*¤*¤*Ensikot Maanantaina*¤*¤*
Kommentit (44)
Fio: Ihunaa että jotkut osaa itse tehdä kutimuksia, mä palkkasin alakerran respan rouvan kutimaan mulle ponchon, täytyis vielä vaan langat ostaa.
Quiero: Ihanalta kuulostaa teidän vauvaperheen artki, toivotaan että vaavi antaa sun nukkua ja levätä tarpeeksi.
G: yhdessä on täällä oltu 5-vuotta joista reilu 3 naimisissa.
G: täällä tehdään myyntiassistentin hommia, meillä on emoyhtiö saksassa, ja hoitelen sinnepäin yhteydenpitoa ja tietty meitin myyjiin tuolla kentällä.
Autosta: mäpä en ostanut farmaria vaan sellaisen Golf Trendlinen, eli se on varianttia aikasta pal pienempi, mutta mies on vaihtamassa farkkuvolvoaan volkkarin touraniin, joka on tila-auto, niin ei me viittitty kahta isoa peltilehmää pihaan ottaa.
Koirakin on niin pieni ( käppänä ) että se mahtuu melki vaikka taskuun.
Meillä oli vielä vuosi sitten 2 koiraa tuo kärppä ja dopperi, mutta se jouduttiin lopettamaan 10,5 vuotiaana kun sille tuli syöpä ja 100 muutakin vaivaa.
Täällä on ollut viikonloppuna patterit päällä ja huoneessa on varmaan 40 astetta lämmintä, ikkunat on levällään ja silti on ihan tuskaisaa.
Laittakaa hei kiltit niitä mese osoitteita tänne ylös niin saan teitä mun listalle, valitettavasti en viitsi omaani tähän laittaa kun se on kiinni mun duunimeilissä, en viitsi turhaan ottaa mitään hotmaili osoitetta vain sen takia.
Jos meseenne ilmestyy notkumaan joku jonka meilin pääte on saksalaisen kuuloinen niin se olen sitten minä.....
AA ja möhis 23+2
Juu, turha on sängyssä pyöriä, jos ei uni jatku - ihan kten pepsis totes. No, mulla unta riitti sentään vähän vaille kasiin, mutta sen jälkeen oon kyllä ollut edelleen vaaka-asennossa lukemassa kirjaa. Nyt tarttis lähtee kellaria siivoomaan. Eikä sama operaatio kämpällekään tekis pahaa... Jäi meinaan viime viikolla tekemättä.
En nyt taas saa mitään järkevää kirjoitettua. Ehkä pistän sen uudemman treffipinon pystyyn ja otan itseäni niskasta kiinni ja ryhdyn hommiin. Palailen sitten myöhemmin enempien kommenttien muodossa...
Aurinkoista viikonalkua ja hyvää vointia kaikille!
-Amy ja EkaVekara, rv 30+4
Nyt tuli oikosulku... en muista mitä mun piti kirjottaa... =/
Noh... kerronpa sitten eilisiltasen kohellukseni, kun en muista mitä piti kirjottaa... Eli mentiin iltamyöhällä kuskaa koiraa miehen kanssa pihalle ja ylitettiin suojatie punasia päin, kun ei ollu liikennettä nimeksikään... Tokalla suojatien ylityksellä otin muutaman juoksuaskeleen, että varmasti kerkeen ennen ku tulee autoja, ni eiköhän oik. jalka menny just sopivasti alta niin, että kaaduin siihen suojatielle kontilleni. Tais joku hermo jäädä puristuksiin tai jotain kun tunsin semmosen piston, kun se jalka meni ihan voimattomaks.
No mieshän siinä säikähti ja kun mä olin päässy pystyyn ja tien toiselle puolelle, ni mä vaan nauroin vedet silmissä... Että mä osaanki aina ilahduttaa autoilijoita kaikilla pikku liikekuvioilla siinä tiellä tai tienvieressä... =) Ei nimittäin ollu eka kerta, kun autoilijat pääsee nauttimaan mun kaatuilusta, tosin viimeks olin ihan kyllä tienvieressä nurmikolla, enkä suojatiellä.
Noh... mut onneks ei sattunu mitään sen kummempaa, paitsi polvista meni nahkarullalle. Vas.polvesta meni pahemmin, kun se tais olla ekana maassa... Pitääkin tästä hilautua suihkuun ja samalla irottelee tota lappua mikä siinä oli yöllä, että sain nukuttua. =)
Tuun kirjottaa myöhemmin lisää, kun muistan, että mitä mulla oli mielessä.
