SYYSKEIJUT maanantaihin
Aloitanpa minäkin kerrankin pinon, kun täällä kerta kukun ;)
Eilen illalla mietin jo, että näinköhän sitä lähtee synnytys käyntiin. Housut kastuivat sen verran, että epäilin lapsivesin tihkumista. Edellinen synnytykseni käynnistyi nimenomaan tuolla tavoin. Myös paineen tunne alapäässä oli illalla kova, ja olin koko päivän ollut tavallistakin sekopäisemmällä tuulella, kaikki itketti. Ennen nukkumaanmenoa vuotelu kuitenkin loppui. Uni katkesi joskus yhden aikaan, heräsin supisteluihin. Kipeätä ei tehnyt edelleenkään, eivätkä ne kauaa edes jatkaneet, mutta takasivat huonosti sujuneen yön. Näin levottomia unia lapsivesien menosta, synnytyksestä, ja vähän väliä hätkähdin hereille. Nyt aamun koittaessa mikään ei kuitenkaan enää viittaa lähestyvään synnytykseen.
Kohta on edessä lähtö äitipolille. Minulla tarkistetaan tänään vauvan tarjonta. Epäilen hänen jo majailevan ihan raivotarjonnassa, mutta saanpahan ylimääräisen ultran :) Jospa sitä vaikka sukupuolen näkisi... Tietääkö joku, pystyykö kätilö ultralla tarkistamaan kohdunsuun tilanteen ja kalvon eheyden? Jäi sen verran tuo ilta ja yö vaivaamaan, että olisi mukava tietää onko jotain tapahtunut. Ja ettei enää tarvitsisi arvailla, mitä sinne housuun lorahtelee.
Meillä mies sorsastaa, mutta tänä vuonna en päästä häntä metsälle ennen vauvan syntymää. Me asumme pk-seudulla, ja mettäreissut suuntautuvat kauas Itä-Suomeen. Sieltä ei ihan heti takaisin kotona olla, varsinkin kun yksikään miehistä ei ole iltaisin ja öisin ajokunnossa. Nyt olisikin tuohon nähden hyvä aika synnyttää, saataisiin joka vuotinen tappelun aihe kuriin:
Meillä on tänään 2-vuotishääpäivä! Eilen alkoi sorsastuskausi. Mies lähtee kyllä hääpäivänäkin mettään, mutta oman lapsen synttärit kun saisi tähän ajoitettua, niin saisin pidettyä miehen hääpäivinä kotosalla ;) Ja olisihan se ainakin ikimuistoinen tapa viettää hääpäivää, sairaalassa synnyttämässä :)
Galluppejakin on ollut, mutten nyt kuollaksenikaan muista aiheita. Palaan asialle myöhemmin.
- mytty rv 37+4
Kommentit (35)
Viime yönä leikin taas zombieta. Poika tuli puolilta öin unissaan itkemään ja kiikutin sen pissille. Olivat isin kanssa illalla pelaamassa sählyä ja näemmä oli jäänyt vauhti uniin. Sain sen sitten lopulta meidän sänkyyn nukkumaan, no ite oli sit pakko juoda ja käydä vessassa. Ennen viittä tyttö itkeskeli eteisessä ja TAAS äiti pomppas: nukuttamaan takaisin sänkyynsä, kaksi kertaa. Sitten olikin itellä nälkä ja juuri kun kerkesin pitkälleen, tuli neiti meidän sänkyyn puoleksi tunniksi pyörimään. Ja kuudelta ylös. Kyllä minä miehelle purppasin aamulla, että eikö se hemmetti voisi edes joskus antaa minun nukkua suht eheää yötä..! Niinkun noiden muksujen osalta.
VAUVAN LIIKKEET: Päivät voivat olla hiljasempia, mutta viimestään illalla yheksän jälkeen alkaa melskaus. Silloin yleensä istutaan miehen kanssa sohvalla ja mies hieroo miun jalkoja. Eli olen siis rento, päivällä ei itekään välttämättä muista reagoida vauvan liikkeisiin.
Huomenna ULTRA, jippii :) Minjuskallahan se on tänään. Nähdäänpä me Karjalan Heilit sitten iltasella ;)
-piias- rv 37, vau mikä lukema!
Ensin gallupit
SYNNYTYSTÄ ENNAKOIVAT MERKIT: esikoiselta ei kerrassaan mitään 38+6 meni vedet. Silloin päivällä ajattelin että menen käymään kävelyllä, mutta kun väsytti niin ajattelin ensin ottaa päikkärit kun nousin päikkäreiltä niin housuun lirahti. Ajattelin ensin että vetistä valkovuotoa ja menin vessaan, mutta sitäpä sitten alkoikin tulla ihan kunnolla ja uskottava se oli että veet meni. Tämä oli noin klo 12 ja klo 1 yöllä alkoi säännölliset supistukset (tähän mennessä ei juuri supistellut), poika syntyi klo 9.50. 3 päivää ennen pesin auton kunnonlailla sisältä ja päältä enkä muistaakseni saanut supistuksen supistusta ainakaan kipeää.
MAIDON TIHKUMINEN: esikolta rv20+ alkaen, nyt ensimmäisen kerran 14+ mutta sitten meni pitkään, että vain puristaessa ja nyt ihan viime viikkoina muutama tippa spontaanisti. Esikolle maitoa riitti hyvin hänen tarpeisiin (täysimetys 6kk, osittain 1v), mutta lypsettäessä " saalis" yleensä vain 20ml/kerta.
SUONIKOHJUT: näiltä olen vielä välttyny, mutta pukamavaivaa jonkin verran.
SEKSI LOPPUUN ASTI?: todennäköisesti harvakseltaan tosin, tai lopussa saattaa innostus iskeä. Ehkäisynä oon mietiny kuparikierukkaa, kun ja jos me lisää lapsia halutaan niin pitää ainakin muutama vuosi mennä. Minimi äp rahalla kituuttaminen kun on mitä on ja välillä haluan töihinkin sen verran tämä ainainen kotona olo joskus tökkii.
Oma ( . ): minua on kyllä nyt alkanu tosissaan huoletuttamaan tämä mahdollinen pt, sillä en haluais ulkokäännösyritykseen, en synnyttää pt:ssa olevaa, enkä varsinkaan halua sektiota voi voi! Ja torstain neuvolaankin tuntuu (muka) olevan niin kauan. Kerkeän varmaan tulla hulluksi sitä ennen ;) Eilen kun kokeilin tuosta kylkiluiden alta, niin minusta siinä tuntui pää ja kun kokeilin vauva alkoi liikkua kovasti, muuten kun olen pyllyä kokeillut niin ei ole siitä välittänyt yhtään, muutenkin liikkeet tuntuu hieman erissä paikkaa ja ovat muuttaneet luontoaan, lisäksi se hikka tuntui muutama päivä sitten pariin otteeseen ylhäällä tai sitten olen onnistunut kaiken vain kuvittelemaan huh huh! Kylläpä piti vielä ressi kehittää tästäkin :) Niin ja perätila loppuvaiheessa on 3-4%:lla heh!
Nyt poika heräsi eli sinne!
Oona, poika ja sintti 35+1 [color=deeppink][size=5]♥
Illalla supistukset laantuivat ja sain muutan tunnin nukkua. Yöllä kahden aikaan heräsin kovaan supistukseen ja sitten niitä alkoi tulla taas säännöllisen epäsäännöllisesti ettei nukkumisesta enää tullut mitään. Ja jos torkahdin, näin sekavia unia. *haukotus*
Välillä toivon, että kuuluisin niihin odottajiin, jotka tuntevat supistuksia vasta H-hetkellä!!! Tälläinenkin rassaa hermoja ja on todella väsyttävää.
Aamupalalle mentäessä huomasin, että meiltähän on leipä loppu! Eikun sämpylöiden tekoon... kohta pitää lähteä kaupoille.
SEKSI: Tähän asti ollaan oltu varovaisempia, mutta nyt kun aletaan olla turvallisilla viikoilla, niin eiköhän tuokin tuosta suju ;D Itselläni onkin halut nyt kasvanut!!! Vatsa on vain tiellä ;)
Mutta nyt siis kahvinjuontiin ja syömään tuoretta sämpylää, sitten kaapasen kauppaan.
*tiitiäinen rv.35+6* Jee huomenna vaihtuu taas viikko
Monia meitä syyskeijuja vaivaavat näköjään supistukset. Sama homma täälläkin. Nää ei tosiaan oo kivoja kun tuntuu että nää ei hyödytä mitään.
Tänään on neuvola. Jotenkin toivon että ei tartteis enään ens viikolla neuvolaan menn. Vaavuí vois kyllä jo syntyä. Nyt tosin sanoin että ennen torstaita ei saisi syntyä. Pikkusiskoni on nimittäin koulun kanssa leirikoulussa ja hänen oli ideana tulla poitsua hoitamaan sillä aikaa kun oon sit sairaalassa. Sais mieskin hieman enemmän aikaaa sairaalassa viettää yms.
Tänään pitäis lähteä poitsulle housuja ostamaan. Pitää siis kohta puolin lähteä niin päivällä ehtii sinne neuvolaan.
Onkohan viikonlopun aikan syntynyt uusia vauvoja syyskeijuille.
Nyt aamutoimiin.
Öttis, poitsu ja masuasukki rv38+5
Terkkuja myös synnytysvastaanotosta! Kävin viime yönä kun miehen piti lähteä klo 05 työreissuun aamulla, et uskaltaako hän lähteä. Illalla alkoi klo 18 supistella ja niitä tuli tasaseen 3-5 min välein kivun kera aina klo 22 asti jolloin saavuin sairaalaan, siis eka kerta kun ne noin vain häviää kun pääsee käyrälle. No, kätilö ymmärsi kuitenkin hätäni koska mies on 4h ajomatkan päässä koko alkuviikon et kutsui lääkärin tarkistamaan kohdunsuun tilanteen ja ylläri oli suuri; se onkin auki sormelle, kalvot tuntuvat ja kanavaa vajaa sentti ihan pehmeänä jäljellä. YES! Kokemani kivut ovat siis saaneet jotain aikaiseksi, ei ole hukkaan mennyt. Lääkäri veikkaili et max 2 vkoa niin vauva on syntynyt, jos supistelut tätä tahtia jatkuvat. Lisäksi hän määräsi ehdottomasti, et jos lapsivettä alkaa mennä niin saman tien sairaalaan, ei odotella kotona supistuksia. Viittaisi siis siihen, että olisivat tarvittaessa vauhdittamassa asiaa ja sehän sopii minulle.
Kylläpäs väsyttää, olin sairaalareissun jälkeen kotona vasta 23:30 ja oli pakko katella telkkaa ja syödä iltapalaa sen jälkeen. Miesparka heräsi 04 ja lähti 05, kun sai supistelukatsauksen minulta, toivottavasti on päässyt ehjänä perille kun ei ole kuulunut mitään. En sitten itse saanut millään unta koska tuli niin karsee nälkä, kierin sitten vaille 07 ja juuri sain unesta kiinni vähän jälkeen 07 kun tajusin et on pakko herätä ja mennä herättämään muksut, että joutuvat eskariin ja hoitoon. Eli meidän perhe olisi tänä aamuna tarvinnut unta enemmän ihan kaikkia myöten. Nyt aamusta kun on ollut liikkeellä masu on kova koko ajan, ei satu kuiteskaan. Koko ajan tulee sellaista paksua valkovuotoa, pöksyt on kosteet pikkuhousunsuojasta huolimatta. Esikko tyttö syntyi maanantaina 28.päivä, olisipas kiva sattuma jos tämäkin tytteli syntyisi vkon päästä maanantaina 28.päivä, tosin mulla on kampaaja varattuna silloin illaksi, joten jos vaiks sen reissun jälkeen alkais tapahtua. Liikkuminen on kyllä vaikeaa kun sattuu alapäähän, joten sen puolesta voisi tulla jo aiemminkin.
RINNAT: Ei ole tihkunut maitoa. Kovasti tuntuvat siltä välillä kun olisi maito nousemassa, eli ovat kipeät ja ekaa kertaa raskaana ollessa nännin alue on tummunut, koskaan aiemmin ei ole väriään muuttanut.
Nyt menen pikku-unille, jos sitten saisi korjattua keittiön yhden silikonisauman ja käytyä kaupassa ja vietyä samalla viime vuoden valokuvat teetettäväksi, noin 260 kpl! Se on tätä digiaikaa. Eilinen jäi muuten välistä koska Elisalla oli nettiyhteydet poikki, onneksi toimivat nyt. Koira pitäisi vielä ehtiä pestä, sitten voisin synnyttää :-)
Ruusunen ja pikku Ruu 36+3
Ruun painoarvio oli eilen 2800g, viime tiistaina oli 2500g, taitaa tulla hänestä minun isoin vaavini. Huomenna uusi SYPE keskustelu ja nla, grr.
Kylläpäs oli mukava päivä eilen. Oli yx tuttu käymässä ns.lapsenvahti ku mies kävi lauantaina baaris ni oli mull kaverina tääl kotona. Se tuusaa ja hoivaa noita penskoja et saa itekki vähä hengähtää välil. Sunnuntaina kävin ostaa h&m:ltä imetysliivit ja vaaville pipan... ja tulin siihen tulokseen et siel oli vaikka ja mitä äitiysvaatteita ihania,sillo ku mä kävin ostaan tähän raskauteen ni ei ollu juuri mitään.Ja nyt on ku koht niit ei enää tartte,kyll mua pänni. Huomenna ois sit äippäpoliaika ja varmaa päätetään leikkauspäivä, toivottavasti ei leikata 1.9 ku mun mummon hautajaiset on sillo lauantaina ja seuraavana vkl on mun synttärit 9.9 mut siis leikataan joko torstaina tai perjantaina lääkäri sanos jo alkuraskauesta kun mull on noita vasta-aineita positiivisia,ni maanantaina otetaan verikokeet ku ne vasta-aineet on vis päivää voimasa.Ja ehitää ettiä verta. Viime sectiota jouduttii siirtää ku ei löytyny verta ja ne v.aineet tutkittii ni myöhää lopulta löyty 3 pussia koko maasta.
T. Tanja 36,1 jee
Oltiin eilennä mummulassa ja vaikka kuinka ukolle vannotin että tullaan sitten ajoissa kotiin niin eikös se kymmeneen vienyt kuitenkin. Nyt taas väsyttää niin pirusti. Ukkokin myöhästy töistä n. tunnin kun ei jaksanut nousta ylös.
Nyt paistaa aurinko, mutta kerkis tossa aamulla yks ukkoskuurokin tästä jo pyyhältää ohi.
Voi kun tää aika menis nyt nopeesti. Niin oon kyllästynyt tähän mahaan, väsymykseen ja siihen että aina vaan on hiki.
Synnytystä ennakoivat merkit:
Limatulppa lähti päivää/kahta ennen, sitten kun supistukset alkoi niin siitä se lähti.
Nyt oonkin miettinyt että kuinkahan kiire tulee jos supistukset alkaa?
Oletan kuitenkin että olis tämä kolmas synnytys nopeampi.
En vieläkään oo saanu tehtyä mitään vauvan tulon eteen. Tai no, tuotiin se pinnasänky maalta eilen, mutta ei sille edes ole vielä paikkaa.
Kai se pitäis ryhtyä hommiin ettei jää kaikki tekemättä.
Nyt koiria pissittämään, kun tuo toinen ei enää tutise ja tärise niitten ukkosenjyrähdysten takia.
-kirsikka rv 35+4-
Tänään on sitten synnytystapa-arvio klo 12.30 ja jo jännittää... Vaihdettiin makakreita eilen miehen poikien kanssa enkä oikein osaa nukkuua nyt toisessa makkarissa ja viime yönä valvoinkin mukavasti klo 04 jälkeen. Ja tietty vähän jännitti tuo arvio, että onko se nyt sitten sektio vai ei. Ja hikosin niin ettei senkään takia nukkumisesta tullut mitään. Mutta nukahdin sitten jossain vaiheessa ja sain torkkua jopa jonnekin 7 asti kunnes herätyskello soi.
MAIDON TIHKUMISESTA: Itse en ole huomannut ko. ilmiötä, mutta huomasin juuri, että jotain maidon tapaista " kuivunutta" on nänninpäissä.
SEKSIÄ LOPPUUN ASTI: Omalta kohdaltani on sellainen juttu, että minua ei huvita ollenkaan sänkypuuhat enää tässä vaiheessa ( n. 4vkoa la:aan). Ja vatsa on tiellä ja minulla on jatkuvasti hiiva, joten ei nappaa. Viimeksi kyllä ilmeisesti sänkypuuhat käynnistivät synnytyksen esikoisen odotuksessa (kun la oli jo mennyt ohi). Mutta ei se mitään nautinnollista ollut.
