Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä iän tuomia muutoksia olette havainneet itsessänne?

Vierailija
02.06.2021 |

Aloitan. Harmaita suortuvia. En ole värjännyt koska ei haittaa.
Naururyppyjä silmäkulmissa, ja otsassa vaakasuoria ryppyjä.
Olkapäät tuntuu välillä raskailta jos joutuu nostaa käsivarret.
Polvissa välillä tuntemuksia. Ihan uus juttu. Kuluma tulossa? Mitenköhän vois välttää?
Oon siis 47.

Kommentit (772)

Vierailija
441/772 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymy näyttää naamassa lähes irvistykseltä. Painovoima on tehnyt tehtävänsä. Olen vaivihkaa liittynyt vanhojen naisten kerhoon missä aletaan muistuttamaan toisiamme.

Vierailija
442/772 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmakarvat ovat alkaneet harmaantua. Ainut positiivinen asia ikääntymisessä että karvat käsissä ja jaloissa ovat nykyään lähinnä harmaita heikkoja haituvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/772 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetunto paranee, mitä vanhemmaksi tulee. Oon myös koko ajan tyytyväisempi ulkonäkööni. Ikääntymisen merkkejä ei vielä ole ulkonäössä, mutta nivelet on jäykennät, suonta vetää välillä jaloista.

N40

Vierailija
444/772 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, onhan niitä. Kasvoista näkyy, vaikka periaatteessa olen ihan tyytyväinen kun katson peiliin. Kaikenlainen kremppa tuntuu vartalossa helpommin. Kunto ei ole enää niin hyvä kun ennen. Painoa tulee helpommin ja se on vaikeampi saada pois. 

Toisaalta olen tyytyväisempi elämään, kun koskaan ennen. Taloudelliset asiat kunnossa, ihana parisuhde, isot lapset, vapaa-aikaa, hyvä työpaikka. En todellakaan haluaisi olla nuori, mutta kyllä siihen 35 vuotiaaseen olisi voinut jäädä vähän pidemmäksi aikaa. 

N47

Vierailija
445/772 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M 60 wee. Aamustondiksen saa nykyään painettua alas yhdellä kädellä, kun vielä jokin aika sitten tarvittiin molemmat kädet.

Muutenkin kaljuuntuminen, harmaantuminen, vatsan kasvaminen, kasvorypyt, hieman veltostunut leukapussi, kaksteholasit yms. ovat tuoneet olemukseeni arvokkuutta ja lisännyt karismaani.

Vierailija
446/772 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät on kuivat kuin hiekkalaatikko, koko ajan saa tiputella tippoja

Ja alapää vielä kuivempi, vaikka  halut isommat kuin nuorempana

Jaloista vetää suonta jatkuvasti, välillä tulee myös kovia kramppeja

Ukkosta ennen särkee päätä

Krapulat kestävät viikon, ei tee mieli enää juoda

Haisen mummolta, ihoni ominaistuoksu on muuttunut ja voimistunut

Kaulaan on ilmestynyt pieniä mustia luomia jotka vaan lisääntyy

Rintojen välissä on ryppyjä, itse dekoltee on kyllä sileä

Polvissa on ryppyjä

Oman ikäiset ja  vanhemmat miehet alkaneet ällöttää, vitjamunat ja huonot hampaat hyi. Jos olisin yhtään kauniimpi alkaisin puumanaiseksi!

Ikää 49vuotta

Vierailija
447/772 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että naama roikkuu ja mahamakkarat kasvaa. Luulen kyllä että tällä karanteenivuodella on ollut osuutensa.

Vierailija
448/772 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muna eoi oikee enää tahdo ottaa eteen.

M19

Vierailija
449/772 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M 60 wee. Aamustondiksen saa nykyään painettua alas yhdellä kädellä, kun vielä jokin aika sitten tarvittiin molemmat kädet.

Muutenkin kaljuuntuminen, harmaantuminen, vatsan kasvaminen, kasvorypyt, hieman veltostunut leukapussi, kaksteholasit yms. ovat tuoneet olemukseeni arvokkuutta ja lisännyt karismaani.

Liikuttavaa todeta, että miehelle AINOA harmituksen aihe vanhenemisen suhteen

sijaitsee jalkovälissä nimittäin STONDIS 😀.

Vierailija
450/772 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pudonnut kelkasta.

- mielestäni nuoriso on pilalla.

- en ymmärrä heidän sosiaalista mediaansa tai puhetapaa

- he pukeutuvat oudosti

- ja säähän sopimattomasti. Ulkona on kylmä, ja teinillä on huppari ja paljaat nilkat?

- sitä paitsi, onko tuo olevinaan muka musiikkia???

Ja mä oon 32 😂 en osannut odottaa että olisin näin aikaisin tässä vaiheessa. Silloin kun minä olin nuori....

Muistatkos kun meidän nuoruudessa nilkkojen sijaan jäädytettiin alaselkää, kun 30 asteen pakkasessakin piti olla lantiofarkut ja lyhyt talvitakki, jotta stringien naru näkyi 😂 eikä se nollarin alun ja keskivaiheiden musiikki kaikilta osin erityisen hyvää ollut, mutta olihan siinä enemmän melodiaa ja vähemmän muminaa.

N31

Mun nuoruudessani 80-luvulla ei käytetty pipoa, vaikka pakkasta oli yli 20 astetta.

Hämmennykseni olikin melkoinen, kun erinäisiä vuosia myöhemmin nuoriso piti pipoa kesäkuumalla ja sisällä.

M50

Vierailija
451/772 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlaiset elintavat näillä nelikymppisillä miehillä on kun taikasauva on lerpahtanut? Minulla ainakin toimii ihan yhtä hyvin kolmekymppisenä ja ikää muutaman vuoden päälle 40.

Yhtä hyvin? Sulla oli siis erektiovaikeuksia jo kolmekymppisenä?

Vierailija
452/772 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akai kirjoitti:

Voi miten ihana 🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗

Toi haikea olo, joku mainitsi. Tai kaiho.

Mietin nuoruutta, muistelen, hymyilen. En todellakaan haluaisi olla nuori, mutta voisiko aika kulua hiukan hitaammin, että ehtisi. Kun tuo askel tuntuu hidastuneen...

Ennen syksy, loka-marraskuun räntäsateet kesti ikuisuuden. Nyt puolukoiden jälkeen on joulu - vappu - juhannus ja taas puolukat punertaa.

Omaa vanhenemista paremmin huomaan ajan kiitävän, kun vastasyntynyt kummityttäreni viettää lakkiaisia yms

Ja miksi huomaan sanovani: ei sitä ennen tai että ennen oli paremmin...

Aikaisemmin ajattelin, että loka- marraskuun voisi poistaa, huhti-toukokuu voisi kestää tuplasti. Nyt mietin lisäksi, että 30-40 vuotiaana voisi olla vaikka vuoden tai viisi " eläkkeellä" ja touhuta kaikkea mieluista, matkustella, harrastaa yms.

Silloin olis intoa. Enää ei niinkään.

Kiva olla röntsyvaatteissa mökillä ja käpsehtiä.

No tsemppiä kaikille, kirjotelkaa ahkerasti ja toivotaan ettei kauhiasti tuu älämölöjä!

🎶🎶🎶🎷🎷🎷🎷🎼🎺🔔📯

Noi röntsyvaatteet on kivat, kiristävät ei.

Varsinkin näin kesällä ei halua hiostavia ja peittäviä pukimia, paitsi kaupoilla . .

Puuvilla, pellava on ihanat ja liehuvat mekot.

Vierailija
453/772 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M40. On tullut kaikenlaisia patteja ympäri kehoa.

Vierailija
454/772 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaantunut, vitjat, väsyneempi arjessa, kankkunen kestää pidempään jopa puolet viikosta. M44

Vierailija
455/772 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset vähän ohentuneet ja harmaantuneet, partakarvat myös harmaantuneet. Liikunnasta palautuu hitaammin kuin nuorena ja kehonhuollosta tullut tärkeämpää. Aamuisin tosi kankea kroppa ja jos vaikka istuu autossa pari tuntia niin jalat jäykistyy.

Ei paneta läheskään samalla tavalla kuin nuorena, mutta hommat hoituu kuitenkin vielä ilman ”sinisiä”, vaikka onhan ne kivoja boostaajia kun joskus sain kaverilta muutaman testiin. Itsekin olen myös huomannut pinnallisuuden vähenemisen ja itsetunnon paranemisen. Ei tule enää mietittyä, että ”mitähän nuokin nyt minusta ajattelee”, vaan uskaltaa paremmin olla ihan oma itsensä. M50

Vierailija
456/772 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itsevarmempi enkä välitä siitä mitä muut musta ajattelevat.

Vierailija
457/772 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei kiinnosta mennä kaupungille tai ulos liikkumaan niin kuin ennen. Tuntuu ettei siellä ole mitään minulle.Keskityn enemmän tärkeämpiin asioihin.Vain yksi asia kiinnostaa enemmän ja se on seksi.Siniset pillerit saa vielä odottaa 🐝

Vierailija
458/772 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaita hiuksia. Tosin, lohdutan itseäni, että joillain niitä on jo parikymppisenä. Itse olen 37-vuotias.

Pitää olla hirveän tiukka ketoosiruokavalio että saisi kilot pois ja ei millään meinaa motiivi riittää, vaikka toisaalta on olo, että en kyllä henkisesti kestä olla 40-vuotiaana lihava. Samaan aikaan kelpaan itselleni paremmin näin, kuin nuorempana ja ei jaksais mitään ruokapelleilyjä vaan tekis mieli syödä perus suomalaista kotiruokaa ja antaa olla. En kyllä tiedä liittyykö tämä ikään vai muun elämänkokemuksen ja tragedioiden aiheuttamaan kasvuun ja myöhäiseen äidiksi tulemiseen, jonka myötä kasvoin ja fokus siirtyi omasta kropasta lapseen jolle teen hyvää tavallista kotiruokaa. Tuo olisi voinut tapahtua jo vuosikymmen sitten tai parikin.

Itseä nuorempi sukupolvi pukeutuu mielestäni nolosti, niin kuin näki viimeksi 90-luvulla kun olin ala-asteella, ja en halua palata siihen joten railo on selvästi syntynyt ja kierros mennyt ympäri. Muistan kun itse pukeuduin 70-luvulta peräisin oleviin trumpettihousuihin ja leveisiin hihoihin varhaisteininä ysärillä ja 40-ja 50-luvulla syntyneet vanhempani muistelivat 70-lukua ja puistelivat päitään, eivätkä enää kyenneet olemaan nuoruutensa trendissä mukana.

Tajuan nyt, että sitä tuntisi itsensä vanhaksi jos vetäisi saman muodin päälleen nyt kuin 12-vuotiaana, kun teinit ja parikymppiset ovat omaksuneet sen saman muodin nyt.

Tunnen epävarmuutta tyylini ja hiusteni suhteen jota en ole aiemmin tuntenut kun mietin, näytänkö joltain vanhalta tädiltä joka nolosti pukeutuu tai laittaa hiuksensa joko liian nuorekkaasti tai sitten pelkään, että tyylini on vanhentunut ja vanhentaa. Samalla en käsitä, miksi yhtäkkiä välitän tällaisesta? Ikäkriisiltä haiskahtaa.

Mietin onko mulla alkavat nasolabiaalijuonteet, vai kuvittelenko vain.

Lihakset jumissa aamulla, mutta yhdistän sen kyllä enemmän siihen, että sairastuin ja tuli korona-aika, ja en ole vuosiin käynyt salilla enkä kotonakaan jumpannut.

Vierailija
459/772 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen väsyneempi kuin ennen. En ole enää niin turhamainen, eikä kaiken tarvitse olla täydellistä. Kaulan iho roikkuu. Oikeastaan rakastan olla juuri tämän ikäinen, kuin olen. Olen 43-vuotias.

Vierailija
460/772 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryppyjä, melun, krapulan ja muiden ihmisten bullshitin sietokyvyn heikkenemistä. Olen vasta 32.