Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita iPhoneen pettyneitä? Harmittaa että ostin kalliin ja huonon puhelimen.

Vierailija
03.06.2021 |

Minulla on aina ollut joko Nokia tai viimeisen 10 vuoden aikana Android-puhelin, esim. Huawei tai Samsung. Puhelimet ovat olleet mielestäni hyviä, paitsi viimeisimmän puhelimen kanssa kävi huono tuuri kun sain ohjelmistovikaisen maanantaikappaleen, jota takuukaan ei korvannut. Sen vuoksi olin niin ärsyyntynyt, että hankin iPhonen uusimman mallin. Ajattelin, että jos tämä kerran maksaa 10 kertaa peruspuhelimen hinnan, sen on pakko olla todella hyvä ja kestävä.

Jälkimmäisestä en tiedä vielä mitään, kun puhelin on ollut käytössä vasta pari kuukautta, mutta käytettävyyden osalta olen puhelimeen todella pettynyt. Tekstinsyötössä ei tule suomen kielellä sanaehdotuksia ja joudun kirjoittamaan jokaisen sanan alusta loppuun, vaikka käyttäisin sanaa joka päivä. Gboard ei toimi kunnolla iPhonessa, sekään ei aina anna ehdotuksia oikein. Jos lähetän esim. linkin kaverilleni WhatsAppilla, en pääse suoraan viesteihin, vaan joudun manuaalisesti poistumaan näkymästä. Minulle tulleet tekstiviestit menevät aivan random-järjestykseen: tänään lähetty viesti voi olla listan toiseksi viimeisenä. Myös saman lähettäjän viestit ovat aivan sekaisin (uudet ja vanhat ovat siis aivan satunnaisessa järjestyksessä), enkä saa tätä korjattua mistään. Viestien lähetysaikaa ei myöskään saa näkyviin. Nämä vain esimerkkejä siitä, kuinka kömpelöä puhelinta on käyttää.

Pidän täysin mahdollisena, etten vain vielä osaa käyttää puhelimen kaikkia hienouksia, koska se on erilainen aikaisempiin verrattuna, mutta eikö Applen koko suunnitteluideologia ollut tehdä laitteita, joita kuka tahansa osasisi käyttää intuitiivisesti? Tekisi mieli myydä koko laite pois, kun tietyt asiat ärsyttävät arjessa niin paljon.

Ovatko Applen laitteet kenenkään muun mielestä vaikeakäyttöisiä tai sekavia verrattuna muihin puhelimiin?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstinsyöttö…? Oletko joku vammainen AP?

Vierailija
22/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tavaran tiheä vaihtaminen aiheuttaa: saatuttamista, lapsityövoiman käyttöä, ilmaston pilaantumista, energia hukkaa ja sitä että resursseja käytetään vääriin kohteisiin kun osaajat kehittää vaikka puhelimia eikä rokotteita jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tekstin syöttö on kyllä totta, iphonessa ei ole vieläkään suomea valittavissa, viestijärjestystä en edes tiedä miten sen saisi sekaisin.

Vierailija
24/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajien mielestä ei ole mahdollista, että iPhonessa olisi ikinä mitään vikaa tai huonosti suunniteltua? :-D

Vikaa voi tietenkin olla, ja silloin kannattaa korjauttaa (esim. nuo kuuluvuusongelmat eivät tietenkään ole normaaleja).

Huonosti suunniteltuja ne eivät kyllä ole. Käyttöliittymältään iPhone on markkinoiden näppärin ja loogisin.

En ota kantaa asiaan sen kummemmin, kuin että milloin viimeksi olet käyttänyt esim. Samsungia tai muita Android-puhelimia? Itse olen käyttänyt rinnakkain kumpaakin, ja olen asiasta vähän eri mieltä.

Vierailija
25/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on mutta sinä taidat olla jos et tajua mitä tarkoittaa

Vierailija
26/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus aikoinaan iPhone 4 tai sitä luokkaa ja laitehan oli fyysiseltä rakenteeltaan tosi hieno verrattunan sen aikaisiin android-puhelimiin, mutta se käyttöjärjestelmä ei ollut kyllä minun makuuni ollenkaan. Käytin varmaan 2 viikkoa sitä laitetta ja vaihdoin takaisin androidiin.

Vierailija
27/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vammainen? Ikävää, että olet noin tyhmä. Minusta on ainakin erittäin kätevää, jos esim. sähköpostiosoite tulee tekstinsyötöstä automaattisesti tai jotkut pitkät termit ja paikannimet, jotka toistuvat keskustelussa usein. Mutta saahan ihan kaiken tehtyä vaikeammin, jos välttämättä haluaa. 

Vierailija
28/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää olikin vaihteeks freesi provoaihe, joskin epäuskottavan absurdi kun ottaa huomioon miten karmeaa paskaa Android-puhelimet ovat.

Vierailija
29/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla Huawei Mate 10 Pro joka on jo muutaman vuoden vanha malli. En hakemallakaan löydä laitteesta oikein mitään puutetta. Aiemmin oli jotain Samsungeja ja ne oli kyllä tuohon verrattuna ihan leluja, varmaan nykyiset Samsungit kyllä voi olla paljon parempia.

