Tupakoitsijan lompakko kevenee vuodessa keskimäärin 3 500–4 000 euroa.
Voi luoja. Eikö oikeasti kannattaisi keksiä joku muu harrastus?
Kommentit (40)
tupakoitsijalla lompakko ohenee. Minulla on taas paksuuntunut 47 000 eurolla tänä vuonna.
Missäs on ne sinun ylimääräiset 3 500 - 4000 euroa? Vyötäröllä?
Vierailija kirjoitti:
Missäs on ne sinun ylimääräiset 3 500 - 4000 euroa? Vyötäröllä?
Minulla on sijoituksissa. Moninkertaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä on kuolemassa keuhkosyöpään. Joka päivä yskii verta. On vasta 66v. Alle vuosi elinaikaa.
Kiva nuorena ajatella että hällä väliä kun se sitten joskus tulee. Kyllä se päivä on lähempänä kuin mitä ajattelet.
Mun anoppi kuoli keuhkosyöpään 66 vuotiaana. Ikinä ei ollut tupakoinut. Mun pappa on vetänyt tupakkaa 60 vuotta, elää ja voi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole harrastus!!
Mä maksan noin 5 e askilta. Ei siitä noin paljon tuu!
Nyt unohdat sairaudet ja niiden myötä tulevat lääkekulut ja menetetyt työtulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isä on kuolemassa keuhkosyöpään. Joka päivä yskii verta. On vasta 66v. Alle vuosi elinaikaa.
Kiva nuorena ajatella että hällä väliä kun se sitten joskus tulee. Kyllä se päivä on lähempänä kuin mitä ajattelet.
Mun anoppi kuoli keuhkosyöpään 66 vuotiaana. Ikinä ei ollut tupakoinut. Mun pappa on vetänyt tupakkaa 60 vuotta, elää ja voi hyvin.
Yksittäistapauksia. Kannattaa katsoa tilastoja.
Vierailija kirjoitti:
tupakoitsijalla lompakko ohenee. Minulla on taas paksuuntunut 47 000 eurolla tänä vuonna.
Ok, sun harrastus on lompakon kasvattaminen.
EI sitä noin voi laskea harva on sellainen että tietää tarkkaan joka euron mihin on mennyt . Tuo on teoreettinen laskutapa . Onhan sellaisiakin mutta en haluais olla sellainen joka tekee aina vaan etukäteen harkittuja ja mietittyjä ostoja ihan kaikessa. Esimerkki jos saisit jostain vaikka 100 euroo enemmän kuussa kysyttäis vuoden lopussa mihin on mennyt ne ylimääräiset 1200 euroa . Harva osaa sanoa .
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on laskettu jollain yli aski/pv menekillä. Aika monet polttaa kuitenkin satunnaisesti, itse esim. askin tai pari viikossa.
Tai toiset kaksi askia päivässä, kuten mun exä. Sitten valittaa, kun ei ole rahaa, ei riitä edes ruokaan niinä harvoina kertoina, kun tytär luokseen menisi. Kaljaan kyllä riittää..
Ensin maksavat isot kertymät tupakkaveroina ja sit kuolevat etteivät ehdi käyttää eläkekertymiään. Hyvä niin.
Mitäpä ei maksaisi löyhkäävästä ihosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään vaikuttanut siitiöiden laatuun kun noin tyhmä poika tuli sille.
Vierailija kirjoitti:
Kun polttaa ei tule syötyä niin paljon ja pysyy hoikempana. Pelkkää säästöä joka aski.
Tämä on muuten totta.
T: tupakoinnin lopettanut ja lihonnut 7kg vuodessa
Tupakointi ei lopu, ennen kuin tupakan myynti loppuu kokonaan ja silloinkin alkaa salakuljetus. En viitsi moralisoida aikuisia ihmisiä, vaikka en itse tupakoikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta aski saisi maksaa vaikka 50€, itse en polta. 😊
minun mielestä sinun perseesen voitaisiin tunkea vaikka porkkanoita. minäkään en polta.
Vierailija kirjoitti:
Kun kotona käärii tupakat itse, eikä polta valmiita kuin harvoissa erityistilanteissa, säästää aika paljon. Tupakoinnin järkevyydestä en tässä keskustele, ainoastaan kustannuksista. Viime vuonna ei koronan takia ollut matkailua, joten kaikki hankittiin kotimaasta. Kului n. 1300 euroa, ja kyllä, pidän kirjaa kaikesta sentilleen.
Ok, vau! Mä pitkään vähän noloilin esim. opiskelukavereiden kesken, että mulla on ns. kallis eliittiharrastus, kun kävin kerran viikossa ratsastamassa maneesitallilla pk-seudulla. Nyt selvisi, että monien "köyhien" harrastama tupakointi on kalliimpi jopa itse käärityillä sätkillä...XD
saman verran herkuttelijoilla menee ylimääräseen syömiseen.
En tajua miten työttömillä jne on edes varaa enää tupakoida ja juoda alkoholia
Tyhmiltä rahat pois 😀
Kannatan.