Burde ja Penni-Enni 34+1
Melkoiset pinot olitte viikonloppuna väsänneet, kuin meikäläinen ei roikkunut netissä!
Jokohan [color=purple]Niamey[/color] pian tulisi kertomaan, onko sylissä pieni tyttö vai poika?
[color=purple]Pepsillä[/color] on pian myös tositoimet edessä, jännää!
Täällä se vaan sairasloma ja oksentelu jatkuu. Meikäläinen alkaa melkein jo tottua tähän! Ja eilen mulle suotiin pyhähelpotus, annoin ylen vain viisi kertaa. Onneksi yleensä iltaa kohden vähän paranee olo. Ja nyt on pyörrytyskin vähän hellittänyt. Tämä kotilääkäri kun päätteli sen johtuvan alhaisesta verenpaineesta ja nyt oon sit syönyt roppakaupalla lakua, joka oli kielletyllä listalla koska se nostaa verenpainetta. Loogista? No, todennäköisempää on, että pyörrytys tasaantui kun oon oppinut liikkumaan/nousemaan kuin 90-vuotias.
Suurta henkistä helpotusta sain, kun soitin tänään (taas) töihin ja ilmoitin saikun jatkuvan. Esimies oli niin huolissaan, että kerroin hänelle, mikä tilanne on ja heti sain iloiset onnittelut. Olin ennalta kyllä pelännyt reaktiota... Mullahan sopimus on taas katkolla 31.8. ja töissä kuvittelevat, että jään sinne tekemään diplomityötä mutta mäpäs en aiokaan jäädä. Siihen on satamiljoonaa syytä ja oikeastaan raha ois ainut syy jäädä, tosin valtion palkka ei ole oikeen motivoiva ;) Mutta ajattelin hoitaa loput kurssit pois syksyllä ja sitten äippäloman jälkeen lyödä tutkinnon nippuun. Siellä nyt sitten saavat miettiä, että miten tuo tyttö on niin hölmö että hankkiutuu raskaaksi vaikka me tiputettais lopputyöpaikka suoraan syliin... Taitavat kuitenkin olla vaan iloisia mun puolesta.
Lisää henkistä helpotusta tuli, kun nyt sitten kuitenkin varasin Femedasta ajan alkuraskauden ultraan. Se on keskiviikkona iltapäivällä. Jänskättää vähän. Eikös näillä vkoilla jo näy kaikki tarvittava?
Viime yönä mulla oli ihme " kuukautis" kipuja :( Jossain tuolla alaselässä ja -vatsassa siis. Kesti onneksi vaan kymmenisen minuuttia eikä oo sen jälkeen tuntunut mitään. Onkos tääkin ihan normaalia ja mä vaan stressaan taas turhaan?
Huh. Tämähän oli oikein omanapaisuushuippu, pahoittelen. Kirjoitelkaahan tekin tänne, aamutorkut!! Pääsen sitten kommentoimaan teidän juttuja.
[color=hotpink]Aurinkoista viikkoa![/color]
[b][color=blueviolet]Kesis, 7+4[/color][/b]
P.S. [b]Poppis[/b]: Ollaan näköjään kohtalotovereita myös pituudessa. Meitsillä on mittaa 181 cm...
Niin se vaan viikot menee vauhilla..taas maanantai. Hommaa olis taas vaikka mitä mutta ei tiiä mistä alottas..tahtoo nämä aamut mennä hujauksella tässä koneen ääressä..:-)
Galluppiakin ollut: me ollaan oltu 6 vuotta yhdessä ja josta 1,5 vuotta naimisissa.
Galluppia ammatistakin elikkä olen parturi-kampaaja.
Burde: et ole ainut joka miettii että vauvalle käy jotenkin huonosti. Ite ainaki panikoin välillä ajatuksieni kanssa..mutta ei pidä jäädä liikaa miettimään. Hyvin kaikki menee!!
Jotain muutakin oli kommentoitavaa mut ei tuu nyt mieleen..noh..ei voi mitn.
Omaa napaa: lauantaina oli kyllä tuskainen päivä, sellaset kivut oli. Ei niinkään supistellut kovasti mutta nivusiin ja alamasuun sattu. Meinasin jo soittaa sairaalaan mut ne meni saunassa käynnin jälkeen ohi. Eilen taas sitten ei ollut mitään kipuja, vauva vaan melskas kovasti.
Se on tänään päivälleen kuukausi laskettuunaikaan..:-)
-Annika82 rv 35+4
Oon siis " ammatiltani" teekkari, opiskeluissa loppusuora häämöttää. VTT:lla oon ainakin toistaiseksi töissä tutkimusapulaisena.
Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 4,5 vuotta ja kesäkuussa mentiin naimisiin.
-Kesis, taas-
[color=#DC143C]Huh..mä olisin tänä aamuna nukkunut vaikka kuinka pitkään, mutta miehen sisko herätti paniikissa kun sen kissulla oli virtsakivíä ja meni huonoon kuntoon ja se oli sen kanssa PetVetissä eikä sillä ollut rahaa maksaa laskua..Kävi äsken täällä ja kipaistiin pankkiautomaatilla. Oli vielä saanut töykeää kohtelua ja oli kovin suruissaan..Voi niitä elukoita..=/
Jotain galluppeja taas ollu ja mä en ole huomannu..Noh..Miehen kanssa ollaan oltu vasta vajaa 1,5 vuotta ja naimisissa nyt 2 viikkoa ja rapiat! =) Ammatiltani olen radiotoimittaja, kouluja siihen käyty Suomessa ja Australiassa. =)
Kesämorsian: hyvä, että pääset ylihuomenna ultraan! Kyllä pitäis näkyä jo ne tärkeimmät jutut =) Mitä muuten jos me ollaan TÄYSIN SAMAN NÄKÖISIÄKIN?!?! =D
Mä oon myös miettinyt, että mitä jos vauva ei pidä musta?! Tiedän, ettei se tiedä muustakaan, mutta jos se vaan on pirrinen mua kohtaan?! =D
Kahvia tekis koko ajan mieli...
Mullakaan ei synny nyt yhtään mitään. Toivottavasti tää väri ei ole ärsyttävä.
Mukavaa viikonalkua kaikille!
t. poppis ja räpätti rv17+5
Los Mese: the_firebrand@msn.com =)
[color=purple] Meillä heräiltiin masun kanssa puol kahdeksan aikaan, kun mies lähti töihin... Eilen illalla jo puhuttiin, että on haikeaa, kun viikonloppu on ohi ja taas pitää olla päivät yksinään. Mieskin sanoi, että hän ei osaa ajatellakkaan, että synnytys käynnistyisi muulloin kuin että olemme yhdessä, mutta totesi samaan hengenvetoon, että kaipa se olisi mahdollista sitten muulloinkin. Ei vain ollut ajatellut asiaa niin!
Eilen oltiin puhuttu peloista ym. Täällä myös ajatukset vaihtelee monta kertaa päivässä. Välillä mietin, että ihanaa, kohta meillä on oma pieni tuhisija tuolla pinnasängyssä ja kohta taas, että meidän elämähän tulee muuttumaan täysin, hui. Myös perjantaisen limatulpan jälkeen olen ekaa kertaa miettinyt/ ehkä odottanutkin, että kohta synnytys käynnistyy ja tikru tulee maailmaan. Sitten toisaalta, kun tunnit ja päivät kuluu, niin pelottaa, että tuskastuu siihen odottamiseen... Mä olen onneksi tähän asti saanut kaikkein ikävimmät ajatukset aina karistettua mielestä pois; kuten lapsen sairaus, synnytyksen ongelmat jne. Ja yritän pitääkin ne poissa mielestä!
Aamulla kävin pienessä tihkusateessa kävelyllä! Tuli sellainen syksyfiilis... Tietysti heti, kun tulin takaisin kotiin, se tihkusadekin loppui. No nyt ei tule tämän fiksumpaa, joten taidan lähteä teelle!
Sippu ja pikku-tikru 35+3
[color=104E8B] Täällä odotellaan jo kovasti tämän päivän ekaa neuvola-aikaa (klo13)...toivottavasti neuvolatätsy olisi mukava ja kaikki menisi muutenkin loistavasti neuvolassa:)! Pieni toivonkipinä vielä palaa sen suhteen, että kuulisin tänään Pikkupikun sydämen sykkeen, mutta ehkäpä on realistisempaa ettei sykettä vielä tässä vaiheessa kuulu (mulla se taaksepäin kallistunut kohtu). Odotellaan ja jännäillään... [/color]
[color=BF3EFF] Galluppia oli yhdessäoloajasta. Me ollaan miehen kanssa oltu yhdessä vähän reilu 2 vuotta ja kihloissa vähän yli vuosi. [/color]
[color=104E8B] Myös ammateista oli ollut puhetta. Opiskelen siis Jyväskylässä luokanopettajaksi (opiskeluja n. 1-2 v. jäljellä...ehkä kun ottaa huomioon, että Pikkupikku tulee ihastuttamaan elämäämme, niin voi venyä tuohon kahteen vuoteen). Valmistun siis kasvatustieteiden maisteriksi. [/color]
[color=BF3EFF] Burden kommellus suojatiellä oli aikas hupaisan kuuloista:) Hih. Toivottavasti tosiaan ei sattunut sen pahemmin jalkoihin! [/color]
[color=104E8B] Kesämorsian: Voih...sulla on tosiaan tosi pahan kuuloista tuo pahoinvointi:( *superhalaus*...Parempaa oloa sinne toivottelen! Ja mukava, kun sait varattua sen ultran...musta se oli ainakin rahansa väärti! [/color]
[color=BF3EFF] Sippu: Täällä Keski-Suomessakin ulkona näyttää (ainakin tänään) tosi syksyiseltä... Mä kyllä tykkään syksystäkin aika paljon, joten ei kovasti haittaa, että kesä pian loppuu. Aikansa kutakin:) Suomessa on kyllä ihanaa, kun saa nauttia niin monenlaisesta ilmasta ja eri vuodenajoista. Talvi tosin saisi olla hieman lyhyempi, mutta kyllä senkin kestää, jos pitää välillä hampaat irvessä;) [/color]
[color=104E8B] Hymyjä ja halauksia kaikille Ensikoille! [/color]
[color=BF3EFF] ~ ♥ ~ Viipuli ja Pikkupikku, rv 10+2 ~ ♥ ~ [/color]
Tämä tyttö se heräsi vasta klo 11 ja luulin jo että kello oli illalla pysähtynyt tuohon aikaan ;) Harvoin sitä enää saa nukuttua tähän asti...
Eilen illalla kävimme uimassa ja vesi oli kumma kyllä vielä aikasta lämmintä! Tuuli kyllä piti huolen siitä että kun nousi järvestä, niin jäätyi pystyyn ;) Onneksi kotona odotti lämmin sauna :)
Mieskin ilahdutti eilen ennen nukkumaan menoa, että eikös sulla huomenna ole menossa rv 34+5??? Yleensä mies veikkaa silleen pari viikkoa syteen ja saveen, mutta nyt on kuulemma keksinyt keinon miten muistaa mun raskausviikot :)
Minäkään en ole tainnut vielä galluppiin vastailla. Eli yhdessä ollaan miehen kanssa oltu 4½ vuotta+risat, kihloissa 1½ vuotta ja kiirettä naimisiin ei ole. Ammatiltani olen lähihoitaja, sairaanhoitoon ja huolenpitoon suuntaunut. Äitiysloman jälkeen alan vaihto on mielessä, jos rahatilanne sallii...
Ja niinkuin monen muunkin pää, niin myös minun on taas vaihteeksi typösen tyhjä ja en muista mitä pitikään sanomani :)
Ai niin meseosoitteeni on mirsku46@hotmail.com ja olen siellä päivittäin :)
MiaMik rv 34+5
ei mulla oikeestaan mitään asiaa ole, kunhan hengailen aikani kuluksi.
KESIS;
kyllä noilla viikoilla jo näkyy kaikki mitä tarvii näkyä :) tsemppiä! Ota varuiks nenäliina mukaan - mulla tuli ainakin tippa linssiin kun sen pikku papusen siellä näin.
POPPIS; mistäs radiosta sut bongaa?? Saako alkaa soitella häirikkösoittoja?? :)
Galluppejakin oli joku laitellut..
Työasiaa - mä olen maatalouslomittaja, mies maataloustyöntekijänä kotitilallaan..siellä minne mäkin pääsen sitten joskus kun sukupolvi vaihtuu :) Odottavan aika on piiiiitkäää.
Yhdessä ollaan oltu vasta ööö...kohta kome vuotta, ja kihloissa melkein kaks ja puol vuotta..naimisiin asti ei ehditty vielä. Tarkotus oli mennä naimisiin nyt tulevana helmikuuna, mutta en halua vyöryä ison masun kanssa häissäni (tai vastasyntyneen, eihän sitä koskaan tiedä) joten siirrettiin häät sitten vaikka seuraavaan talveen.
Uuh, mä söin eilen salmiakkia vaikka kuinka, luulin että se suositus oli 100g ja se olikin vaan 50g..taisin syödä yli 100g..eihän siitä ole muuta haittaa kun verenpaineen nousu? mun paineet oli vähän alakanttiin niin eikös se sitten sopivasti tasaa tilannetta...toiveajattelua, se oli tän koneen vika kun en päässy nettiin tarkistamaan suositusta ja muistelin että se oli 100g :(
Tappert 11+1
ja kivaa uuden viikon alkua kaikille Enskuliineille!
Täällä oli käyty inhoja verikoejuttuja läpi eilen....yyyyyyyyhhhh! Meikäläinen pelkää noita neuloja ja piikkejä melkoisesti, ja yritin hypätä pahimmat kuvaukset yli :)
Burde oli ollu mun lempparibändin keikalla!! Mun on pakko päästä kans heti syksyllä, mutta vielä en nähny netistä mitään aikatauluja. Oon ihan varma, että Pennari tykkäs!!! Mä muuten vielä jatkan niistä aquarakkuloista...mut kun mua jäi kiinnostamaan että miksi sä haluat niitä? Siis kun mulla ei oikein ole mitään järkevää perustelua omalle epäluuloisuudelleni, niin haluaisin kuulla sulta perustelun vastakkaiselle näkemykselle :) Ties vaikka mun mieli muuttuis!
Viipero ja Amy kyseli jotain työjutuista. Täällä oon ollu yhdessä muistitutkimusryhmässä yliopistolla, ja Suomessa sit taas on edessä paluu kliiniseen työhön. Ja siis neurologisia aikuispotilaita.
Mut jospa söis ees aamupalaa niin pääsis taas vähän tonkimaan vaatekaappeja. Palataan myöhemmin :)
Makkara rv14+2
Tässä työmotivaation löytymistä odotellessa muutama sananen tännekin...
Gallupeista: Yhdessä ollaan oltu neljä vuotta, josta nyt vuosi naimisissa. Koulutukseltani olen tietojenkäsittelyn tradenomi ja töissä sovelluskehityspuolella rahoitusalalla.
Neuvolan tutkimuksista oli kanssa juttua viikonloppuna. Meidän neuvolassa pissa tutkitaan heti jollain liuskatestillä ja ainakin puhtaan tuloksen saa heti tietää. Hemoglobiininkin ne pystyy heti katsomaan sellasella masiinalla, joka veripalvelullakin on käytössään. Se pisara verta laitetaan siis sille pienelle levylle, joka sitten tungetaan semmoseen punaseen vekottimeen ja tulos tulee heti. Kaikissa neuvoloissa ei sitten varmaan tuollaista laitetta ole käytössään.
Meille ostettiin jo joku vuosi sitten farmari Mondeo ja kun lemmikkejä ei ole, niin vaunuille ja vauvalle pitäisi olla riittävästi tilaa. Tosin saa nähdä, kuinka kaikki saadaan kyytiin, kun jo nyt mökkimatkoilla auto tuntuu olevan täynnä tavaraa (tosin vasta yhdessä kerroksessa tavaratilassa). Vaunujen mukaantulo huomioitiin siis jo paljon ennen yrityksen aloittamista :)
Porukka tuntuu aktiivisesti siirtyvän meseen...
Ja pikapuoliin suuri osa siirtyy vauvapuolelle. Uusia pitäisi tännekin siis saada :)
Jaahas, ei taas oikein ajatus kulje. Töihin pitäisi kai keskittyä...
Mukavaa päivää!
t. Essi, rv 16+6
Huhhuh, olipa siinä taas lukemista teidän viikonlopun pinoissa... Ei sais jättää lukematta päivittäin, kun sitten kestää ikuisuus kun niitä kahlaa läpi :)
Poppis, en itekään ymmärrä miten toi mies on voinu pitää raskauteni salassa työkavereiltaan! Kai se on jotenki pelänny niitten reaktioo (kun ne aina on ...ttuillu sille, että joko on pullat uunissa?). No mutta, nyt tietää kyllä jo kaikki :)
Aliina, oli niin kiva lukee, että teilläkään ei mikään superiso kämppä oo! Tuntuu, että täällä kaikilla on suht. tilavia asuntoja ja meillä on vaan tämmönen pikkanen kaksio :( Mutta kyllä täällä nyt alkuun ainaki pääsee :)
Queenille kiitos synnytyskertomuksesta! Ei jääny traumoja mulle ainakaan :)
SS, niistä keikoista. Minä olin pari viikkoo sitten PMMP:n ulkoilmakeikalla ja hyvinki rauhassa oli toi meidän vauveli. Aluks se potkiskeli vähä aikaa, mutta sitten rauhoittui. Että voit varmaan aika huoletta mennä johonki keikalle.
ope, minkä hintainen oli patja vauvan sänkyyn ikeassa? Aattelin mennä käymään siskolla Espoossa tässä joku viikko ja täytyyhän sitä ikeassa käydä vähän ostoksilla :)
Ja sitten omaa napaa. Oltiin tosiaan tupareissa lauantaina. Oli muuten ihan kivaa, mutta sillä talon emännällä oli ilmeisesti jotain mua vastaan. Heti ku tultiin, niin se katto mua päästä varpaisiin ja tiuskais, että limpparia on jääkaapissa (kun siellä muuten oli tarjolla boolia, jota oli pöydässä). Noh, hyvä alku ja siitä paremmaks ei muuttunu illan aikana. Mitä vaan sanoin, niin se katto mua vihaisesti eikä kommentoinu mitään. Koko illan sain kestää sitä, että se tuijotti mua arvostelevasti päästä varpaisiin. Hohhoijaa, en tiä mikä sil oli. Ehkä ei sit pärstä miellyttäny. Mut muut ihmiset oli siellä tosi ihania, kaikki kehui mun nättiä mahaa ja miehen työkaverit kun vihdoin sai tietää mun raskaudesta, oli niiiiiiin liikuttavia!(miehiä siis kaikki) Ykski halus silitellä mun mahaa kovasti ja puhui niin kauniisti... Hyvä etten itkuun purskahtanu.
Eilen aamulla sitten saatiin miehen kans kehitettyä riita leivänmurusista. Juu, kun joskus päässä kilahtaa niin sit ei voi mitään. Koko aamuna ei puhuttu mitään ja kun mentiin anoppilaan syömään, niin ei varmasti jääny anopilta ja appiukolta huomaamatta meidän vähän kireet välit. Ruuan jälkeen sovittiin kuitenki ja sit olikin ihanaa koko loppupäivä <3
Tänä aamuna heräsin kamalaan uneen. Mies ajoi vahingossa jonkun miehen kuoliaaks ja joutu siitä vankilaan. Minä synnytin ihanan tyttövauvan. Mut oikeestaan se ei ollu synnytys, koska mä vaan otin omin käsin alakautta sen vauvan ulos tuolta ihan vaan sen vuoksi, että halusin näyttää miehelle miten kaunis lapsi sieltä on tulossa. Ja sit olin aikeissa laittaa sen tosta noin vaan takas sinne, mut lääkäri sanoi, että on se jo niin iso, ettei sitä enää tarvi takas laittaa. Mutta se lapsi oli niin kaunis, nään vieläki silmissäni sen ihanan pikku nyytin. Mut siis kamalaa siinä unessa oli tosiaan se, että mies oli vankilassa ja itki kovasti, kun näytin vauvaa ja minä itkin, kun jouduin yksin kasvattamaan sitä.
Mun on nyt kyllä lähdettävä vähän tyhjään tota kirjahyllyy, ku tänään se uus vaatekaappi vihdoin tulee tänne meille ja toi kirjahylly lähtee anoppilaan. Hauskaa maanantaita kaikille!
-Larsku 32+1 (kaheksan viikkoo jäljellä)
Uusi viikko ja uudet kujeet:=) Olen niin väsynyt että, tuntuu että tää väsymys alkaa jo olemaan " raskausoire" . Voisin nukkua kellon ympäri... Helpottaakohan tää jossain vaiheessa?!
Niamey, tulehan kertomaan jo kuulumisia!!
Viipulin ekan neuvolakäynnin kuulumisia kanssa odotellaan. Onkohan teillä ultra siellä? Meillä katsotaan ultralla joka kerta miten siellä voidaan=)
Mun meseosoite on (aauroraa79(at)hotmail.com), ainakin kaima pyyteli osoitteita!
Yedollako oli se 300m2, meillä kans reilut 300m2 uudessa kodissa, mut mä en koe onneksi siivousta ongelmana vaan nautin kodin laittamisesta ja sisustamisesta ja jopa siivoamisesta, joten nuo neliöt ei ole ongelma. Meillä on suht vähän huoneita, mutta huoneet isoja..
Essi, ei me täältä hävitä mihinkään vaikka mesessäkin jutskaillaan. Tosin mä olen siinä ihan aloittellija ja sellaisen vasta " perustin" viikonlopun aikana ekaa kertaa. Ihan mukava keksintö olikin:)
Nyt taas töiden kimppuun, *vilkutukset* kaikille!
Aurora + törriäinen rv 13+3
Hei enskat, tajusin tänään, että olen viimeistä maanantaita töissä! ensi viikolla olen maanantain reissussa ja sitten jäänkin jo lomalle... en meinaa tajuta, että työt on kohta tehty! Ja tänään oon jopa saanutkin jotain aikaan, mikä on ihmeellistä. Ehkä se viime viikon sairasloma oli ihan tarpeeseen.
MiaMikille vilkutus, huomasin jostain pinosta, että olit huhuillut. Hyvissä voimissa ollaan, lepo teki hyvää ja äitin luona oli hyvä olla vaikka siellä tietysti tulee aika paljon puhuttua isästä ja kesän surusta. Mutta ehkä se tekee hyvääkin, ainakin saa olla äitin lähellä eikä tartte miettiä monen sadan km päässä, et miten se pärjää. Mulla muuten puutuu kans hirveesti oikea lonkka, joten pääasiassa nukun vasemmalla kyljellä. Onneks aina välillä onnistuu nukkuminen oikeallakin.
kandivaiheelle piti sanomani, että mäkin oon käynyt IB-lukion, en kylläkään Britanniassa vaan ihan Suomessa. Jostain syystä sitä pistää heti silmään saman linjan käyneet. :)
Niamey oli ilmeisesti päässyt vihdoinkin synnyttämään, tuloksia odotellaan. Sippu ja pepsi taitaa olla sit seuraavina, vai oonko tipahtanut kärryiltä?
Gallupeja oli ollut: miehen kans on oltu yhdessä yhdeksän vuotta ja naimisissa kolme. Ei uskois, et niin kauan.... töissä olen tutkijana yliopistolla. saa nähdä, palaanko näihin hommiin äippälomalta vai löytyykö jotain muuta.
amy, meille on tulossa sama hoitopöytä, kunhan päästään Ikeaan ens viikolla. Tykkään kans siitä väristä tosi paljon, ja meidän kavereilla on ollut käytössä ja toimii kuulema mainiosti.
Ikeasta muuten sen verran vielä, että ostin viime viikolla Anttilasta muovitetun lakanan ja harmitti, kun tajusin et sellasen ois saanut Ikeasta aika paljon halvemmalla... aattelin ostaa sieltä myös normaaleja lakanoita jne, kun en viitsis ihan hirveesti maksaa tollasista. Mies on kyllä periaatteesta Ikeaa vastaan, ne kun saattaa lopettaa millon tahansa niitä mallistojaan eikä laajentaminen sit onnistukaan, mutta eihän se noissa liinavaatteissa tms. haittaa.
Mitähän muuta... huomenna pääsen pitkästä aikaa kampaajalle ja perjantaina lennähdän Saksaan häihin. Toivottavasti matkustus ei ota liikaa voimille. Eilen meidän autossa istuminen tuntu tosi inhalle, kun penkistä ei voi ollenkaan säätää ristiselälle tukea. Toivon, että meidän vuokra-autossa on paremmat penkit.
Niin, ja mun maha pullahti viime viikolla ihan hirmuisesti esille, nyt ei voi olla enää epävarma mikä siellä on. Kummipojan ilme oli muuten eilen näkemisen arvoinen, kun äitinsä yritti selittää, että mulla on vauva mahassa. Kyseli vaan, että missä se on ja sit näytin et ei paidan alla, ei housun alla vaan mahanahan alla... :) ei tainnut pieni vielä tajuta!
Mutta tässäpä viimeiset kuulumiset ja vilkutukset kaikille muillekin, joiden kuulumisia en erikseen kommentoinut!
-Osse ja Santeri rv 28+5
hehkuttaa, että äitiyspakkaus odottaa postissa, et päästään töiden jälkeen hakemaan! Mies nauro, että maltanko enää mennä töihinkään vaan pitääkö jäädä kotiin tavaroita hiplaamaan. Päätin näyttää, että pystyn (yllätin itsenikin). :)
Ja saan tänään myös ulko-oveen uudet verhot ompelijalta. Ja ehkä saadaan huomenna jo tauluhyllytkin seinään. Kaikkea kivaa!
Ei ole tullut kirjoiteltua pariin kuukauteen, kun on ollut kaikenlaista kiiretta (mm. lomalla suomessa, muutto uuteen kotiin), mutta oon lueskellut ahkerasti toissa naita juttuja (kun kotona ei ole viela nettiyhteytta, kun taalla skotlannissa laajakaistan siirto ei tunnu olevan mikaan yksinkertainen asia, tiscali lupaili etta 20 paivan paasta pitais toimia...).
Vauvaonnittelut kaikille, jotka ovat jo jakautuneet! Itella on kohta 23 viikkoa taynna, pari viikkoa sitten oli toka ultra ja kaikki naytti olevan ok: koko vastasi viikkoja ja saatiin myos veikkaus sukupuolesta: poikaa epaili. Tosin ei olla kerrottu kenellekaan tuosta veikkauksesta (mita taalla nyt sitten kerron :-)), kivempi pitaa yllatyksena (etukateen ajattelin, etten halua tietaa, mutta sitten uteliaisuus voitti). Vauva on myllannyt viimeiset kolme viikkoa, ekat liikkeet tuntui reilulla 18 viikolla. Taalla on kontrollit myos 4 viikon valein tassa vaiheessa, eli aika sama kun suomessa, mutta ehka vahan levaperaisempaa tuo tarkkailu, esim yhtaan ainoaa sisatutkimusta ei ole raskauden aikana tehty (vaikka kaks viikkoa sitten oli laakarineuvola). Laakarikin vaan mittas verenpaineen ja virtsan sokerit/valkuaiset ja kuunteli sikion sydanaanet.
Galluppeihin: ollaan miehen kanssa oltu yhdessa vasta vuosi ja kahdeksan kuukautta, eika olla edes naimisissa... Koulutukseltani olen DI (opintoja myos yliopistolla ymparistoekonomian puolella) ja toissa paperiteollisuudessa (ainakin toistaiseksi).
Tasta tulee aika omanapainen viesti, kun ei ole tullut kirjoiteltua niin pitkaan aikaan. Muutettiin siis uuteen (-75 rakennettuun) paritalonpuolikkaaseen pari viikkoa sitten ja remppaa pitais alottaa. Talla hetkella ei ole edes suihkua, pelkka amme sielta seitkytluvulta... Koko talo pitais rempata ja stressi iskee paalle, kun ei olla paasty edes alkuun. Ekaks pitais saada kennel pystyyn pihalle, etta saatais koirat sinne (mies on poliisi, pitkakarvaiset saksanpaimenkoirat ei ole mitaan sisakoiria...vaikka luonteeltaan olisinkin, niin pienissa tiloissa se haju on jotain tyrmaavaa, kun toissa ovat aina markina ja likaisina) sitten voi ruveta ajattelemaan sisaremppaa. Arsyttaa vaan kun ei voi oikein pahemmin maalailla ite, tai tietty jos loytais jotain vesiliukoisia niin sitten ehka. Taalla taitaa vaan olla kaikki maalit jotain liuotinpohjaisia.
Nukkuuko kukaan muuten viela mahallaan? Itse en ole ikina osannut nukkua muuten, ja vielakin se tuntuu ihan hyvalta, mutta pelkaan etta litistan meidan vauvelin... Kun tuntuu etta siella se kiemurtelee entista enemman, kun oonkin kaantynyt unissaan mahalleni nukkumaan.
Tulee kylla kademieli, kun kuuntelee teidan aitiyslomalle jaamisjuttuja. Ite yritan sinnitella toissa laskettuun aikaan saakka, kun jos jaan pois aikaisemmin, niin ruhtinaallinen 6kk aitiysloma lyhenee vastaavasti lopusta. Ja kun haaveena on taysimetys sinne puoleen vuoteen, niin se olisi melkoisen hankalaa, jos pitaa lahtea toihin kun vauva on 5kk.
Toivottavasti jaksoitte lukea tan miun romaanin... Yritan olla vahan aktiivisempi kirjottelija jatkossa, ettei tarvii kaikkia juttuja kirjoitella kerralla!
Retu + joku rv 22+5
Turha se o jäähä sänkyyn makaamaan jos ei kertakaikkiaan saa enää unen päästä kii!
Kiitti reseptistä,olikoha se Yedo joka sen kaivo.......tänks!
Burdekoha se mietti niitä ajatuksiaan,täällä iha sama homma,aattelen et mitä jos se kuoleeki jne. ja mitä jos se ei vaikka tykkää musta,huutaa vaa päivät läpeesä ja inhoo mua..........että tollasen emon ootte mulle antanu!Yhtä ajatushärdelliä nää loppuviikot,huh!
Välillä on iha tohkeissaan lähössä jo synnärille että jees,kohta päästää ihmettelemään pientä villipyllyy ja välillä taas iskee melkee paniikki että hui,kohta se tulee tänne samaan asuntoon meiän kaa ja sit meitä onki kolme ja pitäs osata hoitaa sitä jne.......
Sairaalakassin vois kohta pakata loppuun,oon saanu tungettuu sinne jo sampoot,hammasvehkeet ja lakuja....hih....ja kaappi o täynnä pillimehuja ;)Nyt tää apina rupes taas polkemaan hullun lailla........eilen nauratti ku olin syöny suklaasundaen ni villipylly rupes iha tärisemään sen jälkeee HIH!
Herätkäähä pahvit!!!!!!!!!
-Pepsi ja Villipylly rv37+1