Muita iPhoneen pettyneitä? Harmittaa että ostin kalliin ja huonon puhelimen.
Minulla on aina ollut joko Nokia tai viimeisen 10 vuoden aikana Android-puhelin, esim. Huawei tai Samsung. Puhelimet ovat olleet mielestäni hyviä, paitsi viimeisimmän puhelimen kanssa kävi huono tuuri kun sain ohjelmistovikaisen maanantaikappaleen, jota takuukaan ei korvannut. Sen vuoksi olin niin ärsyyntynyt, että hankin iPhonen uusimman mallin. Ajattelin, että jos tämä kerran maksaa 10 kertaa peruspuhelimen hinnan, sen on pakko olla todella hyvä ja kestävä.
Jälkimmäisestä en tiedä vielä mitään, kun puhelin on ollut käytössä vasta pari kuukautta, mutta käytettävyyden osalta olen puhelimeen todella pettynyt. Tekstinsyötössä ei tule suomen kielellä sanaehdotuksia ja joudun kirjoittamaan jokaisen sanan alusta loppuun, vaikka käyttäisin sanaa joka päivä. Gboard ei toimi kunnolla iPhonessa, sekään ei aina anna ehdotuksia oikein. Jos lähetän esim. linkin kaverilleni WhatsAppilla, en pääse suoraan viesteihin, vaan joudun manuaalisesti poistumaan näkymästä. Minulle tulleet tekstiviestit menevät aivan random-järjestykseen: tänään lähetty viesti voi olla listan toiseksi viimeisenä. Myös saman lähettäjän viestit ovat aivan sekaisin (uudet ja vanhat ovat siis aivan satunnaisessa järjestyksessä), enkä saa tätä korjattua mistään. Viestien lähetysaikaa ei myöskään saa näkyviin. Nämä vain esimerkkejä siitä, kuinka kömpelöä puhelinta on käyttää.
Pidän täysin mahdollisena, etten vain vielä osaa käyttää puhelimen kaikkia hienouksia, koska se on erilainen aikaisempiin verrattuna, mutta eikö Applen koko suunnitteluideologia ollut tehdä laitteita, joita kuka tahansa osasisi käyttää intuitiivisesti? Tekisi mieli myydä koko laite pois, kun tietyt asiat ärsyttävät arjessa niin paljon.
Ovatko Applen laitteet kenenkään muun mielestä vaikeakäyttöisiä tai sekavia verrattuna muihin puhelimiin?
Kommentit (64)
SukulaiskommentoijaSukulaiskommentoijaSukulaiskommentoijaSukulaiskommentoijaSukulaiskommentoijaSukulaiskommentoijaSukulaiskommentoijaSukulaiskommentoijaSukulaiskommentoijaSukulaiskommentoijaSukulaiskommentoijaSukulaiskommentoijaSukulaiskommentoijaSukulaiskommentoijaSukulaiskommentoijaSukulaiskommentoija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut työluurina iPhone enkä ole tykännyt. Pidän pienestä koosta ja ulkonäöltään puhelin on kiva, mutta toi käyttis on ihan kamala Androidiin tottuneelle, kaikki on eri tavalla ja just päinvastoin. Tämä nyt ei välttämättä ole puhelimen vika vaan oma makutottumus. Jotkut asiat on vaan tehty kauhean hankaliksi...
Jos iPhonen käyttö on hankalaa, niin kannattaa tutkituttaa päänsä välittömästi.
Henkilökohtaisuuksiin meneminen kertoo tällä kertaa enemmän kirjoittajasta itsestään. IPhonen tekstinsyöttö on epäintuitiivisempi kuin Androidien vastaava. Käyttöliittymä helppo omaksua kummassakin.
Eihän tuo ollut henkilökohtaisuuksiin menemistä vaan ystävällinen neuvo sairaalle ihmiselle.
Minulla oli aikaisemmin Nokian puhelimia, viimeisenä Windows Phoneja, mutta vaihdoin Appleen kun niiden taru loppui. Olin lievästi pettynyt kun iPhone ei ollutkaan niiin erinomainen verrattuna esimerkiksi windows phoneen. Sovelluskaupassa on toki enemmän sovelluksia joita en ikinä tarvitse ja kaikkeen mahdolliseen löytyy aina iPhone äpp ja se integroituu kaikkeen mihin puhelimen voi integroida. Muuten näen että windows phonessa olisi ollut enemmän potentiaalia.
Androidia olen kokeillut enkä usko että sortuisin ikinä niin alas että valitsisin sen.
Ai niin, tiedostojen siirto iPhonesta esimerkiksi PC:lle tai toisinpäin on yhtä tuskaa, siis esimerkiksi kuvien. Tälle kyllä tarttis tehdä jotakin. Ulkoinen muistikortti ja vaihdettava akku olisivat myös toivomuslistalla.
iPhonea en ole omistanut. Mietin, että kannattaako vs jokin muu? Samsungista en pidä.
59.