Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammastarkastuksessa ei poistettu hammaskiveä!!!

Vierailija
03.06.2021 |

Vaan annettiin uusi aika. Hieman turhauttaa, ettei voinut samalla kertaa poistaa eli nopeesti vilas vaan hampaat ja sit uus aika. Olisiko muka ollut niin iso homma poistaa samalla? Onko teilläkin ollut tälläinen käytäntö?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ennen hammaslääkärillä joka sanoi että pitää käyttä VAUVA-hammasharjaa jotta kiille ja ikenet ei pilaannu. Olis toki voinut käyttää hänen myymäänsä erikoissähköhammasharjaa myös.  Koska en ostanut menin sillä tämän foorumin hammasharjalla, seuraksena sit varmaan enemmän  hammaskiveä, ja hammaslääkärille enemmän tuloa. Fiksua.

Vierailija
22/55 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisaikaan ainakin mun hammaslääkäri rapsutteli sen hammaskiven pois tarkastuksen yhteydessä, nykyään sitä varten pitää varata aika suuhygienistille. Eli aikaa ja rahaa menee tuplasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa aika hammaskiven poistoon ja tarkastukseen. Sillä saat molemmat.

Vierailija
24/55 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisaikaan ainakin mun hammaslääkäri rapsutteli sen hammaskiven pois tarkastuksen yhteydessä, nykyään sitä varten pitää varata aika suuhygienistille. Eli aikaa ja rahaa menee tuplasti.

Niin ennenvanhaan, Hygienisti on nimenomaan koulutettu hammaskiven ja värjäymien poistoon ym, ja kyllä puoli tuntia hygienistillä on yleensä halvempaa kuin hammaslääkärillä, Ja  kannattaisi ensin käydä hammaskiven poistossa, että lääkäri näkee paremmin hampaiden tilanteen. Hammaskiven takia voi jäädä reikiäkin huomaamatta.

Meillä hygienisti osaa myös katsoa, onko aihetta mennä hammaslääkärille, niin niitä kertoja on voinut harventaa.

Vierailija
25/55 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettiin myös hammaskivet pois tarkastuksessa. oikein yllätyin positiivisesti, kun oletin että ei tehdä muuta kuin tarkastus. 45 minuuttia meni yhteensä. 

Vierailija
26/55 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä tekivät kyllä kaiken kerralla, lääkäri siis poisti hammaskiven. Ajan sai nopeasti, palvelu hyvää, kannatti maksaa vähän enemmän kuin kunnalla jonotellessa eka kuukausitolkulla ja sitten sais ravata sata kertaa.

Vierailija
27/55 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas hammaslääkäri ei ole ollenkaan määrännyt hammaskivenpoistoa. Tämä nykyinen, jolla olen käynyt muutaman vuoden ajan. Entinen aina määräsi.

Olen alkanut epäillä, onko nykyinen hammaslääkäri pätevä. Ei kai hammaskiven muodostuminen noin vain voi lakata, kun mitään muutosta suuhygieniassani ei ole tapahtunut.

Onko tämä nykyinen hammaslääkärini siis pätevä?

Vierailija
28/55 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko ap haluaa 30 min ajan hammastarkastukseen, jolloin ehditään poistamaan hammaskiveä noin 10 minuutin verran eli ei läheskään kaikkea, mutta lasku tulee kahdesta asiasta eli tarkastus + hammaskiven poisto.

Vierailija
29/55 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs tällaista pelleilyä harrastetaan? Kyllä ainakin ennen julkisella puolella sillä samalla kerralla tarkastettiin ja rapsuteltiin kuonat pois. Kuulostaa minusta lähinnä rahastukselta, saadaan enemmän käyntimaksuja veloitettua.

Vierailija
30/55 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsisihän siinä helpommalla toki, mutta hammaslääkärin suorittama hammaskiven poisto on kalliimpaa kuin suuhygienistin, siksi hammaslääkärin ei kannata sitä poistaa (ellei potilas halua erikseen maksaa ylimäääräistä)

Vierailija
31/55 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taisi ennen olla just sellainen käytäntö, että hammaskivi poistettiin erikseen. Tulee kalliiksi koska molemmat kerrat maksavat kun voisi hoitaa samalla. Mutta hammaslääkärin avustaja piti aikatauluista kiinni. Menin sitten toiseen hammaslääkärikeskukseen koska alkoi tuntumaan että mua jahdataan. Sieltä muistan vaan kun mua talutettiin käytävällä kuin jotain hullua pakkopaidassa, eri tyypit röntgasivat, hammashoitaja otti hammaskiven ja viimeiseksi lääkäri katsoi kuvat ja suun. 

Oli niin outoa toimintaa, etten mennyt enää sinnekään. Kun sitten vuosien päästä sain vihdoin raahattua itseni hammaslääkärille, pieni paikka, niin arvatkaa kuinka kävi? ei se hullu koskaan kutsunut mua edes hammaskiven poistoon!?!?  Käsittämätöntä touhua nykyään.

Ajattelin, että menisin erikseen hygienistille poistamaan hammaskiven jossain vaiheessa. Mut älä vaan sano hammaslääkärille, koska jos on sellaisessa paikassa töissä että ei ole hygienistiä niin suuttuu.  

Hullulta sinä kyllä vaikutat tämän tekstisi perusteella.

Vierailija
32/55 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa aika hammaskiven poistoon ja tarkastukseen. Sillä saat molemmat.

No voi nyt helkkari. Varasin tarkastuksen, koska oletin että se kiven poisto nyt kuuluisi siihen koska eikö se nyt ole aika itsestäänselvää että sitä kerääntyy sinne. Olisipa tosi mahtavaa, jos monen kuukauden odotuksen jälkeen menen sinne ja vähän katsotaan suuhun ja todetaan että tulehan uudestaan puolen vuoden päästä niin poistetaan tämä hammaskivi.

Vierailija
33/55 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meidän kunnassa ilmoitettiin paikkauksen yhteydessä, että lääkäri ei poista hammaskiveä vaan on varattava erikseen aika hoitajalle hammaskiven poistoon, mutta hoitajanaikoja ei ole annettu koronan aikana eikä anneta ennen kuin korona on ohi (kestänee vielä ainakin 5 vuotta)

entisaikaan hammaskiveä ei varmaan ikinä edes poistettu

Ennen kaikki oli paremmin.

Nykyisin jos hampaasta lohkeaa pieni pala niin juostaan ympyrää hysteerisenä. Hyvä ettei ambulanssia tarvita

Vierailija
34/55 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsastuksessa ei korjattu auton vikoja? Kokeen tarkistuksessa opettaja ei opettanut minulle aihetta? Sakkoja kirjoittaessaan poliisi ei opettanut ajamaan autoa?

Vierailija
35/55 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammastarkastukseen varataan aikaa 15-20 minuuttia. Sen jälkeen seuraava potilas odottaa jo oven takana. Hammaskiven poisto voi kestää tunninkin, jos sitä on paljon.

Minulla ei viimeksi riittänyt se tunnin aika, vaan piti mennä vielä uudestaan, jolloin homma tehtiin loppuun.

Vierailija
36/55 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se menee niin että hammaslääkäri tarkistaa hampaat ja suun tilan. Ja määrää jatkotoimet. Hammashoitaja poistaa hammaskiven. Siihen voi mennä yllättävästi aikaa. Ole tyytyväinen että saat hyvää palvelua.

Hyvästä palvelusta veronmaksajat maksaa itsensä kipeäksi...

Vierailija
37/55 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsastuksessa ei korjattu auton vikoja? Kokeen tarkistuksessa opettaja ei opettanut minulle aihetta? Sakkoja kirjoittaessaan poliisi ei opettanut ajamaan autoa?

Mikä vaan tapa tekee veronmaksajalle kipeämpää, sen parempaa suhmurointia niille joiden leipä tulee yhteiskunnan pussista.

Vierailija
38/55 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs tällaista pelleilyä harrastetaan? Kyllä ainakin ennen julkisella puolella sillä samalla kerralla tarkastettiin ja rapsuteltiin kuonat pois. Kuulostaa minusta lähinnä rahastukselta, saadaan enemmän käyntimaksuja veloitettua.

Työtä työn perään. Raapimalla kiille saadaan hyvä tartunta seuraavalle kivelle. Näin toimii terveydenhuolto muissakin yhteyksissä.

Vierailija
39/55 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kyllä nimenomaan hammaslääkäri poistanut hammaskiven, samalla käynnillä, jolla tehtiin jotain muuta, varmaan paikkaus oli kyseessä. (Hki)

Vierailija
40/55 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kun mentiin hammaslääkäriin, niin siellä tehtiin kaikki samalla käynnillä eikä ollut mitään tällaista lääkäri/hygienisti/meisselisti-sekoilua kuin nykyään kun jokaisen pitää saada tuntea olevansa jollain tavalla erikoinen spesialisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme