Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Marin ateria­edustaan: ”On kohtuullista, että pää­ministeri saa avun ja tuen arkeensa”

Vierailija
02.06.2021 |

Moni kahta työtä perheensä elättämiseksi tekevä yksinhuoltaja odottaisi varmaan samanlaista kohtuullisuutta arkeensa. Miehensä ilmeisesti makoilee illat sohvalla?

Kommentit (3679)

Vierailija
261/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin korona aikana olisi tarpeetonta riskeerata ramppaamalla kaupassa. ihan oikein Marin teki. 

Nettitilaus.

Vierailija
262/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotteko vielä, miksei se mies voi hoitaa ostoksia ja kokata?????

Olisiko hänelläkin työ? 

Nettitilauksen tekeminen vie viisi minuuttia ja tilauksen saa kotiin.

Mekin on kyetty siihen.

Terveisin kaksi yrittäjää

Sinulla on etu yrittäjänä kuvitteellinen sama ateriaetu kuin Marinilla mutta maksat mielummin itse ja teet vielä töitä sen eteen ja keskeytät tehtävän työsi myös sen takia vai? Onneksi tuolla viisaudella ei ole pääministerimme valjastettu. 

Missään kohtaa muuten ei ole annettu pääministerille valtuuksia maksattaa mitä tahansa omia kulujaan verovaroista. Siitä tässä on kyse vaikka se teille demareille näyttää olevan täysin uusi käsite.

Tehkööt pääministeri lakimuutoksen jossa sanotaan että maksetaan pääministerin ruoat verovaroista ja perheen + vierailevien kavereiden etc. jos niin halutaan. Sillähän tää selkiäisi. Niin ja verottomana. 

Anteeksi, mutta miksi sinä mielummin maksaisit palvelusta joka varattu sinulle ilmaiseksi. Keskeyttäisit tärkeän työsi jonka takia etu sinulle on myönnetty ja tekisit tarpeetonta työtä, jotta saisit maksaa asiasta, joka on sinulle jo hoidettu viran puolesta. Kysyn tätä nyt uudestaan kun et vastannut. Onnekesi meidän pääministerimme ei tarvitse paeta selkeitä kysymyksiä noin kuin sinä  ja onneksi pääministerimme ei ole noin tyhmä että hoitaisi asiat tarpeettomasti itse kun viran puolesta ne on juuri siksi hoidettu, ettei niitä tarvitse miettiä.

Eli saa vastat miksi joku ei käyttäisi virkaan kuuluvaa etuutta vaan maksaisi itse ennemmin keskeyttäen tehtävänsä josta hänelle maksetaan vain jotta voisi itse hankkia aterioita??? Kertokaa olkaa hyvä.

No vastataan nyt sitten. Koska monelle ihmiselle on kunnia-asia vastata itse omasta elatuksestaan. Ihmisellä on myös ominaisuus jota kutsuttakoon tässä moraaliksi. Moraalinen ihminen ymmärtää että vaikka etu tarjottaisiin niin sen käytössä on hyvä noudattaa kohtuutta. Ei ulosmitata kaikkea mikä irti lähtee. Pääministerin odotetaan olevan esimerkki muulle kansalle kunnian ha moraalin suhteen ja ajattelevan kansan etua. Nyt Marin on selkeästi ajatellut vain omaa etuaan.

Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin ei taida ymmärtää edes sitä, että kyllä apuja arkeen saa ottaa vastaan, kunhan sen itse kustantaa. Normiälyllä varustettu ihminen ymmärtää, että tuolla palkkatasolla ei todellakaan lokkeilla veronmaksajien rahoilla.

Vierailija
264/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen täysin samaa mieltä Marinin kanssa. Vaikka muissa asioissa en demareita ihannoi,

Ja sama etu on ollut aina pääministerillä ja sukupuolesta riippumatta tulee ollakin.

Vierailija
265/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nope ei oo muille eikä sillon edes pääministerille

Vierailija
266/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahnurisanna kirjoitti:

Jos ja kun Marin ei muka liki 18 k:n palkastaan pysty palkkaamaan kotiapulaista, niin onpas outoa! Siinä se "apu ja tuki arkeen" tulisi ja yksi työtön saisi duunin.

Eroa Sanna Marin!

Ahneella on k-kainen loppu.

Sannan ei tarvitse palkata kotiapulaista, asuntoetuun kuuluu tarpeellinen henkilökunta. Siellä on ainakin täysipäiväinen emäntä ja hanellä tarpeellinen määrä apulaisia.

