Onko miehen ammatilla merkitystä.
Kertokaa naiset kuinka tärkeänä pidätte sinkkumiesten ammattia. Jos otetaan vaikka tietokonealan insinööri ja metsässä työskentelevä metsuri. Kumpi ammatti nostaisi enemmän pisteitä
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on merkitystä. Se kertoo paljon miehen asenteesta ja koulutustasosta. Minua ei kiinnosta rekkakuski tai maajussi. Lääkäri tai tutkija kiinnostaa. Heillä on akateeminen koulutus.
Miten se muutaman vuoden perseen puudutus luennoilla voi vaikuttaa ihmiseen niin paljon. Kun lukee näitä juttuja niin en ihmettele miksi erotaan niin paljon.
On väliä.
Teini-iästä tänne keski-ikään asti kaikki mieheni ovat ollet urheilijoita tai valmentajia samoin kuin minä itse. En osaisi kuvitella elämää tai miestä ilman urheilua.
Kunnianhimo ja kilpailuhenki on out.
Jos mies ansaitsee asemansa yhteiskunnassa ilman niitä, aina parempi.
Rentous ja joskus hälläväliä-asenne on hyvä.
Toiset saa maisterin paperit ja väitteleekin ihan lonkalta. Ei tartte pingottaa.
Kyllä miehen parinmuodostus on paljon helpompaa. Katsoo vaan sopivan omaan makuun sopivan naiset, joka on kiinnostunut ja alkaa lapsen tekoon. Kaikki ammatit sun muut jutut on sitten mitä on.
Minäkin minäkin kovia arvoja kannattava porvari valitsin vaimokseni (vaimo valitsi) täysin päinvastaisen pehmeä ja hyvän ihmisen. Hyvin menee arvomaailma kohtaa kuitenkin hyvin pääpiirteittäin. Esitetään vaan asiat vähän erilailla.
Ei sillä ole juurikaan väliä. Joku bloggari tai tositv-tähti nyt olisi aika turn off ihan vain ammattinsa perusteella. Jos tekee jotain järkevää työtä, niin eipä sillä väliä mikä työ. Ehkä ensiapuhoitajan kanssa voisi olla vaikea olla parisuhteessa rankkojen työaikojen vuoksi.
Ammatti kertoo toki vähän ihmisestä, muttei paljon. Saman ammatin edustajat voivat olla vaikka minkälaisia. Jos nyt kuitenkin yleistän, niin pidän yleensä enemmän käytännön duunaritason työtä tekevistä kuin erittäin korkealle koulutetuista asiantuntijoista. Ensimmäisen ihmisryhmän koen rennommaksi ja enemmän elämästä ja arjesta nauttivaksi. Toisen vähän liian päsmäröiväksi ja negatiiviseksi. Mutta aina ihmisistä löytyy poikkeuksia. En antaisi kellekään hylsyä pelkän ammatin perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Kunnianhimo ja kilpailuhenki on out.
Jos mies ansaitsee asemansa yhteiskunnassa ilman niitä, aina parempi.
Rentous ja joskus hälläväliä-asenne on hyvä.
Toiset saa maisterin paperit ja väitteleekin ihan lonkalta. Ei tartte pingottaa.
Niinhän ne sanoo koska se on out. Siellä ne hikoilee ja pingottaa kotona salaa.
Siis sori, ensihoitaja. Ei ensiapuhoitaja. Aivot alkavat valmistautumaan yöunille.
Oma mies toimi metsurina niihin aikoihin kun tavattiin. Vaihtoi sitten ammattia ihan toiseen. Sillä oli kova kunto ja kroppa tikissä nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on merkitystä. Se kertoo paljon miehen asenteesta ja koulutustasosta. Minua ei kiinnosta rekkakuski tai maajussi. Lääkäri tai tutkija kiinnostaa. Heillä on akateeminen koulutus.
Miten se muutaman vuoden perseen puudutus luennoilla voi vaikuttaa ihmiseen niin paljon. Kun lukee näitä juttuja niin en ihmettele miksi erotaan niin paljon.
Veit sanat kyllä niin hyvin suustani. Jos on tämmöisistä asioista kiinni niin kannattaa mielestäni säästää itsensä ja kumppani kärsimykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo asenne muistuttaa hyvin, miksi huonommin koulutettu mies olisi todennäköisesti ollut minulle väärä vaihtoehto. Kerran sen virheen tein, ex-aviomieheni kanssa, ja hän rinnasti opiskeluni juuri tuollaiseen perseen puudutukseen luennoilla. Olimme väärät ihmiset toisillemme ja koska menimme yhteen nuorina, se selvisi vasta myöhemmin. Mutta onneksi kummankaan puolelta ei jäänyt katkeruutta vaan molemmat löysivät sittemmin elämänkumppanin, joka jakoi samat arvot.
Kyllä. Naiset ei sitä tosin ikinä myönnä, koska haluavat asettuu mieste yläpuolelle. Kyllä, sil on välii, ja todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä mietin että hakeeko ihmiset rakkautta vai rahaa. Jos on oikeasti rakastunut niin sen ihmisen kanssa pärjää pienemmälläkin rahalla.
Raha on suurin riidan aihe Suomalaisissa parisuhteissa. Rakastuminen taas kestää tutkitusti 2 ensimmäistä vuotta, jonka jälkeen se hormooninhuuruinen ihastuminen menee ohi ja arki saapuu.
Toki sympatiseeraan sinun romantismiasi, mutta realistina ymmärrän, että jotkut arvostavat myös sellaisia käytännön ominaisuuksia (kuten koulutus, vakavaraisuus, siisteys, vastuullisuus, hyvät elämänhallintataidot, terveys, aikaansaava luonne jne.), jotka voivat merkittävästi helpottaa sen arjen sujuvuutta tulevaisuudessa.
Mites sitten kun eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa ja moni yritys loppuu kun asiakkaat vähenee. Suuret ikäluokat jo 75-vuotiaita. Luuletteko, että 530 euroa työmarkkinatukea saava menee asiakkaaksi parturiin, ravintolaan tai vaatekauppaan eläkeläisen tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä mietin että hakeeko ihmiset rakkautta vai rahaa. Jos on oikeasti rakastunut niin sen ihmisen kanssa pärjää pienemmälläkin rahalla.
Raha on suurin riidan aihe Suomalaisissa parisuhteissa. Rakastuminen taas kestää tutkitusti 2 ensimmäistä vuotta, jonka jälkeen se hormooninhuuruinen ihastuminen menee ohi ja arki saapuu.
Toki sympatiseeraan sinun romantismiasi, mutta realistina ymmärrän, että jotkut arvostavat myös sellaisia käytännön ominaisuuksia (kuten koulutus, vakavaraisuus, siisteys, vastuullisuus, hyvät elämänhallintataidot, terveys, aikaansaava luonne jne.), jotka voivat merkittävästi helpottaa sen arjen sujuvuutta tulevaisuudessa.
Mites sitten kun eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa ja moni yritys loppuu kun asiakkaat vähenee. Suuret ikäluokat jo 75-vuotiaita. Luuletteko, että 530 euroa työmarkkinatukea saava menee asiakkaaksi parturiin, ravintolaan tai vaatekauppaan eläkeläisen tilalle?
Vinkki, Fiskarsin parturisakset noin 20 euroa. Ei tarvitse parturista maksaa.
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi metsuria, liekö tuollaisella edes lukiota käytynä. Edellytän puolisolta akateemista loppututkintoa, mielellään korkeampi kuin maisterin tutkinto.
Eihän maisteri varsinaisesti edes ole tutkinto, vaan tutkintoon valmistava koulutus.
Kyllä ammatti heti kertoo paljon, mutta ei se mikään kynnyskysymys ole kumpaankaan suuntaan. Jokaisella isolla työpaikalla on mukavia, ikäviä, hauskoja, tosikkoja, laiskoja, tuotteliasta, tyhmiä, nokkelia, iloisia, masentuneita, ahkeria, luovia... kaikenlaisia ihmisiä.
Eläkeläiset käy paljon parturissa, nuoremmat värjää ja leikkaa kotona.
Kaupan alalla ja palvelualalla monelta jää lainat maksamatta tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan, jos tyyppi olisi typerä. Itse olen yrittäjä ja minulle on ihan sama mitä ammatistani sanotaan.
Minä reagoin kyllä ammattiin siinä mielessä, että esim. juuri yrittäjyys saisi minut epäröimään suhteen aloittamista. Yrittäjä ei voi jättää työtä aina työpaikalle, vaan se seuraa kotiin ja päivätkin voivat olla todella pitkiä.
Ei noiden asuntovelkaisten kanssa uskalla yhteen muuttaa, kun monelta lähtee työpaikka. Minä asun erikseen, en ala toisten lainoja maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehen parinmuodostus on paljon helpompaa. Katsoo vaan sopivan omaan makuun sopivan naiset, joka on kiinnostunut ja alkaa lapsen tekoon. Kaikki ammatit sun muut jutut on sitten mitä on.
Minäkin minäkin kovia arvoja kannattava porvari valitsin vaimokseni (vaimo valitsi) täysin päinvastaisen pehmeä ja hyvän ihmisen. Hyvin menee arvomaailma kohtaa kuitenkin hyvin pääpiirteittäin. Esitetään vaan asiat vähän erilailla.
Ei sitä naisen kanssa niin vain ruveta lastentekoon ammatista välittämättä, jollei sitten itse miehenä ole valmis jäämään kotiin lasten kanssa. Jos nainen on esim. apteekkari, hän voi kokea hankalaksi jättää apteekin toisten käsiin ja jäädä kotiin edes vuodeksi.
Kelpaisko neideille Roope Tonteri? Leppoisa lumilautaileva metsuri. Omia metsiä löytyy ja maailmanmainetta. Yliopisto vain käymättä