Mikähän vika mulla on ku hengästyn kilometrin kävelyssä paljon
Osittain paniikkihäiriö vaikuttaa mun hengitystiheyteen ja sosiaalisten tilanteiden pelko.
Voikohan ne tehdä sen että pikku lenkillä tulee olo ku happi loppuisi kokonaan ja joutuu oikeesti pysähtymään ainaki 3 x että hengitys tasaantuu, astmaa oon kanssa miettinyt koska tätä ei oo ollu aikaisemmin näin vahvana.
Tosin siitepölyallergia voi kans vaikuttaa mut joo vähän huolestuttaa. Toki siihen auttaa että kävelee hitaasti eikä mee liian kovaa,yllätys.
Kommentit (12)
Se ei selviä av.lla. Mene lääkäriin.
Pitää mennä lääkäriin. Vastaavilla oireilla mulla oli vuotoanemia, vatsassa olevat kasvaimet vuotivat.
Veikkaus numero 5.) MCV koholla. Mene lääkäriin ja selviää siellä.
Huono kunto, ei tartt mennä lääkäriin heti.
Vaan ala tekeen lenkkejä jokapäivä.
Huono kunto todennäköisin. Vastaavassa tilanteessa minulla ongelma parani kun lenkkeillin säntillisesti matalilla sykkeillä pari kuukautta. Sen voi kokeilla helposti.
Jos ei auta, tai vaiva pahenee nii lääkäriin sitten.
mikä mulla on kun mulla välillä tuntuu just siltä, etten jaksa kävellä kunnolla edes kilsaa.
ja sitten välillä saatan ulkoilla 2 h putkeen (siis kävellen reippaasti ja samalla jutellen) eikä tunnu missään?
Kannattaa kyllä lääkäriin mennä.
Kiinnitä seuraavalla lenkillä huomiota hengittämiseen ihan alusta asti. Muistatko hengittää ihan normaalisti?
Itsellä on taipumusta astmaan ja joka kevät ensimmäisillä lenkeillä hengästyn ihan tuhottomasti. Joten hoen alkuun mantraa "muista hengittää" ja se auttaa.
Tavallaan siis pitää opetella hengittämään.
Huono kunto
Astma
Sydämen vajaatoiminta