Vierailija
267/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen täysin samaa mieltä Marinin kanssa. Vaikka muissa asioissa en demareita ihannoi,

Ja sama etu on ollut aina pääministerillä ja sukupuolesta riippumatta tulee ollakin.

Paitsi että aiemmat eivät ole etua käyttäneet tässä mittakaavassa.

Vierailija
268/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin korona aikana olisi tarpeetonta riskeerata ramppaamalla kaupassa. ihan oikein Marin teki. 

Kyllä tuolla palkalla saa kauppa-apulaisen kunhan tekee niin ihan omilla rahoillaan jotka annetaan hänelle 200 000 e vuodessa.

Vierailija
269/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan edellinen pääministeri ei ole käyttänyt tätä "etua" läheskään tässä mittakaavassa. Se on myönnetty lehdille ja lehdet ovat asian julkaisseet.

Keksikää toverit jotain muuta puolustukseksi.

Olisko jotain todistetta tästä ettei muut olisi käyttäneet etuutta? Elämme korona aiaka sinusta se ei vaikutqa ollenkaan elämiseen kaupassa käyntiin jne eletään vaan niinkuin ennekin vai? Miksi sinusta korona ei käy olennaiseksi syyksi että a on tullut oltua edellisiä enemmän virkaasunnossa töissä ja käytettyä enemmän myönnettyä etuutta. Ja ennenkaikkea miksi tämä olisi negatiivista jos se on pitänyt huolen että virkatehtävien teko luonnistuu paremmin?

Vierailija
270/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut. Saman edun kanssa ei olisikaan ongelmaa.

Vierailija
271/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja teitä, ei mitään suhteellisuudentajua.

Se on tosiaan ihan järkevää, että pääministeri käyttää aikaansa valtion asioihin ja hän saa itselleen ja perheelleen ruuat sen kummemmin aikaa tähän käyttämättä. Jos mietitte oikein kovasti, niin varmaan ymmärrätte.

Se että onko tämä etu nyt sitten veroton vai verollinen ja mikä käytäntö on nyt ja jatkossa on tottakai hyvä tehdä selväksi, mutta minkään suuren kohun nostaminen aiheesta kertoo lähinnä siitä, kuinka vähän asioiden kokonaisuuksista ymmärrätte.

Vierailija
272/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin on niin ärsyyntynyt kohusta, ettei nöyrry ja myönnä että olisi voinut maksaa itse. Luulen, että on aika kuningatar! Ehtii kyllä lehtikuvauksiin, muttei tekemään kauppalistaa kauppakassipalveluun? Röyhkeä nainen, jolta on kadonnut realismi. Vrt. Vanhanen

Vierailija
273/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan edellinen pääministeri ei ole käyttänyt tätä "etua" läheskään tässä mittakaavassa. Se on myönnetty lehdille ja lehdet ovat asian julkaisseet.

Keksikää toverit jotain muuta puolustukseksi.

Olisko jotain todistetta tästä ettei muut olisi käyttäneet etuutta? Elämme korona aiaka sinusta se ei vaikutqa ollenkaan elämiseen kaupassa käyntiin jne eletään vaan niinkuin ennekin vai? Miksi sinusta korona ei käy olennaiseksi syyksi että a on tullut oltua edellisiä enemmän virkaasunnossa töissä ja käytettyä enemmän myönnettyä etuutta. Ja ennenkaikkea miksi tämä olisi negatiivista jos se on pitänyt huolen että virkatehtävien teko luonnistuu paremmin?

Nettitilaus.

Vierailija
274/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko hänelläkin työ? 

Mekin on kyetty siihen.

Sinulla on etu yrittäjänä kuvitteellinen sama ateriaetu kuin Marinilla mutta maksat mielummin itse ja teet vielä töitä sen eteen ja keskeytät tehtävän työsi myös sen takia vai? Onneksi tuolla viisaudella ei ole pääministerimme valjastettu. 

Missään kohtaa muuten ei ole annettu pääministerille valtuuksia maksattaa mitä tahansa omia kulujaan verovaroista. Siitä tässä on kyse vaikka se teille demareille näyttää olevan täysin uusi käsite.

Tehkööt pääministeri lakimuutoksen jossa sanotaan että maksetaan pääministerin ruoat verovaroista ja perheen + vierailevien kavereiden etc. jos niin halutaan. Sillähän tää selkiäisi. Niin ja verottomana. 

