Mitä iän tuomia muutoksia olette havainneet itsessänne?
Aloitan. Harmaita suortuvia. En ole värjännyt koska ei haittaa.
Naururyppyjä silmäkulmissa, ja otsassa vaakasuoria ryppyjä.
Olkapäät tuntuu välillä raskailta jos joutuu nostaa käsivarret.
Polvissa välillä tuntemuksia. Ihan uus juttu. Kuluma tulossa? Mitenköhän vois välttää?
Oon siis 47.
Kommentit (772)
Nivelet naksuu ja paukkuu kokoajan, persettä pyyhkiessäkin kuuluu ranteesta joka vedolla "naks naks naks".
Miehet ei kiinnosta kuten ennen. Munat on nähty ja viehätys jotenkin kadonnut ainakin pääosin. Roikkuvat kassit on vain roikkuvat kassit ja ainoa mieleentuleva asia entisen kiihottavuuden sijaan on se, onkohan ne pesty.
Vanhat tv-sarjat on aloitettu alusta.
Muutama juova tullut naamaan ja iho kuivuu, silmät syvenee päähän.
Jalat tarvitsee kohoasentoa shoppailun päätteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolet hiuksista lähtee, karvoitus vähenee käsivarsissa, säärissä ja alhaalla. Leuan alle kasvaa untuvaa ja partakarvoja, viiksikarvoja tulee myös. Yksittäisiä, usean sentin ihokarvoja ilmaantuu eri puolille, voi tulla naamaan ja kroppaan. Nenäkarvat pitenevät. Ruumis jäykistyy. Vietti heikkenee. Ei jaksa tv-sarjoja, ei politiikan seuraamista. Väsymys. Monet asiat, jotka ennen tekivät tunnereaktioita, eivät enää tunnu oikein missään. Itsevarmuus parempi kuin kaksikymppisenä.
Jostain syystä tämä kommentti sai mut nauramaan hysteerisesti.... ruumis jäykistyy 😂 N47
No kiva jos minusta on vielä iloa jollekin. Hehe.
Yhtenä aamuna havahduin siihen, että kroppa tuntuu herätessä tosi jäykältä ja tarvitsen aamuisin kevyttä venyttelyä ja alkaneet vaihdevuodet tuo sitten vielä oman mausteensa olotilaan.
N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin anonyymina voin kertoa että pari harmaata sortuvaa hiuksissa, suupielen syvät juonteet, genitaalialueen karvoituksessa iso laikku ja harvenemista, kainalokarvat olemattomat, menkat viimeisen vuoden aikana pari kertaa, olematon seksivietti. Ikä 47.
Jotain hyvääkin siis. Karvoituksen harvenemista ja menkkojen loppumista tai niidenkin harvenemista odotan kuin kuuta nousevaa. Ikä 46.
Minäkin odotan, ikää 56v. Kuumia aaltoja satunnaisesti.
ihan näin vajaa kolmikymppisenä on jo huomannut että krapulat kestävät useamman päivän. Oletan että tämä ei niinkään johdu iästä, vaan siitä että ei enää juokse jatkuvasti baareissa joten toleranssit ovat alempana. Ruokavalio on myös tärkeämpää sillä ennen pystyi vetämään vaikka pizzan eikä tuntunut missään kun taas nyt siitä seuraa vähintään vuorokauden turvotus.
Ihmettelen muutenkin miten junnuna saattoi ostaa vaikka pussin sipsiä ja vetäistä sen yhdeltä istumalta, kun nyt se sama pussi kestää helposti viikon.
Ei seiso enää kunnolla eikä naisetkaan ole enää niin houkuttelevan näköisiä. Alkaa harmittaa toden teolla, että elämän seksuaalinen huippu meni ohi rakkautta ja hyvää seksiä kokematta. Noin muuten kaikki on minulla paremmin kuin koskaan aikuiselämässä. Ulkonäkö alkaa tietty vähän rapistua, mutta en jostain syystä välitä siitä.
M39
Iso maha, huono iho ja koko ajan kolottaa.
Vierailija kirjoitti:
- Armeijapojat on alkaneet näyttää namuilta
Onkohan tämä joku kehon kompensaatio sille, että kun viimeisiä viedään niin on pakko saada mahdollisimman tuoretta spermaa?
Vierailija kirjoitti:
Nivelet naksuu ja paukkuu kokoajan, persettä pyyhkiessäkin kuuluu ranteesta joka vedolla "naks naks naks".
Miehet ei kiinnosta kuten ennen. Munat on nähty ja viehätys jotenkin kadonnut ainakin pääosin. Roikkuvat kassit on vain roikkuvat kassit ja ainoa mieleentuleva asia entisen kiihottavuuden sijaan on se, onkohan ne pesty.
Vanhat tv-sarjat on aloitettu alusta.
Muutama juova tullut naamaan ja iho kuivuu, silmät syvenee päähän.
Jalat tarvitsee kohoasentoa shoppailun päätteeksi.
Mahtava :D
Olen huomattavasti tasapainoisempi. Muutoin en huomaa mitään, olen parempi kuntoinen, virkeämpi yms kuin nuorenpana koska elän terveellisemmin. Nyt 39 vuotta ikää.
Kaikki puhuvat vain ulkonäöstä. Itse olen tullut viisaammaksi.
edelleen (joskus liiankin) herkästi tulee stondis (ilman mitään pillereitä tms.), vaikka ei ole mitään mahdollisuuksia saada nuorta (30-40v) naista sekstailemaan ... näin vanha kun ei enää ole mikään nais magneetti.
Mies 53v
monet samaan aikaan lukiossa olleet näyttää paljon enemmän pappoilta kuin meikäläinen, rankkaa elämää takana?
Niin kyllä sitä nuorempana oli reilusti kovempi kunto. Pystyin mokillä kantamaan vettä saunaan 10 litran ämpärillä niin että kannoin ämpäriä hepilläni.
Nykyisin ei siihen enää yli viiskymppisenä mitenkään kykene sillä polvet eivät tahdo kestää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
monet samaan aikaan lukiossa olleet näyttää paljon enemmän pappoilta kuin meikäläinen, rankkaa elämää takana?
Mulla on muuten sama.
Oman vanhenemisen näkee parhaiten kun tapaa jotain vanhoja koulukavereita pitkästä aikaa ja näkee heidän vanhentuneen.
Todennäköisesti he katsovat samoin meitä, että onpas vanhentunut, omaa vanhenemista kun ei peilistä joka päivä katsoessa samalla tavalla huomaa kuin silloin, kun katsoo toista.
Tämä! Toiset samanikäiset näyttää muka vanhoilta. Joskus sitten säikähtää, kun peilistä luonnonvalossa näkyy kaikki rypyt ja maksaläiskät.
Muut ihmiset vituttaa entistä enemmän.
Helkkarin haikeeta kun lapset on jo isoja, tuntee itsensä ikääntyväksesi. Vastahan itse oli parikymppinen, minne katosi 30 vuotta tästä välistä? Ei ymmärrä aina mitä nuoret puhuu, kuka niille on oman kielen kehittänyt?
Herranjestas, huomasin valokuvasta, että kaulassa on alkanut olla vekkejä!😱
n41
Tässä on todellakin tapahtunut käsittämätön muutos. Parikymppisenä kovankin juomisillan jälkeen krapula oli ohi seuraavan päivän iltana. Nykyään nelikymppisenä yhdestä illasta tulee kolmen päivän krapula.
Silti en tunne, että olisin fyysisesti niin paljoa romahtanut noista nuoremmista ajoista. Ihan yhtä lailla jaksan tehdä raskasta työtä tms. Ilmeisesti se keho vain sitten sisäisesti vanhenee niin järkyttävästi 10-20 vuodessa.