Fazerin laadun huononeminen
Olen viime aikoina maistanut muutamaa Fazer- tuotetta. En ole syönyt vuosiin maitosuklaata, enkä pahemmin keksejäkään, mutta nyt kun ostin muutaman levyn suklaata (Dumle, tuttifrutti, sininen, suffelipuffi, Geisha), olin suorastaan järkyttynyt, että mitä kuraa mulle on myyty. Pääsinpä maistamaan vielä keksejä kys. brändiltä, ja meidän taloudesta ei raha enää Fazerille virtaa.
Koska tämä tapahtui, vai onko maku vaan mulla muuttunut vuosien saatossa?🤔
Kommentit (113)
Fazer väittää että suklaa tulee loppumaaan ja siksi sitä jatketaan. Pitäisivät sen tuotteen laadukkaana ja nostaisivat sitten hintaa. Kalliilla kuraa ei ainakaan toimi
Ja just nämä palmuöljystä valittavat syövät kaiken maailman lisäaineilla maustettua ja terästettyä Lidlistä ostettettua halpasapuskaa.
Myös syövät halpoja keksejä, jotka sisältävät hyönteisiä. Ostavat aina kaikkein halvimpia X-tra juustoja ja muita sapuskoita.
Ja sitten kehtaavat täällä valittaa jostain kotimaisesta suklaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazer on myös vaivihkaa pienentänyt pakkauskokojaan. Esimerkiksi pahvisissa kääreeseen pakattuja suklaakonvehteja sisältävissä pahvilaatikoissa on nykyään vähemmän konvehteja kuin aiemmin. Samalla hinta on noussut. Huijaamisen makua.
Aika moni firma on pienentänyt pakkauksiaa ja hinta ollut sama tai korkeampi. Mm. grillimakkarapaketit ja Lorealin kasvopesutuubit.
Vanhoja hyviä tuotteita huononnetaan jatkuvasti. Lidin omia juustoja ei ole voinut syödä enää aikoihin, niissä on outo jauhomainen rakenne. Viimeksi ostaessani Felixin kurkkupurkin sisältö maistui selkeästi kuselle, I kid you not! Tuotantohan siirrettiin jokin aika sitten jonnekin Itä-Eurooppaan ja siellä kai nyt sitten vielä lisää halpuutetaan. Nyt keväällä myös Tescon papusekoituspurkin sisältöä oli muutettu ja nesteeseen lisätty sakeutinta - olen allerginen tuolle kyseiselle lisäaineelle ja naamani turposi palloksi aterian jälkeen, joten tiedän varmuudella että koostumusta on muutettu.
En käsitä miksi pitää pilata hyviä tuotteita. Lisäisivät ennen hintaan sen pari senttiä!
Vierailija kirjoitti:
fazer ei maistu.. ei ole rahaa kunnon suklaaseen.. voi itku ja parku, joten valitetaan av palstalla
Kyllä on rahaa kunnon suklaaseen, joten ei tarvitse tyytyä Fazerin palmuöljy-sotkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Ja just nämä palmuöljystä valittavat syövät kaiken maailman lisäaineilla maustettua ja terästettyä Lidlistä ostettettua halpasapuskaa.
Myös syövät halpoja keksejä, jotka sisältävät hyönteisiä. Ostavat aina kaikkein halvimpia X-tra juustoja ja muita sapuskoita.
Täh? En halua syödä palmuöljyä. Se on pahaa, todella pahaa ja aina epäeettisesti tuotettua, sademetsää poltetaan palmuöljyviljelmien tieltä ja orankeja tapetaan. Ehdoton ei.
Vierailija kirjoitti:
Fazer väittää että suklaa tulee loppumaaan ja siksi sitä jatketaan. Pitäisivät sen tuotteen laadukkaana ja nostaisivat sitten hintaa. Kalliilla kuraa ei ainakaan toimi
Voi, voi. Eikö fazer voisi toimittaa sinne norsunluurannikolle lapsiorjia jostain toisesta maasta, jos heillä ei ole omasta takaa tarpeeksi? Sitten taas on halpaa.
Fazerin tuotteet tosiaan maistuvat nykyään valjulle tai ihan vaan pahalle.
Suosittelen ostamaan tilalle Tony’s chocolonely-levyjä. Siinä on 180g ja hintaa vähän yli 3 euroa. Heidän suklaansa on belgialaista ja palmuöljytöntä. Lisäksi heidän tuottonsa menee lapsityövoiman vastaiseen toimintaan. Ja on kuulkaas hyvää!
https://tonyschocolonely.com/fi/fi
Mieluummin maksan suklaahetkestä vähän enemmän ja saan varmasti HYVÄÄ sekä vielä vastuullista suklaata.
Eipä enää Fazerin suklaita ole tullut ostettua. Joulukonvehditkin sellaisia, että on kuin muovipalikan työntäisi suuhunsa, suklaa ei sula suussa, se on kovaa ja muovisen mautonta. En tiedä mikä on mennyt vikaan, mutta nykyiset fazerin suklaat ovat vaan yksinkertaisesti pahoja. Mielummin ostan vähemmän ja laadukkaampaa, kuin tuotetta, josta en pidä.
Pakkauskokojen pienentäminen ärsyttää. Kahvipaketeissa on useissa nykyään vain 450 grammaa entisen 500 gramman sijaan ja hinta on jopa noussut. Pitää varmaan siirtyä litkimään teetä.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa se laadunvalvonta kuitenkin Saksassa sentään olla tiukempaa kuin Suomessa?
Viittaan yhteenkin suomalaiseen tomaattikauppaan Saksan kaa. Laivalastillinen suomalaista tomaattia meni hylkyyn liiallisten torjuntaaineiden vuoksi.
Sekä Matsmartilla että Fiksuruoalla on molemmilla ollut säännölliset Fazer-osastot sivuillaan nyt useamman kuukauden ajan. Matsmartin ylijäämätuotteet tulevat Ruotsista, Fiksuruoan Suomesta. Kertonee jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimi voisi nykyään olla Palmusuklaa.
Fazerin suklaassa ei käytetä palmuöljyä. Tämän voi jokainen tarkastaa ihan itse.
Niissä on kaikissa, paitsi sinisessä levyssä, palmuöljyä! Wienernougatissa ei maun puolesta taida juuri muuta ollakaan!
On muitakin mm. Fazermintissä ei ole palmuöljyä
Miten niin muun muassa? Siinä ne Fazerin palmuöljyttömät sitten olikin!!!! LOL
Miksi valehtelet ja mikä ihmeen käsitys ihmisillä on että palmuöljyä olisi lähes kaikissa Fazerin suklaissa???
Palmuöljyä EI ole:
Suklaalevyt
Appelsiinikrokantti, Tutti Frutti, Maitosuklaa, Dumle, Lontoo Rae, Suolainen toffeekrokantti, Hasselpähkinä, Tyrkisk Peber, Vaalea maitosuklaa, Mustikkajogurtticrisp, Mansikka&Vanilja, Hasselpähkinärouhe, Rusina&Hasselpähkinä, Tumma Suklaa, Pure Dark Cocoa 70 %, Pure Dark Twist of Mint, Pure Dark Crunchy Hazelnut
Suklaakonvehdeista mm. Fazermint, Julia, Liqueur Fills, Tumma Suklaa, Maitosuklaa
Berry Pearls
Suklaapatukat mm. Jim, Kismet Islanti, Fazermint, Maitosuklaa, Tumma Suklaa, Valkosuklaa&Maitosuklaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä mitään käsitystä, kuinka paljon enemmän suklaa maksaa tehtynä kaakaovoista palmuöljyn sijaan?
Maailman kaakaotuotanto on muutenkin vaarassa, joten tulevaisuudessa ollaan mahdollisesti kokonaan ilman suklaata.
Fazer M-L pääomatulot 5 779 000 e ansiotulot 17 000 e
JNE.
Eikö Fazerin suvulla rahat riitä vai mikä hätänä? Kuinka paljon voittoa on tarpeeksi?
Ei tokikaan riitä. Fazerin vesa on ehtinyt valittaa lehdissä siitä, kuinka kauhea hirveä Suomen valtio tekee yrittämisen vaikeaksi kun kehtaa verottaa. Kyllä sympatiat on tämän varattoman miljonäärin puolella nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazer huseeraa nykyään liikaa joka paikassa. Se ostelee jatkuvasti pienempiä firmoja ja niiden brändejä itselleen laadun kustannuksella. Keskittyisi siihen mitä ihmiset odottavat: laadukkaisiin tuotteisiin.
Haluaa "globaaleille markkinoille". Yleensä hälytyskello suomalaisten tuotteiden kohdalla on vieraskielisten tuoteseloisteiden määrän kasvu, kun tekstiä on tihrustettava on syytä tarkkailla laatua ja tuoteselostetta itseäänkin tarkemmin.
Jep, haluaa johtavan jalan sijan kaikkialla. Itseä ainakin harmittaa, että ovat ostaneet suomalaisia pienempiä yrityksiä, kuten kauratuotteiden valmistajia. Ovat olleet laadukkaita, mutta tuollainen myynti tarkoittaa yleensä muutoksia myös resepteissä ja harvoin hyvään suuntaan. Ovat ostaneet vastikään myös erään hyvän gluteenittomia tuotteita valmistavan yrityksen ja kas, heti kun olivat Fazerin paperikääreessä ilmestyneet hyllyyn niin oli samalla hintakin pompsahtanut! Maksimivoitot vaan tulille, aivan kuin gluteenittomat tuotteet eivät muutenkin olisi hinnoiltaan jo pilvissä ja ilmaahan niissäkin selkeästi nimenomaan on -.-
Matsmartin uutiskirjeen tilaajille päivän etu on Fazerin keksejä 0,49€.
Niitä lähes uusia Dominoja, persikka-jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazer on myös vaivihkaa pienentänyt pakkauskokojaan. Esimerkiksi pahvisissa kääreeseen pakattuja suklaakonvehteja sisältävissä pahvilaatikoissa on nykyään vähemmän konvehteja kuin aiemmin. Samalla hinta on noussut. Huijaamisen makua.
Asiakkaathan ovat itse pyytäneet pienempiä pakkauskokoja!
Mutta hinnan pitäisi laskea sitten myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein haluat pettyä, osta Wiener Nougatia.
Tämä. Joulun tienoilla maistoin eikä ollut hyvää. Lapsena se oli yksi ehdottomista suosikeistani. Oikein odotin, että milloin se paras rasia avataan.
Onkohan niihin sitten tullut jokin muutos juuri siinä joulun tienoilla? Minä sain ystävältäni joulukuun alkupuolella ostetun rasian, ja se maistui ihan täysin samalta kuin aina ennenkin. Yksi mun lemppareista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein haluat pettyä, osta Wiener Nougatia.
Tämä. Joulun tienoilla maistoin eikä ollut hyvää. Lapsena se oli yksi ehdottomista suosikeistani. Oikein odotin, että milloin se paras rasia avataan.
Onkohan niihin sitten tullut jokin muutos juuri siinä joulun tienoilla? Minä sain ystävältäni joulukuun alkupuolella ostetun rasian, ja se maistui ihan täysin samalta kuin aina ennenkin. Yksi mun lemppareista!
Wiener nougat on ollut jo useamman vuoden palmuöljyllistä. Jos sait siis vanhaa. Tai makuaistisi ei erota kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Mites tää Fazer/palmuöljy-hullu on taas herännyt ja muka ei taaskaan ole pitkään aikaan tuotteita syönyt, mutta taas on todennut niiden muuttuneen huonoiksi. Sitten vastataan "toisena kirjoittajana", että syy on palmuöljyssä.
Joka kerta sama kaava.
Viimeksi, kun katselin kaupassa joulun alla, niin suklaiden hintahaitari halvoista huippukalliisiin ulkomaalaisiin suklaisiin sisälsivät kaikki palmuöljyä.
Mutta jostain syystä tuon kirjoittajan hyökkäys kohdistuu aina Fazeriin. Liekö saanut sieltä potkut laiskuuttaan tai tyhmyyttään?
Mä en ole mikään suklaaekspertti, joten mulla ei ole tarkempaa tietoa kaikista Suomessa myytävistä suklaabrändeistä. Itse syön yleensä Brunbergin suklaata, ja ainakaan siinä ei ole palmuöljyä. Brunberg on käsittääkseni ihan normaali yleinen ja edullinen suklaavalmistaja Suomessa. Ainakin sitä myydään joka kaupassa.
Miten niin muun muassa? Siinä ne Fazerin palmuöljyttömät sitten olikin!!!! LOL