Anteeksi, mutta miksi sinä mielummin maksaisit palvelusta joka varattu sinulle ilmaiseksi. Keskeyttäisit tärkeän työsi jonka takia etu sinulle on myönnetty ja tekisit tarpeetonta työtä, jotta saisit maksaa asiasta, joka on sinulle jo hoidettu viran puolesta. Kysyn tätä nyt uudestaan kun et vastannut. Onnekesi meidän pääministerimme ei tarvitse paeta selkeitä kysymyksiä noin kuin sinä  ja onneksi pääministerimme ei ole noin tyhmä että hoitaisi asiat tarpeettomasti itse kun viran puolesta ne on juuri siksi hoidettu, ettei niitä tarvitse miettiä.

Eli saa vastat miksi joku ei käyttäisi virkaan kuuluvaa etuutta vaan maksaisi itse ennemmin keskeyttäen tehtävänsä josta hänelle maksetaan vain jotta voisi itse hankkia aterioita??? Kertokaa olkaa hyvä.

Ensimmäinen ongelma on tietty se, ettei tuohon virkaan kuulu tuollaista etuutta, ainakaan lain mukaan. Toinen on se, että jos sanotaan että voidaan tarjota aamiainen ja kylmiä ruokia tarvittaessa niin tarkoittaako se sitä että muutat sinne sukusi kanssa ja käytät sitä koko porukan ruokkimiseen parilla tonnilla kuussa. Ja kiinni jäätyäsi uhriudut ettei sinulla mitenkään voi olla velvollisuutta käydä itse kaupassa. + muut kiemurtelut tässä showssa.

Joka edulla on tarkoituksensa ja jos sitä ruvetaan vetämään selvästi yli sen määrän mihin se on tarkoitettu niin tyypillisesti ehtoja kiristetään tai jossain tapauksessa etu lakkautetaan. Joku vähän sannaa kokeneempi olisi tajunnut tämän. Kohtuus kaikessa. 

Marinille on työnantaja myöntänyt ateria edun siitä on ollut ihan mustaa valkoisella ja se on myös ollut muillakin pääinistereillä, eli ei ole kahta sanaa etteikä etua olisi muutenhan siitä ei kiisteltäisi. Se on ollut 90 luvulta asti. Miksi sinusta sellaista ei olisi? Toinen on että mistä sinä tiedät että siellä on muka ollut suklaisia??????????? Paksuja valheita. Mikä edun tarkoitus mielestäsi on saada punalputettua maitoa, murukahvia, korpun kera ja sitten läimäys perseeseen ja ulos niinkö?

Marin on ollut hoitamassa työtään ei jäämässä kiinni mistään keksimästäsi olkiukosta ja käyttämässä tukea joka hänelle on myönnetty siihen tarkoitukseen johon se on myönnetty. Miksi tuki lakautettaisiin ja miksi vertaat tätä muihin kun heidän tietoja ei ole saatavilla. Tuen tarkoitus on turevat että silloinkin kun on töitä ei pääministeri ole prisman rahkahyllyllä omissa ajatuksissaan vaan läsnä. Ei tuki lopu siksi että se ehtyisi käytöstä vaan jos se loppuu on syynä kateus jossa sinun mielestä pääministerin tulisi hoitaa romanttisesti omalla kännykällä tilauksensa prisman rahkahyllyltä eikä käyttää työkalua joka annettu hänne työnsä' helpottamiseksi.

Pääministerin edut määritetään laissa, VNK:lla ei ole mitään laillisia oikeuksia poiketa laista. Ei edes demareille, vaikka demarit kuinka haluaisivat.

Miksi tämä  ateriaetu on fine keskustan ja kokoomuksen mies pääministereille, muttei demarien naispääministerille?

T. eri

He ei ole käyttäneet tätä😂

Etu on heillä ollut miten todistat etteivät ole käyttäneet. Missä todisteet väitteillesi?

Sipilä, Stubb ei edes asunut siellä. Katainen hetkellisesti.

Stubista on kuvia tulta kuitenkin siellä hoidetaan virkatehtäviä katainen oli usein tuolla ja mari kiviniemi. Missä on todisteesi etteivät käyttäneet tuota etuutta tai ettei heidän sukulaisensa syönyt jääkaapista etuudella hankkitua ruokaa?? Todista väitteesi tai olet paskan puhuja. 

Vanhanen osti itse ruoat.

Ainoa joka asui siellä jonkin aikaa oli Mari Kiviniemi. Ei kestinnyt koko sukua.

