut mahallani ja jonnekin noille viikoille saakka se tuntui ihan hyvältä. Kyllä kohtu antaa sen verran periks ja muotoutu, ettei siitä vauvalle ole haittaa. Mutta kun masu kasvaa, niin eipä sitä enää teekään mieli niin nukkua, kun ahdistaa. Nyt mua ahdistaa se, että täytyy yrittää kyljellään nukkua ja se ei oikein oo mun juttu. Toivotaan, että saat tyynyillä tms. mukavan asennon nukkumiseen!
Tuo edelleen kuullostaa tosi pahalta tuo Skotlannin ä-lomajärjestelmä! Kyllä pitää olla tyytyväinen näihin Suomen juttuihin!
Vitsit, että pikku-quu kasvaa vauhdilla. Hienoa kuulla Q, että jaksat olla noin aurinkoisella mielellä, vaikka pikkujätkä vähän pitääkin hereillä ja kitisee. Toivottavasti masuvaivat helpottaa!
Nyt odottelen miestä töistä ja sitten olis tarkoitus lähteä illaks ja yöks möksälle, jotta sais vähän taas raikkaammassa nukuttua. Ja tarttis saada se grillikatoksen kattokin valmiiks ennen viikonloppua. Mä voisin olla vaikka ihan työnjohtajana tänä iltana... ;o)
Huomiseen likaat!
-Amy-
Taitaa gallupin perusteella olla useampikin kasvatustieteen alalla työskentelevä henkilö ensikoissa :) Minulla alkaa nyt toinen vuosi varhaiskasvatuksen opinnoissa (niille joille kyseinen kasvatustieteenala ei sano mitään, niin selkokielellä minusta tulee lastentarhanopettaja jahka olen saanut kandin paperit käteen). Yhdessäologallupiin vastaan, että yhdessä on oltu miehen kanssa kohta kolme vuotta, naimisissa pian 9 kuukautta.
Olin viikonloppuna paikallisilla " festareilla" . Kaksipäiväinen tapahtuma ja parisenkymmentä bändiä. Mietin, että toivottavasti tuo pikkuinen ei ole saanut mitään traumoja, kun joutui siellä bassorummun jytinästä ja melko voimakkaasta metelistä kärsimään :p Ja piti kaikilla keikoilla seisoskella kauempana lavasta, missä ei ollut näiden moshpitien vaaraa. Ei nyt itsestä niin väliä, mutta pikkuisen puolesta pelotti ihan kamalasti, että jos kaadun ja pikkuinen litistyy tai joku huitaisee mahaan tai muuta! No, hengissä selvittiin :) Ja oli kyllä mukava päästä välillä viihteelle, koko kesän vain nyhjöttänyt illat ja viikonloput sisällä, tavannut ystäviäkin vähän harvakseltaan.
Huomasin, että meillä on Poppiksen kanssa tasan viikko eroa viikoissa. Jännittävää.
Pitääkin käydä lukemassa mitä olette saaneet viikonlopun aikana aikaan. Palaan myöhemmin asiaan, jos vain suinkin tähän koneelle pääsen enää.
Han ja Pööpötin 16+5
Tervehdin kaikkia uusia ja vanhoja enskoja tasapuolisesti! Alkuinnostuksen jälkeen olen vime kuukausina kirjoitellut sen verran laiskasti, että olen jo tippunut esittelylistaltakin... Olen käynyt kuitenkin lukemassa pinoja enemmän ja vähemmän säännöllisesti, viime aikoina päivittäin. Nyt äitiyslomalla kun on vihdoinkin aikaa... Itse asiassa alkaa jo kyllästyttää tämä odottaminen, sillä laskettu aika olisi torstaina. Jotenkin on sellainen tunne, että yliajalle mennään, vaikka moni jo kuumeilupuolelta aikoinaan tuttu onkin jakaantunut. Onnea kovasti teille kaikille! On ollut ihana lukea teidän kertomuksia, sillä ne tuovat jotenkin konkreettisemmaksi sitä, mitä itselle on lähipäivinä (tai viikkoina...) tapahtumassa.
Synnytystä kovasti odottava Tintarella
39 ja 4
[darkblue] Piti käydä esittelypinosta katsomassa laskettuja aikoja.. Tosiaan seuraavana vuorossa alkaa olla Ull-Maj, Pepsis, Karssuli ja minä ja Annika sitten perässä, hui!
Kesikselle toivotan mukavaa ultraa keskiviikkona! Kuten muutkin jo kirjoitti, niin kyllä noilla viikoilla pieni siellä näkyy ja syke myös... Kivuista on vaikea mennä sanomaan, mutta monilla on paljon erilaisia viiltäviä ym. kipuja kiinnittymisestä, kohdun kiinnikeiden venymisestä ym johtuen.
Annikakin oli kipuillut viikonloppuna. Onneksi muillakin on kipuja, tuntuu että sekin helpottaa ettei ole ainoa... Sulla ei ole enää pitkälti la:n!
Poppis, kun kuulin sun ammatin, niin ajattelin heti, että olet oikealla alalla. Sulla on niin hienosti sana hallussa ja radio- ym. toimittajan työssä sitä tarvitaan.
Toivottavasti Viipulilla oli mukava neuvola?! Mäkin pidän Suomen vuodenaikojen vaihtelusta. Syksyllä syntyneenä pidän syksystä paljon ja etenkin näistä elokuun ihanista lämpimistä, mutta hämärtyvistä illoista!
MiaMik oli saanut kunnon unet! Minkäslainen se sun miehen muistisääntö viikkojen suhteen on? Jäin miettimään, että mitäköhän hän on keksinyt...
Tappert, älä ole huolissasi salmiakin määrästä. Jos sulla ei ole verenpaineen tai sokerin kanssa ongelmia, niin mä en ainakaan grammalleen noita miettisi. Maalaisjärjellä pärjää!
Larsku, olit kyllä saanut ihme kohtelua siltä juhlien emännältä. Tosiaan varmaan oli kade sun masusta... Ihana kuitenkin, että miehet otti sut niin ihanasti huomioon. Mulla kanssa yksi kaverin kaveri mies kysyi kerran, että saako kokeilla masua. Vastasin myöntävästi ja hän sitten sitä silitti. Ihmetteli, että onpas se kova. En viitsinyt olla ilkeä ja sanoa, et ei se mikään pehmeä läskikasa ole, vaan vauvan oma kotikolo... Miehet osaa olla niin hassuja!
Osselle onnittelut vikasta työmaanantaista! On ne vaan yleensä pahimpia työpäiviä. Sulla onkin aktiivinen viikko tiedossa... Muistathan levätä välillä! Voin vain kuvitella sun kummipojan hämmästystä vauvasta masussa =) Mukavaa iltaa teille äitiyspakkauksen kanssa!
Retukin oli käynyt pitkästä aikaa, kiva! Sullakin on ihan valtavasti jo viikkoja kasassa. Tsemppiä remonttiin!
Amylle ja miehelle mukavaa mökki-iltaa ja yötä. Tosiaan työnjohtotehtävät on varmasti paras vaihtoehto sulle, niin ei tule turhia supistuksia!
Hanille ja Makkaralle vielä vilkutukset!
Nyt lähden miehuksen kainaloon! Hänelläkin on vapaa ilta, niin mukava vain olla...
Sippu ja pikku-tikru edelleen 35+3
Larsku: Mullekin tuli mieleen heti, että se emäntä tais vaan olla kateellinen sulle! Oli varmaan kurjaa olla siellä se kytättävänä... mut onneks ne miehet tosiaan oli " ihania" . =)
Makkara: No mä oon aatellu niin, että kokeilen ekana kaikki mahdolliset lievemmät kivunlievityskeinot ennen ku suostun esim. epiduraaliin. Haluan koittaa pärjätä ilman vahvoja kivunlievityksiä. Niin sillä mä tota aquarakkula juttuakin olen ajatellu -> vaikka niiden laittaminen sattuukin kuulemma ihan hirveesti, mutta jos siitä on kumminkin apua niin mitä sitten. =) Ja se on kuiteski harmiton vauvalle - toisin kun puudutteet. Mutta saapa nähdä sitten, kun h-hetki koittaa, että mitkä kaikki nuijanukutukset siinä kohtaa ittellensä haluaa. ;D
ON: Väsyttää kovasti. Taidan mennä päiväunille enneku tarttee lähtee sinne synnytysvalmennukseen... =) Saa nähdä rauhottuuko tuo masuasukki unille mun kans ollenkaan, kun sillä on ollu niin kova meno päällä taas koko päivän. :D
Burde ja Penni-Enni 34+1
MiaMik: minullakin kiinnostaa mitä miehesi on keksiny miten pysyy viikoissa mukana?!
Amy, melko varmaan siellä on kiinnittymistä tapahtunut, keskiviikkona olis taas neuvolalääkäri, varmasti on kivut saanu ainaki jotain aikaan alakerrassa tai sitten ei,joka olis kyllä ihme. Keskiviikkona on myös synnytystapa arvio..
Retu kyseli mahallaan nukkumisesta, ite olen kaipaillut 22 viikkoa että sais lyödä mahalleen kötälleen mutta kun ei voi!! Että aika alussa jo oli etten pystynyt nukkumaan mahalleen.
Jaahas pitääpä lähtiä ukolle kaveriksi kun se alkoi kokoamaan pinnasängyn.
Sippuliini jokos olet pakannut sairaalakassin valmiiksi??
-Annika82 rv 35+4
Täälläki tänään ollu pahoinvointia,yäk!
En oo muistanu laittaa siihe esittelypinoon uutta LA:ta ku se aikaistu sillo np-ultrassa,eli la on 10.9......kyllä lähenee nopeesti,hui!Oonko määä tosiaan seuraava Tintarellan jälkee.......ja muistakaaha muut että ohi ei sitte kiilailla.....;)
Ei mulla taia mitää asiaa ees olla,kuha höpöttelen...hyi taas on kuuma!Juu,Villipylly on ollu tänää jossai tosi inhassa asennossa mun peräsuolihermon päällä,tooosi ilkeelle tuntuupi ku vihlasee!
Voi kauhistus kun oli taas juttua niin paljon tullut viikonlopun aikana... Ja tämä yks lahopää vain laiskistuu entisestään pinoutumisesta (ja kaikesta muustakin :) )
Mutta tällä kertaa tulin nyt vain ylpeänä kertomaan kun meistä miehuksen kanssa tuli kummivanhempia tänä aamuna kauniille pikkutytölle :) ja mies riensikin sitten varpaijisten viettoon yöksi... Vähän harmitti kun oltiin suunniteltu kaikenlaista mukavaa hänen ainoalle vapaapäivälle vähään aikaan, mutta onhan tuo syntymä kyllä niin iso juttu ettei sais lainkaan harmistua moisesta :)
Jotenki tuo vauvan taloon tulo tuli paljon konkreettisemmaksi nytten kun se tapahtui tosi hyvälle ja läheiselle ystäväpariskunnalle.. Alkaa mullakin ihan tosissaan mietittymään että minkähänlainen persoona vauva on ja mitäs jos se ei tykkääkkään minusta... Eikös sitä ollut muutkin pohtineet.... Toisaalta olen miettiny et koska se on meidän lapsi niin me ollaan myöskin sopivimmat mahdolliset juuri sen lapsen vanhemmiksi ja kasvattajiksi.
Paljon on tullut tänään ajateltua :) Nyt vain odotellaan että pikkuprinsessa kotiutuu äitinsä kanssa niin päässään ihan livenä ihastelemaan ( ja itkemään.. ) kaunotarta :)
Mulla on muuten nyt ihan viimisen kahen viikon aikana pullahtanu maha ihan hirmu isoksi.. Pelottaa et kuinkahan iso siitä loppujen lopuksi tullee.....
Heilutuksia kaikille!
Fio rv 26+0
täytyy myöntää, että on toisaalta oikein mukavaa olla töissä *nipistän itseäni ja tarkistan, että olen hereillä :) * Ehkä tähän on myös syynä se, että töitä on tosissaan jäljellä vain reilu kuukausi.
Nyt sitten alkaa aktiivisempi palstailukin :)
G: yhdessä 10 vuotta. Naimisissa 7
G: Vastaanottovirkailijana hotellissa
AinoAurora: mulla tuli aivan raskauden alussa joku ihmeellinen kärpänen joka puraisi ja pakotti minut kutomaan. Eihän siinä muuten mitään ihmeellista ollut, mutta kun viimeksi olin puikkoja pidellyt kädessäni joskus ylä-asteella. No ei auttanut muuta kuin syöksyä nettiin ja etsiä ohjeet kuinka silmukat tehtiin yms. Nyt on sitten kaunis peitto vauvalle rattaisiin valmiina :9 Olen niin ylpeä itsestäni. eikun siis AinoAurora vain kokeilemaan :)
Ja mut voi myös lisätä meseen: heidiax@hotmail.com
Löysitkö Amy kauppareissulta mitään?
onneksi Burde ei käynyt pahemmin :9 Musta on tullut jotenkin tosi kömpelö tän raskauden myötä ja noita naurukohtauksia on ollut meidän perheessä useita :)
Kesämorsiammelle voimia oksenteluun. Joku sanoi joskus, että jos saa edes jotain suuhun ennen sängystä nousemista niin se auttaisi.
Osborne: oon kateellinen... mä oon odottanut äitiyspakkaus uutisia jo kohta kuukauden... nyyh..-
Onnea Fiorella kummitytön syntymästä :)
ON: sitä samaa ja ihania ehkä jo liiankin kovia potkuja... Mutta ihanaa, että mahassa tapahtuu :) Uudella viikolla ollaan taas ja 30 kohta pian rikki... sitä kovasti odotellessa.
Nyt takaisin töiden pariin... meinaa tämä syöminen unohtua töiden lomassa kokonaan. Nyt sitä vasta huomaa, kuinka paljon kotona ollessa tulee syötyä... ei ihme että on 10 kiloa tullut painoa lisää. hassua on tosissaan vain se, että 38 vaatteissa vielä kuljetaan vaikka paino lisääntynyt noin paljon :) taitaa siis mennä suoraan masuun ja sen kasvamiseen.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, ja suppareita niitä tarvitseville ;)
Heidi <3 toukka 28+1
[color=104E8B] Neuvolakäynti sujui mukavissa merkeissä: neuvolatäti oli tosi kiva (ensi kerralla mulle kyllä vaihtuu joku toinen tätsy loppuajaksi), kaikki arvot (verenpaine, hemoglobiini ym.) oli kunnossa ja lukemiseksi sain paaaljon kaikenlaisia lappusia:) Sydänääniäkin täti yritti kuunnella, mutta eivät vielä kuuluneet...hö. Olin kyllä varautunut siihen, että eivät vielä kuulu, joten en sen kummemmin aio huolestua! Jospa ne ensi kerralla sitten kuuluisivat:)! Jyväskylässä kunta tarjoaa vain yhden ultran (ns.alkuraskauden ultran) ja siihen sain ajan ensi viikon keskiviikolle...menisipä aika nopsasti ja pääsisin jo ihastelemaan Pikkupikkua ultraruudulta! [/color]
[color=BF3EFF] Neuvolantäti oli tosiaan aikas rento tapaus ja ruoka-asioistakin sanoi vain, että maksaruokia tulisi välttää...muuten voi syödä normaalisti. Jep, harvemminhan tavallisista ruuista mitään pöpöjä saa. [/color]
[color=104E8B] Mies oli myös mukana neuvolassa ja mukavasti hänetkin otettiin huomioon tällä ekalla neuvolakäynnillä. Nyt parhaillaan se lueskeleen tuolla Vau' kirjaa ja yrittää opiskella siitä uusia asioita raskausaikaan liittyen...söpöä=) Mies on muutenkin tosi innoissaan vauvelista ja kovasti jo juttelee masulle ja pussailee sitä:) [/color]
[color=BF3EFF] Hassua. Juuri kun sanoin pari päivää sitten, että etovaa oloa ei ole enää niin paljon ollut itselläni havaittavissa...niin olenkin sitten joutunut eilen ja tänään ennen neuvolaa halimaan pönttöä...yök:( Olen siis raskauteni aikana oksuillut 3 kertaa (kolme viikkoa sitten kerran ja nyt sitten kerran eilen ja kerran tänään). Toivottavasti tämä oksentelu olisi nopsasti ohimenevää! [/color]
[color=104E8B] Huomenna pitäisi taas jatkaa yhdysluokkaharjoittelun suorittamista ja heräillä kuuden aikoihin aamulla...huoh. Väsyttää jo pelkkä ajatuskin aikaisin heräämisestä! Muuten olen kyllä tykännyt ihan hirmupaljon olla harjoittelemassa kyläkoululla, mutta väsymys ja heikko olo hieman latistavat omaa fiilistä. No jospa se tästä:) [/color]
[color=BF3EFF] Jepjep, omaa napaa taas. Koittakee kestää:) [/color]
[color=104E8B] ~ ♥ ~ Viipuli ja Pikkupikku, rv 10+2 (neuvolan mukaan rv 10+6) ~ ♥ ~ [/color]
Vähän omanapaista taas, kun väsyttää enkä jaksa virittää aivoja kommentointimoodiin :) Mutta siis, tänään koin ekat kivuliaat supistukset! Oli aamulla vähän stressi kun kotoa katkesi sähköt 8 minuuttia ennen kuin kurssi-ilmoittautuminen netissä alkoi - mun piti päästä 10 hengen kandisemmaan johon tiesin haluavan ainakin 20 muutakin tyyppiä, joten ei olisi voinut huonompaan aikaan kone ja netti pimahtaa! Jouduin sitten soittamaan kaverille että ilmoittaa mut, ja siinä rytäkässä meinasin myöhästyä metrosta, joten jouduin juoksemaan siihen. Metrossa iski aivan sikamainen alaselkäkipu, meinasin oksentaa ihan vaan kivusta. Ja mahakin oli sellainen aika kova. Se kipu levisi myös alavatsaan, ja kesti noin kolme tuntia ennen kuin helpotti. Onneksi töissä oli aika rauhallinen aamu, sain istua siinä kassalla ihan hötkyilemättä. Mutta pikkaisen kyllä säikähdin, kun se selkäkipu vaan jatkui ja jatkui! Soitin neuvolaan, ja ne vaan sanoi, että jos menee levolla pois, niin ei hätää. Mutta jos alkaa levossa tai jos tuo toistuu nyt piakkoin, pitää mennä lääkärillä käymään. Onneksi muhku potkiskeli sitten jo iltapäivällä, että tiesin ainakin sen olevan kunnossa...
Nyt pitäisi mennä levittämään kittiä lohjenneen maalin päälle, jotta HOAS antaa meille takuuvuokran takaisin... ;) Tulen takaisin illalla, oli kyllä vaikka mitä kommentoitavaa mutta just nyt en jaksa istua tässä tuolilla kauempaa.
Kandi & muhku rv jotain, en edes tässä väsymyksessä muista mitä...
Äkkiseltään käyn ilmottautumasta täältä yökkimisen keskeltä.. Ei ala helpottaa tämä pahoinvointi, ei sitten millään. Ulkona olisi ihana loppukesän iltapäivä ja minä se vaan surkutan sisällä, yhyy... Oksentaa ei ole " tarvinnut" , mutta etoo, etoo, etoo.. Niin lamauttavasti!! Toisaalta helpottaisi ehkä jos saisi oksennettua. Ruokaa kykenee syömään pakolla pieniä määriä kerrallaan, mutta aika vaisua sekin on.
Sain tänään postissa tilaamani kirjan, Odotusajan 280 päivää. Taidan vetäytyä sen parissa peiton alle voivottelemaan, kun mieskin on jossain menoissansa. Palailen vähän paremmalla mielellä ja ololla, tässä kunhan kykenen :) Eikös se ollut niin, että pahoinvointi yleensä loppuu viikolla 16, joten palaan viimeistään 9 viikon päästä :D
Sere 7+3
Olittepas saaneet pitkän pinon taas aikaseksi!
Ikea juttuja: meillä on kaikenlaisia huonekaluja ym Ikeasta hankittu, molemmat ollaan miehen kanssa sitä mieltä, että harkiten ja valikoiden voi sieltä tehdä oikein onnistuneita löytöjä, vaikka " halpakaupan" maineessa monet tosiaan pitävät. Onhan siellä paljon ns. " roskaakin, mutta me ainakin on löydetty joukosta helmiä :) Olikos tää mainos vai... :DD
Pinnasängyn patjoja oli monensorttisia, ja kun ei ihan halvinta valittu, se kustansi muistaakseni 19,95. Lisäksi ostettiin petauspatja, jonka voi tarvittaessa pestä koneessa.
Tosi kivoja lasten pussilakanasettejäkin olis ollu edullisesti, mutta Ikealla on (yllättäen) ;) peitoissakin omat mitat, eli suomalainen äippäpakkauksen peitto on niihin lakanoihin liian kaponen :( Harkitsen kyllä yhä, jos ostais silti ja kaventais ihan ite (mun ompelutaidot vois ehkä just ja just riittää...) Jossain mainoksessa esim. Finlaysonin lakanat oli tätä kapeempaa kokoa, eli se lienee jonkinlainen " standardi" .
Ai juu, mä en oo kai tälläerää vastaillu vielä yhdessäelo ja olo kalluppiin ;) Me on oltu yhdessä kymmenisen vuotta, josta virallisesti samassa osoitteessa asuttu pari vuotta, kihloihin mentiin maaliskuussa ja naimisissa nyt vähän päälle 2kk eli kesäkuusta mekin ;))
Pistämpäs muuten uuden gallupin samantien: Mitä fobioita teillä on? Siis vaikka sellasia missä ei oikeesti oo mitään järkeä...
Meikäläisellä on ensinnäkin perhosfobia, just äsken riehuin täällä ihan paniikissa, kun jostain oli tullut sisälle yks nokkos(?)perhonen ja mies ei oo nyt kotona suojelemassa ja pelastamassa mua... Tunnetusti perhoset on ihan HIRMU VAARALLISIA :DDD Ja sen lisäks mulla on myös lokki/ tiirafobia. Ne suorastaan vaanii mua aina välillä, kun osutaan yhtä aikaa samalle seudulle :DDD
Retu; noi Skotlannin äippälomat kyllä kuullostaa masentavilta! Vaikka ei siitä niin kauaa ole, kun Suomessa vielä oli sama tilanne! Mut kyllä meillä on asiat aika hyvin tässä suhteessa! Teidän uusi koti kuullostaa kivalta; meilläkin on jatkuva remontti menossa, mutta se siinä onkin kivaa, että voi tehdä juuri sellasta kuin haluaa. Jännä muuten, jos siellä suositaan liuotinpohjaisia maaleja, me kun ollaan tässä aitaa ym maalatessa opittu, että nykyään jopa ulkomaalit on enimmäkseen vesiohenteisia!!
Kesikselle mukavaa ultraa, kyllä siellä nyt varmaan näkyy kaikki tarpeellinen :)
Burden suojatiekommellus kyllä hymyilytti muakin ;) Onneksi ei tullu autoja!
Jännä muuten, miten eri neuvoloissa on niin erilaisia käytäntäjä ja laitteita! Meidän neuvola on kyllä niin antiikkinen sekä päältä että sisältä, ei puhettakaan että esim. hemoglobiinia voitais tutkin nykyaikaisesti sormenpäästä, saati että siellä mitään ultraa olis nähtykään! Tosin paikkakin on vanha puutalo, jossa nurkat harittaa ja lattiatkin tuntuu olevan " hieman" vinoja, ja seinät on paperia... Viimeksi hemoglobiinin selvittämiseen meni 2 päivää, meinasinkin jo sanoa, että voin käydä veripalvelutoimistossa selvittämässä sen samantien ;))
Larsku; ihme tyyppi se emäntä siellä tupareissa! mitä sit kutsuu jos ei haluu tavata ja tutustua!
Kukas se olikaan salmiakkia syönyt... No, mun on pakko syödä lakua ja salmiakkia vähintään kerta-pari viikossa, muuten ei tuu mitään ;)) Enkä oo laskenu grammoja :DD Toistaiseksi ei ainakaan ole aiheuttanut mitään onkelmia, paitsi ehkä himotuksen toistuva esiintyminen :DD
Kaikki muut näkee " vauvaunia" , höh! Mä nukun yleensä niin sikeesti, etten kerkiä mitään unia kattella ;) Korkeintaan joskus mietin jotain työjuttuja samalla, mutta nekään ei oo varsinaisia unia.
ON: Ahaalla on tänään ollu joku ylitiöaktiivinen päivä, tyyppi heiluu minkä kerkiää ;) Varmaan se sit ottaa loppuviikon rennosti ja vetelee vaan sikeitä niin, että mä saan taas alkaa miettiä onko sillä kaikki hyvin :))
Meillä on huomenna koulukuvaus, pitäisköhän kysästä jos kuvaaja ottaiskin musta vähän erityyppisiä kuvia, niin että Ahaakin pääsis mukaan ;) Pelkästä passikuvasta kun ei paljon näy ;)) Max. kolme maanantaita jäljellä töissä, jee!! (etsintäkuuulutus; missä on mun kadonnut motivaatio??) Hei muuten opeihmiset, onkos kellään ketään tuttua Turun seudulla vailla hyvää sijaisuutta?! Mulla ois pian yks paikka tarjolla :)) Hankala aika vaan hakea sijaista, moni on jo saanut paikan syksystä kevääseen ja tuskin kovin moni haluaa/ pystyy aloittamaan sijaisuutta syyskuun puolivälistä.
Hauskaa illanjatkoa kaikille!
t. Ope + Ahaa rv 31+0
Pahoittelen romaanin pituutta, koittakaa kestää!
Ope
Juuri kotiuduin kätilöopistolta ja heti piti tulla kertomaan kuulumiset!
Mulla oli päivällä lääkäriaika (saikun jatkoa halusin), ja oli taas se sama hölmö lääkäri kuin viimeksi. Totesi, ettei tällainen pahoinvointi ole enää normaalia ja kirjoitti mulle lähetteen kättärille. Lähetteessä luki mm. " Potilas oksentaa koko ajan ja on ajoittain myös voinut huonosti" ja " Näyttää hieman väsähtäneeltä mutta kykenee kävelemään" . Teräviä huomioita...
Noh, kättärillä oli tosi ihanaa palvelua. Heti pääsin nukkumaan, otettiin verikokeet ja virtsanäyte ja tiputettiin nestettä (koska pissanäyte oli lääkärin mukaan kuiva!). Siinä samassa sitten lääkäri ultrasi. Ensin oli vaan pitkään hiljaa ja olin jo ihan paniikissa mutta sitten totesi, että siellä näkyy elävä sikiö kohdussa. Olin ihan huumassa, vaikka musta se vauva näytti pelkältä läntiltä, jonka keskellä oli liikkuva valkoinen pilkku.
Nyt on olo vähän parempi, tuntuu se tiputus tehneen tehtävänsä. Ja kyllä mieltä tosiaan helpotti tuo ultra, kiva että ottivat senkin. Täytyy vaan huomenna muistaa perua se Femedan aika.
Että sellaista meillä.
[color=hotpink]Viipuli[/color] oli jo päässyt neuvolaan. Kivaa! Mulla se on edessä parin vkon kuluttua.
Ja [color=hotpink]Serelle[/color], kohtalotoverille terkkuja. Koitahan kestää sen pahoinvoinnin kanssa. Ei tää kyllä kivaa ole. Onneksi " tauti" on vaan ihana, vaikka oireet ottaakin lujille välillä.
[color=hotpink]Poppis[/color] kuule, kai sulla on pitkät ruskeat hiukset ja siniset silmät? Missäs radiossa oot töissä? Etkös asukin Turussa? Mä olen sieltä kotoisin.
