Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita iPhoneen pettyneitä? Harmittaa että ostin kalliin ja huonon puhelimen.

Vierailija
03.06.2021 |

Minulla on aina ollut joko Nokia tai viimeisen 10 vuoden aikana Android-puhelin, esim. Huawei tai Samsung. Puhelimet ovat olleet mielestäni hyviä, paitsi viimeisimmän puhelimen kanssa kävi huono tuuri kun sain ohjelmistovikaisen maanantaikappaleen, jota takuukaan ei korvannut. Sen vuoksi olin niin ärsyyntynyt, että hankin iPhonen uusimman mallin. Ajattelin, että jos tämä kerran maksaa 10 kertaa peruspuhelimen hinnan, sen on pakko olla todella hyvä ja kestävä.

Jälkimmäisestä en tiedä vielä mitään, kun puhelin on ollut käytössä vasta pari kuukautta, mutta käytettävyyden osalta olen puhelimeen todella pettynyt. Tekstinsyötössä ei tule suomen kielellä sanaehdotuksia ja joudun kirjoittamaan jokaisen sanan alusta loppuun, vaikka käyttäisin sanaa joka päivä. Gboard ei toimi kunnolla iPhonessa, sekään ei aina anna ehdotuksia oikein. Jos lähetän esim. linkin kaverilleni WhatsAppilla, en pääse suoraan viesteihin, vaan joudun manuaalisesti poistumaan näkymästä. Minulle tulleet tekstiviestit menevät aivan random-järjestykseen: tänään lähetty viesti voi olla listan toiseksi viimeisenä. Myös saman lähettäjän viestit ovat aivan sekaisin (uudet ja vanhat ovat siis aivan satunnaisessa järjestyksessä), enkä saa tätä korjattua mistään. Viestien lähetysaikaa ei myöskään saa näkyviin. Nämä vain esimerkkejä siitä, kuinka kömpelöä puhelinta on käyttää.

Pidän täysin mahdollisena, etten vain vielä osaa käyttää puhelimen kaikkia hienouksia, koska se on erilainen aikaisempiin verrattuna, mutta eikö Applen koko suunnitteluideologia ollut tehdä laitteita, joita kuka tahansa osasisi käyttää intuitiivisesti? Tekisi mieli myydä koko laite pois, kun tietyt asiat ärsyttävät arjessa niin paljon.

Ovatko Applen laitteet kenenkään muun mielestä vaikeakäyttöisiä tai sekavia verrattuna muihin puhelimiin?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iPhone ja puhelut vast.ottajalle eivät tahdo kuulua,  äänet häipyvät jatkuvasti.

Puhelun vast ottajat huutelee  jatkuvasti mitä,  mitä.

Vierailija
2/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla iPhone ja puhelut vast.ottajalle eivät tahdo kuulua,  äänet häipyvät jatkuvasti.

Ei ole käynyt nupissasi viedä puhelintasi korjattavaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttajien mielestä ei ole mahdollista, että iPhonessa olisi ikinä mitään vikaa tai huonosti suunniteltua? :-D

Vierailija
4/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinta käytetään puhumiseen, eikä mihinkään pelleilyyn.

Vierailija
5/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo asiasta kertonut, mutta ihan vain tiedoksi, että jotkut puhelimen viat ovat aika vaikeita todentaa ja huollossa ei välttämättä tehdä asialle mitään. Kunhan vähän ehkä puhdistetaan luuria ja that's it.

Vierailija
6/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta uusi puhelin korjattavaksi? Mitä virkaa on sellaisella puhelimella?

Vierailija
7/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun iphone timii moitteetta ja idioottivarmasti kun on kerran pannut asetukset haluamalleen tavalle. Sulla on asetuksissa vikaa.

Vierailija
8/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajien mielestä ei ole mahdollista, että iPhonessa olisi ikinä mitään vikaa tai huonosti suunniteltua? :-D

Monet suhtautuvat kännyhin kuten autoonsa. Vain se yksi ja tietty merkki (oma) on ainoa oikea ja hyvä. Siinä EI VOI olla mitään vikaa ja toista merkkiä ei voi ajatellakaan tai siihen vaihtaa.

Vierailija
9/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on vannoutunut iPhone-fani, koska brändi ja hinta. Joutuu vaihtamaan joka vuosi tai useammin, koska puhelin ei toimi. Me muut vaihdetaan puhelinta kerran viidessä vuodessa...

Vierailija
10/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kalliimpi ole parempi, jos vaikkapa muistia on vähän vähemmän niin voit opetella ottamaan niitä turhia kuvia vähän vähemmän tai välillä poistamaan niitä niin ei muisti täyty ja näin ollen 150e puhelin tuo sinulle täysin saman hyödyn kuin esimerkiksi 850e puhelin

Vierailija
11/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo asiasta kertonut, mutta ihan vain tiedoksi, että jotkut puhelimen viat ovat aika vaikeita todentaa ja huollossa ei välttämättä tehdä asialle mitään. Kunhan vähän ehkä puhdistetaan luuria ja that's it.

Mee tienaamaan rahaa niin sinäkin voit sitten ostaa itsellesi iphonen eikä tarvitse kadehtia niitä joilla sellainen jo on.

Vierailija
12/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vikaa voi tietenkin olla, ja silloin kannattaa korjauttaa (esim. nuo kuuluvuusongelmat eivät tietenkään ole normaaleja).

Huonosti suunniteltuja ne eivät kyllä ole. Käyttöliittymältään iPhone on markkinoiden näppärin ja loogisin.

Vierailija
13/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on vannoutunut iPhone-fani, koska brändi ja hinta. Joutuu vaihtamaan joka vuosi tai useammin, koska puhelin ei toimi. Me muut vaihdetaan puhelinta kerran viidessä vuodessa...

Juuri niin, Apple kusettaa asiakkaitaan. Tekee toimimattomia puhelimia, joita täytyy vaihtaa tiuhaan.

Vierailija
14/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti, joo-o.

T. En ole kateellinen mutta muuten vain…….

Vierailija
15/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "ei toimi"? Menee siis rikki? Takuuhuolto kyllä auttaa. Mä käytin edellistä IPhoneani 5,5 vuotta ja vaihdoin vasta kun itse halusin uudemman mallin, mitään varsinaisia ongelmia ei ollut.

Vierailija
16/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun iphone timii moitteetta ja idioottivarmasti kun on kerran pannut asetukset haluamalleen tavalle. Sulla on asetuksissa vikaa.

Voi olla, mutta aika monimutkaista niiden asetuksien säätäminen näyttää olevan, ja esimerkiksi viestien järjestystä en pääse edes säätämään itse. Android-puhelimessa tällaiset menevät automaattisesti oikein. 

Ap

Vierailija
17/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan esimerkiksi iphone 7 puhelinta mainostettiin niin hyväksi että saat vähintään ikuisen elämän ja paremmat kaverit ja koko universumi pelastuu kun ostat tämän.....nyt puhelinyritys hyvittää sitä 10e :)

Vierailija
18/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kalliimpi ole parempi, jos vaikkapa muistia on vähän vähemmän niin voit opetella ottamaan niitä turhia kuvia vähän vähemmän tai välillä poistamaan niitä niin ei muisti täyty ja näin ollen 150e puhelin tuo sinulle täysin saman hyödyn kuin esimerkiksi 850e puhelin

Ai muistia vähemmän? Tuossa oli juuri yks tarjous OnePlussasta satasella luuri, jossa 64 Mb muistia. Halpaa kuin makkara.

Vierailija
19/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee tienaamaan rahaa niin sinäkin voit sitten ostaa itsellesi iphonen eikä tarvitse kadehtia niitä joilla sellainen jo on.

Juuri tällaisia laput silmillä kulkevia iPhone-uskovaisia en vaan kestä. Niin, ja on minulla itsellänikin iPhone, mutta pidän sitä ihan tavallisena laitteena joka voi mennä rikki yms.

Vierailija
20/64 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Huawei Mate 10 Pro joka on jo muutaman vuoden vanha malli. En hakemallakaan löydä laitteesta oikein mitään puutetta. Aiemmin oli jotain Samsungeja ja ne oli kyllä tuohon verrattuna ihan leluja, varmaan nykyiset Samsungit kyllä voi olla paljon parempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi