Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fazerin laadun huononeminen

Vierailija
03.06.2021 |

Olen viime aikoina maistanut muutamaa Fazer- tuotetta. En ole syönyt vuosiin maitosuklaata, enkä pahemmin keksejäkään, mutta nyt kun ostin muutaman levyn suklaata (Dumle, tuttifrutti, sininen, suffelipuffi, Geisha), olin suorastaan järkyttynyt, että mitä kuraa mulle on myyty. Pääsinpä maistamaan vielä keksejä kys. brändiltä, ja meidän taloudesta ei raha enää Fazerille virtaa.

Koska tämä tapahtui, vai onko maku vaan mulla muuttunut vuosien saatossa?🤔

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites tää Fazer/palmuöljy-hullu on taas herännyt ja muka ei taaskaan ole pitkään aikaan tuotteita syönyt, mutta taas on todennut niiden muuttuneen huonoiksi. Sitten vastataan "toisena kirjoittajana", että syy on palmuöljyssä.

Joka kerta sama kaava.

Viimeksi, kun katselin kaupassa joulun alla, niin suklaiden hintahaitari halvoista huippukalliisiin ulkomaalaisiin suklaisiin sisälsivät kaikki palmuöljyä.

Mutta jostain syystä tuon kirjoittajan hyökkäys kohdistuu aina Fazeriin. Liekö saanut sieltä potkut laiskuuttaan tai tyhmyyttään?

Hyvä Vaino Harha. Tässä ketjussa on useita kirjoittajia. Totta on, että suklaissa on palmua, mutta Fazerin suklaassa ei aiemmin ollut ja se oli laadukasta. Ei ole enää. Panda on ilmoittanut poistavansa palmun tuotteistaan vähitellen. Ainakin heidän palmuttomat joulusuklaat olivat maukkaita. Parhaat suklaat olen löytänyt netistä tilaamalla ulkomailta. Suomi ei ole enää hyvän suklaan maa.

En kirjoittanut pelkästään tästä ketjusta. Tällä palstalla on useita vastaavia avauksia.

Vierailija
22/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vielä tässä keväällä ostettu sininen maistui ihan normaalilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimi voisi nykyään olla Palmusuklaa.

Fazerin suklaassa ei käytetä palmuöljyä. Tämän voi jokainen tarkastaa ihan itse.

Vierailija
24/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fazerin suklaassa ei käytetä palmuöljyä. Tämän voi jokainen tarkastaa ihan itse.

Niissä on kaikissa, paitsi sinisessä levyssä, palmuöljyä! Wienernougatissa ei maun puolesta taida juuri muuta ollakaan!

Vierailija
25/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mantelit (41%), sokeri, kasvirasva (palmu, shea), kaakaomassa, aromi

Eli palmua on enemmän kuin kaakaomassaa

FAZER FAZER FAZER

Vierailija
26/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FAZER FAZER FAZER

Taitaa olla wienernugaan "herkullinen" resepti. Tietääkö kukaan, mikä oli o i k e a n wienernugaan resepti aikoinaan? Taisi olla ainakin kaakaovoita, ei ole enää. 

Vierailija
27/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FAZER FAZER FAZER

Fazer-hullu tulee ulos kuorestaan.

Vierailija
28/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä mitään käsitystä, kuinka paljon enemmän suklaa maksaa tehtynä kaakaovoista palmuöljyn sijaan?

Maailman kaakaotuotanto on muutenkin vaarassa, joten tulevaisuudessa ollaan mahdollisesti kokonaan ilman suklaata.

Vierailija
29/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niissä on kaikissa, paitsi sinisessä levyssä, palmuöljyä! Wienernougatissa ei maun puolesta taida juuri muuta ollakaan!

Ei ole suklaassa, täytteessä ja muissa lisukkeissa on joissain. Wiener nougat taas ei ole suklaata ollenkaan.

Vierailija
30/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI valehtelet?

Palmuöljyä on vain täytesuklaassa, ei muissa!

Vierailija
31/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä samasta aiheesta on kymmeniä ketjuja. Kaikki saman hullun aloittamia.

Vierailija
32/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ruotsalaiset kahmivat fazerin itselleen. Olisi luullut että he tekivät se päästäkseen käsiksi erittäin salaisiin resepteihin. Mutta ei, nykyiset tuotteet alkavat olla samaa sontaa mitä kaikki muukin ruotsissa myytävä, mikä tässä oli ideana. Tarkoituksella pilataan suomen kallisarvoisimman brändin maine?

Vierailija
33/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadun huononeminen yritettiin peittää ns. vastuudellisuudella ja otettiin kantaa, eli miellytettiin intersektionaalisia feministejä.

Vierailija
34/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä mitään käsitystä, kuinka paljon enemmän suklaa maksaa tehtynä kaakaovoista palmuöljyn sijaan?

Maailman kaakaotuotanto on muutenkin vaarassa, joten tulevaisuudessa ollaan mahdollisesti kokonaan ilman suklaata.

Fazer M-L  pääomatulot 5 779 000 e ansiotulot 17 000 e

JNE.

Eikö Fazerin suvulla rahat riitä vai mikä hätänä? Kuinka paljon voittoa on tarpeeksi?

Vierailija
35/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI valehtelet?

Mihin sattuu? Samoissa suklaissa EI ollut palmua aikaisemmin, mutta nyt on. Asiakkaat äänestävät jaloillaan. Fazerin suklaata on dumpattuna alennusmyynneissä, päivämäärät paukkuvat yli, mutta kukaan ei osta.

Vierailija
36/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI valehtelet?

Mihin sattuu? Samoissa suklaissa EI ollut palmua aikaisemmin, mutta nyt on. Asiakkaat äänestävät jaloillaan. Fazerin suklaata on dumpattuna alennusmyynneissä, päivämäärät paukkuvat yli, mutta kukaan ei osta.

Hmm. Kyllä mä ainakin ostan. Hyvää on Fazerin suklaa edelleen.

-eri

Vierailija
37/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toblerone 360 g hinta 4,40 e (Kärkkäinen)

Todella hyvää, vanha perinteinen resepti. Ei sisällä palmuöljyä.

Vierailija
38/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI valehtelet?

Pätee korkeintaan vadelmajugurttiin, geishaan ja fazerinaan. Muut levyt ovat sen verran tuoreita että niiden täytteissä on alusta asti ollut palmuöljyä. Edelleenkin se palmuöljy ei ole siinä suklaassa.

Vierailija
39/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laadun huononeminen yritettiin peittää ns. vastuudellisuudella ja otettiin kantaa, eli miellytettiin intersektionaalisia feministejä.

Olikohan harkittua?

Vierailija
40/113 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI valehtelet?

Pätee korkeintaan vadelmajugurttiin, geishaan ja fazerinaan. Muut levyt ovat sen verran tuoreita että niiden täytteissä on alusta asti ollut palmuöljyä. Edelleenkin se palmuöljy ei ole siinä suklaassa.

Entäs patukat? Onko Da capo "tuore"? Jim? Suffeli? Jne. Fazerin tuotteissa on järjestään kaikissa palmuöljyä, paitsi tosiaan siinä sinisessä levyssä. Mutta ehkä tuotekehitys löytää keinon tunkea sitä siihenkin pian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä