Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä iän tuomia muutoksia olette havainneet itsessänne?

Vierailija
02.06.2021 |

Aloitan. Harmaita suortuvia. En ole värjännyt koska ei haittaa.
Naururyppyjä silmäkulmissa, ja otsassa vaakasuoria ryppyjä.
Olkapäät tuntuu välillä raskailta jos joutuu nostaa käsivarret.
Polvissa välillä tuntemuksia. Ihan uus juttu. Kuluma tulossa? Mitenköhän vois välttää?
Oon siis 47.

Kommentit (772)

Vierailija
461/772 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoni ovat muuttuneet kulmikkaammiksi, poskipäät tulevat paremmin esiin ja leuka on terävämpi.

Ensimmäiset merkit rypyistä (otsaan, silmäkulmiin) ovat saapuneet. Mielestäni näytän kuitenkin paremmalta kuin parikymppisenä.

Syömisiä saa katsoa vähän tarkemmalla silmällä, kun nuorempana olin yksi heistä jotka saattoivat syödä ns. mitä vaan. En enää, ellen halua että se myös jää vyötärölle.

Tunnen itseni ja tarpeeni paremmin, ja annan niille tilaa. Otan omaa aikaa kun tarvitsen, enkä stressaa siitä jos annan jollekulle välillä kieltävän vastauksen.

Mustavalkoinen ajattelu on vähentynyt, pystyn katsomaan asioita monesta eri näkökulmasta ja olen diplomaattisempi siinä missä nuorena olin kovinkin ehdoton.

Tyylini on parantunut, sillä nykyään tiedän mikä minulle sopii ja hutiostokset jäävät rekkiin. Olen myös tietoisempi kuluttaja, kun siihen on nykyään myös varaa.

Arvostan kehoani ja pyrin pitämään siitä hyvää huolta liikkumalla ja syömällä terveellisesti.

Tarve miellyttää kaikkia on onneksi väistynyt. Ystäväpiirini on pienentynyt, mutta laatu korvaa määrän.

T. N31

Vierailija
462/772 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmäpussit aamulla

t.n30

Silmäpussit kivespussien korkeudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/772 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labrassa, ekg:ssä saa ravata ahkerasti, lääkedosetti täyttyy, kaikenlaista kremppaa 60+ vrt 40+...

Silti kesä on ihana, ruoka maistuu, herkut - ah, ihanaa ja muuten ok... kiva puoliso, koti, vapaa-ajanasunto, ystäväpiiri...

Vierailija
464/772 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokatoinen päivä kuntosali,silti usein paikat kipeinä useemman päivän.

Juoksulla onneksi lähtee lähes aina.

Nuorena ei haitannu jos oli aamulla lihakset jumissa, silti pysty meneen treeneihin ihan normaalisti .

Vierailija
465/772 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäyksenä,minulla lukihäiriö ja luen turhan nopeesti yms.

Tuon 464 viestin luin ja jäin miettiin että mikä on se " vapaa-ajan puoliso"...

Tarkistin uudelleen lukemani.

Vierailija
466/772 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaita hiuksia, kohta ehkä tarvitsen lukulasit. Olen 41.

Vierailija
467/772 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsen hyvän valon,  kun teen jotain tarkkuutta vaativaa. Nuorempana onnistui vielä myöhään kesäiltoina.

Joo, langan neulansilmään laittaminen on nykyään tosi vaikeaa. N51

Vierailija
468/772 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lisäyksenä,minulla lukihäiriö ja luen turhan nopeesti yms.

Tuon 464 viestin luin ja jäin miettiin että mikä on se " vapaa-ajan puoliso"...

Tarkistin uudelleen lukemani.

😉😉😉 kiva!

Onneksi on niin mukava puoliso, ettei tartte vapaa-ajan puolisoa erikseen... hih

Vierailija
469/772 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsen hyvän valon,  kun teen jotain tarkkuutta vaativaa. Nuorempana onnistui vielä myöhään kesäiltoina.

Joo, langan neulansilmään laittaminen on nykyään tosi vaikeaa. N51

Tämä. Muistan ennen vanhaan, kun äitini otti lasit päästään, kun laittoi lankaa neulansilmään. Ajattelin, että kaikkeapa se vanhuus tuokin tullessaan...

Viimeksi ommellessani tein just niin!

Mutta äiti myös kutoi ja virkkasi tv:tä katsoessaan. Minä myös, ei siis tarvitse katsoa käsityöhön tehdessään. Kokemus tuo viisautta, ei oppi ojaan kaada...jne.

Tää on mielestäni hyvä viisaus: TURHA HYPÄTÄ, ENNENKUIN ON OJA EDESSÄ🌝

Vierailija
470/772 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- En enää välitä muiden mielipiteistä, pukeudun ja teen asioita joista tykkään ilman, että mietin mitä muut minusta ajattelevat.

-En enää jaksa bilettää, se ei tunnu ollenkaan mielenkiintoiselta enkä kestä krapulaa ja alkoholista seuraamaa mielialan laskua ja ahdistusta

-Olen jättänyt myrkylliset ihmissuhteet, kavereita ei minulla enää ole kuin muutama sellainen jonka kanssa on mukava viettää aikaa. Alkoholistit ja hyväksikäyttäjät poistin elämästäni

-Olen tyytyväinen sinkkuna, enkä enää tunne, että miehen ja perheen hankkiminen on elämässä suurin asia.

-Viihdyn yksin ja teen rohkeammin asioita joista pidän ja haluan toteuttaa mm teen yksin retkiä, vaeltelen kaupungilla ja käyn elokuvateattereissa ja syömässä yksin miettimättä, että se olisi jotenkin noloa ilman seuralaista.

-Fyysisiä asioita: juonteita tullut silmien ympärille.

Läskit eivät lähdekään enää niin helposti. Paikkoja kolottaa helpommin esim niskat aina jumissa ja jännityspäänsärkyjä.

N27

Vierailija
471/772 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ikä alkaa jo päälle nelikymppisenä näkyä, mutta ei sentään näytä yhtä vanhalta kuin omien vanhempien sukupolvi tämän ikäisenä. Näytän ihan nuorekkaalta ja urheilulliselta, kun katson kuvia, joissa vanhempani poseeraavat ystäviensä kanssa toistensa nelikymppisillä. Kaikki naiset ovat pyöreitä, pukeutuneita tanttaleninkeihin tai jakkupukuihin ja hiuksissa on kypäräpermis. Näyttävät siis todella tätimäisiltä. Kun laitan omat kaverit riviin, niin näytetään kyllä paljon freesimmiltä. Omat lapset sitten aikanaan toistavat toki samaa meistä kun itse omista vanhemmistani.  

Vierailija
472/772 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuudenhalu kasvaa vuosi vuodelta.

Tietynlainen joustamattomuus epämiellyttäviin asioihin kasvanut.

Yleinen miellyttämisentarve vähentynyt.

Aamut vaikeampia herätä.

Yleinen jaksaminen hiipunut.

Lihaksisto jumii ja prakaa kirveshommissa, lumitöissä, jne paljon helpommin, kuntosalikäynneistä huolimatta.

Kotiruoka on oikeasti hyvää.

Kohmelot ovat massiivisia, ennen ei ollut ollenkaan.

Kyllä sitä iskelmääkin voi kuunnella.

Yökerhon sijasta voin käydä torillakin oluella. Mökki-illanvietot ovat kuitenkin parhaita.

Huomaa itsekin olevansa väärässä, eikä aina syytä muita.

Sitä välillä pysähtyy miettimään elämäntarkoitusta, elämänlangan pituutta ja elettyä elämää.

Näyttämmisen tarve radikaalisti vähentynyt.

Ei kiinnosta enää uusimmat puhelimet, tietokoneet, autot, televisiot, jne ja näiden ominaisuudet. Pärjää vanhemmillakin.

Tietynlainen "Hosuminen" vähentynyt ja asioita tekee harkitummin.

Ei puhu nuoruuden törttöilystä isoon ääneen ja lähde tällaiseen puheeseen mukaan, varsinkaan nuorison keskuudessa. Ainakin raakaa pahimmat pois =)

Naisia katsoo eri linssin läpi.

- M40 -

Vierailija
473/772 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamut vaikeampia herätä.

Lihaksisto jumii ja prakaa kirveshommissa, lumitöissä, jne paljon helpommin, kuntosalikäynneistä huolimatta.

Yökerhon sijasta voin käydä torillakin oluella. Mökki-illanvietot ovat kuitenkin parhaita.

Sitä välillä pysähtyy miettimään elämäntarkoitusta, elämänlangan pituutta ja elettyä elämää.

Ei kiinnosta enää uusimmat puhelimet, tietokoneet, autot, televisiot, jne ja näiden ominaisuudet. Pärjää vanhemmillakin.

Tietynlainen hosuminen on vähentynyt ja asioita tekee harkitummin.

Ei puhu nuoruuden törttöilystä isoon ääneen ja lähde tällaiseen puheeseen mukaan, varsinkaan nuorison keskuudessa. Ainakin raakaa pahimmat pois =)

- M40 -

Ootko oikeasti 40?

Ajattelen monista listaamisistasi prikulleen samalla lailla... tosin naisia ei tule vilkuiltua...

Huomaa vielä, että vaatteissa kuminauha vyötäröllä tuo mukavuutta joskaan ei istuvuutta... ja lippis, huivi yms korvaa hiustenpesun tai kampaamisen

N60

Vierailija
474/772 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailiia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamut vaikeampia herätä.

- M40 -

Ootko oikeasti 40?

Ajattelen monista listaamisistasi prikulleen samalla lailla... tosin naisia ei tule vilkuiltua...

Huomaa vielä, että vaatteissa kuminauha vyötäröllä tuo mukavuutta joskaan ei istuvuutta... ja lippis, huivi yms korvaa hiustenpesun tai kampaamisen

N60

Jep.

40 tuli täyteen kuukausi sitten.

20v Sitten mentiin tukka putkella ja kohta tuli mukaan lapset.

30v Alkoi uraputki, jonka katkaisin oma-aloitteisesti jokin aika sitten. Raha & tittelit eivät kiinnosta enää, vaan työn mielekkyys + vapaa-aika, jota rahalla ja titteleillä ei saa.

- M40 -

Vierailija
475/772 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys. Töiden jälkeen ei enää jaksa mitään muuta.

Lisäksi olen nykyään vähemmän pinnallinen ja en niin kateellinen muille, kuin nuorempana.

- Kohta 34 v.

Vierailija
476/772 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut vaihtunut verkkari housuun ja vyö vaihtunut henkseleihin jos muuta kun verkkarit. Vielä sentään näkee kaverin joka lorottaa pyttyyn. No nytpä ei tiijä onko pieni maha vai pitkä "se"

Vierailija
477/772 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olen ihan söpö edelleen, hiuksissa on kyllä selvästi ihan valkoisia hiuksia seassa (olen vaalea muutenkin). Unta tarvitsen paljon, meluisaa ympäristöä en jaksa ja useimmat suositut tv-sarjat tuntuu todella lapsellisilta.

Kovat halut on seksiin, monenlaiseen. Nuorena ei hyvän päälle ymmärtänyt, nyt ymmärtää.

N48

Vierailija
478/772 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

42v. Olkapää litistyi tyynyn ja patjan vuoksi, vaikka niitä on muokattu, käteen siis sattuu jos sitä yrittää laittaa takin hihaan - jolloin se käsi pitää laittaa ensin. Se varmaan paranee, mutta ei vaikuta yhtä vetreältä kuin nuorena, aion ottaa magesiumia. Yleensä nivelet jos jokin on painanut niitä (kauppakori tai kassi) tai väärä asento polvilla. Pitäisi olla kotona joku niveltuki, niskatuki ja kävelykeppiosasto valmiina, jos venäyttää jonkun kohdan. :D

Huhhuh! Olen yli 10 vuotta vanhempi mutta minulla ei ole mitään tuollaisia ongelmia.

Vierailija
479/772 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailiia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamut vaikeampia herätä.

- M40 -

Ootko oikeasti 40?

N60

Jep.

40 tuli täyteen kuukausi sitten.

20v Sitten mentiin tukka putkella ja kohta tuli mukaan lapset.

30v Alkoi uraputki, jonka katkaisin oma-aloitteisesti jokin aika sitten. Raha & tittelit eivät kiinnosta enää, vaan työn mielekkyys + vapaa-aika, jota rahalla ja titteleillä ei saa.

- M40 -

Hienosti ja ajoissa oot huomannut elämänlaatuun vaikuttavat asiat. Moni hokaa ihan liian myöhään, että"käärinliinoissa ei ole taskuja". Paahdetaan vaan maallisen mammonan perässä ja unohdetaan elää.

Olishan se tietysti kiva, jos tää eka olis sellainen koe-elämä, niin seuraavassa kai osaisi paremmin, MUTTA kun tämä on ainoamme. Antoisaa jatkoa! 🌝

Vierailija
480/772 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kankeus. Varpaankynsien leikkaus käy nykyään työstä. Ei näe kunnolla eikä taivu enää kuten nuorempana. Lisänä vielä ettei tasapaino ole enää hyvä eikä enää uskalla kiivetä jakkaralle, jos pitäisi päästä ylähyllyltä jotain ottamaan. Tästä syystä lamppujen tai verhojen vaihto ei onnistu. Lisäksi aamuisin kroppa on niin kankea että aamutoimet kestää sekä liikkeelle lähtö kotoa. Tuntuu välillä että olen hidas kuin etana, jopa ajatus ei kulje kuten nuorempana.