Niitä todisteita osotellessa missä on todisteesi ettei ateriaetua käytetty ja miten todistat ettei aiempien päöäministerien sukulaiset syöneet jääkaapista koskaan etuudella hankittua ruokaa??

"iteoot" "eiku sinä", "eiku sinä", "sinäpä" ...

Väittelet kuin pikkulapsi. -eri

Vierailija
275/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja teitä, ei mitään suhteellisuudentajua.

Se on tosiaan ihan järkevää, että pääministeri käyttää aikaansa valtion asioihin ja hän saa itselleen ja perheelleen ruuat sen kummemmin aikaa tähän käyttämättä. Jos mietitte oikein kovasti, niin varmaan ymmärrätte.

Se että onko tämä etu nyt sitten veroton vai verollinen ja mikä käytäntö on nyt ja jatkossa on tottakai hyvä tehdä selväksi, mutta minkään suuren kohun nostaminen aiheesta kertoo lähinnä siitä, kuinka vähän asioiden kokonaisuuksista ymmärrätte.

Nettitilaus. Vie viisi minuuttia. Puoliso voi hoitaa.

Vierailija
276/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta onko Marin itse käynyt siellä kaupassa vai ei. Ongelma on maksattaminen muilla.

Miten toi kehtaa? Kuka kunnioittaa johtajaa, joka uhriutuu, on lapsellinen ja manipuloi?

Vierailija
277/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko hänelläkin työ? 

Mekin on kyetty siihen.

Ensimmäinen ongelma on tietty se, ettei tuohon virkaan kuulu tuollaista etuutta, ainakaan lain mukaan. Toinen on se, että jos sanotaan että voidaan tarjota aamiainen ja kylmiä ruokia tarvittaessa niin tarkoittaako se sitä että muutat sinne sukusi kanssa ja käytät sitä koko porukan ruokkimiseen parilla tonnilla kuussa. Ja kiinni jäätyäsi uhriudut ettei sinulla mitenkään voi olla velvollisuutta käydä itse kaupassa. + muut kiemurtelut tässä showssa.

Joka edulla on tarkoituksensa ja jos sitä ruvetaan vetämään selvästi yli sen määrän mihin se on tarkoitettu niin tyypillisesti ehtoja kiristetään tai jossain tapauksessa etu lakkautetaan. Joku vähän sannaa kokeneempi olisi tajunnut tämän. Kohtuus kaikessa. 

Marinille on työnantaja myöntänyt ateria edun siitä on ollut ihan mustaa valkoisella ja se on myös ollut muillakin pääinistereillä, eli ei ole kahta sanaa etteikä etua olisi muutenhan siitä ei kiisteltäisi. Se on ollut 90 luvulta asti. Miksi sinusta sellaista ei olisi? Toinen on että mistä sinä tiedät että siellä on muka ollut suklaisia??????????? Paksuja valheita. Mikä edun tarkoitus mielestäsi on saada punalputettua maitoa, murukahvia, korpun kera ja sitten läimäys perseeseen ja ulos niinkö?

Marin on ollut hoitamassa työtään ei jäämässä kiinni mistään keksimästäsi olkiukosta ja käyttämässä tukea joka hänelle on myönnetty siihen tarkoitukseen johon se on myönnetty. Miksi tuki lakautettaisiin ja miksi vertaat tätä muihin kun heidän tietoja ei ole saatavilla. Tuen tarkoitus on turevat että silloinkin kun on töitä ei pääministeri ole prisman rahkahyllyllä omissa ajatuksissaan vaan läsnä. Ei tuki lopu siksi että se ehtyisi käytöstä vaan jos se loppuu on syynä kateus jossa sinun mielestä pääministerin tulisi hoitaa romanttisesti omalla kännykällä tilauksensa prisman rahkahyllyltä eikä käyttää työkalua joka annettu hänne työnsä' helpottamiseksi.

Pääministerin edut määritetään laissa, VNK:lla ei ole mitään laillisia oikeuksia poiketa laista. Ei edes demareille, vaikka demarit kuinka haluaisivat.

Miksi tämä  ateriaetu on fine keskustan ja kokoomuksen mies pääministereille, muttei demarien naispääministerille?

T. eri

Voi kuule, jos joku Stubb tai Sipilä olisi tätä etua käyttänyt samalla tavalla niin siitä olisi noussut sellainen mekkala, että koko etu olisi jo poistettu eikä etua enää edes olisi käytettävissä Marinilla.

Erikoista, että aiempia pääministereitä yritetään nyt syyllistää jopa edun olemassaolosta, vaikka he eivät sitä edes ole käyttäneet edes siten kuten siihen oikeus olisi ollut.

Vierailija
278/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuolla palkalla saa kauppa-apulaisen kunhan tekee niin ihan omilla rahoillaan jotka annetaan hänelle 200 000 e vuodessa.

Ja miten se muuttaa mitään? Tuo etuus on tarkoitettu käytettäväksi jotta viran hoitaminen helpottuu. Siksi se on olemassa

Vierailija
279/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko hänelläkin työ? 

Mekin on kyetty siihen.

ELi miksi joku toimisi vastoin viranhoitoon liittyviä ohjeita ja standardeja ja kieltäytyisi helpottamasta opmaa työskentelyä sitä helpottamaan suunnitelluyn työkalun avulla????? Saa vastata.

Missä on se tarjous jossa luvataan ruokkia ilmaiseksi 24/7 marin, mies, lapsi, äiti ja äitin tyttis ja muuta sukua?

Saa linkittää.

No missä se todiste että on ruokittu 24/7 muutakuin mielikuvissasi? Mitä sinä tiedät että tuolla rahalla on tehty mitä sinä tiedät mistään?  Jos nimet eivät ole sinun tiedossa niin kuvittelet että saat keksiä keitä on ruokittu tyylistä retoriikkaa. Lapsellista Mistä tiedät mihin etua on käytetty mistä tiedät mihin sitä on aiemmin edellisten pääministerien taholöta käytetty. mistä tiedät miten kohtuullisuus määritellään ja mistä tiedät ketkä siellä oikeiasti ovat olleet edun hyötyä vastaanottamassa tai missä tehtävissä nämä kyseiset henkilöt ovat olleet. Ylipäätään miksi halua t tietöää edes mitään jos asioiden keksiminen muista on sinulle mieluisampi vaihtoehto??

Sanna on myöntänyt että etuja ovat käyttäneet hänen sukunsa. Laissa ei ole mitään viittausta, että pääministerin sivulla on oikeus verottomien yksityisetuihin.

Eli sekö antaa sinulle oikeuden keksiä että on ruokittu 24/7? Mistä sinä tiedät paljonko kukakin on saanut etua käyttää??

Sanna itse kertoi Iltalehden tentissä, vetosi koronaan ja siihen että perhe oli tukena pientä lasta myöten syömässä. Ja mitäpä luulet, onnistuuko kukaan itsekseen syömään 2000€ kuukaudessa?

Mistä tiedät kuinka paljon mihinkin on mennyt rahaa ja miten kulut etuuden käytössä on jakaantunut?

Vnk toimitti tiedot julkisuuteen.

Miten heillä olisi selllaisia tietoja? Mistä tiedät miten paljon kukaan siellä on mitäkin syönyt?? Miten VnK tietäisi miten paljon kukaan erikeseen on syönyt??

Tämä on ihan turhaa jankkaamista, ymmärrän kyllä jos on muutenkin vaikeuksia ymmärtämisen kanssa, mutta silti sinun totuutesi on erilainen kuin yleisesti todettu.

Vierailija
280/3679 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko hänelläkin työ? 

Mekin on kyetty siihen.

Tuolloin 2020 kun korona alkoi, nettitilauksissa oli paikoin niin kovat ruuhkat, että seuraava vapaa aika oli kolmen viikon kuluttua, ohjelma tökki ja yhtä tilausta saatoin tehdä 5 tuntia huomatakseni ettei kaikki muutokset ja tallennukset olleet menneet läpi. SIlti tuo Marinin toteamus että eikö ole kohtuullista saada tällaista etua. Kyllä hänen hommansa onkin keskittyä työhön, mutta palveluita voi myös ostaa ja aivan vähintäänkin ilmoittaa edun veroilmoituksellaan.

Älä puhu paskaa. Ei ole pakko käyttää Prisman palvelua, jos se on ruuhkautunut. Viime keväänä Citymarketin palvelu ruuhkautui niin, että jouduin yhden kerran tilaamaan Alepasta. Ja tilaan siis kerran viikossa. Pääministeri tienaa muutaman tonnin enemmän kuin minä ja ihan hyvin niillä tuloilla voi käyttää muitakin kauppoja kuin Prismaa. Edes sen yhden kerran, jos Alepa tuntuu SDP:N puoluejohtajalle liian duunarimaiselta. 

Muusta osasta kommenttiasi samaa mieltä.