IL: Marin ateriaedustaan: ”On kohtuullista, että pääministeri saa avun ja tuen arkeensa”
Moni kahta työtä perheensä elättämiseksi tekevä yksinhuoltaja odottaisi varmaan samanlaista kohtuullisuutta arkeensa. Miehensä ilmeisesti makoilee illat sohvalla?
Kommentit (3679)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tulee epäluotettava olo, kun kuuntelee Marinin juttuja ja toilauksia. Ei minkäänlaista maalaisjärkeä ole olemassa tällä tyypillä. Saisi kyllä erota ja heti. Onko ihan kokonaan seonnut.
Ja jälleen se ylimielisyys! Nyt eduskunnan kyselytunnilla kun vastasi kuiteista. Alan kyllästyä tuon naisen asenteeseen.
Jos olisi hitunenkin nöyryyttä, vastaisi ystävällisesti ja pahoitellen. Mutta ei. Kova nainen.
Ei kova eikä luja, vaan ajattelematon. Nyt joku kiireesti auttamaan kriisiviestinnässä!
Taitaa olla myöhäistä jo. Niin siinä käy kun palkkaa kavereitaan avustajikseen, eikä pätevyyden mukaan.
Kyllä pääministerin on saatava kystä kyllä! Vaikka sitten työläisäityköiden, hoitajien, siivoojien ym. selkänahasta revityllä rahalla! Menkööt ne työläisäitykät sinne Prismoihinsa!
Marin olisi voinut päästä tästä kohusta eroon vain kertomalla että lopettaa tuon edun ottamisen ja että maksaa kaiken takaisin omasta pussistaan.
Hän kuitenkin uhriutuu ja pitää kohtuullisena sitä että hänen kuukausituloillaan olevan henkilön pitää saada apua ja tukea arkeen.
Kyllä tuollaisella palkalla voi aivan hyvin tilata vaikka ruuat kotiin jos ei itse ehdi käymään kaupassa ja jos mieskään ei sitä tee. On myös hyvin varaa palkata lastenhoitajaa ym kotiin.
Iltasanomien jutun yhteydessä olleessa joulukuun kuitissa annoksia oli 3-4 per päivä, joten todennäköisesti mummo tai joku muu vieras siellä on ollut syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkaa oikeasti kiinnostamaan MITÄ niillä rahoilla oikein ostettiin?
Entä mitkä olivat kesän 20 000 euron kulut? Kovasti Marin vakuutti, että he maksoivat itse omat häänsä, mutta siihen tahtiin tuntuu muuttuvan pääministerin tarinat, että kesän kuluista on saatava tarkka selvitys.
Nämä on selitetty jo moneen kertaan. Nuo 20000e sisälsi kaikki VNK:n catering-kulut kesä- ja heinäkuulta. Yhteensä n. 50 eri tilaisuutta. Suurin osa ei liittynyt mitenkään Mariniin.
Selittelyt ei nyt enää toimi. Kuitit sensijaan kyllä.
Onko kaurapuuro tuttua ?
...erikseen asuminen, muut faxiliteetit, matkailu paskoinen juttuineen tosin, kodinhoito: ei varmaankaan kuuraa ja imuroi itse, matkustus-taksietu jne jne jne....
Kettu... tai jotain muuta tuli mieleen sanoa.
Menisi oikeisiin töihin aamuherätyksineen.
Vierailija kirjoitti:
Minä nostan nyt käteni ylös antautumisen merkiksi. Ei minulla riitä enää aivokspasiteetti
ymmärtämään, miten ihmeessä Marin valikoitui Pääministeriksi.Onneksi vaalit siirrettiin.
Eihän häntä vaaleilla valittukaan. Antti Rinne valitsi hänet kaikkien muiden demarien joukosta, syystä mistä lie.
Vierailija kirjoitti:
Iltasanomien jutun yhteydessä olleessa joulukuun kuitissa annoksia oli 3-4 per päivä, joten todennäköisesti mummo tai joku muu vieras siellä on ollut syömässä.
Ja kun ateriapalvelun idea ja tarkoitus on ollut tarjota kokoustarjottavia Kesärannan vieraille, eli toimittajat, muut poliitikot jne. Ja satunnaisesti pääministerille aamiainen, jos pitkän päivän jälkeen joutuu yöpymään Kesärannassa.
Nyt sitten Marin raahasi puoli sukua pöytään ja alkoi tilata kaikki ateriat tuota kautta.
