IL: Marin ateriaedustaan: ”On kohtuullista, että pääministeri saa avun ja tuen arkeensa”
Moni kahta työtä perheensä elättämiseksi tekevä yksinhuoltaja odottaisi varmaan samanlaista kohtuullisuutta arkeensa. Miehensä ilmeisesti makoilee illat sohvalla?
Kommentit (3679)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna selittelyt jatkuu ja jatkuu,...?
Mutta edelleenkää ei tuo kuitin kuittia veronkierto ostoksista julkisuuteen!Mitä selittelee? Myöntää, että juu, olisi pitänyt tajuta aiemmin. Teille ei sitten kelpaa mikään.
Ja jälleen kysyn, mitä sinä niillä kuiteilla tekisit?
Sehän tässä on koko pointti, kun hän ei tajua aikanaan eikä omatoimisesti koska se tuskin rajoittuu vain tähän yhteen asiaan.
Juu. Kuiteissa löytyy kun Marin on ostanut Auton Prismasta ja asunnon Töölöstä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti täällä ihmiset vertaavat peruspertin tai -pirkon työtä pääministerin työhön? Että yksinhuoltajan paineet ovat arjessa samat kuin pääministerin? Huh huh.
Tämä ainakin vielä tämän hetken pääministerimme on ehdolla kuntavaaleissa. Tässä on ainakin omasta mielestäni melkoinen ristiriita. Jos se pääministerin tehtävä on niin helkutin vaativaa 24/7 hommaa, miksi tieten tahtoen haalii itselleen lisää tehtäviä? Tätä minä en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku nyt vihdoin vastata näihin tuhansia kertoja esitettyihin kysymyksiin:
1. Mikä on se "koko suku", mistä tässä puhutaan?
2. Miten "miehen pitää mennä kauppaan ja hoitaa lapsi, jos äiti käy töissä" on tasa-arvoa?
3. Mitä ja mistä netistä sen miehen olisi pitänyt tilata ruokaa, että asia olisi ok? Miten se eroaa nykytilanteesta?
4. Missä on se etuuksien raja, että "hälytyskellojen pitäisi soida"? Onko jossain joku kirjoittamaton sääntö, että saat asua miten leveästi vain ja sinulla saa olla henkilökuntaa ja autonkuljettajia ja turvamiehiä, mutta älä erehdy luulemaan, että sinulla on oikeus aamupalaan? Missä tällainen asia on määritelty tai opetettu?
1. suvulla on viitattu siihen, että etua ovat nauttineet Marinin perheen (mies + lapsi) lisäksi myös Marinin äiti ja tämän tyttöystävä
2. Tasa-arvoisessa perheessä myös mies voi käydä kaupassa. Tasa-arvoa ei ole se, että ainoana vaihtoehtona veronmaksajien piikkiin syötyjen ruokien tilalla nähdään se, että pääministeri itse jonottaa ruokiaan Prismassa.
3. On aivan se ja sama miten ne ruuat pääministerin perheeseen hankitaan. Mutta olipa se tapa mikä tahansa, pääministeri itse maksaa laskun omasta pussistaan. Sitä varten hänelle maksetaan erittäin suurta palkkaa (17.000 euroa kuussa).
4. Hälytyskellojen tulee soida siinä vaiheessa, kun maksettava etuus on lain vastainen. Pääministerin kannattaisi lukea laki valtioneuvoston palkkioista. Se on hyvin lyhyt laki ja ihan selkokielellä kirjoitettu. Siitä käy ilmi, että asuntoetuun kuuluu ainoastaan kunnossapito, lämmitys, valaistus, sisustus ja tarpeellinen henkilökunta. Ei ruokia.
1. Minusta tuo on perhe eikä suku
2. Kuka on sanonut, että nuo ovat ainoat vaihtoehdot?
3. Miksi sitten kitistään, eikö Räikkösellä ole 5 minuuttia aikaa tilata ne ostokset? Ikään kuin se ratkaisisi jotain.
4. Tätähän ei ole vieläkään todettu lainvastaiseksi, joten miksi Marinilla olisi pitänyt soida yhtään mitään kelloja? Se, että laissa ei ole omaa erillistä mainintaa, ei tee asiaa laittomaksi. Laissa ei myöskään ole mainintaa viinereistä ja vissyistä, mutta on ihan perusteltua olettaa, että ne ovat ihan laillisia, jos niitä siihen neukkarin pöydälle on kannettu.
Isoäiti tai isoäidin tyttis ei ole perheenjäseniä.
Minulle ainakin ovat. Teillä on siis sukujuhlat, kun äiti tulee käymään? Meillä esimerkiksi äitienpäivänä kokoonnutaan ihan perheen kesken, kun mukana on minä, lapset, ja äitini. En todellakaan sanoisi, että meillä oli koko suvun juhlat. Mutta jos tosiaan suku on joillekin näin suppea käsite, niin en näe kyllä mitään pahaa siinäkään, että Marinin "koko suku" syö aamupalaa.
Äitisi perhe sisältää äitisi puolison ja lapset eli sinut ja sisaruksesi. Sukuun kuuluu sitten äitisi vanhemmista, sisaruksista ja serkuista sun muista lähtien ties miten kaukaisia sukulaisia.
Omaan perheeseesi kuuluu sinä, puolisosi ja omat lapsesi. Sukuun kuuluu vanhempasi, sisaruksesi ja kaukaisemmat sukulaisesi.
Niin. Eli missä vaiheessa minun äitini ja hänen kumppaninsa ovat minulle "koko suku"? Jos minä kuulun äitini perheeseen, eikö se ole silloin myös minulle perhe?
Perheelle on kyllä ihan virallinen määritelmä, esim. tilastokeskuksen sivuilla on yksi jota käytetään tilastoinnissa. Ei se väsyneestä saivartelusta muutu joten jos vaikka lopettaisit.
Näinhän se on, että Suomessa juridisesti perheeseen eivät kuulu aikuiset vanhemmat, isovanhemmat tai aikuiset sisarukset tai aikuiset lapset.
Perhe on aikuinen ja hänen mahdollinen puolisonsa ja alaikäiset lapset.
Tottakai kiireellisessä työssä kannattaa järjestää tukea ja apua arkeensa. Se vain pitää maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti pääministeri lähipiirin kaupassa käymättömyys liittyy myös koronariskiin. Pääministeri on pitänyt pitää mahdollisimman vähillä riskeillä. Ja ihanteellinen tilanne on ollut, että perhe on eristyksissä virka-asunnossa.
Eka hyvä selitys!
Mutta ei selitä sitä miksi hän ei ole maksanut jonkun muun hakemia ruokia. Vai pelkääkö hän että virus tarttuu tietokoneesta?
Ei käsitä, että jokaisen tulisi noudattaa lakia ja maksaa omat syömisensä ja juomisensa. On ollut paljon karanteenissa kotosalla, melkein jokaisen A-studion ja muidenkin tärkeiden kokousten aikaan, ruokaa tarvitaan tottakai. Noo, jokainen vastaa tekemisistään, ihan varmasti.
Eikö mielestäsi samalla logiikalla jokaisen tulisi noudattaa lakia ja maksaa omat taksimatkansa, asumisensa, lounaansa, matkansa, koulutuksensa, pikkujoulunsa, kirjansa jne. Silti Suomessakin on todella paljon ihmisiä, jotka eivät maksa. Ja ajattele: tämä on ihan laillista!
Sanoisitko saman esimerkiksi peruskoulun opettajalle, joka syö koulussa oppilaiden kanssa kouluruokaa. Ihan röyhkeästi siinä vain syö lapsille tarkoitettua, verovaroilla maksettua ruokaa. Eikö mitkään hälytyskellot soi?!
Opettajat joutuvat maksamaan kouluruuasta. Se ei ole heille verovapaa työsuhde-etu.
Ai, missäs näin? Eikös se ole ihan oikea työsuhde-etu, josta maksavat vain vero osuuden? Verottomuutta en väittänytkään, mutta kyllä heille se etu on olemassa. Ainakin näissä kouluissa, mitä minä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä edelliset etua käyttäneet pääministerit? Ovat oudon hiljaa, eikä kukaan kysy mitään.
Eipä niitä ole löytynyt, päinvastaisista väitteistä huolimatta. Katainen söi jotain aamiaisia ja lounaita muutaman kuukauden ajan. Lipponen hommasi omat ruokansa, lisäksi maksoi vuokraa. Sipilästäkään ei näytä olevan todisteita tai niitä rääyttäisiin taatusti koko vasemmistopropagandaosaston voimin pitkin somea.
Stubb? Vanhanen? Lipposen aikana oli eri systeemi, Sipilä osannee kätkeä todisteet vaikka mihin. Ja lenteli hänkin kopterikyydillä viemään sanaa muka kaatuneesta hallituksesta.
Mitä tulee muutamaan kuukauteen, ei ole Marinin perhekään vielä kauan ollut ko. etujen piirissä
Ja kuka tässä jutussa rääkyy? Ei ainakaan vasemmisto.
Stubb ja Sipilä ei asuneet Kesärannassa.
Vanhanen asui jonkin verrqn mutta osti itse ruokansa.
1,5 vuotta ainakin 30 000 euron edestä ja yritti jatkaakin.
Kesärannan nuuskabaari ei aiheuttanut kohua. Maksoiko Sipilä häät? Missä kuitit?
https://www.seiska.fi/Uutiset/Juha-Sipilan-tyttarella-haat-Kesarannassa…
Vierailija kirjoitti:
Vielä viime elokuussa pääministeri Sanna Marin sanoi olevansa ylpeä saadessaan elää hyvinvointiyhteiskunnassa, jossa pääministeritkin siivoavat itse kotinsa.
– Olen ylpeä siitä, että saan elää ja toimia yhteiskunnassa ja johtaa maata, jossa pääministerit itse siivoavat ja pesevät oman kotinsa vessat, jossa presidentit voivat matkustaa metrolla ja raitiovaunulla ja jossa meidän keskeisillä asemilla olevat päättäjät voivat käydä itse kaupassa ja heidän lapsensa voivat käydä tavallisessa päivähoidossa muiden lasten kanssa, hän sanoi poliittisessa katsauksessaan sdp:n puoluekokouksessa.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000007549546.html
Demarien hallituskaudella on siis jotain suomalaisessa yhteiskunnassa muuttunut radikaalisti koska enää keskeisissä asemissa olevat päättäjät eivät pysty itse asioimaan kaupassa? Osaisikohan Marin, hänen avustajansa tai kannattjansa valaisemaan mikä se muutos yhteiskunnassa on joka on tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta edelleenkää ei tuo kuitin kuittia veronkierto ostoksista julkisuuteen!Mitä selittelee? Myöntää, että juu, olisi pitänyt tajuta aiemmin. Teille ei sitten kelpaa mikään.
No vaikka varmistaa että tää viimeisin tarina pitää paikkansa. Niitä erilaisia tarinoita on nyt tullut niin monta että hivenen epäilyttää onko tässäkään edes koko totuus.
-80 €/kk voi olla hallituksen ministereille pikku summa, mutta opiskelijalle se on 2 vko:n ruoka. https://twitter.com/MarinSanna/status/704757602333364229
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä edelliset etua käyttäneet pääministerit? Ovat oudon hiljaa, eikä kukaan kysy mitään.
Vielä oudompaa on ettei kukaan kysy kenen rahoilla Mauno Koivisto rakensi Kesärantaan tenniskentän.
Koivistoa itseään tästä ei taideta saada enää tilille, ja toivottavasti kukaan ei lähde Tellervolta kyselemään että tuliko pelattua kentällä peli tentsua puolisoa vastaan. Toisaalta en ihmettelisi kyllä enää mitään.
Eli me maksetaan työstä veroja, jotka lahjoitetaan muihin maihin sen sijaan, että niillä tehtäisiin jotain tämän maan hyväksi. Ja sitten tälle tälle joka ne meidän rahat antaa pois, kustannetaan ruokaa lähes tonnilla. Verovapaata ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti täällä ihmiset vertaavat peruspertin tai -pirkon työtä pääministerin työhön? Että yksinhuoltajan paineet ovat arjessa samat kuin pääministerin? Huh huh.
Tämä ainakin vielä tämän hetken pääministerimme on ehdolla kuntavaaleissa. Tässä on ainakin omasta mielestäni melkoinen ristiriita. Jos se pääministerin tehtävä on niin helkutin vaativaa 24/7 hommaa, miksi tieten tahtoen haalii itselleen lisää tehtäviä? Tätä minä en ymmärrä.
Ministerit yleensö ovat ehdolla kunnallisvaaleissa siksi että keräävät ääniä puolueen muille ehdokkaille.
jos tulevat valituksi niin eiväthän he ehdi ehdi niitä tehtäviä hoitaa vaan varamies hoitaa. Mutta hallituskausi hanpäättyy ennenkuin kunnanvaltuuston kausi päättyy. Ja jos hallitus eroaa niin sitäkin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän tässä on koko pointti, kun hän ei tajua aikanaan eikä omatoimisesti koska se tuskin rajoittuu vain tähän yhteen asiaan.
Millä tavalla aikanaan? Eikö nyt nimenomaan ole se hetki, kun viimeistään pitäisi tajuta. Tässä nyt kitistään, että eikö pääministeri nyt millään tajua, kun kansa on raivoissaan. Tajuaahan. Nimenomaan nyt hän tajuaa.
Marin ja alaisensa VNK ovat hoitaneet tämän asian erittäin huonosti. Näin isolta kohulta olisi vältytty, kun
1) olisi valmisteltu ohjeet huolella lakiin perustuen
2) vastattu asiallisesti ja viipymättä toimittajan tietopyyntöihin
3) korjattu virheellinen toiminta heti kun se tuli ilmi, pyydetty anteeksi ja maksettu lainvastaiset edut takaisin sekä mahdolliset veroseuraamukset.
Ylimieliset haastattelut, tietojen salailu ja toimittajan kiusaaminen antamalla luvut tiedoksi mahdollisimman hitaasti ja hankalasti (VNK laati excelin, tulosti sen paperille ja skannasi kuvatiedostoksi) vain pitkittää ja paisuttaa kohua.
Vierailija kirjoitti:
Kesärannan nuuskabaari ei aiheuttanut kohua. Maksoiko Sipilä häät? Missä kuitit?
https://www.seiska.fi/Uutiset/Juha-Sipilan-tyttarella-haat-Kesarannassa…
Siellä on edustustilat joita voi vuokrata myös yksityistilaisuuksiin. Laskut menee vuokraajalle jos tilaisuus on yksityinen. Lisäksi veikkaan ettei vnk:n henkilökunta lähtenyt ostamaan sipilälle nuuskaa edes pyydettäessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä viime elokuussa pääministeri Sanna Marin sanoi olevansa ylpeä saadessaan elää hyvinvointiyhteiskunnassa, jossa pääministeritkin siivoavat itse kotinsa.
– Olen ylpeä siitä, että saan elää ja toimia yhteiskunnassa ja johtaa maata, jossa pääministerit itse siivoavat ja pesevät oman kotinsa vessat, jossa presidentit voivat matkustaa metrolla ja raitiovaunulla ja jossa meidän keskeisillä asemilla olevat päättäjät voivat käydä itse kaupassa ja heidän lapsensa voivat käydä tavallisessa päivähoidossa muiden lasten kanssa, hän sanoi poliittisessa katsauksessaan sdp:n puoluekokouksessa.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000007549546.htmlDemarien hallituskaudella on siis jotain suomalaisessa yhteiskunnassa muuttunut radikaalisti koska enää keskeisissä asemissa olevat päättäjät eivät pysty itse asioimaan kaupassa? Osaisikohan Marin, hänen avustajansa tai kannattjansa valaisemaan mikä se muutos yhteiskunnassa on joka on tapahtunut?
Ruosin pääministeri Palme kävi 1986 Tukholmassa elokuvissa vaimonsa kanssa mutta joutui ammutuksi.
Kyllähän monet pääministerit ovat noita etuisuuksia käyttäneet, mutta eivät pitkään. Kyllä Sanna nyt pilasi uransa, kaunis ja fiksu nainen joka oltaisiin otettu vaikka mihin virkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli me maksetaan työstä veroja, jotka lahjoitetaan muihin maihin sen sijaan, että niillä tehtäisiin jotain tämän maan hyväksi. Ja sitten tälle tälle joka ne meidän rahat antaa pois, kustannetaan ruokaa lähes tonnilla. Verovapaata ruokaa.
No niin, tässähän oli taas upea uusi näkökulma. Että olisi parempi, että Marin tilaa ruoat vaikka woltilla mäkkäristä, kuin että siellä käytetään suomalaista työvoimaa näiden palveluiden tuottamiseen. Se mäkkärihän nimenomaan olisi tämän maan etu? :D
Stubb? Vanhanen? Lipposen aikana oli eri systeemi, Sipilä osannee kätkeä todisteet vaikka mihin. Ja lenteli hänkin kopterikyydillä viemään sanaa muka kaatuneesta hallituksesta.
Mitä tulee muutamaan kuukauteen, ei ole Marinin perhekään vielä kauan ollut ko. etujen piirissä
Ja kuka tässä jutussa rääkyy? Ei ainakaan vasemmisto.