Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehen ammatilla merkitystä.

Vierailija
03.06.2021 |

Kertokaa naiset kuinka tärkeänä pidätte sinkkumiesten ammattia. Jos otetaan vaikka tietokonealan insinööri ja metsässä työskentelevä metsuri. Kumpi ammatti nostaisi enemmän pisteitä

Kommentit (181)

Vierailija
61/181 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokkotreffeillä yrittäisin kyllä kovastikin selvitellä, onko metsurilla/putkimiehellä/sähkärillä yhtään järkeä päässä ja arvot kohdallaan. Tinderissä ghostaisin, valitettavasti. En halua mitään lauantai-iltana kiuasmakkaraa sohvallani mussuttavaa ähisevää työukkoa kumppanikseni. Keskustella pitää pystyä muustakin kuin persu"politiikasta", niin että jaksaa itse kuunnella ja vitsii kulkea yhdessä kylillä. Kyse on sivistyksestä ja koulutuksesta eikä rahapussista tai statuksesta, kyllä DI-koulutettu metsurikin käy. 

Työ on pelkkää työtä, ei koko persoona. Vaikka olisi mikä duunari, voi silti olla kiinnostunut samoista aiheista kuin mielikuviesi korkeakoulutetut.

Vierailija
62/181 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin sanoa että ei ole, mutta kyllä sillä oikeasti on. Pystyisin mainitsemaan heti muutamia ammatteja, joiden edustajista en parisuhdemielessä kiinnostuisi. En myöskään haluaisi itseäni korkeammin koulutettua miestä.

Itse en oikein tykkää esim. johtajista, koska en tykkää, että mies neuvoo liikaa tai antaa elämänohjeita. Olen nyt töissä, mutta välillä olen aina työttömänä enkä silloin kaipaa mitään työnhaku neuvoja.

Juu, kaikenlainen päteminen ärsyttää minuakin. Haluan ennen kaikkea kumppanin, jonka seurassa on hyvä olla - en sellaista, joka jatkuvasti kyseenalaistaa valintojani ja saa tuntemaan itseni tyhmäksi ja huonoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/181 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette siitä, jos mies olisi opiskellut ja töissä hyvin naisvaltaisella alalla? Esim. psykologi, kasvatustieteilijä, sosiaalityöntekijä?

Minuun ei iske ollenkaan. Toki näiden alojen työntekijöitä arvostan siinä missä muitakin.

Vierailija
64/181 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehekkäät ammatit ei oo ainakaan miinus.

Vierailija
65/181 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä puhuttiin miehen ammatista. Ehkä sillä on enemmän merkitystä kuin naisen ammatilla. Jotenkin. Mutta eihän ihminen aina pääse hyviin hommiin vaikka olisi fiksu ka toiset sitten harrastuksissaan kukoistavat enemmän. Enemmän merkitystä on sillä, että mikä on suhtautuminen elämään yleensä.

Vierailija
66/181 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin sanoa että ei ole, mutta kyllä sillä oikeasti on. Pystyisin mainitsemaan heti muutamia ammatteja, joiden edustajista en parisuhdemielessä kiinnostuisi. En myöskään haluaisi itseäni korkeammin koulutettua miestä.

Itse en oikein tykkää esim. johtajista, koska en tykkää, että mies neuvoo liikaa tai antaa elämänohjeita. Olen nyt töissä, mutta välillä olen aina työttömänä enkä silloin kaipaa mitään työnhaku neuvoja.

Miehen pitäisi ymmärtää ettei hän kotona ole johtaja eikä myöskään seurustellessaan naisen kanssa.

Vierailija
67/181 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään väliä muuten, kuin jos ammatti peilaisi sellaista arvomaailmaa, jota en arvostaisi. Esimerkiksi teurastajan tai turkistarhaajan kanssa en haluaisi olla tekemisissä. Muuten ei tosiaan pariutumismielessä miehen työllä ole minulle mitään merkitystä. Plussaa annan kuitenkin siitä, jos mies pitää siitä mitä tekee tai pyrkii työhön, josta pitäisi.

Vierailija
68/181 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein arvosta metsän kaatamista menetettyjen luonnoarvojen takia. Tietysti jos on erityisen kiinnostunut uhanalaisten lajien säilymisestä ja tekee työtä elinympäristöjen säilyminen ykkösprioriteettina niin ei ole niin paha. Metsurin työ ilman eettistä näkökulmaa ei ole sen huonompi tai parempi kuin muukaan. Insinööreillä tuntuu olevan kusi hatussa, niin eivät ole tyyppiäni.

Eihän puut kasva jos metsää ei harvenna. 100 vuotiaassa metsässä on paljon enemmän ja laadukkaampaa puuta jos sitä on harvennettu ajoissa. Koskematon metsä ei kasva paksuutta. Mitä luonnon suojelua se on jos ei haluta metsän kasvavan. Ja avohakkuu on hyvä tehdä ennenkuin puut alkaa kuoleen ja lahoaan. Pääsee uusi kasvukierto alkuun

Olen eri, mutta huomasitko, kuinka edellinen puhui luontoarvoista ja sinä taas puhut moteista ja lopulta rahasta? Kuollut ja laho puu on valtavalle määrälle eläimistä elintärkeää ja lahopuun vähäisyys metsissämme on suurin yksittäinen syy biodiversiteetin katoamiseen Suomen metsissä. Oletko muuten ikinä käynyt täysin koskemattomassa metsässä? Tai edes sellaisessa, jossa ei olla harjoitettu metsätaloutta vuosisatoihin? Suosittelen käymään, ovat yleensä upeita paikkoja.

Vierailija
69/181 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitäisi ymmärtää ettei hän kotona ole johtaja eikä myöskään seurustellessaan naisen kanssa.

Jos haluat johtajan, niin silloin saat johtajan etkä ala kitisemään. Miksi sen miehen pitäisi taipua näihin sinun juttuihisi?

Vierailija
70/181 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kokenut huonon suhteen niin miehen luonteella ja käytöksellä on tosi iso merkitys.

Pinnalliset asiat kuten miehen ammatti, pituus jne. ei merkitse enää oikeastaan ollenkaan, mielummin on ihmisen kanssa, jonka kanssa on hyvä olla

Vierailija
71/181 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat johtajan, niin silloin saat johtajan etkä ala kitisemään. Miksi sen miehen pitäisi taipua näihin sinun juttuihisi?

En halua johtajaa. Enemmän merkitsee se, että miehen kanssa on hyvä olla kuin raha.

Vierailija
72/181 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtaja saapui linjoille :D

Vierailija
73/181 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä mietin että hakeeko ihmiset rakkautta vai rahaa. Jos on oikeasti rakastunut niin sen ihmisen kanssa pärjää pienemmälläkin rahalla.

Vierailija
74/181 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaan paitsi taiteilija ja teologi. Noilla aloilla on kaikkein kieroutuneimpia ihmisiä.

Vierailija
75/181 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette siitä, jos mies olisi opiskellut ja töissä hyvin naisvaltaisella alalla? Esim. psykologi, kasvatustieteilijä, sosiaalityöntekijä?

Ex-seurustelukumppanini oli psykologi. Ei tullut koskaan mieleenkään, että siinä olisi ollut jotain erikoista.

Vierailija
76/181 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö, no olisiko vaikka siksi, että jos ko. ihminen ei ole mieleni mukainen henkilö, niin silloin meidän suhteemmekaan ei toimi. Jos mies ei "taivu" minun juttuihini, niin silloin se ei ole minun mieheni. Tämä toki kulkee molempiin suuntiin, eli pitää löytyä kaksi ihmistä, jotka ovat kumpikin toisilleen sopivia. Ja tästä päästään siihen, miksi hyvää suhdetta on vaikeaa löytää.

eri

Vierailija
77/181 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä mietin että hakeeko ihmiset rakkautta vai rahaa. Jos on oikeasti rakastunut niin sen ihmisen kanssa pärjää pienemmälläkin rahalla.

Minä taas mietin, että miksi avaus koskee ammattia mutta keskustelu siirtyy rahaan.

Jokainen on vapaa etsimään itselleen elämänkumppanin, jonka kanssa on täysin erilliset rahat. Niin meillä ainakin on, yhteiset menot maksetaan puoliksi ja loput on omaa rahaa, eikä meillä edes keskustella siitä, kumpi mahdollisesti ansaitsee enemmän.

Vierailija
78/181 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä39370 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentäjä-kirurgi olis turn off, koska ei olis koskaan kotona.

Tunnen itse asiassa pari lentäjälääkäriä, ja totta on että ne on tosi kiireisiä. Mä menisin mukaan sellaisen kanssa lentokoneella reissuille! :)

Minäkin tunnen. Siis entiseltä ammatiltaan lääkäreitä ja rahan perässä Finnairille menneitä.

Eivät yli vuoteen ole olleet lainkaan kiireisiä.

Vierailija
79/181 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on merkitystä. Se kertoo paljon miehen asenteesta ja koulutustasosta. Minua ei kiinnosta rekkakuski tai maajussi. Lääkäri tai tutkija kiinnostaa. Heillä on akateeminen koulutus. 

Vierailija
80/181 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha on suurin riidan aihe Suomalaisissa parisuhteissa. Rakastuminen taas kestää tutkitusti 2 ensimmäistä vuotta, jonka jälkeen se hormooninhuuruinen ihastuminen menee ohi ja arki saapuu.

Toki sympatiseeraan sinun romantismiasi, mutta realistina ymmärrän, että jotkut arvostavat myös sellaisia käytännön ominaisuuksia (kuten koulutus, vakavaraisuus, siisteys, vastuullisuus, hyvät elämänhallintataidot, terveys, aikaansaava luonne jne.), jotka voivat merkittävästi helpottaa sen arjen sujuvuutta tulevaisuudessa.