Kasvissyöjinä (jos se on totta) heiltä kalliit lihat ja kalat lisäksi tilausten ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Kukahan nämä ruuat maksoi ja oliko vaan julkisuuskuvatempaus:
Hemmetti, Sanna vei veronmaksajien maksaman aamiaispaketin lahjaksi puoluekaaderilleen ja patsastelee tässä sitten kaiken lisäksi filantrooppina!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa Angela Merkel käy ihan itte kaupassa :)
Vaatii hirveät turvatoimet joka kerta jos käy....
Ähäkutti! Ei vaadi, ei saa kuulemma minkäänlaista erityiskohtelua.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8138325/German-Chancellor-Merk…
Jopa Suomen entinen pääministeri Juha Sipilä kertoi että kun hän meni yksityishenkilönä rautakauppaan niin mukana seurasi poliisiarmeija. Tätä taustaa vasten on mahdotonta uskoa että Merkel menisi kauppaan yksin. Joo varmasti kerää ostoksensa itse ja maksaa mutta mukana on taatusti tarvittava määrä turvallisuuden varmistavaa henkilökuntaa. 18 vuotta sitten Ruotsissa nähtiin se mitä voi ministerille käydä jos tämä liikkuu yksin ihmisten ilmoilla.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei kuitenkaan viittä annosta per päivä eli ei se Sannan toinen äiti ole ollut siellä. Onkohan se heivattu pois kuvioista yhtä totaalisti kuin Sannan isäkin aikoinaan ? Tai onko koko sateenkaariperhetarina ollut keksittyä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin saanut käytännössa aamiaisten lisäksi keskimäärin VAIN 1 KPL aterioita/päivä.
Noista rahasummista tulee ihan väärä käsitys siitä mitä on loppujen lopuksi hankittu. Yhden aterian hinta on ollut 15-20e, siitä voi jokainen laskea, että jos tulee 1 ateria joka päivä kuukauden ajan, että mitä se tekee kuukaudessa.
No kiva, ja sulla oli kuitit näyttää?
Luuleeko joku, että pääministeri tekee Suomessa hankintoja ilman kirjanpitoa. Ja samaan hengenvetoon kuvittelee, että pääministeri hoitaa itse byrokratian, joka liittyy omien aterioidensa tositteiden käsittelyyn. Tätä varten on olemassa avustajia...
Hämmentävän keskiaikainen ja kateellinen ajattelutapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin saanut käytännössa aamiaisten lisäksi keskimäärin VAIN 1 KPL aterioita/päivä.
Noista rahasummista tulee ihan väärä käsitys siitä mitä on loppujen lopuksi hankittu. Yhden aterian hinta on ollut 15-20e, siitä voi jokainen laskea, että jos tulee 1 ateria joka päivä kuukauden ajan, että mitä se tekee kuukaudessa.
Luuleeko joku, että pääministeri tekee Suomessa hankintoja ilman kirjanpitoa. Ja samaan hengenvetoon kuvittelee, että pääministeri hoitaa itse byrokratian, joka liittyy omien aterioidensa tositteiden käsittelyyn. Tätä varten on olemassa avustajia...
Tietenkin hänen kuuluu hoitaa koska hönen pitää esittää ne kuitit verottajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä niin päättelet?
Vierailija kirjoitti:
Ja kuka ne ateriat on päivittäin syönyt?
Marin on ollut omien puheidensa mukaan kiireinen työtehtävien osalta, joten otaksun hänen olleen ja syöneen työpaikallaan/työmatkoillaan suurimmaksi osaksi kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä niin päättelet?
Ai sen että hän on ihminen eikä jumala?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö minunkin pyytää työnantajalta kuitit jokaisesta ilmaisesta aamiaisesta tai päivällisestä, jotka olen työni ohella nauttinut? Etten vain nyt olisi verorikollinen, apua auttakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuka ne ateriat on päivittäin syönyt?
Marin on ollut omien puheidensa mukaan kiireinen työtehtävien osalta, joten otaksun hänen olleen ja syöneen työpaikallaan/työmatkoillaan suurimmaksi osaksi kuukaudessa.
Marin saanut usein syödä kokoustarjoiluja. Lisäksi on matkannut Brysselissäkin usein.
Saanen veikata, että yli puolet ruoista syönyt aviomiehensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sun mielestä on keskiaikaista ajatella, että pääministeri maksaa veronsa kuten muutkin ihmiset, eikä väärinkäytä hänelle tarjottuja etuja. Onko sun mielestä korruptio nykypäivää, ja jotenkin tavoiteltava asia?
Tässä maassa on monta muutakin tärkeää ja vaativaa työtä tekevää. Heidänkin pitää kuitenkin itse hoitaa henkilökohtaiset asiat, omat byrokratiat ja kotityöt. Tai itse palkata joku tekemään nämä asiat.