Fazerin laadun huononeminen
Olen viime aikoina maistanut muutamaa Fazer- tuotetta. En ole syönyt vuosiin maitosuklaata, enkä pahemmin keksejäkään, mutta nyt kun ostin muutaman levyn suklaata (Dumle, tuttifrutti, sininen, suffelipuffi, Geisha), olin suorastaan järkyttynyt, että mitä kuraa mulle on myyty. Pääsinpä maistamaan vielä keksejä kys. brändiltä, ja meidän taloudesta ei raha enää Fazerille virtaa.
Koska tämä tapahtui, vai onko maku vaan mulla muuttunut vuosien saatossa?🤔
Kommentit (113)
Ainakin vielä tässä keväällä ostettu sininen maistui ihan normaalilta.
Vierailija kirjoitti:
Nimi voisi nykyään olla Palmusuklaa.
Fazerin suklaassa ei käytetä palmuöljyä. Tämän voi jokainen tarkastaa ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazerin suklaassa ei käytetä palmuöljyä. Tämän voi jokainen tarkastaa ihan itse.
Niissä on kaikissa, paitsi sinisessä levyssä, palmuöljyä! Wienernougatissa ei maun puolesta taida juuri muuta ollakaan!
mantelit (41%), sokeri, kasvirasva (palmu, shea), kaakaomassa, aromi
Eli palmua on enemmän kuin kaakaomassaa
FAZER FAZER FAZER
Vierailija kirjoitti:
FAZER FAZER FAZER
Taitaa olla wienernugaan "herkullinen" resepti. Tietääkö kukaan, mikä oli o i k e a n wienernugaan resepti aikoinaan? Taisi olla ainakin kaakaovoita, ei ole enää.
Vierailija kirjoitti:
FAZER FAZER FAZER
Fazer-hullu tulee ulos kuorestaan.
Onko teillä mitään käsitystä, kuinka paljon enemmän suklaa maksaa tehtynä kaakaovoista palmuöljyn sijaan?
Maailman kaakaotuotanto on muutenkin vaarassa, joten tulevaisuudessa ollaan mahdollisesti kokonaan ilman suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä on kaikissa, paitsi sinisessä levyssä, palmuöljyä! Wienernougatissa ei maun puolesta taida juuri muuta ollakaan!
Ei ole suklaassa, täytteessä ja muissa lisukkeissa on joissain. Wiener nougat taas ei ole suklaata ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI valehtelet?
Palmuöljyä on vain täytesuklaassa, ei muissa!
Tästä samasta aiheesta on kymmeniä ketjuja. Kaikki saman hullun aloittamia.
Kun ruotsalaiset kahmivat fazerin itselleen. Olisi luullut että he tekivät se päästäkseen käsiksi erittäin salaisiin resepteihin. Mutta ei, nykyiset tuotteet alkavat olla samaa sontaa mitä kaikki muukin ruotsissa myytävä, mikä tässä oli ideana. Tarkoituksella pilataan suomen kallisarvoisimman brändin maine?
Laadun huononeminen yritettiin peittää ns. vastuudellisuudella ja otettiin kantaa, eli miellytettiin intersektionaalisia feministejä.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä mitään käsitystä, kuinka paljon enemmän suklaa maksaa tehtynä kaakaovoista palmuöljyn sijaan?
Maailman kaakaotuotanto on muutenkin vaarassa, joten tulevaisuudessa ollaan mahdollisesti kokonaan ilman suklaata.
Fazer M-L pääomatulot 5 779 000 e ansiotulot 17 000 e
JNE.
Eikö Fazerin suvulla rahat riitä vai mikä hätänä? Kuinka paljon voittoa on tarpeeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI valehtelet?
Mihin sattuu? Samoissa suklaissa EI ollut palmua aikaisemmin, mutta nyt on. Asiakkaat äänestävät jaloillaan. Fazerin suklaata on dumpattuna alennusmyynneissä, päivämäärät paukkuvat yli, mutta kukaan ei osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI valehtelet?
Mihin sattuu? Samoissa suklaissa EI ollut palmua aikaisemmin, mutta nyt on. Asiakkaat äänestävät jaloillaan. Fazerin suklaata on dumpattuna alennusmyynneissä, päivämäärät paukkuvat yli, mutta kukaan ei osta.
Hmm. Kyllä mä ainakin ostan. Hyvää on Fazerin suklaa edelleen.
-eri
Toblerone 360 g hinta 4,40 e (Kärkkäinen)
Todella hyvää, vanha perinteinen resepti. Ei sisällä palmuöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI valehtelet?
Pätee korkeintaan vadelmajugurttiin, geishaan ja fazerinaan. Muut levyt ovat sen verran tuoreita että niiden täytteissä on alusta asti ollut palmuöljyä. Edelleenkin se palmuöljy ei ole siinä suklaassa.
Vierailija kirjoitti:
Laadun huononeminen yritettiin peittää ns. vastuudellisuudella ja otettiin kantaa, eli miellytettiin intersektionaalisia feministejä.
Olikohan harkittua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI valehtelet?
Pätee korkeintaan vadelmajugurttiin, geishaan ja fazerinaan. Muut levyt ovat sen verran tuoreita että niiden täytteissä on alusta asti ollut palmuöljyä. Edelleenkin se palmuöljy ei ole siinä suklaassa.
Entäs patukat? Onko Da capo "tuore"? Jim? Suffeli? Jne. Fazerin tuotteissa on järjestään kaikissa palmuöljyä, paitsi tosiaan siinä sinisessä levyssä. Mutta ehkä tuotekehitys löytää keinon tunkea sitä siihenkin pian.
En kirjoittanut pelkästään tästä ketjusta. Tällä palstalla on useita vastaavia avauksia.