Siinäpä lyhyesti tänään... Tule vielä kertomaan varmaan huomenna miten kävi arviossa.
Mukavaa viikon alkua! =)
T.Rose rv 36+2
Tänään olisi äitipoli aika, tarkistetaan taas tuota kohdunsuun tilannetta. voisin vaikka lyödä vetoa että yhtikäs mitään muutosta ei ole tapahtunut supisteluista huolimatta! Eilen oli painon tunnetta ja supistelikin taas, mutta yöt olen saanut olla rauhassa ja supistukset ei tule niin säännöllisesti. No parin viikon päästä vasta olisikin hyvä vauvan syntyä, vielä voi kasvattaa itseään. on vaan niin kypsä olo tähän omaan olotilaan, vaikka viimestä kertaa viedään, että pitäisi vaan musitaa nauttia. Mutta melkis 20kg lisää painoa, ähky olo yöpissajuoksut ynm alkaa jo korpeamaan =)
TÄnään haen lapsetkin ekaa kertaa itse hoidosta pitkään aikaan. Olen nyt yrittänyt nauttia näistä viimeisistä vapaapäivistä yksin ja rauhassa, koska syyskuun lopussa jäävät sitten kotiin. Onneksi saatiin järkättyä se päiväkoti tähän vaiheeseen kun olin siellä sairaalassakin. saavat lapset jotain tekemistä ja säännöllisyyttä elämäänsä.
tänään ajattelin myös vihdoinkin pakata sairaalakassin. Alushousut tarvitsisi vielä kyllä käydä ostamassa, ihan ei stringejä viitsi pukea ja muut ovat kyllä liian pienet alussa eikä äitiyshousut sitten taas enää pysy kunnolla ylhäällä. Ja shampoo puuttuu.
mutta ei mitään muuta uutta auringon alla. Ulkona en viitsi/pysty juurikaan olemaan, heti tulee huono olo auringossa. No odotan innolla että alkaisi satamaan, pilvet on lupaavat, mutta saas nähdä jääkö kaikki taas harjun toiselle puolelle.
t. tuisku 35+1
Huomenia,
näin sitä selvittiin vielä viime yöstäkin onneksi synnyttämättä. Alkoi illalla pelottaa, että mitä, jos synnytys käynnistyy, kun mies on niin kaukana, vaikka ennakkomerkkejä ei ole ollutkaan. Synnytys oli sitten koko yön kyllä unissa mukana. Nyt mies on kotona, enkä taida enää päästää kauas luotani, ettei tartte sitten yksin kärvistellä tosipaikan tullen. Ensi viikonloppuna ollaan tosin molemmat vielä lähdössä reissuun minun vanhempien luo 250 kilometrin päähän meidän synnytyssairaalasta, mutta kai ne hätätilanteessa ottaa vastaan paikallisellakin synnärillä, vai...? Onko kellään kokemusta? No mutta, jospa se vaavi kuitenkin pysyis vielä sisällä, ku ei ollu tosiaan kohdunsuu kypsyny vielä yhtään viime viikolla ja synnytystapa-arvioon äitipolillekin pääsen vasta raskausviikolla 38 eli parin viikon päästä.
Onko muuten Oulun seudun syyskeijut järjestäny ollenkaan tapaamisia?
Hansuli, rv 36+4
Täällä takana myös melkoinen supistusten yö. Epäsäännöllisesti tuli, mutta välillä ihan muutaman minuutin väleinkin. Tänään sama meno jatkunut, useita supistuksia tunnissa, välillä hieman kipeitä, välillä taas aivan kivuttomia. Toivottavasti näistä nyt sitten olis jotain hyötyä, huomenna aamulla viimeinen neuvolan lääkäri ja olis kiva kuulla, että jotain edistymistä olis tapahtunut..
Seksistä: Meillä seksiä edelleen säännölliseti kerran pari viikossa. Eihän se enää oo niin mukavaa ja vaivatonta kuin ilman mahaa, mutta kyllä sekä minä että mies molemmat olemme halukkaita..
Maitoa tulee rinnoista jo kunnolla. Aikaisempienkin raskauksien aikana liivinsuojat olleet käytössä ja viikkoja ennen synnytystä. Minä olen myös välttänyt suonikohjuilta ja uusia raskausarpiakaan en ole bongannut. Vanhoja onkin ihan tarpeeksi..
Tänään edessä vielä kotipäivä. Pojat ovat sen verran flunssaisia, että parmpi pysytellä sisällä. Olisivat sitten terveenä, kun vauva syntyy..
Andoliniska 36+2
Tulin ilmuuttelemaan etten pääse tänään tapaamiseen, mies oli jo ehtinyt sopia meille muuta menoa täksi illaksi. Mutta jospa sitten vaikka siihen seuraavaan mahdolliseen tapaamiseen kera vauvan ilmestyisin:). Pitäkää te hauskaa miunkin edestä:)
-F- ja hurja rv. 38!
Tulin just neuvolasta, oli aika sekava käynti, ovat muuttaneet remontin tieltä toisiin tiloihin jossa kaikki vielä sekaisin ja vastaan oli ottamassa taas eri neuvolatäti.
Paino +573g
RR 128/ 62
Hb 110 eli vielä laskenut edellisestä
sf 32 ei muutosta kolmeen viime kertaan, tosin joka kerta eri mittaajat
tarjonta taas 1 rt
pissa puhdas
liikkeet ++ ja syke +
Oli kamala pettymys kuulla, ettei pää ollut vielä kiinnittynyt kunnolla, terkka sai sitä vielä kuulemma vähän liikuteltua. Mie kun niin toivoin, että vauva olisi jo lähtökuopissaan! Kuinka se vauva sitten voi olla todella alhaalla jos ei ole kerta kiinnittynyt?!
Mites teillä muilla, joilla on jo ollut supistuksia, onko vauvan pää jo kiinnittynyt?
Ensi viikon torstaina olisi sitten lääkärineuvola jos ollaan yhdes koos, ja varmaan ollaankin. Kiva päästä kuulemaan, mitä nuo supistelut ja ihmeelliset repivät kivut ovat saaneet aikaiseksi. Toivottavasti paikat olisivat edes vähän auenneet viime kertaisesta!
Olin tänä aamuna sitten viemässä ensimmäistä kertaa esikkoa kouluun, viime viikolla isi vei, kun olin tytön kanssa siellä leikkauksessa. Kyllä siinä meinasi väkisinkin tulla itku, kun miun " vauva" heitti repun selkäänsä ja huikkas, et tuu äiti sitten hakemaan yhdeltä kotiin samasta paikasta. On se jo niin iso, kohta ei enää äitin pusut ja halit kelpaakkaan! Nyyh, mitenkä siitäkin sitten selviää?!
No jos hetkeksi menisi tuohon sohvalle istuskelemaan kakkosen kanssa, väsyttää taas ihan törkeästi! Sitten hakemaan poitsu kotiin.
Niina ja pyöriäinen rv 36+3
Huhhuh, reissusta on palattu kotiin ehjin nahoin, vaikka välillä meinasinkin tuntua siltä, että tämä mamma saa synnyttää ihan jossakin muussa sairaalassa kuin omassa tutussa PKKS:ssa. Meinaan etelä-suomessa oleva hirmuinen helle, matkustaminen sekä kaupoissa & korkeasaaressa juoksentelu aiheuttivat la-iltana aikasta viheliäisiä suppareita. Tosin ei niitä nyt kauhean tiheällä välillä tullut mutta tuli kuitenkin.
Mukavaa oli olla reissussa ja nähtiinhän me sitten se veljeni vauva, jota oltiin menossa katsomaan. Pe-iltana oli heille syntynyt pieni, reilu 3kg poika ja niiiin oli soma kuin mikä. :) Kyllä siinä jo pientä sylissä pitäessä mieli haikaili omaakin nyyttiä syliin.
Mutta jos reissussa on mukava olla, niin kyllä sitä oli ihana palata taas omaan kotiin ja sänkyyn!
MAIDON TIHKUMINEN: Olin aivan varma, että maitoa alkaa tihkua rinnoista, kun pidin sitä pientä nyyttiä sylissä mutta ei. Ei mitään tuntemuksia sillä saralla. Silloin tällöin olen suihkussa huomannut, että rinnanpäissä on lievästi maitoa mutta ei ole vaatteita ainakaan kastellut toistaiseksi.
SEKSISTÄ: Nyt muutamaan viikkoon ei ole meillä ollut lainkaan, johtunee ihan minun väsymyksestäni. Olen mennyt huomattavasti miestä aikaisemmin nukkumaan, kun on sellainen väsy ollut. Mutta nauroinkin tuossa joku ilta miehelle, että kun viikot tästä pikkuhiljaa lisääntyy, täytyy aloittaa sellaiset seksipuuhat, että saadaan vauvakin masusta ulos. ;)
RASKAUSARVET & SUONIKOHJUT: Kummastakaan vaivasta en ole kärsinyt toistaiseksi. Sama oli esikoista odottaessa, ei tullut arpia eikä kohjuja lainkaan, mistä olen kyllä erittäin kiitollinen. En ole mitään erityisemmin " yrittänyt ehkäistä" mutta jostakin syystä olen niiltä kokonaan säästynyt. Sama juttu on muuten peräpukamien kanssa.
PKKS-MAMMAT: Toistaiseksi olen vielä tulossa illalla. Matkaväsymys on kyllä melkoinen mutta yritän jaksaa kammeta itseni mukaan.
Nyt oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja voimia kaiken keskellä kullekin. Jokaisella tuntuu jotakin pientä vaivaa olevan, itse ainakin tuntuu välillä olo niin kamalan vaivaiselta, toivottavasti pian vauvaiselta. :) Nyt lähden lepäämään hetkeksi, kun poika on päikkäreillä ja nautin kun saa olla kotona. Mullahan alkoi nyt lauantaina virallisesti äippäloma. :)
T: Anmari rv 35+2
ainakin täällä. Viime yö meni 04 jälkeen aivan punaiselle ristille. Esikoinen oli unohtanu vierailla vessassa ennen nukkumaan menoa ja heräs siihen kun pikkasen lirahti petiin pissaa. Ja sin jälkeen en saanukaan unta, pään sisäinen radio rupes soittamaan Stellaa ja pyörin ja oli jano ja nälkä ja ja ja. Jännitti 37ultrakin vielä.
Sielläpä ei mitään ihmeempiä, painoarvio nyt 2600-2900g, istukka jo hieman kanlkkautunut. KAsvaa samoilla käyrillä kuin edellisetkin, joten hiukan päälle 3kg odotettavissa. Eikä ole tulossa ihan lähipäivinä maailmaan, kohdunsuu kiinni, pehmeä ja muutamia senttejä mitaa, plaah.
JA ilmeisesti minä sitten 20vkolla katsoin oikeata päätä lapsesta, tädin mielestä masussa kellotteli tyttövauva. Tosin eihän sitä ihan sata varmaks kuulema voi tytöksi sanoa, mutta ei se pippeä sieltä löytäny.
TUNNUSTUS, olen hieman...pettynyt? Hämmästynyt?En tiedä oikeaa sanaa. Olen sika törkeä ja huono äiti joka ei jonkun mielestä varmaan ansaitsis lapsia ollenkaan, mutta minkäs teet tunteilles? Olen kokoajan odottanu poikaa ja " kieltäytyny" uskomasta tätä tytöksi. En sano että en rakastas tytärtäni varmasti yhtä paljon kuin poikaani, mutta on meidän suhde erilainen, pojan kanssa on ainakin tänne asti ollu kaikki niiin paljon mutkattomampaa. Tunnistan tyttäressä niin paljon itseäni että se välillä ärsyttääkin. Ollaan vielä samaa horoskooppimerkkiä. Tästä tulee siis neitsyt neiti.. En tiedä, mutta on tässä hieman pöllämystynyt olo ja sulattelemistakin. Onneks on vielä aikaa tottua ajatukseen kunnolla, tunnen syyllisyyttä näistä tunteista ja pelkään että lapsi ne vaistoaa tai jotain. Kaikesta huolimatta hartaasti toivottu lapsi.
Minjuska pyörällä päästään
Voih, yksi syysläinen on taas saanut pikkuisensa syliin tuhisemaan =) Onnea vielä kerran!!!
Tulin juuri neuvolasta. Tässä tärkeimmät:
Rv: 37+6
Paino: 583g/vko
RR: 102/63
Pissa:ok
Sf: 35cm, hurja mitta, koska vauva on täysin laskeutunut ja kiinnittynyt!
Terkka ihmetteli tuota Sf-mittaa, joka on tosi korkea. Vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt lähtökuoppiinsa ja silti hipoo taivasta tuo mitta. Tasaisesti yläkäyrällä mennyt koko ajan... Muilla vastaavaa? Pelottaa iso vauva, vaikka ultran mukaan ei olisi 4kiloa isompi.
Monella on ollut synnytys lähellä -tilanteita! Jännää!! Kohta vauvoja alkaa tipahtelemaan kuin omenoita puusta, kun viikkoja on jo niin hyvin monella =) Tsemppiä kaikille!
Toivottavasti kaikilla, jotka epäilevät vauvan olevan pt:ssa, vauvat olisivat synnytykseen mennessä rt:ssa!
Rantsu: Mulla on ollut suppareita jo TOSI kauan ja tällä hetkellä vauva on siis laskeutunut ja kiinnittynyt. Esikoista odottaessa jäin myös saikulle tosi aikaisin supistusten takia ja vauva laskeutui kuitenkin vasta juuri ennen synnytystä...
Nyt syömään ja päikkäreille =)
-frodo 37+6 ja taapero, joka helteestä huolimatta haluaa olla sisällä välikausihaalari päällä!!!_
Täällä juttua riittää, hyvä niin, itse olen nyt vähän laiska ollut kirjoittelemaan..
Mulla supistelee kanssa aika lailla ja ihan tuntuvia ovat. Pari kertaa olen jo kellosta alkanut katsomaan, että mites usein niitä oikein tulee.. Ja toissa yönä oli selkeästi alavatsalla menkkamaisia kipuja, jotka saivat mut jo ajattelamaan, että tänä yönä se varmaan syntyy.. No, täällä sitä ed ollaan.. Esikoisesta mulla ei ollut mitään varotus merkkejä, silloinkin supisteli, mutta ei näin tuntuvasti. Mutta kun silloin synnytys alko niin heti tiesin, että nyt tämä on sitä, jo heti ensimmäinen supistus oli niin erilainen. Mulla oli 10pvä sitten lääkärineuvolassa paikat pehmentyneet ja lyhentyneet ja 1cm auki, eli jotain supistukset tekee, hyvä niin, jos se on loppurutistuksesta pois.. Ja nyt pe sanottiin neuvolassa ekan kerran, että vauva on jo kiinnittynyt ;)
Muillakin on hiki.. Mulla tulee ihme tuskanhiki kohtauksia, vaikka ei tee mitään. Ulkona en pysty olemaan ollenkaan, jos aurinko pilkottaa, eli malttamattomana odotan jo syksyä.. Ja laiskotus on kovaa, tyttö (2v4kk) jatkuvasti kyselee, oletko väsynyt äiti? Oletko hyvällä mielellä? Sattuuko mahaan? Ei sen huolehtimisen ihan näin kai pitäisi mennä ;) Malttamattomana täälläkin jo odotellaan vauvan syntymää. Vaikka välillä tuleekin sellainen olo, että APUA.. ;)
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, montakohan syyskeijua syntyy tällä viikolla :)
stenval ja masu 36+6
maidon tihkumisesta; mulla tulee päivittäin rinnoista " maitoa" . Liivinsuojat on jo käytössä ;)
Hui, monella jännittäviä käänteitä...
Joku kyseli muutama päivä sitten vauvan ensipeitosta, mutta vastauksia en ole bongannut. Hommaisiko siis pienen peiton vai taittelisiko äp-peiton vai nukuttaisiko ilman peittoa / unipussissa? Saisiko kokeneemmilta vinkkejä, kiitos!
Muut valmistelut alkavatkin olla kunnossa. Sairaalakassi on vielä vähän puolitiessä mutta en ajatellut siitä stressata.
RINNAT - laitoin rintaliivit pesuun ja huomasin että niissähän oli tiplat jotain keltaista! Ensimmäistä odottavalle epätodellinen hetki...
SEKSI - mies alkoi viikonloppuna arastella ja khrm, ei ajatus kovin nautinnolliselta tunnu minustakaan, on tuo alapää sen verran kummaksi muuttunut tässä viime viikkoina.
SUPISTUKSET/MUU SYNNYTYSKREMPPA - ei ole, ainakaan tunnistettavia oireita. Laskettuun aikaan 2 viikkoa...
Eipä tässä muuta. Jospa lähden tästä ulos, kun on suunnilleen ensimmäinen pilvinen 20-asteinen päivä koko kesänä.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8119200&p=&mpage=1&tmode=…
-piias-