Ja tuo oli silloin aikoinaan TM:n testivoittaja ja sen takia sen silloin hankin. Korkea laatu kyllä hämmästytti silloin kun oli kuitenkin "kiinalainen" laite.

Vierailija
30/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun iphone timii moitteetta ja idioottivarmasti kun on kerran pannut asetukset haluamalleen tavalle. Sulla on asetuksissa vikaa.

Mulla iPhone 8 ja alusta lähtien ollut kuuluvuuksien kanssa ongelmia. Paska puhelin, eikä kyse siitä, etten saisi asetuksia kuntoon. Aiemmin oli iPhonen SE, eikä mitään ongelmia kuuluvuudessa ja muutenkin käytössä omppumaailma, joten ei ole kyse siitä, etten osaisi käyttää puhelinta.

Vierailija
31/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla iPhone ja puhelut vast.ottajalle eivät tahdo kuulua,  äänet häipyvät jatkuvasti.

Puhelun vast ottajat huutelee  jatkuvasti mitä,  mitä.

Toivon että tämä on provo eikä kukaan oikeasti ole näin yksinkertainen.

Vierailija
32/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus aikoinaan iPhone 4 tai sitä luokkaa ja laitehan oli fyysiseltä rakenteeltaan tosi hieno verrattunan sen aikaisiin android-puhelimiin, mutta se käyttöjärjestelmä ei ollut kyllä minun makuuni ollenkaan. Käytin varmaan 2 viikkoa sitä laitetta ja vaihdoin takaisin androidiin.

Great story bro.

Vierailija
33/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on iPhone 6 (6 vuotta vanha), eikä ole ollut mitään ongelmaa koskaan. Nyt siihen ei tule enää kaikkia päivityksiä, joten olen miettinyt vaihtoa uudempaan, mutta ei sillä ole vielä kiirettä. Ihmetyttää, että jotkut vaihtavat puhelinta 2-3 vuoden välein.

Vierailija
34/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on vannoutunut iPhone-fani, koska brändi ja hinta. Joutuu vaihtamaan joka vuosi tai useammin, koska puhelin ei toimi. Me muut vaihdetaan puhelinta kerran viidessä vuodessa...

Huonoa tuuria. Itselläni edellinen iPhone kesti kuusi vuotta ja nykyinen ollut käytössä jo neljä, eikä mitään ongelmia. Oudolta kuulostaa nuo ap:n viestijärjestysongelmat.

Vierailija
35/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

IPhone on pazkaa kovalla hinnalla.

T. iPhone kauppias.

Vierailija
36/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihan esimerkiksi iphone 7 puhelinta mainostettiin niin hyväksi että saat vähintään ikuisen elämän ja paremmat kaverit ja koko universumi pelastuu kun ostat tämän.....nyt puhelinyritys hyvittää sitä 10e :)

5 vuotta vanha matkapuhelin, tonniko siitä pitäisi saada? Luuletko että nämä laitteet ovat jotain sijoituskohteita?

Vierailija
37/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on vannoutunut iPhone-fani, koska brändi ja hinta. Joutuu vaihtamaan joka vuosi tai useammin, koska puhelin ei toimi. Me muut vaihdetaan puhelinta kerran viidessä vuodessa...

Huonoa tuuria. Itselläni edellinen iPhone kesti kuusi vuotta ja nykyinen ollut käytössä jo neljä, eikä mitään ongelmia. Oudolta kuulostaa nuo ap:n viestijärjestysongelmat.

Lisään vielä, että täysin tyytyväinen en silti ole. Pakkasensietokyky on olematon, ja esim. matkalippua on vaikea näyttää kuskille, jos puhelin pimenee...

Vierailija
38/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo viestien järjestysongelmat ovat kyllä jotain muuta kuin puhelimen ominaisuuksia. Olisikohan operaattoriasetuksissa jotain häikkää?

Muuten nuo mainitut seikat ovat vain erilaisia tapoja hoitaa asiat. Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Toinen tapa myös tuntuu helposti ensin väärältä jos on tottunut muuhun mutta totuttelun jälkeen se tuntuu ihan luonnolliselta tavalta tehdä asioita.

Vierailija
39/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut työluurina iPhone enkä ole tykännyt. Pidän pienestä koosta ja ulkonäöltään puhelin on kiva, mutta toi käyttis on ihan kamala Androidiin tottuneelle, kaikki on eri tavalla ja just päinvastoin. Tämä nyt ei välttämättä ole puhelimen vika vaan oma makutottumus. Jotkut asiat on vaan tehty kauhean hankaliksi...

Vierailija
40/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on iPhone 6 (6 vuotta vanha), eikä ole ollut mitään ongelmaa koskaan. Nyt siihen ei tule enää kaikkia päivityksiä, joten olen miettinyt vaihtoa uudempaan, mutta ei sillä ole vielä kiirettä. Ihmetyttää, että jotkut vaihtavat puhelinta 2-3 vuoden välein.

Mulla oli kans tuo kutonen aiemmin, vaihdon keväällä uuteen. Alkoi akku olemaan huonossa hapessa, "äänetön" -nappi ei toiminut kunnolla, mutta muutoin ei ollu vikaa. Nyt 11 käytössä, hieman halko mutta hyvin pelaa ja asetukset ym. oli helppo siirtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi