Onko miehen ammatilla merkitystä.
Kertokaa naiset kuinka tärkeänä pidätte sinkkumiesten ammattia. Jos otetaan vaikka tietokonealan insinööri ja metsässä työskentelevä metsuri. Kumpi ammatti nostaisi enemmän pisteitä
Kommentit (181)
M26 kirjoitti:
Kyllä. Naiset ei sitä tosin ikinä myönnä, koska haluavat asettuu mieste yläpuolelle. Kyllä, sil on välii, ja todella paljon.
Jos viitsisit edes lukea ketjun, niin huomaisit, että todellakin myönnämme.
Tämä palsta pilasi sinut.
No, kyllähän se jotain kertoo, eläkkeitä maksetaan 30 miljardia kun työttömyyskorvauksia 5 miljardia. Ja keneltä leikataan, nuoremmilta taas nuoremmilta. Asuntojen hintaromahduksesta tulee järkyttävä.
Vierailija kirjoitti:
No, kyllähän se jotain kertoo, eläkkeitä maksetaan 30 miljardia kun työttömyyskorvauksia 5 miljardia. Ja keneltä leikataan, nuoremmilta taas nuoremmilta. Asuntojen hintaromahduksesta tulee järkyttävä.
Yrittäjiltä lähtee omaisuus.
Miehen ammatilla on siinä mielessä merkitystä, etten halua hänen olevan samalla alalla millä itse olen. Yksi taiteilija riittää yhteen talouteen. Ja periaatteessa tämänkin periaatteen olen valmis romuttaan jos tyyppi muuten on 5/5.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä39370 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentäjä-kirurgi olis turn off, koska ei olis koskaan kotona.
Tunnen itse asiassa pari lentäjälääkäriä, ja totta on että ne on tosi kiireisiä. Mä menisin mukaan sellaisen kanssa lentokoneella reissuille! :)
Minäkin tunnen. Siis entiseltä ammatiltaan lääkäreitä ja rahan perässä Finnairille menneitä.
Eivät yli vuoteen ole olleet lainkaan kiireisiä.
Mun tuntemat lentäjälääkärit on lääkäreitä jotka harrastaa lentämistä ja lentää työmatkoilleen omilla koneillaan. Työtä riittää ja rahaa tulee vaikka kuinka paljon! Voi kun heidän vaimonsa ovat onnekkaita!! :) Toki sellaisiakin naisia on jotka pitävät velkaantuneista ja köyhistä miehistä, mutta kyllä mä olen kiinnostunut enemmän miehistä, joilla on perusasia kunnossa, ei rahaongelmia, vaan on varaa ruokaan ja kotiin. Ja vähän ekstraankin, kuten lentämiseen omilla lentokoneilla. :)
Kumppanin ammatin on oltava sellainen, ettei se estä läsnäoloa perheessä. Ei vuorotyötä, matkatöitä tms, työaika Max 8-17. Viikonloput vapaat. Koulutusta täytyy olla, että pystyy älyllisen keskusteluun, joten metsurit ei käy monestakin syystä. Tasaiset säännölliset tulot. Tällainen sopii elämääni.
Ei ole väliä kunhan ei nyt mikään miesprostituoitu tai strippari ole. :D Oma mies on töissä isossa konealan yrityksessä ja ammattinimike on asentaja. Koulutus on levyseppähitsaaja, mutta koulutusta hän ei tarvitse nykyisessä työssä. Palkka on ihan kohtuullisen hyvä, mutta enpä sitä tiennyt kun miehestä kiinnostuin.
Mä en ole koskaan ymmärtänyt naisia jotka jotka pystyvät olemaan miehen kanssa pelkästään tämän rahojen, maineen ja/tai aseman takia. Mikään korkea koulutus ja hyväpalkkainen työ ei auta jos mies on täysin kusipäinen tai ei vain ole sitä kemiaa.
Ei ole väliä. Kuitenkin on todennäköisempää, että mulla synkkaa paremmin koulutetumman henkilön kanssa kuin vähemmän koulutetun. Myöskään palkan määrällä ei ole väliä, vaan sillä miten rahaa käyttää.
Mieheni on poliisi ja kyllähän hänen ammattinsa aluksi arvelutti. Vaikkei poliisin ammatti Suomessa nyt ole niin hengenvaarallinen, että olisin pelännyt joutuvani pelkäämään hänen henkensä puolestaan ja tuleeko työpäivän päätteeksi vielä elossa kotiin, niin arvelutti se kaikki väkivalta ja elämän nurja puoli, jota poliisi joutuu työssään päivittäin kohtaamaan. Mieheni on oikea ilopilleri ja peruspositiivinen tsemppari, ja siihen hänessä rakastuin. Pakostakin mietin, että pysyykö hän sellaisena ja mitä poliisin työ tekee miehen mielelle vuosien saatossa.
Mieheni osaa onneksi pitää työasiat omassa lokerossaan ja selvitellä päätään pitkillä lenkeillä ja on säilyttänyt positiivisuutensa. Ihaninta hänessä on, että tiukan paikan tullen häneen voi luottaa, hän ei jähmety eikä panikoi vaan koulutus napsahtaa päälle ja hän osaa toimia. Hän on maailman turvallisin mies. <3
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on merkitystä. Se kertoo paljon miehen asenteesta ja koulutustasosta. Minua ei kiinnosta rekkakuski tai maajussi. Lääkäri tai tutkija kiinnostaa. Heillä on akateeminen koulutus.
Vävyni on maatilan poika. Hänellä on sekä ammattikoulututkinto että dippainssikoulutus. Mitä olen vävyni ja tyttäreni puheista ymmärtänyt, vävyni edesmennyt, kouluttamaton isä oli erittäin fiksu, innovatiivinen ja monista asioista kiinnostunut henkilö, joka jäi kouluttamattomaksi, koska joutui ottamaan vastuun kotitilan hoidosta. Ihmiset ovat suorastaan naurettavia tehdessään oletuksia toisista ammatin tai koulutuksen perusteella.
Koskaan ei myöskään tiedä, mikä on se seikka, mikä vetää ihmistä jonkin ammatin puoleen. Jos kyseessä on lyhyemmän koulutuksen työ, ainut houkutus ei suinkaan aina ole se, että ihminen ei muunlaisessa koulutuksessa pärjäisi.
Mies voi olla vaikka siivooja, asenne ratkaisee. Jos siivoojamiehellä on negatiivinen asenne työhönsä, lintsaa ja menee mistä aita matalin, ei kiinnosta oman työnsä tai ammattitaitonsa kehittäminen, naama nutturalla lähtee töihinsä ja tympääntyneenä tulee takaisin ja sama valitusvirsi p***atöistä pyörii viikosta toiseen, niin eihän sellainen vedä puoleensa.
Jos mies on puolestaan innostunut omasta ammattialastaan ja ylpeä omasta ammattitaidostaan, pikkupoikamaisen utelias ja kiinnostunut siivouksen kemiasta, millä aineella mille pinnalle ja lialle, ja siivouskoneiden, -menetelmien ja -aineiden kehityksestä ja kehittämisestä, niin kyllähän siitä pisteitä ropisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on merkitystä. Se kertoo paljon miehen asenteesta ja koulutustasosta. Minua ei kiinnosta rekkakuski tai maajussi. Lääkäri tai tutkija kiinnostaa. Heillä on akateeminen koulutus.
Vävyni on maatilan poika. Hänellä on sekä ammattikoulututkinto että dippainssikoulutus. Mitä olen vävyni ja tyttäreni puheista ymmärtänyt, vävyni edesmennyt, kouluttamaton isä oli erittäin fiksu, innovatiivinen ja monista asioista kiinnostunut henkilö, joka jäi kouluttamattomaksi, koska joutui ottamaan vastuun kotitilan hoidosta. Ihmiset ovat suorastaan naurettavia tehdessään oletuksia toisista ammatin tai koulutuksen perusteella.
Koskaan ei myöskään tiedä, mikä on se seikka, mikä vetää ihmistä jonkin ammatin puoleen. Jos kyseessä on lyhyemmän koulutuksen työ, ainut houkutus ei suinkaan aina ole se, että ihminen ei muunlaisessa koulutuksessa pärjäisi.
Tähän voisi vielä lisätä, että jos mies on lääkäri tai tutkija, joka ylenkatsoo alemman koulutuksen ammattiryhmiä, niin sellainen mies ja asenne tympii, eikä miehelle pisteitä heru. Ns. kertoo kyllä paljon miehen (ja naisen) asenteesta ja arvostuksesta toisia ihmisiä kohtaan. Pelkkä tutkinto ei tee ihmisestä fiksua ja miellyttävää. Lääkäri tai tutkija, joka puolestaan arvostaa yhtälailla muidenkin koulutusta, ammattitaitoa ja elämänvalintoja on fiksu ja miellyttävä ihminen ja kumppani.
Kaikissa ammateissa on hyviä puolia, joissakin pysyy fyysisesti hyvässä eli komeassa kunnossa, joissakin tienaa, jotkut ammatit on mielenkiintoisia eli lähtee hyvillä mielin töihin. Arvostan sitä että tykkää työstään eikä koko ajan mieti alan vaihtoa. Nuortenkin naisten kannattaisi miettiä näin, se vaikuttaa paljon parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi metsuria, liekö tuollaisella edes lukiota käytynä. Edellytän puolisolta akateemista loppututkintoa, mielellään korkeampi kuin maisterin tutkinto.
Ja oma koulutus on?
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, moni remontti firmakin loppuu, ei nuoremmilla ole rahaa tehdä remontteja niinkuin eläkeläisten sukupolvella, siellä on monella ollut hyvät tehdaspalkat ja nyt hyvät eläkkeet. Nuoremmilla osa-aikatyöt, työmarkkinatukityöt, nolla sopimukset. Ja eläkeläisten sukupolvi on ostanut uusia autojakin kaupasta sekä asuntovaunuja jne. mihin vain harvalla nuoremmalla on rahaa.
10 vuoden päästä on Suomen talous todella huono.
Höpö höpö.
Suomen talouden kehityskäyrä on jatkuvassa nousussa. Ja tämän halittuksen aikana nousu on eritoten kiihtynyt.
Tärkeintä on että tulee hyvin toisen kanssa toimeen ja rakastaa, oma mieheni on mensan jäsen ja ammatiltaan rikollinen
Vierailija kirjoitti:
Kumppanin ammatin on oltava sellainen, ettei se estä läsnäoloa perheessä. Ei vuorotyötä, matkatöitä tms, työaika Max 8-17. Viikonloput vapaat. Koulutusta täytyy olla, että pystyy älyllisen keskusteluun, joten metsurit ei käy monestakin syystä. Tasaiset säännölliset tulot. Tällainen sopii elämääni.
Onpas sikahuono asenne. Olen seurustellut mm. taksikuskin ja metallityöntekijän kanssa. Molemmat äärettömän älykkäitä ja keskustelutaitoisia. Toinen kyllä meni kuskihommien aikana yliopistoon aikuisiällä, mutta älykäs oli jo ennen sitä. Toinen vaan nauttii stressittömästä työstään ja keskittää älykkyyden mm. harrastuksiinsa. Molemmat vieläpä niin älykkäitä, ettei tarvinnut eron jälkeen jättää ystävyyssuhdetta, eli puheväleissä ajoittain. Jopa toisen uuden tyttöystävän kanssa olen puheväleissä. Mutta hae sinä sitä älykästä vaikka jostain johtajatehtävistä, onnea matkallesi, se voi olla vaikea.
Jos nyt pitäisi etsiä uusi mies, niin lähtökohtaisesti katselisin ammatillisesti kunnianhimoista, fiksua,taloudellisesti hyvin pärjäävää, luotettavaa ja rauhallista miestä. Arvostaisin korkeaa koulutusta, mutta jos kohdalle sattuisi täydellinen sielunkumppani, niin millään ulkoisella ei olisi väliä.
Muuten ei mitään väliä, mutta merimiehet kierrän nykyään kaukaa. Viina ja vieras tussu kiinnostaa niitä hemmoja ihan liikaa.
Niinpä, moni remontti firmakin loppuu, ei nuoremmilla ole rahaa tehdä remontteja niinkuin eläkeläisten sukupolvella, siellä on monella ollut hyvät tehdaspalkat ja nyt hyvät eläkkeet. Nuoremmilla osa-aikatyöt, työmarkkinatukityöt, nolla sopimukset. Ja eläkeläisten sukupolvi on ostanut uusia autojakin kaupasta sekä asuntovaunuja jne. mihin vain harvalla nuoremmalla on rahaa.
10 vuoden päästä on Suomen talous todella huono.