[color=hotpink]Amylle[/color] hauskoja mökkitalkoita. Ja muistahan olla rehkimättä liikaa.
[color=hotpink]Kaikille muillekin mukavaa illanjatkoa![/color] Mulla ainakin on tuosta ultrasta hyvä mieli loppuviikon!
[b][color=blueviolet]-Kesis, jälleen kerran...-
eli täällä viikkoja reilut 21. työmotivaatio ihan 0, on ollut loman lopusta asti. noo, jos vielä hetken jaksais. taitaa olla turha toive (tai ei kyllä oo mun toive) et töissä äippälomaan asti pystyisin oleen. jos nyt vielä jokusen viikon...
galluppeja: yhdessä ollaan oltu vähän vajaat 5 ja puoli vuotta, naimisiin mentiin vuosi sitten juhannuksena, yhdessä ollaan asuttu kolmisen vuotta.
työgalluppi: lähihoitaja olen kuten joku muukin täällä. mielenterveys- ja päihdetyöhön suuntaunut. työ on mielenterveyspuolelta, sairaalasta seuraava taso. psykan lukemin kiinnostaisi vielä joskus, mutta saa nyt nähdä.
ensi viikonloppuna pitäis mennä muksutallista tilaan vaunut, sänky ja hoitopöytä. siis jos perjantaina tayssissa ultrassa kaikki hyvin. kuten varmaan onkin, mitään " pahoja" tuntemuksia ei oo ollut. sellaista leppoisaa myllerrystä vain.
viipuli: minun mies innostui siitä vauvan käyttöoppaasta tj jota kirjakaupoissa ainakin myynnissä. tais olla insinöörille sopivaa kieltä:)
burde: onneks ei pahemmin käynyt. olen kyllä samaa sukua, aina jotekin liukastun tai muuten kompuroin, mies kauhuissaan:) on jo suunnitellut että sitten kun mä jään pois töistä niin hän asentaa kotiin jonkun kamera-systeemin että voi töistä seurata kuinka varovainen massuni kanssa oon. (ääh, varovaisuus on tylsää:P)
retu: kyllä ne viikot vielä meillekin kertyy:)
mutta mä jään täällä nyt miettimään tuota tapaamista. oon kyllä taustalta seuraillut väen kuulumisia, vaikken niin aktiivinen olekkaan. eikä tästä nokialta kyllä tampereella olis matka eikä mikään. ehkä sitä sitten kävisi aktiivisemmaksi kun tuntisi väkeä?
tikru ja simppis 21+3
[color=FF00FF]Vihdoinkin pääsin koneelle, miehen ryökäle valloitti sen töistä tultuaan ja nyt sitten armeliaasti antoi minun tulla koneelle, kun itse lähti jalkkis reeneihin:)
Galluppeihin vastailen nyt ihan ekaksi:
Yhdessä ollaan oltu hieman reilu neljä vuotta, kihloissa kolme ja puoli.
Ammatiltani olen sairaanhoitoon ja huolenpitoon suuntautunut lähihoitaja.. täydennys koulutuksia olen muutamia suorittanut tässä lyhyen työ urani aikana.
Itselläni ei oikeastaan mitään fobiaa ole... pimeä on ehkä ainoa, mistä en niin kamalasti nauti, ainakaan yksin ollessani. Omistan melkos vilkkaan mielikuvituksen, liekkö sillä osuutta asiaan;)
Tälle mammalle on nyt auennut totaalisesti tämä ihana energinen keskiraskaus.. kotia laitan ihan ihme vimmalla ja energiaa riittäisi vaikka mihin. Ehkä juuri siksi on ollutkin palstatukoa, kun on koko ajan muka niin kovasti kaikenlaista tekemistä ja täytyy jatkuvasti touhottaa:)
Meinaa muuten hermot mennä tuohon mieheen aina välillä. Muuten se antaa minun olla rauhassa, ei siis kommentoi nosteluita tai muuta sellaista, kaikke saan tehdä mitä tähänkin asti, mutta syömisestäni tuo jaksaa kommentoida. Koko ajan syön muka liikaa ja muka liikaa herkkuja.. kommenttia tulee tyyliin " onkohan tuo nyt ihan hyväksi vauvalle" Voi prkle että meinaa välillä keittää kiinni!
Painostakin se on ihan kauhuissaan, minulle on raskauskauden aikana tullut se 7 kg lisää painoa.. äsken se sitten kehtasi sanoa että " kaikille ei tuu niin paljoo ees koko raskauden aikana" Voi pyhä jysäys!!!!
Että sellaista täällä meillä.
Alkaa kohta stressaamaan, tämä syksy tuntuu aikas kiireiseltä. Tänään meille tuli opiskelija ja minut oikeastaan määrättiin työpaikka ohjaajaksi kuudeksi viikoksi, ilman että minulta sen kummemmin asiaa kyseltiin.. Oma lisäkoulutukseni on puolessa välissä ja siihen kuuluu myös työharjoitteluja työn ohella ja tietenkin lopputyö, joulukuussa pitäisi saada paperit käteen ja sitten vielä on kodin laittoa ja tietenkin raskaana olemista ja äidiksi valmistautumista. Noh, onneksi raskaus on tähän asti ollut suhteellisen helppo.. mitä nyt hieman oksentelua ja alkuraskauden väsymystä.. nyt olen kyllä elämäni kunnossa!
Plaah, taas en muista mitä piti kommentoida.. sori, tulee melkoisen omanapaista tekstiä täältä suunnalta:) Ai niin, me saatiin anopilta kehto.. on kyllä ihan käypä peli, kun vaan uusii reuna kankaat ja sen katoksen... ja ehkä laitetaan maalia pintaan, niin että se sulautuu tähän meidän sisustukseen.
Mutta juuh, taidan lopetella tältä erää.. palaan viimeistään huomenna neuvolan jälkeen kuulumisia kertoilemaan:)
t. siru ja tiituli rv 18+6.. ihan kohta tuo maaginen puoliväli saavutettu!Mihin nämä viikot oikeen hupenee, juurihan täälä tuskailin, että aika on pysähtynyt![/color]
VAROTUS PIIKKIKAMMOISILLE
tää ei oo todellista :( koska se mun käsi on hirveen näkönen ja arka niin kävin tänään näyttämässä työterveyslääkärille ja tutki pitkään kokeili hermotestit yms. ja totesi seuraavaa ensinnäkin verisuoni on puhjennut läpi, mahdollisesti voi olla jonkinlainen hermovaurio (selviää parin viikon sisään), tutkitaan ultralla käden verisuonet siltä varalta ettei ole tukosvaaraa (huomenna)..iik arvaatkas oonko ihan paniikissa jos jotain tukosta on tulossa niin joutuu veren ohennukselle ja siitä ei tiedä onko vaaraa sikiölle (tosin tämä oli pahin mahollinen mitä voi tapahtua) mutta sanoi, että tarkistetaan nyt koska oot raskaanakin, siis ihan hirveetä:(:(
Nyt en varmasti pysty meneen samalle tädille enää ikinä, mitä ihmettä mä teen.
Mukavaa että Viipulilla oli kiva neuvolakäynti sentäs:) ja Kesiskin pääsi näkeen pienen vauvan:) oon kuullut että joskus voi joutua kolmeksi kuukaudeksi sairaalaan tiputukseen jos kovasti oksentelee ja kuivuu, mutta myös on sanottu että kovin pahoinvoivat eivät saa niin helposti keskenmenoja. Jaksuja sinulle!
jotain galluppiakin oli:
G: neljä vuotta avoliitossa, kaksi kihloissa
G: ekonomijuristi: asiantuntija talousjuridiset hommelit
eipä tässä muuta kun yritän sinnitellä selväjärkisenä tän käsiongelman kanssa...voi samperi jos tästä tulee joku ohennusjuttu ja vauva on vaarassa:(
heippodei
murheellinen nauku rv 9+0
[color=104E8B] Ikävästi on meidän Naukulle käynyt piikin kanssa:( Toivotaan peukut pystyssä, ettei mitään tukosjuttuja käteen tule! En osaa nyt muuten lohduttaa...voih. *superhalitus sinulle sekä pikkuiselle* Kyllä te selviätte tilanteesta, enkä jaksa uskoa, että tilanne enää muuttuisi tuosta pahemmaksi! Pikaista paranemista! [/color]
[color=BF3EFF] ~ ♥ ~ Viipuli ja Pikkupikku ~ ♥ ~ [/color]
Oltiin tänään poitsun kanssa toista kertaa neuvolassa. Syntymäpaino oli siis 3380 g ja tänään painoa oli jo 3515 g. Neuvolantäti kirjoitti korttiin, että " upeasti kasvaa rintamaidolla" . Jee jee! :) Pituutta oli tullut jo 3 cm lisää eli nyt vauva on 52 cm. Kylläpä tulin iloiseksi! Tänään käytiin ekaa kertaa koko perhe yhdessä ruokakaupassakin ja kaikki meni hienosti.
Nyt päikkäreille, kun poikakin nukkuu ulkona vaunuissa. Aamuyöllä meillä vähän valvottiin, joten pakko ottaa tasottavat unoset itsekin...
-Q- ja -q- (jolla on tänään laskettu aika :)
P.S. Pepsis, parempi vaan tosiaan pakkailla sitä sairaalakassia jo. Sähän taidat olla seuraavana vuorossa!!!