Miksi en saisi katsoa ihmisten pihoja kun kävelen
Kommentit (13)
Toki saat katsoa, mutta itse koen epämiellyttävänä sen, että joku pysähtyy tuijottamaan tekemisiäni.
No miksi et saisi? Jos asukkaat ovat pihalla, niin silloin en katselisi sinnepäin, mutta mitä pahaa pelkän tyhjän pihan katsomisessa muka olisi?
Riippuu vähän. Jos hypit 2 m korkuisen aidan yli nähdäksesi, niin on vähän epäilyttävää. Milläs tuota noin muuten estää.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisalue!
Eihän aloittaja ollut kenenkään pihaan menossakaan. Katsomista et voi kieltää millään yksityisalue-kylteillä. Korkea aita auttaa.
Tietenkin saat, se on normaalia. Itsellä katse osuu yleensä jos on upeita kukkia tai pensaita/puita.
Ohi kulkiessaan ympärilleen katselu on täysin normaalia toimintaa. Sen sijaan tuo mitä joku mainitsi, että pysähtyy tuijottamaan, niin se ei todellakaan ole normaalia, mutta eipä sellasia ohikulkijoita onneksi taidakaan olla.
Toki jos jossain on porukkaa pihalla niin yritän katsoa toiseen suuntaan, mutta en jaksa ollenkaan stressaantua siitä, että vetääkö nyt joku erityisherkkä herneen nenään siitä, että _tuijotinko_ hänen pihaa ja tietenkin _arvostellakseniko_ vai miksi lie.
Joo tiedän mistä puhun, koska siskoni toisinaan läähättää näkösuojista ja ohikulkijoista. Yritän aina rauhoitella häntä, että silmät kiinni on niin vaikeaa kävellä, että saisiko millään pitää niitä auki ja samalla vähän katsella maisemiakin niin olisi mukavampaa?
Minun pihaani ei sas katsoa, ei valokuvata eikä videokuvata sillä se on yksityisalue ja kotirauhan piirissä. Minulla on siitä kunnan virastosta saatu virallinen asiapaperi.
Kyllä saa katsoa ja saa katsoa vaikka siellä olisi ihmisiä.
Koska se on rikos, ainakin tuolla trampoliinijutussa niin sanottiin, pitää tehdä rikosilmoitus jos katsoo toisen pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Minun pihaani ei sas katsoa, ei valokuvata eikä videokuvata sillä se on yksityisalue ja kotirauhan piirissä. Minulla on siitä kunnan virastosta saatu virallinen asiapaperi.
Senkö takia talosi on sumennettu Googlen katunäkymässä?
Vierailija kirjoitti:
Kompasteleeko ihmiset usein kun kulkevat silmät kiinni? Mitä jos joku ei ole kuullut asiapaperistasi, onko se näytillä pihan joka kulmassa? Jos on, Mitä jos paperia lukiessa näkee vahingossa pihaakin?
Kuka kieltää?