Onko miehen ammatilla merkitystä.
Kertokaa naiset kuinka tärkeänä pidätte sinkkumiesten ammattia. Jos otetaan vaikka tietokonealan insinööri ja metsässä työskentelevä metsuri. Kumpi ammatti nostaisi enemmän pisteitä
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
No, jos kyseessä olisi it-alan pelimiljardööri-insinööri (diplomi) tai metsuri, niin sillon valitsen metsurin.
Sopii minulle! Mä otan sen it-alan pelimiljardööri-insinöörin! :)
Vierailija kirjoitti:
Lentäjä-kirurgi olis turn off, koska ei olis koskaan kotona.
Tunnen itse asiassa pari lentäjälääkäriä, ja totta on että ne on tosi kiireisiä. Mä menisin mukaan sellaisen kanssa lentokoneella reissuille! :)
Vierailija kirjoitti:
Omani on työtön, joten ei ole merkitystä. Olkoon insinööri tai metsuri, eipä kumpikaan ammatti kerro välttämättä mitään siitä millainen ihminen itse on.
Ja aiempia kommentteja lisää luettuani lisään, että olen itse maisteri ja ihan menestyksekkäästi yrittäjänä omalla alallani.
Insinööri voi olla täysi tampio ja metsuri sivistynyt ja älykäs stereotypioista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten ole merkitystä, mutta toivon ettei miehellä ole sellaista ammattia joka vaatii paljon ylitöitä ja matkustelua. Haluan viettää viikonloput ja lomat yhdessä mieheni kanssa.
Minulla taas toiveena yrittäjä siksi, että ymmärtää etteivät illat ja viikonloput välttämättä ole vapaita ja töitä on tehtävä kun niitä on - ei kellon mukaan. Toisaalta on mahdollisuus markustella loma-aikojen ulkopuolella vapaasti ja suunnitella itse aikataulunsa.
Ai? Mun kokemus yrittäjistä on just se, että ne on naimisissa puljunsa kanssa. Hyvä jos raaskivat edes viikon vuodessa pitää vapaata.
Olen yrittäjä ja lomailen kesällä kolmisen viikkoa, jouluna reilun viikon ja talvella viikon, jos siltä tuntuu. Viikonloppuisin en tee töitä tai jos teen, niin paperitöitä, iltaisin lopetan töiden tekemisen viimeistään neljän aikoihin. Paperitöihin menee noin 1-3 tuntia kuukaudessa, mutta niitä on vain ilo tehdä.
En oikein arvosta metsän kaatamista menetettyjen luonnoarvojen takia. Tietysti jos on erityisen kiinnostunut uhanalaisten lajien säilymisestä ja tekee työtä elinympäristöjen säilyminen ykkösprioriteettina niin ei ole niin paha. Metsurin työ ilman eettistä näkökulmaa ei ole sen huonompi tai parempi kuin muukaan. Insinööreillä tuntuu olevan kusi hatussa, niin eivät ole tyyppiäni.
On vain yksi ammatti joka ei kelpaa, kaikki muut käy, mies voi olla myös 167 cm pitkä ja kalju mieskin käy, mutta ei liikaa alkon käyttöä ja pitää olla mukava luonne ja miehen pitää huomioida naista esim. keittää kahvia aamulla, auttaa edes vähän kotitöissä ja haluan myös hieronnan silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä varsinaisesti ole merkitystä jos tuntee ihmisen, mutta jos ei tiedä hänestä muuta kuin ammatin niin kyllä metsuri on kiinnostavampi.
Joopa joo. Varmasti moni nainen valitsee 1.6k käteen metsurin eikä 5k käteen dippaa..
Vierailija kirjoitti:
On vain yksi ammatti joka ei kelpaa, kaikki muut käy, mies voi olla myös 167 cm pitkä ja kalju mieskin käy, mutta ei liikaa alkon käyttöä ja pitää olla mukava luonne ja miehen pitää huomioida naista esim. keittää kahvia aamulla, auttaa edes vähän kotitöissä ja haluan myös hieronnan silloin tällöin.
Ja tuolla kahvin keittämisellä tarkoitan lähinnä vapaa päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä varsinaisesti ole merkitystä jos tuntee ihmisen, mutta jos ei tiedä hänestä muuta kuin ammatin niin kyllä metsuri on kiinnostavampi.
Joopa joo. Varmasti moni nainen valitsee 1.6k käteen metsurin eikä 5k käteen dippaa..
Totta hitossa valitsee, jos se metsuri on komeampi ja mukavampi. Ei ole ainakaan vaaraa että olisi noussut rahan takia pissa päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun nykyään naiset ovat työelämässä ja tienaavat omat rahansa, niin ei tarvitse sinnitellä miesten tulojen varassa. Tervetuloa nykyaikaan.
Sokkotreffeillä yrittäisin kyllä kovastikin selvitellä, onko metsurilla/putkimiehellä/sähkärillä yhtään järkeä päässä ja arvot kohdallaan. Tinderissä ghostaisin, valitettavasti. En halua mitään lauantai-iltana kiuasmakkaraa sohvallani mussuttavaa ähisevää työukkoa kumppanikseni. Keskustella pitää pystyä muustakin kuin persu"politiikasta", niin että jaksaa itse kuunnella ja vitsii kulkea yhdessä kylillä. Kyse on sivistyksestä ja koulutuksesta eikä rahapussista tai statuksesta, kyllä DI-koulutettu metsurikin käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehessä kiinnosti mm. älykkyys ja kunnianhimo, ja olin huomaavinani, että jotain korrelaatiota ammatin kanssa niillä oli.
Odotellessa äkäisiä vastauksia, joissa julistetaan kuinka keskiverto kirvesmies voi olla ihan yhtä älykäs, kultivoitunut ja kunnianhimoinen kuin kuka tahansa oikeustieteen professori.
eri
Tietenkin voi olla. Ei kaikkia kiinnosta joku oikeustieteen pykälien tulkitseminen. Oikeustieteissä ei lopulta tarvita hirveästi älyä, vaan ennemminkin hyvää muistia ja boksissa pysymistä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin sanoa että ei ole, mutta kyllä sillä oikeasti on. Pystyisin mainitsemaan heti muutamia ammatteja, joiden edustajista en parisuhdemielessä kiinnostuisi. En myöskään haluaisi itseäni korkeammin koulutettua miestä.
Itse en oikein tykkää esim. johtajista, koska en tykkää, että mies neuvoo liikaa tai antaa elämänohjeita. Olen nyt töissä, mutta välillä olen aina työttömänä enkä silloin kaipaa mitään työnhaku neuvoja.
On sillä, mitään persaukista duunaria en koskaan ole huolinut, oli miten mukava tahansa. Tällä hetkellä seurustelen nuoren lakimiehen kanssa ja haluan lapset mahdollisimman äkkiä jotta voin itse jäädä kotiäidiksi! Ahh tätä elämän helppoutta ja naisena olemista :)
Vierailija kirjoitti:
Sanni16kerava kirjoitti:
Ei mitään merkitystä.
Deittailen vain varattuja.
Ammatilla ei väliä, kunhan nettotulot vuodessa on minimissään sen 100k€.Eli oikeasti olet 47 vuotias eläkeläisneitsytpoikanen Keravalta ja asustelet äitisi kanssa.
Siis suututaanko täällä oikeasti tuommoisesta "Sanni16"-kommentista? Miten eläkeläisneitsyyspoikuus liittyy mihinkään? :D
Minä en ainakaan vihaa itseäni ja perhettäni. Mikähän teillä naisilla (veloilla?) on muita äitejä vastaan? Anopin kanssa aina ongelmia...
Mitä mieltä olette siitä, jos mies olisi opiskellut ja töissä hyvin naisvaltaisella alalla? Esim. psykologi, kasvatustieteilijä, sosiaalityöntekijä?
Minä tykkään insinööreistä! Minulle insinööri tarkoittaa hyvää ratkaisukykyä, kekseliäisyyttä, avaruudellista hahmotuskykyä, loogisuutta, olennaiseen keskittymistä. Asioita mitä arvostan, koska itseltä ominaisuudet puuttuu.
Metsurikin ihan kiva kuten muut fyysiset ns. miehiset alat.
Ihailin omaa miestäni ja hänen kädentaitoja, kun oli pelkkä amis. Myöhemmin hänestä tulikin insinööri, mikä on omasta mielestäni täydellinen yhdistelmä.
Humanistiset alat tai työskentely kulttuurialalla ei lähtökohtaisesti ole miehellä niitä minun ihailemiani aloja. Ammatti ei yksinään kuitenkaan merkitse mitään.
On merkitystä. "Kaupparatsut" olisivat liian kaukana omasta arvomaailmastani (kaikki Key Account Managerit ja mitä niitä nyt onkin, joiden tavoitteena on myydä, myydä ja myydä). En liioin olisi ymmärtänyt, miksi älykäs mies olisi jäänyt suorittavan tason ammattiin, kun lahjakkuutta olisi riittänyt myös sellaiseen työhön, missä pääsee ratkaisemaan ongelmia, kehittymään jne.
Insinöörejä kohtaan minulla on ennakkoluuloja, jotka pohjautuvat aiempiin yrityksiin tutustua insinööreihin parisuhdemielessä. Ajatusmaailmamme eivät kohdanneet. Metsurin työ on rankkaa ja siinä tullaan juuri siihen kysymykseen, että miksi älykäs mies olisi lähtenyt metsuriksi sen sijaan, että työskentelisi metsäalalla jossain muussa roolissa, missä on enemmän vaikutusmahdollisuuksia. Sen sijaan esimerkiksi mies, joka olisi vaihtanut uran eräoppaan tehtäviin olisi ihan ok, koska siinä on selkeästi kyse arvomaailman muutoksesta.
Miehen tulot eivät liity asiaan. Jos olisin tilanteessa, jossa minun pitää valita apurahatutkija tai vaikka informaatikko (kirjastoalan palkat ovat onnettomat) vs. peruskoulupohjalta menestynyt yrittäjä, ja nämä olisivat ainoat asiat mitä miehestä tiedän, valitsisin ensimmäisen.
Kaikkein pahin turnoff on kuitenkin ihminen, joka itse häpeää ammatinvalintaansa.
Vierailija kirjoitti:
En oikein arvosta metsän kaatamista menetettyjen luonnoarvojen takia. Tietysti jos on erityisen kiinnostunut uhanalaisten lajien säilymisestä ja tekee työtä elinympäristöjen säilyminen ykkösprioriteettina niin ei ole niin paha. Metsurin työ ilman eettistä näkökulmaa ei ole sen huonompi tai parempi kuin muukaan. Insinööreillä tuntuu olevan kusi hatussa, niin eivät ole tyyppiäni.
Eihän puut kasva jos metsää ei harvenna. 100 vuotiaassa metsässä on paljon enemmän ja laadukkaampaa puuta jos sitä on harvennettu ajoissa. Koskematon metsä ei kasva paksuutta. Mitä luonnon suojelua se on jos ei haluta metsän kasvavan. Ja avohakkuu on hyvä tehdä ennenkuin puut alkaa kuoleen ja lahoaan. Pääsee uusi kasvukierto alkuun
Haluaisin sanoa että ei ole, mutta kyllä sillä oikeasti on. Pystyisin mainitsemaan heti muutamia ammatteja, joiden edustajista en parisuhdemielessä kiinnostuisi. En myöskään haluaisi itseäni korkeammin koulutettua miestä.