Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fazerin laadun huononeminen

Vierailija
03.06.2021 |

Olen viime aikoina maistanut muutamaa Fazer- tuotetta. En ole syönyt vuosiin maitosuklaata, enkä pahemmin keksejäkään, mutta nyt kun ostin muutaman levyn suklaata (Dumle, tuttifrutti, sininen, suffelipuffi, Geisha), olin suorastaan järkyttynyt, että mitä kuraa mulle on myyty. Pääsinpä maistamaan vielä keksejä kys. brändiltä, ja meidän taloudesta ei raha enää Fazerille virtaa.

Koska tämä tapahtui, vai onko maku vaan mulla muuttunut vuosien saatossa?🤔

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhetessa makuaisti heikkenee. Mikään ei maistu keski-ikäisenä samalta kuin lapsena. Mutta Fazerin tuotteista olen samaa mieltä, monet niistä maistuvat hyvinkin tylsiltä nykyään. En tiedä on syynä valmistusaineissa kitsastelu  vai tuotantoprosessien muutokset vai mikä lie, mutta maku on kärsinyt. Itsekään en pidä palmuöljyn mausta, joten meillä ollaan syöty Pandan suklaita jo pitkään. Keksejä ei enää tule juuri edes syötyä ja Fazerin leivätkin ovat hyvin valjua keskitasoa, ei tule ostettua. En tiedä millä tuotteilla Fazer tilinsä tekee, nykyään se yrittää monenlaista.

Vierailija
42/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toblerone 360 g hinta 4,40 e (Kärkkäinen)

Todella hyvää, vanha perinteinen resepti. Ei sisällä palmuöljyä.

Ei sitä tarvitse edes ilmoittaa jos korvaa kaakaorasvan palmuöljyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toblerone 360 g hinta 4,40 e (Kärkkäinen)

Todella hyvää, vanha perinteinen resepti. Ei sisällä palmuöljyä.

Tobleronekaan ei ole enää entisensä. :( Myöskään Tupla ei ole samaa vanhaa. Aivan järkyttäviä kaikki Fazer mukaan lukien. Olen pettynyt!

Vierailija
44/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tässä Fazerin Tuttifrutti-suklaalevy edessä, ja on niin hyvää. Eikä sisällä palmuöljyä.

Vierailija
45/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaathan ovat itse pyytäneet pienempiä pakkauskokoja! 

Pakkauksen fyysiset mitat ovat ennallaan. Ainoa muutos on, että pakkauksen sisällä on muutama suklaapala vähemmän kuin aiemmin. Kun pakkausta katsoo tarkemmin, niin huomaa, että suklaan paino (siis grammamäärä) on pienentynyt hieman. Hinta ei kuitenkaan ole pienentynyt. Tässä on kyse ihan kusetuksesta.

Siinä on samaa meininkiä kuin jos maitotölkkiin alettaisiinkin laittaa vain 0,95 litraa maitoa mutta tölkki pidettäisiin ennallaan ja hintaakin hieman nostettaisiin. Vain se asiakas, joka ryhtyy tihrustamaan tarkkaan, mitä purkissa lukee, huomaisi, että piru vie, tässähän ei olekaan litraa vaan ainoastaan 0,95 litraa.

No otappa hyllystä Fazerin myslipakkaus. On saman kokoinen kuin muiden merkkiset samalla hyllyllä. Avasin kotona ja mitä hittoa? Normi paketti mutta sisällä 7 pientä pussia jotka olisi sopineet puolta pienempään pakettiin. Se oli jo selvää kusetusta. Eikö hämäävät pakettikoot ole jo kielletty?

Vierailija
46/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimi voisi nykyään olla Palmusuklaa.

Fazerin suklaassa ei käytetä palmuöljyä. Tämän voi jokainen tarkastaa ihan itse.

Niissä on kaikissa, paitsi sinisessä levyssä, palmuöljyä! Wienernougatissa ei maun puolesta taida juuri muuta ollakaan!

MIKSI valehtelet?

Palmuöljyä on vain täytesuklaassa, ei muissa!

Mihin sattuu? Samoissa suklaissa EI ollut palmua aikaisemmin, mutta nyt on. Asiakkaat äänestävät jaloillaan. Fazerin suklaata on dumpattuna alennusmyynneissä, päivämäärät paukkuvat yli, mutta kukaan ei osta.

MIKÄ motiivi sinulla on tuohon? Kai sinä idiootti tajuat, että palmuöljyä on kaikkien muidenkin valmistajien suklaassa kuin Fazerin? Ainakin meilläpäin Fazerin suklaa käy hyvin kaupaksi.

Vierailija
47/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaista ostan enää vain valkosuklaalevyä joka tuli aika vasta.

Vierailija
48/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fazer huseeraa nykyään liikaa joka paikassa. Se ostelee jatkuvasti pienempiä firmoja ja niiden brändejä itselleen laadun kustannuksella. Keskittyisi siihen mitä ihmiset odottavat: laadukkaisiin tuotteisiin.

Haluaa "globaaleille markkinoille". Yleensä hälytyskello suomalaisten tuotteiden kohdalla on vieraskielisten tuoteseloisteiden määrän kasvu, kun tekstiä on tihrustettava on syytä tarkkailla laatua ja tuoteselostetta itseäänkin tarkemmin.

Vierailija
49/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä mitään käsitystä, kuinka paljon enemmän suklaa maksaa tehtynä kaakaovoista palmuöljyn sijaan?

Maailman kaakaotuotanto on muutenkin vaarassa, joten tulevaisuudessa ollaan mahdollisesti kokonaan ilman suklaata.

Fazer M-L  pääomatulot 5 779 000 e ansiotulot 17 000 e

JNE.

Eikö Fazerin suvulla rahat riitä vai mikä hätänä? Kuinka paljon voittoa on tarpeeksi?

Olisitko itse valmis maksamaan kaakaovoista tehdystä suklaasta moninkertaisen hinnan normaaliin nähden?

Suklaa on nykyään naurettavan halpaa siihen verrattuna, mitä se on joskus muinoin maksanut, kun se oli herrasväen herkku.

Vierailija
50/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazer sekopäät taas liikkeellä, hohhoijaa. Te kokoonnutte vaan täällä AV palstalla, oikeassa elämässä taidatte olla pöpilässä.

Ja joo,

TERVEISIN FAZERIN OMISTAJA! ! ! ! JA OSAKKEEN OMISTAJA ! !0111 !

Vierailija
51/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä mitään käsitystä, kuinka paljon enemmän suklaa maksaa tehtynä kaakaovoista palmuöljyn sijaan?

Maailman kaakaotuotanto on muutenkin vaarassa, joten tulevaisuudessa ollaan mahdollisesti kokonaan ilman suklaata.

JNE.

Eikö Fazerin suvulla rahat riitä vai mikä hätänä? Kuinka paljon voittoa on tarpeeksi?

Olisitko itse valmis maksamaan kaakaovoista tehdystä suklaasta moninkertaisen hinnan normaaliin nähden?

Suklaa on nykyään naurettavan halpaa siihen verrattuna, mitä se on joskus muinoin maksanut, kun se oli herrasväen herkku.

Onneksi ei tarvitse, kun ulkomailta saa tilattua hyvää, laadukasta suklaata ja Tobleronekin on aika halpaa. 

Vierailija
52/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jostain syystä" Fazerin suklaalevyt ovat koko kevään olleet vähän väliä tarjouksessa, 5-6 kpl/10 euroa ja useissa eri kaupoissa: K-kaupat, Tokmanni, Kärkkäinen... ei taida käydä kaupaksi kuten ennen.

Vierailija
53/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JNE.

Onneksi ei tarvitse, kun ulkomailta saa tilattua hyvää, laadukasta suklaata ja Tobleronekin on aika halpaa. 

Toblerone... no mistä kukakin tykkää.

Vierailija
54/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fazer sekopäät taas liikkeellä, hohhoijaa. Te kokoonnutte vaan täällä AV palstalla, oikeassa elämässä taidatte olla pöpilässä.

Ja joo,

TERVEISIN FAZERIN OMISTAJA! ! ! ! JA OSAKKEEN OMISTAJA ! !0111 !

Onko rahat loppu? Voisiko kaakaon korvata ruskealla elintarvikevärillä ettei tarvitsisi ostaa niiltä inhottavilta lapsityövoimaa käyttäviltä orjaplantaaseilta enempää kalliita kaakaopapuja? 

Vierailija
55/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JNE.

Moninkertaisen haha. Ei se kaakaovoi mitään kultaa ole mutta kyllä, maksaisin esim. kaksinkertaisen hinnan, jos Geisha maistuisi siltä miltä joskus 90-luvulla.

Vierailija
56/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jostain syystä" Fazerin suklaalevyt ovat koko kevään olleet vähän väliä tarjouksessa, 5-6 kpl/10 euroa ja useissa eri kaupoissa: K-kaupat, Tokmanni, Kärkkäinen... ei taida käydä kaupaksi kuten ennen.

Wienernugaa-laatikoita lojui lähikaupassani koko kevään alennuskorissa punalaputettuna, sitten ne kai heitettiin pois :-D

Matsmartissa on myös melkein koko ajan fazeria myynnissä. 

Vierailija
57/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimi voisi nykyään olla Palmusuklaa.

Fazerin suklaassa ei käytetä palmuöljyä. Tämän voi jokainen tarkastaa ihan itse.

Niissä on kaikissa, paitsi sinisessä levyssä, palmuöljyä! Wienernougatissa ei maun puolesta taida juuri muuta ollakaan!

On muitakin mm.  Fazermintissä ei ole palmuöljyä

Vierailija
58/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te kyllä pellejä

Vierailija
59/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fazer on myös vaivihkaa pienentänyt pakkauskokojaan. Esimerkiksi pahvisissa kääreeseen pakattuja suklaakonvehteja sisältävissä pahvilaatikoissa on nykyään vähemmän konvehteja kuin aiemmin. Samalla hinta on noussut. Huijaamisen makua. 

Asiakkaathan ovat itse pyytäneet pienempiä pakkauskokoja! 

Kyllä. Oli hyvä että toteuttivat pyyntöni. Kaikki suklaat kun menee hotkis heti kun istun autooni. Useimmiten avaan suklaat jo kassalla kun mulla ei ole ollenkaan itsekontrollia. Ainakin näin syön muutaman gramman vähemmän.

T. L.äskiperse av mamma

Vierailija
60/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

fazer ei maistu.. ei ole rahaa kunnon suklaaseen.. voi itku ja parku, joten valitetaan av palstalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan