Minkä ikäisenä opitte uimaan vai onko joku joka ei osaa vieläkään? Olisi tärkeä taito.
Varsinkin, jos joutuu yllättäen veden varaan. Myös mahdollisten lastenne olisi hyvä oppia uimaan.
Kommentit (51)
Olin 6-7 vuotias, kun opin uimaan.
Joskus alaluokilla opin, mutta mielestäni varsin turha taito. En ole taitoa tarvinnut peruskoulun jälkeen enkä keksi miten mystisesti joutuisin veden varaan. Ykköselle tiedoksi, että itse varmaan toimisin samalla tavalla, vaikka osaan uida.
Olen uimamaisterikin. Ollut jo 12 kesäisestä 👍
En ole uimataitoa missään vaiheessa elämääni tarvinut, koska en asu tsunamialueella, liiku laivoilla, käy uimahallissa tai mökillä. Minne muka voisin hukkua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli yksi kundikaveri aikoinaan joka ei kehdannut kertoa, ettei osannut uida. Arvasin sen siitä, kun ei neljän vuoden aikana uinut kertaakaan vaikka käytiin rannalla ja kaksi kertaa kaverin mökillä 🤭Ja kaikki muut uivat.
Oliko jätkä normaalipainoinen? Joskus lihavat tai ne joilla on ihottumaa eivät kehtaa riisua.
Mä en oikeestaan osaa uida, mutta jotenkin sitä on aina tullut räpiköityä, en siis veteen mennessä mätkähdä pohjaan kuin kivi, vaan pysyn pinnalla. Hätätilanteessa tosin olisin varmaan aika toivoton.
Vierailija kirjoitti:
En ole uimataitoa missään vaiheessa elämääni tarvinut, koska en asu tsunamialueella, liiku laivoilla, käy uimahallissa tai mökillä. Minne muka voisin hukkua.
Uiminen on terveellistä ja hauskaa. Etkö liiku muutoinkaan...?
6 vuotiaana ja omatkin lapset on oppinut 5-6 vuotiaina.
Joo eipä tule uitua, kun ei ole uimavesiä lähistölllä ja uimahallissa en tykkää käydä.
Itse opin joskus 7 vuotiaana mutta pikkusysteri oppi jo neljä vuotiaana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuollainen päätelmä, jos ei tykkää uida, niin ei liiku muutoinkaan?
Eri
16-20 vuotiaana löysin rennon tavan uida.
Naperonakin osasin uida, mutta silloinen koiran uinti oli rankkaa. Ala-aste ikäisenä jopa pelkäsin syvää vettä.
Nykyinen uinti tyyli on kuin sammakkoa, siis jotain sinne päin.
Vierailija kirjoitti:
Uiminen on lähinnä sosiaalinen taito. Eihän voi käydä mökillä tai rannalla uimassa frendien kaa ellei osaa uida ja se on niin nolooooo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi apua, miten uimattomuus liittyy muuhun liikuntaan tai liikkumattomuuteen? En minäkään ui, mutta liikun muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Kyllä liikunnallinen ihminen yleensä tykkää uidakin. Ja sopiihan uinti monelle liikuntarajoitteisellekkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Kyllä liikunnallinen ihminen yleensä tykkää uidakin. Ja sopiihan uinti monelle liikuntarajoitteisellekkin.
No en minä ainakaan tykkää uida vaikka muuten liikunkin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikeestaan osaa uida, mutta jotenkin sitä on aina tullut räpiköityä, en siis veteen mennessä mätkähdä pohjaan kuin kivi, vaan pysyn pinnalla. Hätätilanteessa tosin olisin varmaan aika toivoton.
Sama täällä. Pysyn kyllä pinnalla, mutta tekniikka on niin huono, että väsyn hyvin pian. Siksi pysyn vain sellaisessa syvyydessä, että jalat ylettyy pohjaan.
Minulle oli itse asiassa yllätys, kun selvisi koulussa, että porukassa oli uimataidottomia. Olin tottunut siihen, että uiminen oli kesän suurimpia riemuja ja uimme kavereiden kanssa aina, kun vain saimme mahdollisuuden. En ymmärtänyt, miten joku on voinut jäädä paitsi kesän parhaasta annista. No, myöhemmin ymmärsin paremmin, kun tuli vähän ikää, mutta muistan edelleen sen vilpittömän hämmästykseni, että itselleni paras ja hauskin asia kesässä, ei ollutkaan sitä kaikille.
Omien lapsuusmuistojeni vuoksi pidin huolta, että lapseni pääsivät kesäisin uimaan joka päivä, jos vain sää salli. Hekin ovat viihtyneet aina vedessä ja eräs heistä on jopa auttanut luokkakaveriaan uimaan opettelussa joskus lukioaikoina.
Mulla oli yksi kundikaveri aikoinaan joka ei kehdannut kertoa, ettei osannut uida. Arvasin sen siitä, kun ei neljän vuoden aikana uinut kertaakaan vaikka käytiin rannalla ja kaksi kertaa kaverin mökillä 🤭Ja kaikki muut uivat.